abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10309868
Goed nieuws voor mannen die kaal zijn of kaal beginnen te worden en die daar een probleem mee hebben:
quote:
Preparaat Propecia alleen op recept te verkrijgen

Kaalheid man goed te remmen
Het natuurlijke proces van mannelijke kaalheid, ook wel 'alopecia androgenetica' genoemd, lijkt beter dan ooit te kunnen worden geremd.
Een voor Nederland nieuw preparaat, dat wereldwijd al door zo'n 2,5 miljoen mannen dagelijks wordt gebruikt, zou volgens geneesmiddelenfabrikant Merck, Sharp & Dohme (MSD) haarverlies bij jonge mannen tussen 18 en 41 jaar zelfs geheel kunnen stoppen.
Dat blijkt uit jarenlang internationaal wetenschappelijk onderzoek. Ook vele honderden Nederlandse mannen behoorden de afgelopen vijf jaar tot de proefpersonen. Het middel, Propecia, komt deze week beschikbaar, is uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar, maar wordt vooralsnog niet vergoed door de zorgverzekeraars.
Het remmende effect zou een groot aantal jaren van kracht blijven. Bovendien zou bijna verdwenen haar weer kunnen terugkeren; "langer, dikker en beter gepigmenteerd", zo claimt het concern, dat tot de grootste medicijnbedrijven ter wereld behoort.

Aantrekkelijk
Volgens MSD-woordvoerder Th. Van Dijk is haarverlies voor veel mannen een probleem. "Vooral op jonge mannen kan het een grote emotionele invloed hebben. Hun sociale leven kan drastisch veranderen. Immers, jonge mannen willen niet minder aantrekkelijk worden gevonden of door hun kaalheid ouder worden ingeschat."

Volgende kolom
Het middel blijkt bij vijf van de zes mannen het haarverlies te stoppen en bij tweederde zelfs tot verbetering van de haargroei te leiden.
Dermatoloog (huidarts) dr. I.H. Boersma uit Geldermalsen was voor MSD bij de jarenlange tests van het 'haargeneesmiddel' betrokken en zegt: "Een gezond haarzakje produceert gemiddeld elke vier jaar een nieuwe haar. Uiteindelijk brengt het follikel 25 nieuwe haren voort, goed voor zo'n 100 jaar haargroei."
"Haarverlies van het mannelijke type wordt veroorzaakt door een combinatie van erfelijke factoren en een bepaald hormoon, genaamd 'dihydrotestosteron' (DHT). Onder invloed van DHT wordt de groeifase van het haar korter en wordt het haar dunner."
De werking van Propecia is dat het in de hoofdhuid de concentratie verlaagt van het DHT-gehalte door een enzym te remmen.
Boersma, die werkzaam is in ziekenhuizen in Breda en Zwijndrecht, stelt: "Ieder individu heeft zijn eigen kalingsproces, het effect van dit middel is dan ook voor iedereen anders. Maar de resultaten zijn dat 83 procent van de mannen na 24 maanden behandeling (na het tellen van de haren) géén haarverlies meer heeft. En dat bij 66 procent de haargroei na die tijd was verbeterd."

bron
  donderdag 8 mei 2003 @ 23:30:20 #2
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_10310198
Ik vind het ook niet echt top dat ik zo langzamerhand kaal begin te worden.

Maar of dat soort dingen ook echt daadwerkelijk werken??? En wat zou het gaan kosten?

pi_10310267
Ik gebruik het al een paar jaar (maar niet elke dag) omdat ik inhammetjes begon te krijgen, en ik ben inderdaad sindsdien niet "kaler" meer geworden

Overigens is er inmiddels alweer een nog beter middel, Dutasteride, maar dat is in Nederland nog niet goedgekeurd.

[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 08-05-2003 23:34]

donderdag 8 mei 2003 @ 23:33:56 #4
22565 asco
Los in deze tent
pi_10310273
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:30 schreef Coolgoza het volgende:

Maar of dat soort dingen ook echt daadwerkelijk werken??? En wat zou het gaan kosten?

Ja, het helpt echt, nee, het is niet zo heel duur.

http://www.medicity.nl/gezondheid/index.php?act=ST&f=20&t=140&s=3c91a669d60abd516d0ce26ebec5217d

http://www.cheapregaine.nl/

pi_10310411
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:30 schreef Coolgoza het volgende:
Dan is er nu een middel voor .

Je kunt dan beter nu ingrijpen dan dat je later steeds meer kaal wordt.

pi_10310867
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 23:33 schreef StrayDog het volgende:
Ik gebruik het al een paar jaar (maar niet elke dag) omdat ik inhammetjes begon te krijgen, en ik ben inderdaad sindsdien niet "kaler" meer geworden

Overigens is er inmiddels alweer een nog beter middel, Dutasteride, maar dat is in Nederland nog niet goedgekeurd.

Dan bestel je toch via internet :

http://www.qhi.co.uk/index-o.asp

pi_10311076
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:07 schreef WimP het volgende:

[..]

Dan bestel je toch via internet :

http://www.qhi.co.uk/index-o.asp

Propecia (proscar) bestel ik uiteraard ook via internet, anders had ik het een paar jaar geleden ook niet kunnen krijgen.
Maar ik kan altijd nog overgaan op Dutasteride, zolang finasteride voor mij blijft werken vind ik het prima zo
pi_10312054
Oud nieuws dat van Propecia.

Het is in principe gewoon finasteride.

Wat ze er niet bij vermelden zijn de bijwerkingen. Je hebt kans op gevoeligere borsten, een lichte vergroting, impotentie, lichte pijn in de ballen etc.

Voor meer vragen kan je beter hier terecht:
http://www.haarweb.nl/forum/

pi_10319617
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 02:09 schreef mwuhaha het volgende:
Oud nieuws dat van Propecia.

Het is in principe gewoon finasteride.

Wat ze er niet bij vermelden zijn de bijwerkingen. Je hebt kans op gevoeligere borsten, een lichte vergroting, impotentie, lichte pijn in de ballen etc.

Maar de meeste mensen hebben nergens last van, heb zelf ook nog nooit iets gemerkt van bijwerkingen.
Komt ook door de lage dosering, mensen die prostaatproblemen hebben, moeten 5mg finasteride slikken.
Tegen haaruitval wordt maar 1mg (zoals Propecia) aanbevolen.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:34:03 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_10319687
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 02:09 schreef mwuhaha het volgende:

Daarom moet je je natuurlijk ook goed laten voorlichten door de huisarts.
pi_10319727
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 14:34 schreef schatje het volgende:

Daarom moet je je natuurlijk ook goed laten voorlichten door de huisarts.

Niet nodig. Die man zal namelijk precies hetzelfde zeggen, als hij er überhaupt al verstand van heeft.

Je moet alleen oppassen als je wat ouder wordt geloof ik, omdat evt. prostaat-kanker niet meer opvalt als je dat ongemerkt zou hebben.

pi_10320221
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 14:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Niet nodig. Die man zal namelijk precies hetzelfde zeggen, als hij er überhaupt al verstand van heeft.

Precies, de meeste huisartsen zijn niet echt op de hoogte of weten er te weinig vanaf. Als je zelf wat research doet, weet je al gauw meer. Maar voor een bloedtest etc, kunnen ze wel handig zijn
  vrijdag 9 mei 2003 @ 15:16:17 #14
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_10320939
Dus dat spul moet je regelmatig gebruiken dus om je haargroei op peil te houden of je haaruitval te beperken.
Maar wat gebeurt er als je plots stopt met het gebruik ervan?
Financiele redenen
Gezondheidsproblemen
...

Gaat het haar weer net als voor de medicijnen? Of valt het bij bosjes op de grond omdat je lichaam bepaalde stoffen niet meer zelf aanmaakt?
Das natuurlijk een grote keerzijde.

Iemand die duidelijkheid kan verschaffen?

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_10321553
Dat spul zorgt ervoor dat een bepaald hormoon niet wordt omgezet in een ander (haaruitvallend) hormoon.

Wanneer je dat spul niet meer slikt, wordt dat verkeerde hormoon weer aangemaakt door je lichaam, en gaat je haar gewoon weer (standaard) uitvallen net zoals altijd.

En verder staat er wel meer info in een van de door mij gegeven topics.

zaterdag 10 mei 2003 @ 18:32:00 #16
16715 Mylene
*schatje*
pi_10341416
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 15:39 schreef DennisMoore het volgende:
Dat spul zorgt ervoor dat een bepaald hormoon niet wordt omgezet in een ander (haaruitvallend) hormoon.

Wanneer je dat spul niet meer slikt, wordt dat verkeerde hormoon weer aangemaakt door je lichaam, en gaat je haar gewoon weer (standaard) uitvallen net zoals altijd.

En verder staat er wel meer info in een van de door mij gegeven topics.

Gebruik jij het ook??
pi_10341870
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 18:32 schreef schatje het volgende:

Gebruik jij het ook??

Ik knabbel nu al bijna een jaar bijna elke dag iets af van een proscar-pilletje .
pi_16645946
terugvindpost
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_18013228
Wat ik hier ff aan wil toevoegen (afkomstig van achmeahealth.nl, weet niet of dit klopt maar het klinkt in ieder geval minder positief dan al die andere jubelverhalen over propecia die je overal leest, en tegengeluiden zijn nooit verkeerd):

1. Is er na 6 maanden geen resultaat dan kan men de behandeling beter staken.

2. Men moet geen nieuwe haardos verwachten.

3. Wees voorbereid op teleurstellingen, want het resultaat is niet zo geweldig en bij lang niet iedereen slaat de behandeling aan.

[ Bericht 3% gewijzigd door laurensjan op 27-03-2004 23:35:25 (verbeteren) ]
pi_18013541
scheer me gewoon kaal als me haar te dun wordt. En het wordt al vrij dun
pi_18015170
ach ik begin ook al aardig wat haar te verliezen en ben nog maar 21, maar om dan maar pilletjes te gaan slikken?

denk dat als je er problemen mee hebt dat eerder aan jezelf ligt dan aan je haar, 't is nou eenmaal de natuur en als je dat kan accepteren word je een gelukkiger mens dan dat je naar dit soort noodgrepen moet grijpen
pi_18091547
veel wetenschappers en doktoren vinden kaalheid niet iets wat er gewoon bijhoort en wat gewoon de natuur is. Velen vinden het wel degelijk een ziekte, waarbij er een ongewenst proces plaatsvindt dat testosteron omzet in DHT ofzo. En DHT zorgt dat de haarcyclus versnelt verloopt, sneller dan eigenlijk zou moeten volgens de natuur dus.
verder vind ik kale mannen gewoon niet mooi dus boeie, als er een pilletje voor is why not. en de bijwerkingen van propecia zijn echt NUL, wat iedereen ook zegt.

By the way, check dit: http://www.steungroep.nl/archief/medisch/spits20010820.txt
Er is dus een verband tussen kaalheid en hartproblemen....!! Nog steeds gewoon iets natuurlijks...??? dacht ut niet

[ Bericht 23% gewijzigd door laurensjan op 31-03-2004 20:44:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')