abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2003 @ 11:42:14 #1
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_10214438
Ik lees eigenlijk nooit, maar een collega heeft me omgepraat om toch 's wat te gaan lezen. Ik heb aangegeven dat ik wel van "spannende" boeken houdt, de paar Stephen Kings die ik las vond ik wel aardig. Van die collega kreeg ik een lijstje met opties om 's te proberen. Iemand een tip welke ik hiervan 's moet gaan proberen? (ik weet 't, smaken verschillen, maar ik weet dus helemaal niets van boeken nog schrijvers)

Muchos gracias voor tips!

- Messias (Boris Starling)
- De dichter (Michael Connelly)
- Spoordood (Michael Connelly)
- Hoogzeisoen (Carl Hiaasen)
- Honds (Carl Hiaasen)
- Tenger en Blond (Denis Lehane)
- Vuile Handen (Denis Lehane)
- Slapende Honden (Denis Lehane)
- Dossier K (Jef Gearaerts)
- De PG (Jef Gearaerts)
- De Minnamannen (Jonathan Lethem)
- De kerk van de dode meisjes (Stephen Dobyns)

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_10214811
Probeer een paar boeken van Dean Koontz (vinnik beter dan Stephen King, maar wel hetzelfde genre)

Kan bv met "Seize the night" beginnen

voer eendjes, geen oorlog...
  maandag 5 mei 2003 @ 11:56:30 #3
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10214848
Ik ken geen enkel boek en geen enkele schrijver hiervan.

Welke SK boeken heb je al gelezen? Ik vond het boek van The Green Mile erg goed.
En misschien is Robin Cook ook leuk als je van SK houdt. Dat zijn ook thrillers, maar wel medisch. Dean Koontz is ook zoiets.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 5 mei 2003 @ 11:56:54 #4
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_10214855
Probeer anders een Harry Potter
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
pi_10214921
Colin Forbes en Jack Higgins schrijven spannende boeken vol complotten en spionnen!!

De Portlandserie is ook erg leuk, ben alleen ff de naam van de schrijver kwijt. Het zijn Nederlandse boeken.

pi_10214949
quote:
Op maandag 5 mei 2003 11:56 schreef YPPY het volgende:
Ik ken geen enkel boek en geen enkele schrijver hiervan.

Welke SK boeken heb je al gelezen? Ik vond het boek van The Green Mile erg goed.
En misschien is Robin Cook ook leuk als je van SK houdt. Dat zijn ook thrillers, maar wel medisch. Dean Koontz is ook zoiets.

"The dark tower" serie van SK is trouwens ook erg verslavend! hij moet trouwens eens opschieten met het vervolg
  maandag 5 mei 2003 @ 12:00:58 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_10214987
Kijk, da's nou 't lastige, er zijn ZOVEEL mogelijkheden! Ik wil dus graag iets anders proberen dan een Stephen King, maar wel in 'tzelfde genre. Is er dus echt niemand die IETS van 't lijstje herkend?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_10215036
quote:
Op maandag 5 mei 2003 11:55 schreef mr_tijgertje het volgende:
Probeer een paar boeken van Dean Koontz (vinnik beter dan Stephen King, maar wel hetzelfde genre)

Kan bv met "Seize the night" beginnen

pi_10215106
Het boek van Dobyns heb ik gelezen; alweer wat jaartjes terug.
Valt in het genre 'literaire thriller' en is érg spannend.
Dus de overstap van King is dan niet zo groot, plús het boek is al in een pocket verkrijgbaar.
Doen!
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 5 mei 2003 @ 12:07:12 #10
32373 mr_tijgertje
c'est la vie
pi_10215170
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:00 schreef JeOma het volgende:
Kijk, da's nou 't lastige, er zijn ZOVEEL mogelijkheden! Ik wil dus graag iets anders proberen dan een Stephen King, maar wel in 'tzelfde genre. Is er dus echt niemand die IETS van 't lijstje herkend?
Nops, ken ze niet....

Maar heb nog wel een aanrader Hyperion triologie van Dan Simmons! wel SF trouwens, maar absoluut de moeite waard

maandag 5 mei 2003 @ 12:10:54 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10215271
De boeken van Bloed - Clive Barker

"Everybody is a book of blood; wherever we're opened, we're red."

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 5 mei 2003 @ 12:22:55 #12
26891 killingcupid
are you loathsome tonight?
pi_10215593
Als je into die Stephen King-achtige dingen bent, zou ik zeker ook Poppy Z. Brite, Dean R. Koontz en Clive Barker checken. De ietwat gevorderde horror/sci-fi lezer kan ook wel uit de voeten met H.P. Lovecraft en Edgar Allen Poe.

Maar goede andere schrijvers: tolstoi, hesse, kafka, sartre, susskind, kerouac, rand, bukowski, etc.

we will become silhouettes.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 11:55:16 #13
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10242027
Poppy Z. Brite vond ik zelf helemaal niets.

Je zou eens het nieuwe boek van Michael Marshall eens kunnen proberen als je van dit genre houdt. Het heet "Stromannen" en ligt nu in de winkel.

Ook aardig in dit genre: Frank Herbert, John Saul, Dean Koontz, Mo Hayder

Van jouw lijstje ken ik Boris Starling (uitstekend boek), Michael Connelly (altijd goed, maar een heel andere genre dan Stephen King en dat geldt eigenlijk voor alle schrijvers die je noemde), Dennis Lehane (ijzersterkte thrillerschrijver), Stephen Dobyns (één van de beste thrillers die ik de afgelopen maanden gelezen heb).

Hopelijk heb je hier wat aan

dinsdag 6 mei 2003 @ 19:04:20 #14
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_10253994
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:07 schreef mr_tijgertje het volgende:
Maar heb nog wel een aanrader Hyperion triologie van Dan Simmons!
Dat is een tetralogie (maar zeker de moeite waard).
Misschien wat fantasy? De ideeen daarvoor liggen in andere topics voor het oprapen. Of anders een misdaadroman in het Koontz-genre.

[edit]Koontz natuurlijk, geen Koonz[/edit]

Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
pi_10277973
quote:
Op maandag 5 mei 2003 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
Colin Forbes en Jack Higgins schrijven spannende boeken vol
Colin Forbes is te voorspelbaar, heb je een boek van hem gelezen dan ken je ze allemaal.
No shit.
  donderdag 8 mei 2003 @ 00:08:24 #16
38111 Boomlaars
Schoenlepels eten *HMMMM*
pi_10287067
Stephen King - Alles is eventueel

Deze heb ik net uit, het is een verzameling korte verhalen door King zelf geschreven, er zitten enorm meeslepende verhalen tussen..aanrader! (o.a. over scheiding, naderende dood moeder, martelkamer, "spook"kamer op een hotel, iemand die een operatie ondergaat en bij bewustzijn is en ga zo maar door )

AaaAAAaaaAaaaaarghhhh!!!!!! *BONES SNAPPING*
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 mei 2003 @ 00:09:06 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_10287083
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:00 schreef JeOma het volgende:
James Herbert
pi_10296063
Val mc Dermid (volgens mij schrijf je het anders..)
John Sandford
Mo Hayder
No trumpets sound when the important decisions of our life are made. Destiny is made known silently
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')