quote:ook wel knap dat het lijntje van de GC bijna helemaal recht is
Op vrijdag 30 mei 2003 19:58 schreef twi het volgende:[..]
En volgens mij kunnen olifanten vliegen
quote:Opzich wel geinig
Op vrijdag 30 mei 2003 19:01 schreef HomerJ het volgende:
Gamecube ligt voor op de X-boxNintendo's GameCube bestijgt volgens Nintendo zelf de tweede plek in de console wars. Dat zegt men in een gepubliceerd verslag. Véél meer info lees je hier!
Uit een rapport dat Nintendo of Japan gisteren vrijgaf, blijkt dat Nintendo wereldwijd 9,55 miljoen GameCubes heeft verkocht tot nu toe. Daarmee ligt het bedrijf nog fors achter op Sony, die al in de tientallen miljoenen aan het tellen is. Daarentegen ligt de GameCube nu wél voor op Microsoft's Xbox,
In een grafiek heeft het onderzoeksbureau Sales-Age deze cijfers neergezet.
[afbeelding]Hieruit wordt dus wel duidelijk dat Sony door Nintendo met deze generatie consoles niet meer in te halen is, maar of Microsoft inderdaad achter ligt volgens dit onafhankelijke onderzoeksbureau is nog maar de vraag. De nieuwste cijfers van Microsoft zijn in deze grafiek namelijk niet opgenomen.
quote:Blijkbaar ben je stoerder als jouw favo console meer verkoopt dan een andere. Ofzo
Op vrijdag 30 mei 2003 22:24 schreef gieling.com het volgende:[..]
Opzich wel geinig
Alleen, waarom maakt iedereen zich zo druk om de cijfers???
quote:Er is niks zo leuk als dan met statistieken goochelen, vooral als je daarbij zelf heel goed uit de bus komt...
Op vrijdag 30 mei 2003 19:01 schreef HomerJ het volgende:
Gamecube ligt voor op de X-boxNintendo's GameCube bestijgt volgens Nintendo zelf de tweede plek in de console wars. Dat zegt men in een gepubliceerd verslag. Véél meer info lees je hier!
Uit een rapport dat Nintendo of Japan gisteren vrijgaf, blijkt dat Nintendo wereldwijd 9,55 miljoen GameCubes heeft verkocht tot nu toe. Daarmee ligt het bedrijf nog fors achter op Sony, die al in de tientallen miljoenen aan het tellen is. Daarentegen ligt de GameCube nu wél voor op Microsoft's Xbox,
In een grafiek heeft het onderzoeksbureau Sales-Age deze cijfers neergezet.
[afbeelding]Hieruit wordt dus wel duidelijk dat Sony door Nintendo met deze generatie consoles niet meer in te halen is, maar of Microsoft inderdaad achter ligt volgens dit onafhankelijke onderzoeksbureau is nog maar de vraag. De nieuwste cijfers van Microsoft zijn in deze grafiek namelijk niet opgenomen.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 17:18 schreef Fliepke het volgende:[..]
Er is niks zo leuk als dan met statistieken goochelen, vooral als je daarbij zelf heel goed uit de bus komt...
volgens mij is het prietpraat
WHOOOW
Okay, maar ff serieus. Ik heb dus zelf een cube en een GBASP. Heb erg vaak met het idee geworsteld om ook een PS2 of een XBOX erbij te kopen. Echter meestal was dat alleen maar voor "de heb" dan echt omdat ik wilde dat ik alle spelletjes die er zijn kan spelen. Halo lijkt me echt een gaaf spel...maar die komt ook op de pc dus dan kan ik wel ff wachten.
Ik heb ergens ook wel eens gelezen in een gamesblad dat een console het niet alleen moet hebben van games die het uiterste van een console vragen en daarbij de gamers tot kwijlende zombies reduceren. Juist het aanbod van zogenaamde 2e rangs spellen maakt dat een console het uithoud op de markt of niet. Ik denk dat dan de PS2 een groot voordeel heeft. Begrijp me goed ik zeg niet dat er alleen maar bagger uit komt op de PS2. Komt er ook op de Cube, Gba en de XBOX. Maar omdat juist de PS2 een aanbod van games heeft waar de rest nog jaren voor zou moeten ontwikkelen voor ze in de buurt zijn, hebben ze de mogelijkheid om een puibliek te bereiken wat vele malen groter is. Echter denk ik wel dat de PS2 misschien zijn beste tijd alweer gehad heeft. Vind het alweer een "oude"machine.
Verder heb ik toch lekker de berste console in huis!! LEKKER PUH!!! :p
quote:Er staat onder het grafiekje duidelijk dat dit gaat om het aantal "shipped consoles".
Op vrijdag 30 mei 2003 22:24 schreef Tain het volgende:[..]
ook wel knap dat het lijntje van de GC bijna helemaal recht is
Playstation 2; 189,-
of
XboX; 194,-
Playstation 2 spellen die ik wil:
The Getaway
Auto Modellista
Gran Turismo 4(alsie uit is)
GTA: San Andreas(alsie uit is)
Stuntman
XboX spellen die ik wil:
Midtown Madness 3(die komt ook op PC)
dus..ik twijfel gigantisch, Playstation 2 is al oud, maar heeft veel leuke spellen, of de 'nieuwe' Xbox, maar die heeft, tot zover ik weet, nog niet zo leuke spellen.
Help me aub
Komen nog GENOEG knallers uit en heeft al een grote verzameling Budget (Platinum) titels!
quote:Mja, denk nu ik het zelf lees ook wel overduidelijk is, dat is het jammere van de GC, er zijn bijna geen race spellen voor, en ik ben dus duidelijk auto fanaat, als je die titels van de spellen doorleest.
Op donderdag 5 juni 2003 11:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Lijkt me duidelijk voor jou Furious.. PS2...Komen nog GENOEG knallers uit en heeft al een grote verzameling Budget (Platinum) titels!
quote:Dat is inderdaad waar, de beste GC racer is Burnout 2 en die is ook op de PS2.
Op donderdag 5 juni 2003 11:59 schreef Furious het volgende:[..]
Mja, denk nu ik het zelf lees ook wel overduidelijk is, dat is het jammere van de GC, er zijn bijna geen race spellen voor, en ik ben dus duidelijk auto fanaat, als je die titels van de spellen doorleest.
quote:owh ja, nou, dan tover ik gewoon de GC tegen die tijd weer onder het stof vandaan!
Op donderdag 5 juni 2003 12:01 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dat is inderdaad waar, de beste GC racer is Burnout 2 en die is ook op de PS2.
Verder komt er wel nog Mario Kart uit als racer
Burnout 1 was wel humor, Burnout 2 ziet er meer als 'Fast and the Furious' uit
quote:kost alleen maar geld
Op donderdag 5 juni 2003 12:04 schreef Fliepke het volgende:
* Fliepke mompelt iets over live ondersteuning van de nieuwere racespellen op de XBox
quote:Volgens mij kost het je het eerste jaar alleen het live kitje
Op donderdag 5 juni 2003 12:06 schreef Furious het volgende:[..]
kost alleen maar geld
en met iLink kan je meerdere PS2's op elkaar aansluiten, en is het dus moeilijke fun
Nu ben ik even naar xboxworld.nl gegaan om te kijken naar xbox race spellen, en in de header zag ik dit:
welk spel is dat? project gotham racing 2?
edit: o ja! Sega GT 2002 lijkt me trouwens wel moeilijk stoer voor de xbox!
quote:daar hebben we binnenkort ook PlanetSide voor!
Op donderdag 5 juni 2003 12:53 schreef Vassili_Z het volgende:
ben iig gelukkig dat Halo naar de PC toe komt
quote:Wat is Planetside ?
Op donderdag 5 juni 2003 12:57 schreef Furious het volgende:[..]
daar hebben we binnenkort ook PlanetSide voor!
quote:Dolphin
Op donderdag 5 juni 2003 12:50 schreef Vassili_Z het volgende:
uit mijn mening had de GameCube beter zn oude codenaam, de Delphin moeten heten... GameCube vink zon debiele naam
En dat is de naam van de Controller van de Cube op dit moment
quote:GameCube Controller?
Op donderdag 5 juni 2003 13:48 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Dolphin
En dat is de naam van de Controller van de Cube op dit moment
quote:Nee, XBOX is lekker
Op donderdag 5 juni 2003 12:50 schreef Vassili_Z het volgende:
uit mijn mening had de GameCube beter zn oude codenaam, de Delphin moeten heten... GameCube vink zon debiele naam
Pleestation
Gaystation
en moet je ook zo'n memory card perse hebben bij de xbox
[Dit bericht is gewijzigd door Furious op 05-06-2003 20:26]
quote:lijkt me niet nodig met een 10 gig HD.
Op donderdag 5 juni 2003 20:16 schreef Furious het volgende:en moet je ook zo'n memory card perse hebben bij de xbox
Gamecube
X-box
Playstation 2
quote:two minds, one thought....
Op zondag 8 juni 2003 16:14 schreef HomerJ het volgende:
Mijn conclusie:Gamecube
X-box
Playstation 2
quote:De officiele naam voor de Cube controller is Dolphin ja
Op donderdag 5 juni 2003 17:43 schreef Furious het volgende:[..]
GameCube Controller?
quote:Inderdaad, met uitzondering van Zelda heb ik (helaas) helemaal, maar dan ook hélemaal niks te zoeken op de GameCube. En da's dan ook de reden waarom ik hem de komende jaren niet zal kopen
Op zondag 8 juni 2003 16:14 schreef HomerJ het volgende:
Mijn conclusie:X-box
Playstation 2
Gamecube
quote:Was dat niet de werknaam voor de cube zelf in het begin?
Op zondag 8 juni 2003 16:29 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
De officiele naam voor de Cube controller is Dolphin ja
quote:Zelfs beter dan Zelda.
Op zondag 8 juni 2003 17:06 schreef Zooi het volgende:
Metroid is anders ook niet versmaden hoor..
quote:Klopt ja
Op zondag 8 juni 2003 17:07 schreef Fliepke het volgende:[..]
Was dat niet de werknaam voor de cube zelf in het begin?
Ik geef toe, ik had het ooit ook en met name door dat fanboygehalte beschouwde ik m'n Xbox lange tijd onterecht als beste machine ondanks dat ik ook een PS2 had staan en daar veel meer op speelde. Maar door Xbox live kan ik eerlijk zeggen dat geen enkele console VOOR MIJ de Xbox kan overtreffen, en dat m'n PS2 netjes op een tweede plaats komt met een hoop respect
Ondertussen mag mijn broertje wel m'n Xbox lenen
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 11-06-2003 13:11]
quote:Okay
Op woensdag 11 juni 2003 13:09 schreef D-Devil het volgende:
D-Devil, laat maar zitten. Opsomtopics hebben we al genoeg.
quote:Dit slaat nergens op, Microsoft maakt de console, niet de spellen! Dat doen andere ontwikkelaars. Microsoft heeft naar ik weet maar een paar titels uitgebracht zoals Midtown Madness 3. Waarom is Lord of the Rings op de X-Box minder 'liefdevol' dan de PS2 versie?
Op woensdag 11 juni 2003 16:04 schreef Ponem het volgende:
Maar voor mijn gevoel is dat winstdoel Microsoft zo naar de kop gestegen dat ze uitsluitend spellen uitbrengen waar geen liefde in zit.
En ik heb zelf een PS2 trouwens
quote:Nee tuurlijk...............
Op woensdag 11 juni 2003 16:04 schreef Ponem het volgende:
Laat ik allereerst voorop stellen dat alle drie de makers van de consoles erop uit zijn om een zo hoog mogelijke winst te realiseren. Maar voor mijn gevoel is dat winstdoel Microsoft zo naar de kop gestegen dat ze uitsluitend spellen uitbrengen waar geen liefde in zit.
Ps2, exclusief eeeuuhhh metal gear word toch geport dus ook geen games. FF XI komt op PC
Tis niet zo dat er geflamed word ofzo, maar volgens mij is de discussie gevoerd... Iedereen heeft zijn mening zo'n beetje gegeven.
Komt erop neer dat ieder de console moet kopen waar die ZELF het meest voor voelt qua games.
Verder weten we dat de Xbox de krachtigste is en de Cube de meest kindvriendelijke games.
De PS2 het grootste spellen aanbod etc...
Tis elke keer weer een Deja Vu wat ik hier lees...
Graag een paar serieuze reacties waarom die open moet blijven. Thnx!
quote:Tis ook een kuttopic dit....... daarom vind je me ook niet hier. Vreselijk gewoon soms.
Op donderdag 12 juni 2003 16:54 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zit er serieus over te denken om dit topic te sluiten mensen.
PS: Ik heb alle consoles en ze zijn allemaal cool !
[Dit bericht is gewijzigd door Chocobo op 12-06-2003 17:00]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |