Poll: Leukste studentenstad
Ik heb de volgorde qua inwoners ongeveer toegepast. Heerlen staat er ondanks de universiteit aldaar niet bij, maar ik denk dat niemand graag in Heerlen studeert. En Ede, Deventer en Vlissingen staan er ook niet bij. Mijn excuses hiervoor.
quote:Dat is ook mijn motivatie. Utrecht, en dan Groningen ,Maastricht of Nijmegen.
Op maandag 5 mei 2003 12:44 schreef Cybersailor het volgende:
Ik studeer zelf in Tilburg, maar ik moet toch zeggen dat ik groningen leuker vind om te stappen
Een voordeel van Utrecht boven Groningen vind ik de ligging in de randstad. Je kunt makkelijk een avondje naar A'dam gaan. A'dam vind ik voor studenten overigens niks. Te druk, te duur, te hip en te weinig studentikoos.
quote:Apeldoorn dan wel? Dit zijn de grootste steden met een minimaal een HBO.
Op maandag 5 mei 2003 12:47 schreef ThE_ED het volgende:
Breda is toch geen studentenstad
quote:Heeft Apeldoorn wel eigenlijk een hogeschool?
Op maandag 5 mei 2003 12:49 schreef Peewee het volgende:
Apeldoorn is geen stad,.. het is een dorp.
quote:Mja, ik had geen zin ze allemaal te noemen.Voor mij is een studentenstad een stad met minstens een universiteit, en liefst een uni en een hbo. Ik bedoel, waar ligt de grens? Straks telt mbo ook mee.. ok andere discussie, maar toch... Een stad als Breda heeft toch helemaal geen studentenuitstraling, dat komt denk ik door de andere tijds/vakindeling die universiteiten erop na houden. (Dus meer tijd om te ranzen in de stad, terwijl je eigenlijk college hebt.)
Op maandag 5 mei 2003 12:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Apeldoorn dan wel? Dit zijn de grootste steden met een minimaal een HBO.
quote:Ik woon er niet, dus dát weet ik niet. Maar ik heb eens gehoord dat ze geen stadsrechten hadden ivm belastingen voor het koningshuis of zoietsdergelijks.
Op maandag 5 mei 2003 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Heeft Apeldoorn wel eigenlijk een hogeschool?
quote:Ik weet niet. Ik hoor dat Breda toch wel nog redelijk is. Qua uitgaan misschien nog wel leuker dan Tilburg. En ja, waar ligt de grens.
Op maandag 5 mei 2003 12:51 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Mja, ik had geen zin ze allemaal te noemen.Voor mij is een studentenstad een stad met minstens een universiteit, en liefst een uni en een hbo. Ik bedoel, waar ligt de grens? Straks telt mbo ook mee.. ok andere discussie, maar toch... Een stad als Breda heeft toch helemaal geen studentenuitstraling, dat komt denk ik door de andere tijds/vakindeling die universiteiten erop na houden. (Dus meer tijd om te ranzen in de stad, terwijl je eigenlijk college hebt.)
quote:Nog maar eens dan, is lezen zo moeilijk?
Op maandag 5 mei 2003 12:50 schreef efd het volgende:
In Apeldoorn heb je niet eens een Hogeschool.
Deventer heeft er twee, en die staat er niet eens tussen.....
Geen goede poll
Een studentenstad is een stad met minimaal één HBO-opleiding.
quote:Den Haag had toch ook geen stadsrechten?
Op maandag 5 mei 2003 12:52 schreef Peewee het volgende:[..]
Ik woon er niet, dus dát weet ik niet. Maar ik heb eens gehoord dat ze geen stadsrechten hadden ivm belastingen voor het koningshuis of zoietsdergelijks.
Venlo heeft overigens wél een hogeschool, studentenhuizen en staat niet in het lijstje![]()
Niet dat mij dat iets boeit,..
Overigens heeft Apeldoorn wel hogeronderwijs als onderdeel van Hogeschool IJsselland.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-05-2003 12:58]
quote:Breda is wel leuk hoor, maar geen studentenstad.
Op maandag 5 mei 2003 12:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ik weet niet. Ik hoor dat Breda toch wel nog redelijk is. Qua uitgaan misschien nog wel leuker dan Tilburg. En ja, waar ligt de grens.
Een poll met 24 opties is toch veel leuker dan een met 10
quote:Een dependance van de Saxion Hogeschool, naast het station. Zit de hotelschool ofzo.
Op maandag 5 mei 2003 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Heeft Apeldoorn wel eigenlijk een hogeschool?
Zo kan Breda dus al nooit een studentenstad zijn, terwijl het wel een leuke stad is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |