quote:Een beetje slecht?!?
Op dinsdag 13 mei 2003 10:24 schreef trance_fan het volgende:
klopt. die link werkt wel maar het filmpje niet. (en ja ik heb quiktime)
Maar Gran Turismo 3 was ook zo dat de het grafies (ik bedoel ingame) een beetje slecht was maar bij de replay echt om te
Ik kan me blijven vergapen aan die fantastische ingame-graphics!!
Oke, je hebt niet die leuke effecten uit de replay, zoals de opstijgende warmte vanaf het asfalt, maar die reflecties van de omgeving (m.n. in tunnels) en de opgloeiende remschijven zijn zo mooooooi!
quote:Owkee misschien een beetje verkeerd gevormd het was slechter als de graphics in de replays
Op dinsdag 13 mei 2003 11:19 schreef MrTinux het volgende:[..]
Een beetje slecht?!?
Ik kan me blijven vergapen aan die fantastische ingame-graphics!!
Oke, je hebt niet die leuke effecten uit de replay, zoals de opstijgende warmte vanaf het asfalt, maar die reflecties van de omgeving (m.n. in tunnels) en de opgloeiende remschijven zijn zo mooooooi!
quote:
The Online Arena, which sits alongside the Career (Gran Turismo) and Arcade modes, allows up to 6 players to race head-to-head on any of GT4's stunning tracks, as well as including chat functionality and an in-depth menu screen. As well as being able to compare performances in the game, GT4 players will be able to interact about all kinds of auto-related topics. Whether or not you'll be able to go on to try and flog your twelve-year-old Escort remains to be seen, but it seems fairly inevitable that it'll become one of the hottest communities on PS2.
quote:
GT4 is quite literally crammed with automotive goodness; up to 100 tracks and over 500 authentic vehicles, from vintage through to modern. In contrast to previous GT titles, there's an increased emphasis on real world tracks, which include New York City, the Grand Canyon and the Tsukuba racing circuit.
6 player online racing, 100+ banen, 500+ auto's........
En is dat een grijze BMW 7 serie waar ie achter rijdt in een flits op 3/4 van die film tegen het einde? Daarna zie je nog een superkorte flits van een 6 tal bolides in een bocht, die zilvere achter die concept Viper, is dat niet een McLaren F1?
Filmpje op pauze zetten en dan met de scollbar plaatje voor plaatje bekijken gaat makkelijker. Die Grand Canyon baan ziet er trouwens wel heel erg goed uit.
quote:Ferrari's en Lambo's zou ik maar niet op rekenen. Licenties, weet je.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:13 schreef michelos het volgende:
Ferrari's? Lambo's? Nog niks van gezien, iemand? Hopelijk morgen wel de bevestiging van het aantal auto's en welke, en ook het schademodel. Online is in ieder geval al zwaar okay.
quote:
En is dat een grijze BMW 7 serie waar ie achter rijdt in een flits op 3/4 van die film tegen het einde? Daarna zie je nog een superkorte flits van een 6 tal bolides in een bocht, die zilvere achter die concept Viper, is dat niet een McLaren F1?
De Pagani Zonda (zit ook in GT3, trouwens)
Overigens ziet het er allemaal netjes uit (met name die woestijn!) maar om heerlijk te zijn vind ik het een beetje tegenvallen, als je het filmpje vergelijkt met de foto's in dit topic. Maar goed, het gaat ook allemaal ontzettend snel en de kwaliteit is ook niet je-van-het.
* MrTinux gaat GT4 gelijk kopen want is zeker dat het de huidige koning (GT3 ) wel gaat overtreffen... maar toch geloof ik niet dat er een schademodel in komt, meer dan 100 tracks en meer dan 500 auto's, zolang het niet officieel bevestigd is....
quote:Zou klote zijn. PGR2 op de Xbox krijgt ook de hele reutemeteut, inclusief de nieuwe Enzo Ferrari, en als er iets is wat Sony heeft dan is het geld voor licenties, zeker voor het PS2 paradepaardje Gran Turismo.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:52 schreef MrTinux het volgende:Ferrari's en Lambo's zou ik maar niet op rekenen. Licenties, weet je.
Dat fabrikanten problemen met schade hebben is nog tot daaraantoe (al vind ik dat persoonlijk aanstellerij) maar ze zijn toch echt wel te licensen. Maar ik hoor er zo weinig over dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen.
quote:Het zou misschien een oudere 7 serie kunnen zijn want de jouwe is dat nieuwste model, maar als je naar het logo kijkt dan kan het bijna geen BMW zijn nee. Zo ingezoomed lijkt het nog meer op het Toyotalogo.
Nee, dus (kijk naar de knipperlichten) - het logo lijkt iets van Mercedes, maar correct me if I'm wrong.
quote:Yep, dacht ik al, zat al te twijfelen.
De Pagani Zonda (zit ook in GT3, trouwens)
Senks for the screens, afwachten op morgen dan maar voor meer info.
quote:
En is dat een grijze BMW 7 serie waar ie achter rijdt in een flits op 3/4 van die film tegen het einde?
quote:Yep, dat is em geloof ik ja. Had het eigenlijk ook al moeten zien aan hoe ie doorhangt naar een kant terwijl ie geen scherpe bocht rijdt en de vrij smalle kont. Een 7-serie is veel breder en GT carphysics zijn bijna realistisch dus een 7serie hangt ook niet zo door.
Op woensdag 14 mei 2003 01:33 schreef rafro het volgende:
Het is een Infiniti G35, het luxemerk van Nissan.
Ze worden o.a. in Amerika verkocht. Deze zit trouwens ook in GT Concept.
Ik ben wel weer wat hoopvoller gestemd want ik heb nu net ergens gelezen dat al die nieuwste knaller-auto's allemaal goed bewaard zijn tot morgen de officiele presentatie van start gaat. Wat vandaag plaatsvond was meer een algemene presentatie waarin de de hoofdman achter Polyphony D. in de grote Sony pre-presentatie een beetje over GT4 wat mocht toelichten. Maar 'saved the best for last'...zei men op een site die ook op de E3 was.
Misschien dus toch nog flink wat surprises morgen (vandaag) in de carlist en wie weet toch ook nog damage, en als dat niet mogelijk is in ieder geval een betere collision-modelhoop ik. 500 cars zegt de een, en 2000 de ander, das ook nogal een verschil.
Graphics valt uiteraard niet veel meer beter aan te doen en men zegt : net iets scherper, iets ronder, net iets betere textures, net iets betere lichteffecten etc. Het moet dus vooral in A.I., carlist, tracks, verbeterde gameplay en onlineplay zitten (met 6 spelers GT'en op breedband tegen elkaar onlinegamen is op zich al heel aardig vooruitzicht...). Ik zag trouwens op een forum een goed geinformeerde gebruiker (die totnutoe veel had aangekondigd wat zou komen omdat ie contacten bij de Sony had, en allemaal nog kloppend) zeggen dat ie zeker nog dit jaar uit zou komen, en volgens hem ook in PAL. Eerst zien, dan geloven.
Ook nog geen officiele bevestiging van het aantal auto's of welke, wel zeker meer dan 500 zei ie gisteren al.
US-versie komt in december 2003 uit. Dus toch nog geen PAL, zal wel weer voorjaar 2004 worden.
Meerdere pages van 35 screens, waaronder een aantal nieuwe van de show van gisteren en ook van die van vandaag, klik hier. http://www.gamekult.com/tout/jeux/fiches/J000001043_screenshots.html?maj=1&typeMedia=150008&images=7
IGN press-release van pre-show gisteren :
quote:
May 13, 2003 - At the Sony Computer Entertainment America pre-E3 press conference today, Polyphony Digital President Kazunori Yamauchi officially debuted Gran Turismo 4, the fourth in the series that has sold more than 32 millions units worldwide (on PS and PS2).After months of speculation by the game press, Yamauchi confirmed GT4 will indeed be playable online. SCEA gave no firm dates for release, nor did it unveil how many cars or what types of cars will be available. However, we did see several cars in the game worth noting, including Mini Coopers, RX-7s, Mercedes and more.
While Yamauchi didn't provide obvious facts, he certainly delivered crystal clear clues. He stated he wanted to include more cars in GT4 than in any GT game has ever before (GT2 included more than 500 vehicles), which backs our belief that GT4 may have 1,000 cars in all. Additionally, he said that GT4 would provide a life cycle for gamers, meaning that there will be more cars than ever, covering the history of cars from their birth to the present. In other words, expect to see old sports cars from all over the world dating back to the first racing cars ever.
Yamauchi, who also produces the game, explained there will be five areas of improvement in the next in the series including improved car physics; more human-like opponent AI; more and better looking cars; more realistic courses (including real courses from all over the world), and as already mentioned online play.
"When I recall Gran Turismo 3, I remember I didn't have to worry because it was the first GT on PS2," said Yamauchi. "But this won't work for the second one. For the past two years we have traveled to many areas all over the world in search for the greatest locations and cars. We hope to improve the landscapes and to make them beautiful, as beautiful as they can be with the presence of a car."
SCEA showed a video collage of Polyphony's worldwide travels in search for excellent tracks, exotic locations and realistic looks at the courses, environments and more.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:32 schreef michelos het volgende:
Volgens verscheidene bronnen is vandaag gezegd dat er geen schademodel komt in GT4.
quote:Op zich wel, maar GT is nu eenmaal geen DestructionDerby/GTA. Als ik er echt over nadenk vind ik dat ook niet het belangrijkste, ik wil liever een nog realistischere race, met slimmere A.I. en betere collision tussen auto's. Het is wel altijd cooler met rondvliegende onderdelen, maarja.
Op woensdag 14 mei 2003 17:42 schreef Strolie75 het volgende:
Als je bij GT3 vol een bocht ingaat en een andere auto in zijn flank ramt dan had ik zelf meer een hekel aan het gebrek aan dat crash-realisme dan aan het gebrek aan rondvliegende auto-onderdelen. Je kon iemand de bergwand in rammen en zelf op volle snelheid doorgaan. Daarmee kon je dus met heel lomp rijgedrag je a.h.w. afzetten tegen je tegenstanders en dan ook nog top laptijden clocken. Dat rijmt natuurlijk niet met de op zich erg realistische handeling van de auto's inclusief alle afstellingen.
Heb trouwens wel nog wat opgevangen van dat een duitse versie ook nog eventueel in december te krijgen zou zijn volgens een Sony-Duitsland medewerker. Zo niet, dan valt het op zich misschien toch nog wel mee met de PAL-release want GT3 kwam eind april uit in Japan en dik 2 maanden erna al op PAL omdat het nu eenmaal geen FF of een adventure is waarbij de taal en synchronisatie van stemmen/graphics helemaal bijgewerkt moet worden. Als dat nu weer zo gaat dan misschien toch febr 2004 al (men heeft inmiddels ook een veel groter aantal werknemers wegens GT3 succes dus de conversie kon sowieso wel eens sneller komen dan toen).
quote:Gelijk heb je.. dat zou toch het vernieuwende aspect zijn!!
Op woensdag 14 mei 2003 17:42 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:Nou misschien niet schade maar een beter collision systeem bedoel ik eigenlijk,......
Op donderdag 15 mei 2003 07:52 schreef TAG-Speedy het volgende:
Nou liever geen schade, of je krijgt zo'n half werk actie als bij Need for Speed/DTM driver of als ze het realistisch willen doen ligt half gran turismo spelend gameland er na de eerste bocht uithoort imho niet in een arcade racer.
Alhoewel een deukje hier en daar best leuk zou zijn
The Car List (So Far)
There were about 25 cars shown in this three level demo, many of them entirely new. They range from old classics to current hot rods to old American muscle cars to current sports cars and rally cars. There will also be Formula Type Cars in GT4.
The full demo list includes:
Alpine Renault 1600S
Nissan Fair Lady 240AG
Subaru Impreza Rally Car
Subaru Impreza WRX Sti
Mitsubishi Evo VII Rally
Mitsubishi Lancer Evo VIII
Chevrolet SSR
Lotus Europa Special
Chevrolet Corvette Stingray 350
Chevrolet Camaro Z28 302
Isuzu Giulla Spirit 117 Coupe GTA
Toyota Corolla Levin 1600 GT Apex
Plymouth 'Cuta 440-6
Pontiac GXP
Toyota Supra 2.5 Twin Turbo
Honda Prelude Type S
Suzuki Cappuccino
Chevrolet Chevelle SS 464
Pontiac GTO
Chrysler Prowler
Pontiac Vibe GT
Chevrolet SS12
Nissan Z Unlimited Edition
Honda RSX-R Unlimited
We can only eagerly anticipate the other 475 cars during the course of the next year...
OMG
MOVIES
1 parcours worden er 4:
normaal, gespiegeld, achteruit, achteruit gespiegeld.
Zo tikt het natuurlijk hard aan
Unmissable shots and sizzling insider details on the most realistic driving game in history!
21:25 After being wowed by GT4 footage at Sony's E3 press conference on Tuesday, we were gagging to know more about PS2's hottest game. And in a special demo to select members of the press yesterday afternoon, we got to take a closer look at the game in action and find out more about GT4's killer features.
Kazunori Yamauchi, head of Polyphony Digital's Gran Turismo team, confirmed that GT4 will feature 500 different cars, including standard models, convertibles, modified motors, souped-up racers and "historically significant" vehicles.
As well as realistic environments from locations around the world including New York, Paris, London and the Grand Canyon, GT4 will also feature licensed circuits from every corner of the globe, including tracks from Japan, Europe and the United States, bringing the total number of courses to over 100.
Yamauchi-san also elaborated on his press conference claim that GT4 features a completely new physics engine that makes the cars perform in a more realistic manner.
He revealed that GT4 had been tested against real-life trials on the Tsukuba race course in Japan, and that professional drivers had clocked times which were virtually identical to the performance of expert GT4 players, proving that the game is as close to real racing as possible.
Yamauchi went on to say that the new physics engine also makes the cars easier to handle, and that players new to the world of GT won't find themselves spinning out of control so easily as they try to master the controls.
The AI of the rival drivers has also been tweaked to make them seem more 'human', with computer controlled racers showing more consideration for other racers on the track and avoiding slamming into the back of other vehicles as they burn around tight corners. He also said that the computer controlled cars would learn from their mistakes this time, making for an incredibly tough challenge on the harder difficulty settings.
Off the race track, Yamauchi also says that GT4 will offer gamers a more rewarding experience. Players will be able to visit virtual museums to take a closer look at GT4's classic cars (and take them for a spin, of course), and second-hand car dealers will also be available where players can test drive motors that are five or ten years old to see how they compare to their shiny new counterparts.
Yamauchi also gave more details on the special GT4 steering wheel that's being developed by peripherals supremos, Logitech, in association with Polyphony Digital.
The GT4 wheel will feature 900 degree rotation lock-to-lock, just like most modern motors, making for more natural steering and allowing players complete control when tackling tracks in dangerous conditions. The wheel will also feature stronger force feedback that reflects different cars and driving conditions in a more convincing manner, along with improved steering precision, all the buttons you'd normally find on a Dual Shock controller and an independent gear stick.
As far as online gaming is concerned, Yamauchi revealed that up to six cars will be able to compete at the same time. Unfortunately, he also revealed that the game will not support Sony's forthcoming PS2 Headset for car-to-car chat as he didn't want to risk compromising graphical quality or car physics.
He also hinted that the finished game will allow players to modify their car's appearance as well as it's engine, but he wouldn't be drawn any further on what customisation options gamers will be offered.
The presentation ended with a video that showed Yamauchi and his team visiting locations around the globe to take measurements which were used to make the tracks as realistic as possible. Amazingly, when the game footage kicked-in it was almost impossible to tell the difference between real-life video pictures and the in-game action. Without a doubt, it's the best looking driving sim. in the history of videogames.
quote:Ik ook, dat maakt het allemaal veel leuker!
Op donderdag 15 mei 2003 07:46 schreef Chocobo het volgende:
Ik hoop wel op schade
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |