Muchos gracias voor tips!
- Messias (Boris Starling)
- De dichter (Michael Connelly)
- Spoordood (Michael Connelly)
- Hoogzeisoen (Carl Hiaasen)
- Honds (Carl Hiaasen)
- Tenger en Blond (Denis Lehane)
- Vuile Handen (Denis Lehane)
- Slapende Honden (Denis Lehane)
- Dossier K (Jef Gearaerts)
- De PG (Jef Gearaerts)
- De Minnamannen (Jonathan Lethem)
- De kerk van de dode meisjes (Stephen Dobyns)
Kan bv met "Seize the night" beginnen
Welke SK boeken heb je al gelezen? Ik vond het boek van The Green Mile erg goed.
En misschien is Robin Cook ook leuk als je van SK houdt. Dat zijn ook thrillers, maar wel medisch. Dean Koontz is ook zoiets.
De Portlandserie is ook erg leuk, ben alleen ff de naam van de schrijver kwijt. Het zijn Nederlandse boeken.
quote:"The dark tower" serie van SK is trouwens ook erg verslavend!
Op maandag 5 mei 2003 11:56 schreef YPPY het volgende:
Ik ken geen enkel boek en geen enkele schrijver hiervan.Welke SK boeken heb je al gelezen? Ik vond het boek van The Green Mile erg goed.
En misschien is Robin Cook ook leuk als je van SK houdt. Dat zijn ook thrillers, maar wel medisch. Dean Koontz is ook zoiets.
quote:
Op maandag 5 mei 2003 11:55 schreef mr_tijgertje het volgende:
Probeer een paar boeken van Dean Koontz(vinnik beter dan Stephen King, maar wel hetzelfde genre)
Kan bv met "Seize the night" beginnen
quote:Nops, ken ze niet....
Op maandag 5 mei 2003 12:00 schreef JeOma het volgende:
Kijk, da's nou 't lastige, er zijn ZOVEEL mogelijkheden! Ik wil dus graag iets anders proberen dan een Stephen King, maar wel in 'tzelfde genre. Is er dus echt niemand die IETS van 't lijstje herkend?
Maar heb nog wel een aanrader Hyperion triologie van Dan Simmons! wel SF trouwens, maar absoluut de moeite waard
"Everybody is a book of blood; wherever we're opened, we're red."
Maar goede andere schrijvers: tolstoi, hesse, kafka, sartre, susskind, kerouac, rand, bukowski, etc.
Je zou eens het nieuwe boek van Michael Marshall eens kunnen proberen als je van dit genre houdt. Het heet "Stromannen" en ligt nu in de winkel.
Ook aardig in dit genre: Frank Herbert, John Saul, Dean Koontz, Mo Hayder
Van jouw lijstje ken ik Boris Starling (uitstekend boek), Michael Connelly (altijd goed, maar een heel andere genre dan Stephen King en dat geldt eigenlijk voor alle schrijvers die je noemde), Dennis Lehane (ijzersterkte thrillerschrijver), Stephen Dobyns (één van de beste thrillers die ik de afgelopen maanden gelezen heb).
Hopelijk heb je hier wat aan
quote:Dat is een tetralogie (maar zeker de moeite waard).
Op maandag 5 mei 2003 12:07 schreef mr_tijgertje het volgende:
Maar heb nog wel een aanraderHyperion triologie van Dan Simmons!
[edit]Koontz natuurlijk, geen Koonz[/edit]
quote:Colin Forbes is te voorspelbaar, heb je een boek van hem gelezen dan ken je ze allemaal.
Op maandag 5 mei 2003 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
Colin Forbes en Jack Higgins schrijven spannende boeken vol
Deze heb ik net uit, het is een verzameling korte verhalen door King zelf geschreven, er zitten enorm meeslepende verhalen tussen..aanrader! (o.a. over scheiding, naderende dood moeder, martelkamer, "spook"kamer op een hotel, iemand die een operatie ondergaat en bij bewustzijn is en ga zo maar door )
quote:James Herbert
Op maandag 5 mei 2003 12:00 schreef JeOma het volgende:
Kijk, da's nou 't lastige, er zijn ZOVEEL mogelijkheden! Ik wil dus graag iets anders proberen dan een Stephen King, maar wel in 'tzelfde genre. Is er dus echt niemand die IETS van 't lijstje herkend?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |