Maar het grootste probleem ligt imho dat ze niet kunnen genieten. Ze hebben eigenlijk alles waarvan normale mensen alleen maar van kunnen dromen. Een loei van een nieuw huis, mooie auto's, genoeg geld, behoorlijk wat vrije tijd, mijn vader heeft een leuke part-time baan en daarnaast een bedrijfje, enz enz enz.
Maar toch kunnen ze er niet van genieten. Mijn moeder vit op alles waar ze op kan vinden, en mijn vader ergert zich kapot aan mijn moeder.
We hebben vandaag voor Moederdag een uitje Antwerpen cadeau gegeven, maar ik vraag me af of ze daar WEL van kunnen genieten.
Nu is het binnenkort vaderdag, en nu zat ik te denken of er niet gewoon een cursus genieten bestaat. Een cursus waar je hetgene wat je hebt leert waarderen, want dat is een probleem waar mijn ouders heel wat problemen mee hebben geloof ik.
Ze zijn overigens langer dan 25 jaar getrouwd, en ze zijn altijd verliefd en gelukkig geweest, maar sindskort gaat het niet echt lekker meer tussen ze...
Wie o wie kan me helpen?
Ik ken je ouders NIET natuurlijk, maar als je 't mij vraagt brengt een nieuw huis altijd een hoop spanningen met zich mee. Zelf verbouwen wij op het moment. Er gaat altijd wel iets fout of net niet helemaal naar je zin.
Dat soort dingen moet afgereageerd worden.
Waarschijnlijk heeft je pa nu ook meer vrije tijd dan eerst, dus zijn ze vaker bij elkaar dan ze gewend waren de laatste jaren. Brengt ook spanningen met zich mee.
Eigenlijk moeten ze 'n keertje alleen op vakantie ofzo of wat dingen los van elkaar doen.
[Dit bericht is gewijzigd door lazlow op 11-05-2003 21:58]
quote:Alleen op vakantie als in apart?
Op zondag 11 mei 2003 21:31 schreef lazlow het volgende:
Hmmm, een cursus genieten lijkt me niet te helpen.Ik ken je ouders natuurlijk, maar als je 't mij vraagt brengt een nieuw huis altijd een hoop spanningen met zich mee. Zelf verbouwen wij op het moment. Er gaat altijd wel iets fout of net niet helemaal naar je zin.
Dat soort dingen moet afgereageerd worden.Waarschijnlijk heeft je pa nu ook meer vrije tijd dan eerst, dus zijn ze vaker bij elkaar dan ze gewend waren de laatste jaren. Brengt ook spanningen met zich mee.
Eigenlijk moeten ze 'n keertje alleen op vakantie ofzo of wat dingen los van elkaar doen.
En spanningen heeft het huis zekers mee gebracht ...
Tis allemaal wel leuk ofzo hoor, maar ik soms hadden ze best int ouwe huis mogen blijven wonen , dan maar geen zwembad...
quote:Mijn ouders gaan weleens zonder elkaar op vakantie. Soms gaan mijn broer en ik wel mee met een van hen, en anders gaan ze gewoon met vrienden. Maar apart van elkaar. Ook gaan ze vaak met z'n 2en weg.
Op zondag 11 mei 2003 21:33 schreef blieblie het volgende:[..]
Alleen op vakantie als in apart?
Of als in zonder de kids?En spanningen heeft het huis zekers mee gebracht
...
Tis allemaal wel leuk ofzo hoor, maar ik soms hadden ze best int ouwe huis mogen blijven wonen, dan maar geen zwembad...
Nieuw huis is idd altijd lastig. Maar dat is over een paar maanden wel weer weg denk ik.
quote:Hmmmmm, ik zal het ze voorstellen
Op zondag 11 mei 2003 21:39 schreef lazlow het volgende:[..]
Mijn ouders gaan weleens zonder elkaar op vakantie. Soms gaan mijn broer en ik wel mee met een van hen, en anders gaan ze gewoon met vrienden. Maar apart van elkaar. Ook gaan ze vaak met z'n 2en weg.
Nieuw huis is idd altijd lastig. Maar dat is over een paar maanden wel weer weg denk ik.
quote:Hmmm ik ben benieuwd, maar opt moment loopt het allemaal een tikkeltje te hoog op, dus het is wel handig om dat as soon as possible te dempen, anders ist te laat.
Op zondag 11 mei 2003 21:49 schreef 2x4 het volgende:
aaaah, hmmz misschien dat als het huis helemaal af is dat ze weer tot rust en bezinning komen. Een nieuwbouwhuis brengt idd heel veel problemen met zich mee, alles moet nog geregeld worden en kan misgaan etc. Ik hoop voor je dat als ze er eenmaal geacclamatiseerd zijn dat het weer beter gaat!
quote:Wij zijn erg lieve en leuke kiddoos hoor
Op zondag 11 mei 2003 22:17 schreef DuchessX het volgende:
Hé Blieblie, wat naar om te horen! Ik vind het heel lief van je dat je ze op deze manier probeert te helpen. Het is inderdaad zonde dat je ouders niet samen kunnen genieten van de dingen die zij samen hebben (materieel en ik neem aan ook immateriële zaken). Ik heb geen idee of er een dergelijke cursus bestaat maar ik hoop dat je ze op deze manier wel op een idee kunt brengen zodat zij elkaar en hun gezamenlijke leven meer leren waarderen en respecteren.
waarschijnlijk komt door de vele vrije tijd.
quote:Ah, alssie er stiekum toch niet in past, kan die dan weer trug naar Lifestyle ipv. op slot?
Op maandag 12 mei 2003 10:45 schreef Karin het volgende:
Ik vind dit toch wat beter in Relaties & Psychologie passen.
quote:Hij blijft nog wel een tijdje open hoor
Op maandag 12 mei 2003 11:00 schreef blieblie het volgende:[..]
Ah, alssie er stiekum toch niet in past, kan die dan weer trug naar Lifestyle ipv. op slot?
En weer ontopic maar.
Misschien dat je ouders teveel gewend zijn. Ze kennen teveel welvaart waardoor ze de kleine dingen niet meer waarderen. Te verwend misschien.
Anders tegen het leven aankijken kan natuurlijk wel helpen. Maar ook dat moeten ze zelf ontdekken.
Of ze gaan 3 maanden na een heel arm land waar ze het slechter hebben. Als ze dan terug komen zullen ze weer blij zijn met wat ze hier allemaal hebben.
quote:Weer jij
Op maandag 12 mei 2003 15:46 schreef Levensgenieter het volgende:
Toepasselijke naam wederom
quote:Yep
Op maandag 12 mei 2003 15:47 schreef EggsTC het volgende:[..]
Weer jij
Toepasselijke naam wederom
En daar heb ik geen dure auto's en zwembad voor nodig
Maar als je down bent dan lijkt me dat niet zo heel makkelijk.
quote:dat is stiekum beetje het probleem, vroegah, toen ze nog niet al die flauwekul hadden waren ze nog wel gelukkig enzo... nu draait alles om geld
Op maandag 12 mei 2003 16:20 schreef Levensgenieter het volgende:
Tevreden zijn met wat je hebt is ook belangrijk. De mensen en dingen in je leven omarmen en het allemaal waarderen. Je focussen daarop. Tevreden zijn ermee dus.En daar heb ik geen dure auto's en zwembad voor nodig
Maar als je down bent dan lijkt me dat niet zo heel makkelijk.
quote:Das dus zwaar klote. Geld kan dus ook ongelukkig maken zo te zien.
Op maandag 12 mei 2003 16:24 schreef blieblie het volgende:[..]
dat is stiekum beetje het probleem, vroegah, toen ze nog niet al die flauwekul hadden waren ze nog wel gelukkig enzo... nu draait alles om geld
...
Wat eraan te doen Zou het niet goed weten.
Er zal voor de rijke mensen vast en zeker iets gedaan worden. Denk niet dat je ouders de enige zijn met dat probleem. Dus misschien toch een heropvoed cursus ofzo. Dat ze weer andere dingen ook als belangrijk gaan zien.
Kan me er ook wel wat bij voorstellen.
quote:geld maakt ongelukkig, maar het brengt erg veel zorgen mee als je bepaalde risico's neemt en het gaat dan een keer wat minder goed (beurs enzo)... Maar zo een cursus zocht ik dus, een cursus waar een buitenstaander ze even met de neus op de feiten drukt dat ze helemaal niet ongelukkig mogen zijn omdat ze het veeeeel beter hebben dan 99,99% van de rest op de wereld.
Op maandag 12 mei 2003 16:31 schreef Levensgenieter het volgende:[..]
Das dus zwaar klote. Geld kan dus ook ongelukkig maken zo te zien.
Wat eraan te doen
Zou het niet goed weten.
Er zal voor de rijke mensen vast en zeker iets gedaan worden. Denk niet dat je ouders de enige zijn met dat probleem. Dus misschien toch een heropvoed cursus ofzo. Dat ze weer andere dingen ook als belangrijk gaan zien.
Kan me er ook wel wat bij voorstellen.
quote:Denk dat je dan eerst afstand moet nemen van alles dat je hebt. Vergeten dat je rijk bent. En dan eens lekker ergens op een terrasje gaan zitten zonder in het achterhoofd te hebben dat je barst van het geld.
Op maandag 12 mei 2003 16:37 schreef blieblie het volgende:[..]
geld maakt ongelukkig, maar het brengt erg veel zorgen mee als je bepaalde risico's neemt en het gaat dan een keer wat minder goed (beurs enzo)... Maar zo een cursus zocht ik dus, een cursus waar een buitenstaander ze even met de neus op de feiten drukt dat ze helemaal niet ongelukkig mogen zijn omdat ze het veeeeel beter hebben dan 99,99% van de rest op de wereld.
Denk dat je als je alles hebt dat je dan niet meer kan genieten van het kleine. Je bent dan het grote gewend en als je al het grote hebt dan is er niets meer om naar te streven en van te genieten.
Materialisme ja. Spullen belangrijk vinden ook. Inplaats van blij te zijn met gezondheid en ontspanning en rust.
Kunnen ze ook niet genieten van een relaxte vakantie in het buitenland??? Waar ze tot rust komen enzo.
Vreemd lijkt me dat. Als je niet kunt genieten terwijl je bijna alles hebt.
Ik kan me er dus weinig bij voorstellen.
quote:het probleem is op zich de luxe zelf niet hoor
Op maandag 12 mei 2003 18:43 schreef Wokker het volgende:
Mischien moeten ze gewoon een keer paar weken afstand nemen van alle rijkdommen weekje naar onbewoondt eiland(niet de oplossing maar bijwijze van spreken) geen luxe enzo. En als je terug komt kan je weer inzien hoe goed je het hebt en kan je weer van alles genieten. Heb ik ook altijd naar een vakantie kan ik weer heerlijk genieten van alle luxe en mijn heerlijk bed
Kortom ze zien overal nadelen, en nergens voordelen.
En ik heb het gevoel dat iedereen het afschuift op dat geld, maar daar draait het uiteindelijk maar voor een klein gedeelte om . Sorry dat ik dat een beetje verkeerd naar voren heb geschoven
Als wij ook iets geven is het eerste wat je mijn moeder ziet denken: oh leuk een cadeau wat ze gekocht hebben van mijn eigen geld. Okee, we krijgen een maandelijkse toelage, maar de helft werkt naast zijn studie... Dat soort dingen, niet de positieve kant zien van: Hey, leuk dat we iets krijgen! Neej, Grmmm, dat hebben ze niet eens zelf betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |