Wel staan er veel bekende consoles en is het best uitgebreid, maar de tentoonstelling heeft als nadeel dat onderzoek naar de gameindustrie moeilijker is dan een onderzoek naar de begintijd van de film.
quote:
Game On
30-05-2003 | Jelle van Es
Games gaan al heel lang mee. Maar een games tentoonstelling is nieuw! En nog leuk ook.
Wat doen de meeste mensen op een heerlijke warme zomerdag als vandaag? Ze gaan een terrasje pakken, zoeken verkoeling aan zee of gaan een stuk fietsen. Maar op elke regel is een uitzondering. Want Kris en Jelle waren vandaag de hele dag binnen. Niet omdat we vrees voor de zon hebben, maar omdat wij op de tentoonstelling Game On waren.Wat is Game On?
Volgens de organisatoren van Game On, is Game On:
Game On is de eerste grote tentoonstelling op het vasteland van Europa die de levendige geschiedenis en cultuur van videogames onder de loep neemt. De tentoonstelling richt zich op de belangrijkste ontwikkelingen tussen 1962 en 2003 en gaat op deze manier in op de interessante geschiedenis en de grenzeloze toekomst van videogames.
Interactief (speel meer dan 120 games!), veel actie, herinneringen, het nieuwste van het nieuwste, grensverleggend; Game On is geschikt voor alle leeftijden.
Wat valt er te beleven?
Zoals de organisatoren zelf al zeggen is het een interactieve tentoonstelling. Dit betekent dat je in plaats van leuk naar plaatjes en documentaires, de spellen zelf kan spelen! En dat is erg leuk. De tentoonstelling is verdeeld over een aantal afdelingen. Zo zal de eerste afdeling je de geschiedenis van het gamen leren. Wanneer kwam de eerste console? Wat was zijn effect? En hoeveel bracht het de bedrijven op? Natuurlijk kan je hier 'good old' Pong spelen, waarin Kris Jelle gruwelijk vernederde. Daarna kom je in het gedeelte waarin de meeste gamesconsoles te bewonderen Het bracht bij ons in elk geval een zijn. Van de Mastersystem tot aan de Dreamcast, van de Famicom tot de Gamecube, alles is aanwezig en met de meeste consoles kan je nog spelen ook! Daarna kom je in een ruimte waarin een aantal klassieke spellen te vinden zijn, die baanbreken waren voor een bepaald genre. Spellen als Outrun, Double Dragon, FIFA International, Mario 64 en nog vele anderen hebben hier een plaatsje gevonden. Na een paar spelletjes hier te hebben gespeeld, gingen we weer verder. Tijd om te kijken wie het brein was achter GTA 3. Op deze afdeling kan je zien hoe GTA 3 is gemaakt en kan je precies zien wie voor wat verantwoordelijk was. Leuk voor de GTA freaks onder ons.
Maar wij wouden meer zien natuurlijk. Op een andere afdeling stond de 'karakter' van het spel centraal. Karakters zoals Pacman, Sonic, Mario en Lara Croft hebben hier een plaats gekregen inclusief een verhaal van hun ontstaan.
Kris was niet weg te slaan bij Sonic Pinball, maar Jelle kon niet wachten op alles wat nog komen ging. Dus gingen we eerst met de trap naar beneden, de kelder in. Hier stonden vier Xbox consoles, die Live enabled waren, met het spel Moto GP. En dat betekende dat Jelle Kris maar eens een poepje moest laten ruiken. Zo gezegd, zo gedaan, in 3 rondtjes was Kris al gelapd. Vol emoties trok hij zich terug en liep naar boven.
Als je dacht dat Game On je niks meer te bieden had, dan zat je mooi fout. Op de 2e etage zijn nog iets van 50 consoles te bespelen. Erg leuk was Sony's eye toy. Hiermee werden jou bewegingen geregistreert en zo kon je met je handen allemaal mannetjes op de TV slaan. Helaas was Jelle's oog hand co-ordinatie niet al te best, dus binnen de korste keren was het game over. En dat gold ook voor ons, want het was sluitingstijd geworden.
Naast het spelen op de vele consoles, is er ook aandacht voor de muziek in de games. In een speciale hoek waren een aantal kasten geplaatst, waaruit een aantal bekende tunes van spellen klonk. Wij kregen er in elk geval kippenvel van.
Kortom, Game On is een leuk middagje uit voor elke gamer. In totaal kan je meer dan 120 spellen spelen, variërend van Pong tot Soul Calibur 2. Enig minpunt is dat het helemaal in Tilburg ligt, maar ja , je moet er wat voor over hebben zullen we maar zeggen.
quote:Mijn route ongeveer. Dit kan per half uur verschuiven. Wie rijd er mee? Roy?
10:51 Den Haag Centraal Spoor 3 Intercity 2539
10:55 Den Haag HS
11:15 Rotterdam Centraal
11:31 Dordrecht
11:49 Breda
12:02 Tilburg 1
Willen we eerder of later?
quote:Ik vind twaalf uur prima
Op vrijdag 6 juni 2003 00:23 schreef Khadgar het volgende:
Dus vrijdag, 2e week van juli, VRIJDAG 11 JULI is dat dus. Kan iedereen? Mooi.
[..]Mijn route ongeveer. Dit kan per half uur verschuiven. Wie rijd er mee? Roy?
Willen we eerder of later?
Mijn route:
maastricht treinstation maastricht 10:29 (4b)
eindhoven treinstation eindhoven 11:33 (5)
treinstation tilburg 12:01 (2)
Nog meer fokkers vanuit deze richting?
[Dit bericht is gewijzigd door Lexie op 06-06-2003 00:29]
Ik neem daar de trein van 8 over heel of 8 over half. Ben dan ongeveer een kleine 10 minuten eerder in Tilburg dan jullie, maar dat overleef ik wel
quote:Met z'n hoevelen zijn we tot nu toe?
FAXX, podium voor hedendaagse kunst
Dunantstraat 1 Tilburg
013 584 10 10
info@gameonweb.nl
mediacontact@gameonweb.nl
Download een routebeschrijvingOpeningstijden:
Dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag 10.00u - 17.00u.
Donderdag 10.00 uur - 21.00 uur.
Zondag 12.00 uur - 17.00 uur.
Op maandag gesloten.Entreeprijzen:
Volwassenen ¤ 10,00.
Kinderen (5-12jaar) ¤ 6,00.
Kinderen onder de 5 jaar gratis.
Studenten / 65+ / CJP ¤ 8,00.
Familieprijs ¤ 25,00.
(1 volwassene en max. 3 kinderen van 5-12 jaar /
2 volwassenen en max. 2 kinderen van 5-12 jaar)Groepen van meer dan 10 personen ¤ 8,00 per persoon.
Kinderen onder de 12 moeten begeleid worden door een volwassene.Reserveren kan vanaf 15 mei via 013-5841010.
Khadgar
Lexie
Roy
Je krijgt zelfs een eervolle vermelding in dit topic met eigen foto
Als je wil dan heh
Gewoon zeggen dat je er bent om 12u op Tilburg CS op 11 juli
quote:I'm there
Op maandag 16 juni 2003 19:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je hoeft je niet aan te meldenGewoon zeggen dat je er bent om 12u op Tilburg CS op 11 juli
Nu nog uitvinden hoe je er met de trein komt
Tis een tijdje rijden
quote:Ik zie het.. reistijd 2:57
Op maandag 16 juni 2003 20:01 schreef Notorious_Roy het volgende:
Euh...Naar Zwolle denk ik en daar de trein naar Roosendaal
Tis een tijdje rijden
NNah jah, ik ging toch zoiezo al, dus geen probleem
quote:Bring it on
Op dinsdag 17 juni 2003 12:47 schreef Lexie het volgende:
Ik hoop dat ze een Street Fighter II kast hebben. Dan kan ik jullie aarsch kicken.
quote:Over een tijdje heb ik zo'n print thuis (hoop ik), dus dan kun je langs komen.
Op dinsdag 17 juni 2003 12:47 schreef Lexie het volgende:
Ik hoop dat ze een Street Fighter II kast hebben. Dan kan ik jullie aarsch kicken.
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 13:18 schreef Khadgar het volgende:[..]
Over een tijdje heb ik zo'n print thuis (hoop ik), dus dan kun je langs komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |