Hoe staan gelovigen hier tegenover in het licht van de bijbel?
quote:Omdat ik vind dat appels en peren eigen topics verdienen
Op donderdag 8 mei 2003 21:55 schreef WeirdMicky het volgende:
waarom doe je em dan niet gewoon in "sex en geloof" als t verband heeft
quote:Het seksuele aspect is maar een zeer klein onderdeel van transseksualiteit. In het seks en geloof topic gaat het over seks voor het huwelijk, homoseksualiteit, anale/orale seks, en verwante dingen. Transseksualiteit is veel breder. Dat gaat over het wisselen van geslacht, dat raakt dus het complete leven, niet alleen het seksuele aspect.
Op donderdag 8 mei 2003 21:55 schreef WeirdMicky het volgende:
waarom doe je em dan niet gewoon in "sex en geloof" als t verband heeft
Dus ik denk ook eigenlijk wel dat een apart topic op zijn plaats is, ook zodat transseksualiteit niet op een hoop gegooid wordt met homoseksualiteit, travestie, ed. Want dat is iets anders, en niet te vergelijken.
Ik denk dat dit niet zo heel erg verschilend is daarvan..
quote:sorry?
Op vrijdag 9 mei 2003 20:23 schreef Mariel het volgende:
Ik denk niet dat volgens de bijbel er iets tegen is. Als je hoofdpijn hebt, neem je aspirine in, en als je een blinde darmontsteking krijgt laat je de appendix operatief verwijderen.Ik denk dat dit niet zo heel erg verschilend is daarvan..
er worden maar weinig mensen toegelaten tot een transgender operatie...Waarom? de meeste hebben een persoonlijkheids stoornis.
veel van de geslacht in het lichaam van tegenovergesteld geslacht zijn te herleiden op opvoeding (imho natuurlijk)
er is eens een beroemde film geweest over iemand die zich " om liet bouwen" die was door zussen als aankleedpop gebruikt en is daarin blijven hangen...
quote:Ja, polleke, dat is nou precies waarom artsen screenen en het een traject van jaren betreft inclusief psychiatrische behandeling, om de mensen uit jouw voorbeeld er uit te pikken en dus niet om te bouwen.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:02 schreef ds_polleke het volgende:sorry?
er worden maar weinig mensen toegelaten tot een transgender operatie...Waarom? de meeste hebben een persoonlijkheids stoornis.
veel van de geslacht in het lichaam van tegenovergesteld geslacht zijn te herleiden op opvoeding (imho natuurlijk)
er is eens een beroemde film geweest over iemand die zich " om liet bouwen" die was door zussen als aankleedpop gebruikt en is daarin blijven hangen...
Maar goed, dat is geheel off topic, de vraag was wat het geloof hierover zegt.
quote:Niks! Verdorie man, sinds wanneer kun je je nou om laten bouwen? Weet je hoe oud de Bijbel is?
Op vrijdag 9 mei 2003 21:06 schreef Tijger_m het volgende:Maar goed, dat is geheel off topic, de vraag was wat het geloof hierover zegt.
ChrisJX, zo bestonden condooms en de pil ook niet in die tijd, maar ook daar hebben veel gelovigen een overduidelijk standpunt.
Ben benieuwd of er nog wat reacties komen. Ik vind het sowieso niet echt storm lopen.
quote:Maar dat moet je mij niet vragen, ik ben niet katholiek
Op vrijdag 9 mei 2003 21:37 schreef BetaWolf het volgende:
ChrisJX, zo bestonden condooms en de pil ook niet in die tijd, maar ook daar hebben veel gelovigen een overduidelijk standpunt.
quote:Volgens mij had het net zo goed in seks en geloof gekund, maar volgens de mod weer niet...
Ben benieuwd of er nog wat reacties komen. Ik vind het sowieso niet echt storm lopen.
Als we het echt over het ombouwen hebben: m.i. kan het niet. Je hebt een lichaam gekregen en daar heb je het maar mee te doen.
quote:Sta ik volledig achter. Transseksualiteit heeft net zo veel met sex te maken als een bos uien.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:39 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Maar dat moet je mij niet vragen, ik ben niet katholiek
[..]Dat geeft niet. Ik wil juist de uitersten en de gemiddelden allemaal weten
[quote]
Volgens mij had het net zo goed in seks en geloof gekund, maar volgens de mod weer niet...
quote:Geldt dat ook als je met bijvoorbeeld een derde hand wordt geboren, of nog erger een hart dat niet volledig functioneert?
Als we het echt over het ombouwen hebben: m.i. kan het niet. Je hebt een lichaam gekregen en daar heb je het maar mee te doen.
Mogen bloedtransfusies ook niet?
quote:Nou zijn er mensen... Nou ja, laat ik daar maar niet op ingaan
Op vrijdag 9 mei 2003 21:42 schreef BetaWolf het volgende:
Sta ik volledig achter. Transseksualiteit heeft net zo veel met sex te maken als een bos uien.
quote:Dat wel. Maar dat is iets heel anders. Dan klopt er lichamelijk iets niet.
Geldt dat ook als je met bijvoorbeeld een derde hand wordt geboren, of nog erger een hart dat niet volledig functioneert?Mogen bloedtransfusies ook niet?
quote:Chris, bij sommige christelijke religies wordt dat ook afgewezen, ik dacht bij Jehova's Getuigen dus het is geen universeel ja of nee.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:52 schreef ChrisJX het volgende:Dat wel. Maar dat is iets heel anders. Dan klopt er lichamelijk iets niet.
Bij transseksuelen klopt lichamelijk alles.
quote:Klopt alles wel? Want schijnbaar past het lichaam niet bij de ziel. Dus in hoeverre klopt alles dan? Alles wat er is, "klopt" in de zin dat het functioneel is. Maar "klopt" het?
Op vrijdag 9 mei 2003 21:52 schreef ChrisJX het volgende:Dat wel. Maar dat is iets heel anders. Dan klopt er lichamelijk iets niet.
Bij transseksuelen klopt lichamelijk alles.
quote:AFAIK heeft een ziel geen sekse.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:00 schreef BetaWolf het volgende:Klopt alles wel? Want schijnbaar past het lichaam niet bij de ziel. Dus in hoeverre klopt alles dan? Alles wat er is, "klopt" in de zin dat het functioneel is. Maar "klopt" het?
quote:Het gaat om de seksechromosomen.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:02 schreef Tijger_m het volgende:[..]
AFAIK heeft een ziel geen sekse.
quote:Voor de 30348e keer: tenzij anders aangegeven spreek ik voor mij persoonlijk.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:00 schreef Tijger_m het volgende:
Chris, bij sommige christelijke religies wordt dat ook afgewezen, ik dacht bij Jehova's Getuigen dus het is geen universeel ja of nee.
quote:Da's mooi maar ik heb de andere 30347 gemist
Op vrijdag 9 mei 2003 22:05 schreef ChrisJX het volgende:Voor de 30348e keer: tenzij anders aangegeven spreek ik voor mij persoonlijk.
quote:Er staat ook niets over abortus in de bijbel.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:23 schreef ChrisJX het volgende:
Niks! Verdorie man, sinds wanneer kun je je nou om laten bouwen? Weet je hoe oud de Bijbel is?
quote:Zou kunnen.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:13 schreef speknek het volgende:Er staat ook niets over abortus in de bijbel.
M.i. is abortus moord en moord is verboden
quote:beter opletten
Op vrijdag 9 mei 2003 22:07 schreef Tijger_m het volgende:Da's mooi maar ik heb de andere 30347 gemist
quote:Misschien een stapje lager gaan... Het innerlijk in algemeen. ?
Op vrijdag 9 mei 2003 22:02 schreef Tijger_m het volgende:[..]
AFAIK heeft een ziel geen sekse.
quote:Okee, maar het gaat hier dus om een hele losse interpretatie, niet iets dat je vanuit de religie kunt dicteren.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:13 schreef ChrisJX het volgende:
Zou kunnen.M.i. is abortus moord en moord is verboden
quote:Het is maw wel een defect dus.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:04 schreef Yipo_Palaffis het volgende:[..]
Het gaat om de seksechromosomen.
quote:Weet ik niet. Zoals ik het op dit moment doe niet...
Op vrijdag 9 mei 2003 22:25 schreef speknek het volgende:Okee, maar het gaat hier dus om een hele losse interpretatie, niet iets dat je vanuit de religie kunt dicteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |