Wat een doorn in het oog is is dat bekende Amerikanen openlijk voor een reizen naar Cuba uitkomen. Bush probeert nu om deze mensen op een Patriotisme aan te spreken. Wat niet lukt.
Ben benieuwd of Bush na Irak Cuba gaat aanvallen.
(bron: Telegraaf)
Mensen een boete geven omdat naar Cuba gaan..? Waar is die Bush in hemelsnaam mee bezig? Zíjn wil opleggen aan de rest van de Amerikaanse bevolking? Zoiets van: ik vind Cuba maar niets, dus als jullie er naartoe gaan dan betalen jullie een boete..
[Spoort die gast wel ooit?]
laat die mensen toch gaan waar ze willen, het is alweer bijna 40 jaar geleden dat de Cuba-crisis was en nog steeds is dat land geïsoleerd.
Kan iemand hem even vertellen dat je jaren 50 voorbij zijn?
Nou ja, laat hem maar lekker doorleuteren zo. Dit soort opmerkingen lijken me ideaal in verband met de verkiezingen volgend jaar!
-edit-
verkeerde pi dus...
quote:Mensen verbieden om ergens naar toe te gaan weet je dat dat een vorm van dictatuur is.
Op zondag 4 mei 2003 11:48 schreef Cheiron het volgende:
Het is al tijden verboden voor Amerikanen om naar Cuba te reizen. Al liep het er wel vol mee toen ik er was... die waren idd allemaal via Canada of Mexico gekomen.-edit-
verkeerde pi dus...
quote:
Bush houdt vast aan 'preventieve' oorlogen
President Bush onderstreept dat de Verenigde Staten indien nodig opnieuw een "preventieve oorlog" zullen voeren zoals in Irak.
WASHINGTON - President Bush heeft zaterdag onderstreept dat de Verenigde Staten indien nodig opnieuw een "preventieve oorlog" zullen voeren zoals in Irak. De blijvende dreiging van het internationaal terrorisme kan ertoe leiden dat de Amerikanen zullen moeten toeslaan voordat de "vijanden" dat doen.De Amerikaanse president zei dat zaterdag in een wekelijks radiopraatje. Vrijdag zei Bush al dat de oorlog in Irak een nieuw hoofdstuk was in de strijd tegen de internationale terreur. Hoewel bewijzen daarvoor ontbreken, zien veel Amerikanen een direct verband tussen de aanslagen van 11 september 2001, toegeschreven aan het al-Qaedanetwerk van Osama bin Laden, en het intussen verslagen Iraakse regime van Saddam Hussein.
Bush zei later zaterdag op zijn ranch in Crawford (Texas) dat het "een kwestie van tijd" is voordat in Irak massavernietigingswapens gevonden zullen worden. De dreiging van deze wapens, die in Irak nog altijd niet zijn gevonden, vormde de directe aanleiding voor de 'preventieve oorlog' in Irak. "We zullen ze vinden", verzekerde Bush tijdens een bezoek van de Australische premier Howard aan zijn ranch.
www.telegraaf.nl
quote:Amerikanen zullen toeslaan voordat de vijanden dat
Op zondag 4 mei 2003 11:51 schreef SunChaser het volgende:
En dan komt dit bericht er direct achteraan.
[..]
quote:Okidoki, was alleen maar om de waanzin van dit bericht te onderstrepen. ":)
Op zondag 4 mei 2003 11:52 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Amerikanen zullen toeslaan voordat de vijanden dat
quote:Ik wilde het niet zeggen...
Op zondag 4 mei 2003 11:48 schreef erikh het volgende:
Lijkt me toch dat Bush dit niet kan maken, op deze manier wordt amerika dus echt een dictatuur
Maar ja, regels zijn regels hè?
Er zijn hier ook mensen die het eens zijn dat in Islamitische landen bepaalde, in onze ogen belachelijke, sharia wetten worden gehandhaafd. Onder het mom van, zo zijn daar de regels!
Tja, zo zijn in Amerika de regels!
quote:Nee, niet de planeet Doeshpoepert, denk ik. Deze stond ten tijde van zijn geboorte net achter Niburu en dus zou zijn kleine, als komeet gecamoufleerde, ruimteschip hier niet kunnen komen, in verband met de zwaartekrachtsvelden.
Op maandag 5 mei 2003 12:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Als ik dit soort dingen lees wordt mijn vermoeden alleen maar bevestigd: bush is een poedel die oorspronkelijk van planeet Doeshpoepert komt en hier nu is omdat hij de Nobelprijs voor onnozelste persoon op deze aarde wilt winnen...
quote:Die wet bestaat al tientallen jaren. Beetje flauw om dat op Bush af te schuiven.
Op zondag 4 mei 2003 11:37 schreef SunChaser het volgende:
Bush gaat Amerikanen die naar Cuba op vakantie gaan een boete geven van maximaal 55000 dollar. Het is namelijk verboden de economie van het land te helpen dmv bv toerisme. Cuba is heel erg populair als vakantiebestemming bij Amerikanen, die via Mexico of Canada naar het land reizen.
Maar daarnaast is die wet eigenlijk nooit echt uitgevoerd. Als Amerikaan kun (kon?) je gewoon naar Cuba op vakantie, zonder dat je bang hoefde te zijn bij terugkeer opgepakt te worden.
quote:ja maar je kun jezelf ook afvragen waarom deden die presidenten voor bush er niks aan? dat komt waarschijmelijk omdat ze dat niet goed vonden voor de vrijheid van Amerika.
Op maandag 5 mei 2003 13:54 schreef Gurgeh het volgende:[..]
Die wet bestaat al tientallen jaren. Beetje flauw om dat op Bush af te schuiven.
Maar daarnaast is die wet eigenlijk nooit echt uitgevoerd. Als Amerikaan kun (kon?) je gewoon naar Cuba op vakantie, zonder dat je bang hoefde te zijn bij terugkeer opgepakt te worden.
amerika heef een te machtige president.
en helaas is 1 van mijn grootste angsten uitgekomen. dat er iemand op die post zit die totaal niet met macht om kan gaan!!!!!!!
quote:En hoe zat het eigenlijk met de leiding in Cuba ?
Op maandag 5 mei 2003 17:13 schreef Wolf2b het volgende:
amerika heef een te machtige president.
en helaas is 1 van mijn grootste angsten uitgekomen. dat er iemand op die post zit die totaal niet met macht om kan gaan!!!!!!!
Ontopic: Dura lex sed lex.
quote:Inderdaad, daarom is het enige wat Bush hiermee doet een signaal geven dat de touwtjes nog strakker aangetrokken gaan worden. Beetje een onduidelijke zet in mijn optiek, wie is hierbij gebaat?
Op maandag 5 mei 2003 13:54 schreef Gurgeh het volgende:[..]
Die wet bestaat al tientallen jaren. Beetje flauw om dat op Bush af te schuiven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |