quote:Een positieve ontwikkeling dat beide extremen minder worden. Het is ook algemeen bekend dat extremen elkaar in evenwicht houden, hopelijk zet dezetrend zich door.
Duitse zorgen over ultra-rechts en radicale islamBERLIJN - Het aantal misdaden dat in Duitsland door rechtse extremisten en radicale moslims werd gepleegd, is vorig jaar opnieuw gestegen. Het aantal extremisten is evenwel gedaald. Dat blijkt uit een dinsdag verschenen rapport van de inlichtingen- en veiligheidsdienst.
Het rapport stelt dat in 2002 10.092 'extreemrechtse misdaden' zijn gepleegd, 38 meer dan in het voorafgaande jaar. Het ging onder meer om acht pogingen tot moord, 26 gevallen van brandstichting en 646 gevallen van zware mishandeling. De misdaden worden gepleegd door een slinkende groep daders. Het aantal rechtse extremisten is volgens minister Otto Schilly van Binnenlandse Zaken van 50.000 tot 45.000 gedaald.Het aantal volgelingen van extreme varianten van de politieke islam in Duitsland is ook gedaald, van naar schatting 32.000 in 2001 tot 30.600 eind 2002. De meeste van deze radicalen, circa 27.000, zijn etnische Turken.
Islamitische extremisten pleegden in 2002 573 door hun politieke ideeën gemotiveerde misdaden, 62 meer dan in 2001.
Duitsland telt inmiddels 82 miljoen inwoners. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn daar drie miljoen islamieten bij.
http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2032--1357368-1373-496142-,00.html
Tegelijkertijd zie ik ook extreem rechts een grotere dreiging is voor Duitsland dan radicale moslims. Dat terwijl enkele profeten hier op FOK! al hebben gewaarschuwd voor de Islam.
quote:Op school
Op dinsdag 13 mei 2003 15:09 schreef Sidekick het volgende:
Waar zijn alle racisten en allochtonenknuffelaars nu?
quote:30.600 extremisten uit een groep van 3.000.000 miljoen tegenover 45.000 extremisten uit een groep van 79.000.000.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:04 schreef Sidekick het volgende:
Weer een ouderwets 'links'-'rechts'-topic.
[..]Tegelijkertijd zie ik ook extreem rechts een grotere dreiging is voor Duitsland dan radicale moslims. Dat terwijl enkele profeten hier op FOK! al hebben gewaarschuwd voor de Islam.
Dan lijkt mij niet dat extreemrechts de grootste bedreiging is
quote:Is dit een banrequest?
Op dinsdag 13 mei 2003 15:10 schreef Fullbrain het volgende:offtopic
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-05-2003 15:19]
Ik denk dat Schilly wat al te makkelijk dit nu onder het noemertje 'oorlog tegen terrorisme' vat, wat volgens mij onjuist is, de grijze wolven zijn niet vergelijkbaar met fundamentalistische moslims.
(Overigens ben ik verder wel enthousiast over Schilly, praktisch doen-minister met een nette agenda)
edit:
http://www.bmi.bund.de/Annex/de_24334/Verfassungsschutzbericht_2002_-_Kurzfassung.pdf
hmm, ik was, incorrect, er staat een hoofdstuk over buitenlandse extremisten-netwerken:
volgens dit hoofdstuk is het aantal buitenlandse extremisten 57.350 maar dit is gedaald met het voorgaande jaar (59.100) en daarom voor de krant minder 'nieuwswaardig'
DE grootste bedreigende moslim-organisatie is Millis Görüs: http://www.igmg.de/deu/index.php inderdaad een turkse moslim-organisatie op koran-basis
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 13-05-2003 15:38]
quote:Lezen: 10.000 tegenover 600 misdaden.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:17 schreef Tikorev het volgende:[..]
30.600 extremisten uit een groep van 3.000.000 miljoen tegenover 45.000 extremisten uit een groep van 79.000.000.
Dan lijkt mij niet dat extreemrechts de grootste bedreiging is
En die scheiding van moslims en niet-moslims doet niet terzake.
quote:Daarom ook enkelvoudige qoutes erom heen.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:21 schreef Frenkie het volgende:
hoezo een links-rechts discussie?
Zowel de moslims als de nazi's zijn extreem rechts toch
quote:Lezen: toename van 38 tegenover 62
Op dinsdag 13 mei 2003 15:21 schreef Sidekick het volgende:[..]
Lezen: 10.000 tegenover 600 misdaden.
quote:De invloed van de extremen op de samenleving van Duitsland adhv de dalingen onder de aanhangers.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:27 schreef robh het volgende:
Wat is je punt Sidekick? Goede zaak dat het daalt, maar topics openen om de mensen die roepen dat het "allemaal o zo erg is" een hak te zetten hoeft niet.
Of is er een centraal topic voor de invloed van extreem-rechts en radicale moslims?
quote:Valt hier een discussie over te voeren dan?
Op dinsdag 13 mei 2003 15:31 schreef Sidekick het volgende:
De invloed van de extremen op de samenleving van Duitsland adhv de dalingen onder de aanhangers.
quote:Het was waarschijnlijk een poging om het gevaar van de islam te bagatelliseren...
Op dinsdag 13 mei 2003 15:37 schreef robh het volgende:[..]
Valt hier een discussie over te voeren dan?
quote:nauwelijks, lijkt mij, de hoeveelheid edits tot nu toe zegt genoeg.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:37 schreef robh het volgende:[..]
Valt hier een discussie over te voeren dan?
quote:Ook dit soort inhoudsloze, slecht onderbouwde, belachelijk debiele posts nodigen niet uit tot discussie.
Op dinsdag 13 mei 2003 15:43 schreef Tikorev het volgende:Het was waarschijnlijk een poging om het gevaar van de islam te bagatelliseren...
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 15:04 schreef Sidekick het volgende:
Weer een ouderwets 'links'-'rechts'-topic.
quote:
Het is ook algemeen bekend dat extremen elkaar in evenwicht houden,
quote:En met welk argument kan je dit staven ?
Tegelijkertijd zie ik ook extreem rechts een grotere dreiging is voor Duitsland dan radicale moslims.
En vergeet je niet een belangrijke groep nl extreem links.
quote:Wat hebben die dan zoal in Duitsland uitgespookt beste battlesickloner??
Op dinsdag 13 mei 2003 17:17 schreef battlesickloner het volgende:[..]
En vergeet je niet een belangrijke groep nl extreem links.
quote:Ooit van de Rote Armee Fraktion gehoord
Op dinsdag 13 mei 2003 21:19 schreef schatje het volgende:
Wat hebben die dan zoal in Duitsland uitgespookt beste battlesickloner??
Of ken je deze man misschien ?
Embarrassment: Pictures show ... hitting a policeman
quote:Hé leuk!
Op dinsdag 13 mei 2003 19:47 schreef El__Salvador het volgende:
Hun gezamenlijke Jodenhaat zal ze nog eens verenigen, in Frankrijk zijn daar de eerste contouren al zichtbaar van.
Hopelijk zitten er tussen die extreem-rechtse mafkezen nog een aantal 'moderne racisten', die realistisch zijn en een groter gevaar zien in het Moslimfundamentalisme dan in het Jodendom, en tegengewicht kunnen bieden tegen de Neo-Nazi's.
Anders moeten de VS - onder dwang van de Joodse Lobby - alweer ingrijpen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |