The Mercury Program is een Amerikaanse band die erg fijne rustgevende muziek maakt: een soort kruising tussen de minimal music van Philip Glass en Steve Reich, krautrock-bands zoals Can of Neu! en post-rock ensembles zoals Tortoise of GYBE!. Ze maken lange repetitieve instrumentale nummers met vibrafoon, glockenspiel, Fender Rhodes, gitaar, bas, drums en een beetje electronica. Erg relaxede muziek voor 's avonds laat.
Anyway, gaat allen hun album "A Data Learn The Language" luisteren. Hier staat een filmpje van dertig minuten van een in-studio radio-optreden bij Morning Comes Eclectic op KCRW radio (helaas wel in *yuck* RealVideo, maar dat mag de pret niet drukken).
quote:Nou... Mij krijg je niet zover dat ik realplayer op m'n PC zet
Op vrijdag 9 mei 2003 13:14 schreef Zander het volgende:
(helaas wel in *yuck* RealVideo, maar dat mag de pret niet drukken).
Goed, omdat ik wel op jouw muzieksmaak vertrouw zal ik dan maar es even gaan kazaa-en
quote:Geen idee of je ooit CD's via het Internet bestelt, maar bij nlstore hebben ze wel een aantal CD's beschikbaar van The Mercury Program; geen van de prijzen echt veel hoger dan 16 euro in ieder geval (ook geen verzendkosten).
Op maandag 12 mei 2003 01:10 schreef Seborik het volgende:
Ze hadden de cd niet bij de Boudisque of de Concerto.
Kreeg de cd A Data Learn The Language vandaag binnen van Amazon (eindelijk), echt een mooie rustgevende plaat, ik denk dat hem dat vooral in de vibrafoon zit. Nu al twee keer helemaal geluisterd.
Bedankt voor de tip nog.
quote:Ik heb alleen de laatste cd in z'n geheel gehoord, maar afgaande op de MP3tjes die ik van andere cds had gedownload, valt dat wel tegen: zang erbij en geen vibrafoon. Hoewel het op zich niet verkeerd klinkt.
Op dinsdag 26 augustus 2003 17:56 schreef Wodan het volgende:
Zijn de eerste cd's in dezelfde stijl?
Bedankt iig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |