abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2001 @ 13:55:46 #1
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_689885
Helaas is het vorige topic voortijdig gesloten, vandaar opnieuw een poging..

Er is een hoop onduidelijkheid over dit topic: de zwaarte van de straffen, de kant van de kindermisbruiker en die van degene die zich op hem/haar wreekt.

Er waren in ieder geval nog een aantal mensen die vragen hadden aan Zusje, waarvan de mijne was:

quote:
Op 24 januari 2001 22:56 schreef Zusje het volgende:
Ik zie kinderen die kapot zijn gemaakt en waarbij ik machteloos moet toekijken dat hun behandleing niet of nauwelijks verbetering geeft en ik zie met angst hun 18 jarige leven tegemoet, de leeftijd dat ze uit de jeugdhulpverlening komen en de kans erg groot is om uiteindelijk te eindigen in een TBS kliniek.
Zusje, kun je wat getallen of indicaties geven over om hoeveel zwaar beschadigde kinderen (tot 18) en volwassenen (vanaf 18) dit gaat? En hoeveel mensen buiten deze risico-groep tot misbruik overgaan, en wat hun achtergrond vaak is.

Of een recent onderzoeksrapport leesbaar voor het algemene publiek? (link op internet zou helemaal ideaal zijn)

ps: ben zelf ook benieuwd wat je antwoord is op de reactie van Gia, over 'verborgen' pedoseksuelen.

pps: anderen kunnen natuurlijk ook reageren.. (zometeen hebben we nog een overspannen 'Zusje' )

Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
  vrijdag 26 januari 2001 @ 00:08:14 #2
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_691925
quote:
Ik vraag me af hoe jij denkt waar dit "zieke" gedrag ( want dat is het in mijn ogen ) dan wel vandaan komt.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 22 januari 2001 23:33 schreef Zusje het volgende:
Pedoseksuelen worden in mijn ogen dus gemaakt en niet geboren.
--------------------------------------------------------------------------------

Omdat je zelf in je omgeving bepaalde zaken waarneemt kan je daar nog niet een algemene regel uit destilleren.
Er zijn pedofielen die nooit zijn misbruikt en er zijn misbruikten die geen pedofiel zijn.
Ook bij pedofiele zal de oorzaak dus gedeeltelijk vanwege een erfelijke factor worden veroorzaakt en gedeeltelijk vanwege omgevingsfactoren (bv. misbruik). (in deze zin kan toch nog even de vergelijking met de stand van zaken in de wetenschap betreffende homoseksualiteit erbij gehaald worden, dat is nl. dat ongeveer 50% homoseksueel is als gevolg van een genetische predispositie en de rest veroorzaakt vanwege andere (biologische, psychische, sociologische) omstandigheden)

Maar goed: dit is eigenlijk off topic.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  vrijdag 26 januari 2001 @ 13:26:30 #3
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_693216
En nog een keer off topic: misschien een tip voor de misbruikten onder ons om naar de teksten van Korn te luisteren.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_710366
Stukkie uit de volkskrant.

Sympathisanten maken volksheld van 'pedokiller'

1 februari 2001

- Van onze verslaggever Peter de Graaf

'Natuurlijk mag je niet zomaar iemand vermoorden. Maar ik heb er wel begrip voor', zegt de 43-jarige D. van Dongen uit Breda. 'Wat Lucien heeft gedaan, zouden wij ook wel willen. Maar wíj hebben er het lef niet voor.'

Vandaag velt de Bredase rechtbank vonnis over Lucien van V. uit Oosterhout, die vorig jaar september de aanrander van zijn zoontje doodstak. Vijf jaar cel en tbs, luidt de eis. Sinds zijn daad is de Oosterhouter (37) in bepaalde kringen tot een soort volksheld uitgegroeid. 'Hulde aan de pedokiller' en 'Heldendaden dien je te belonen, niet te bestraffen' zijn twee van de vele reacties in het gastenboek van de actiegroep tegen pedofilie, die Van Dongen samen met een vriendin onlangs heeft gevormd.
De dochter van haar vriendin is jarenlang misbruikt, door haar eigen man. Van Dongen: 'Toen ze van de Oosterhoutse pedozaak hoorde, sloegen bij haar alle stoppen door. Mensen die zoiets niet hebben meegemaakt, kunnen zich geen voorstelling maken van alle pijn en leed als gevolg van het misbruik van je kind.'

Twee weken geleden zaten ze in de rechtszaal, om Lucien een hart onder de riem te steken. 'Hij zag geen andere mogelijkheden meer om zijn kind te beschermen', zeggen de actievoerders. In een buurthuis aan de Bredase Scheldestraat zijn ze bezig een spandoek van wel zes kilometer lang te maken, vol teksten tegen pedofilie, misbruik en onrecht.

Op zondag 22 april willen ze met het spandoek ('smartlap' geheten) de straat op, om te demonstreren voor meer dadendrang bij justitie.

Van alle kanten krijgt Lucien van L. steunbetuigingen binnen, bevestigt zijn advocaat M. Schönfeld. Volgens Lucien heeft hij zelfs tijdens zijn verhoor een schouderklopje van een agent gekregen, met de mededeling: 'Je hebt de maatschappij een dienst bewezen.' Bijna dagelijks komen er brieven binnen van wildvreemde mensen, die hem openlijk steun betuigen .

Ook in het huis van bewaring in Grave is Lucien een held. Schönfeld: 'Hij wordt er de pedokiller genoemd. Maar mijn cliënt heeft het daar best moeilijk mee. Het is zo'n tweeslachtige situatie. Hij realiseert zich heel goed dat wat hij heeft gedaan, niet kan. Maar anderzijds krijgt hij daarvoor schouderklopjes van mensen met wie hij eigenlijk niks te maken wil hebben.'

Volgens zijn advocaat heeft Lucien uit 'psychische overmacht' gehandeld toen hij in september vorig jaar de 22-jarige Dennis B. met tien messteken om het leven bracht. Dat gebeurde op straat, in het winkelcentrum Zuiderhout, waar hij de ontuchtpleger 'bij toeval' tegen het lijf liep. Volgens Schönfeld was zijn cliënt ten einde raad, omdat zijn 11-jarige zoontje in een toestand van totale ontreddering verkeerde.

Hij wilde niet meer bij zijn vader op schoot, durfde niet meer onder de douche. Hij wilde een einde aan zijn leven maken, verbrak vriendschappen en sloot zich op. Deskundigen signaleerden ernstige posttraumatische stoornissen. Toen de ontuchtpleger vrijkwam, verfde de jongen zijn haar en durfde hij niet meer de straat op. 'Hij was in een staat van paranoia', zegt Schönfeld. Pas sinds enkele maanden wordt hij behandeld in een centrum voor kinderpsychiatrie.

Volgens het Openbaar Ministerie mag niemand voor eigen rechter spelen. De pedofiel had zijn straf (een jaar cel) uitgezeten voor zijn ontucht met jongetjes. Dennis B. was net weer bezig een nieuwe start te maken en deed alles om zijn pedoseksuele geaardheid te onderdrukken. Hij sloot zich aan bij een evangelische gemeente en vond werk als systeembeheerder. Zelfs zijn aansluiting op internet maakte hij ongedaan.

'Wat kun je nog meer doen om weer een plaats te verwerven in de maatschappij?', zei officier W. Korver in zijn requisitoir. Hij vindt dat ook aan alle sympathisanten moet worden duidelijk gemaakt dat eigenrichting niet wordt getolereerd.

gratis en voor niet
pi_710957
quote:
Op 01 februari 2001 12:07 schreef TomBombadil het volgende:
...Van alle kanten krijgt Lucien van L. steunbetuigingen binnen, bevestigt zijn advocaat M. Schönfeld. Volgens Lucien heeft hij zelfs tijdens zijn verhoor een schouderklopje van een agent gekregen, met de mededeling: 'Je hebt de maatschappij een dienst bewezen.' Bijna dagelijks komen er brieven binnen van wildvreemde mensen, die hem openlijk steun betuigen .
...
De rillingen lopen over mijn rug...
pi_711027
4 jaar dus.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 1 februari 2001 @ 15:41:58 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_711211
4 jaar en geen TBS?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_711230
quote:
Op 01 februari 2001 15:41 schreef Re het volgende:
4 jaar en geen TBS?
Weet ik niet ik ving 4 jaar op via de radio. Was niet echt aan het luisteren.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  donderdag 1 februari 2001 @ 17:08:22 #9
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_711551
4 jaar + TBS
pi_712672
quote:
Op 01 februari 2001 14:51 schreef fokje het volgende:
Werkelijk te sneu voor woorden inderdaad.

En die 4 jaar + TBS zijn terecht. En deze gast is alles behalve een held. Hij is een pa die bijzonder emotioneel en ondoordacht gehandeld heeft, die het recht in eigen hand genomen heeft en daar nu voor moet boeten.

En zijn dochter, die juist nu de hulp van haar vader meer nodig heeft dan ooit te voren (lijkt me) moet het nu dus 4 jaar zonder hem doen.

Woede begrijpelijk
Eigen rechter spelen onvergeeflijk

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_712963
op 2 februari schreef bn de stem zoals gewoonlijk weer laat het volgende:
quote:
vier jaar cel en tbs voor van v.

breda- de rechtbank in breda heeft de 37-jarige lucien van V. uit oosterhout veroordeeld tot 4 jaar celstraf en tbs met dwangverpleging.
De rechtbank acht moord op de pedoseksueel dennis brocken niet bewezen, doodslag wel.

Officier van justitie mr. W. Korver hield het tijdens de terechtstelling wel op moord. hij eiste 5 jaar en tbs. voor de officier gaf daarbij de doorslag dat van V. altijd een groot mes bij zich droeg en dat hij bij de politie had verklaard dat hij dennis brocken veroordeeld voor misbruik van V.'s 9-jarig zoontje, in gedachten al miljoenen keren aan de hoogste boom had opgeknoopt. voor de rechtbank is dat niet doorslag gevend

affen wie alles wil lezen moet bn-de stem maar kopen maar goed
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_712978
quote:
Op 25 januari 2001 13:55 schreef Ettepet het volgende:
Of een recent onderzoeksrapport leesbaar voor het algemene publiek? (link op internet zou helemaal ideaal zijn)

pps: anderen kunnen natuurlijk ook reageren.. (zometeen hebben we nog een overspannen 'Zusje' )

Heb even in m'n boekenkast gekeken en er zijn genoeg cijfers bekend, maar ik heb weinig zin om op dit tijdstip een uittreksel te gaan maken
"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_713220
Zag het hele verhaal in NOVA gisteravond. Het misbruikte kind, wat met naam genoemd werd(!), is trouwens een jongen. Vond het verhaal van die moeder erg ongeloofwaardig, over die zogenaamde zelfmoordpoging van het kind en hoe hij reageerde op de moord op Dennis Brocken, zijn misbruiker. Hij is nu dubbel gepakt. Misbruikt, en zijn vader is opeens een moordenaar en zit in de cel.

Pedokiller een held? Hij heeft er een behoorlijke puinhoop van gemaakt, over de puinhoop van de pedo heen.

_-L'avenir est déja là
pi_713347
quote:
Op 01 februari 2001 14:51 schreef fokje het volgende:
gisteren was er naar aan leiding van deze zaak een poll bij het nieuws van sbs...

de stelling was : In sommige gevallen is eigen rechter spelen aanvaardbaar.

bijna 2000 mensen reageerden.
91 procent was het hiermee eens

daar krijg je het toch koud van?

pi_713362
quote:
Op 02 februari 2001 11:51 schreef Subliminal_Me het volgende:
gisteren was er naar aan leiding van deze zaak een poll bij het nieuws van sbs...

Dat betekent dus dat er toch grote onverde is onder de Nederlandse bevolking over het strafrecht. Iets wat dus door de politiek zou moeten worden opgepakt en verbeterd.
pi_713385
quote:
Op 02 februari 2001 11:55 schreef Party-pooper het volgende:
Dat betekent dus dat er toch grote onverde is onder de Nederlandse bevolking over het strafrecht. Iets wat dus door de politiek zou moeten worden opgepakt en verbeterd.
daar ben ik het best wel mee eens
maar zelf het recht in eigenhand nemen is niet goed
pi_713390
quote:
Op 02 februari 2001 11:51 schreef Subliminal_Me het volgende:

Zegt meer iets over het niveau van de SBS kijker ("Jerry! Jerry!") dan over de mening van Nederland. Als het nou de NOS was geweest...
_-L'avenir est déja là
pi_713391
quote:
Op 02 februari 2001 12:02 schreef Subliminal_Me het volgende:
daar ben ik het best wel mee eens
maar zelf het recht in eigenhand nemen is niet goed
Tuurlijk is dat niet oke, zou niet best zijn. Maar er moet dus iets gebeuren om het vertrouwen in het Nederlands recht te herstellen. Hoe of wat gedaan moet worden heb ik geen idee van. Zwaardere straffen lijkt me iets teb simpel..
pi_713407
quote:
Op 01 februari 2001 12:07 schreef TomBombadil het volgende:
'Natuurlijk mag je niet zomaar iemand vermoorden. Maar ik heb er wel begrip voor', zegt de 43-jarige D. van Dongen uit Breda. 'Wat Lucien heeft gedaan, zouden wij ook wel willen. Maar wíj hebben er het lef niet voor.'

Vandaag velt de Bredase rechtbank vonnis over Lucien van V. uit Oosterhout, die vorig jaar september de aanrander van zijn zoontje doodstak. Vijf jaar cel en tbs, luidt de eis. Sinds zijn daad is de Oosterhouter (37) in bepaalde kringen tot een soort volksheld uitgegroeid. 'Hulde aan de pedokiller' en 'Heldendaden dien je te belonen, niet te bestraffen' zijn twee van de vele reacties in het gastenboek van de actiegroep tegen pedofilie, die Van Dongen samen met een vriendin onlangs heeft gevormd.
De dochter van haar vriendin is jarenlang misbruikt, door haar eigen man. Van Dongen: 'Toen ze van de Oosterhoutse pedozaak hoorde, sloegen bij haar alle stoppen door. Mensen die zoiets niet hebben meegemaakt, kunnen zich geen voorstelling maken van alle pijn en leed als gevolg van het misbruik van je kind.'
Helemaal mee eens.
quote:
Twee weken geleden zaten ze in de rechtszaal, om Lucien een hart onder de riem te steken. 'Hij zag geen andere mogelijkheden meer om zijn kind te beschermen', zeggen de actievoerders. In een buurthuis aan de Bredase Scheldestraat zijn ze bezig een spandoek van wel zes kilometer lang te maken, vol teksten tegen pedofilie, misbruik en onrecht.
Zou niemand nu eens in gaan zien dat het rechtsysteem dus gewoon NIET KLOPT ?
Hoeveel pedo's wil je nog afgeslacht zien ? Je zegt het maar ...
quote:
Op zondag 22 april willen ze met het spandoek ('smartlap' geheten) de straat op, om te demonstreren voor meer dadendrang bij justitie.

Van alle kanten krijgt Lucien van L. steunbetuigingen binnen, bevestigt zijn advocaat M. Schönfeld. Volgens Lucien heeft hij zelfs tijdens zijn verhoor een schouderklopje van een agent gekregen, met de mededeling: 'Je hebt de maatschappij een dienst bewezen.' Bijna dagelijks komen er brieven binnen van wildvreemde mensen, die hem openlijk steun betuigen .

En terecht.
quote:
Ook in het huis van bewaring in Grave is Lucien een held. Schönfeld: 'Hij wordt er de pedokiller genoemd. Maar mijn cliënt heeft het daar best moeilijk mee. Het is zo'n tweeslachtige situatie. Hij realiseert zich heel goed dat wat hij heeft gedaan, niet kan. Maar anderzijds krijgt hij daarvoor schouderklopjes van mensen met wie hij eigenlijk niks te maken wil hebben.'

Volgens zijn advocaat heeft Lucien uit 'psychische overmacht' gehandeld toen hij in september vorig jaar de 22-jarige Dennis B. met tien messteken om het leven bracht. Dat gebeurde op straat, in het winkelcentrum Zuiderhout, waar hij de ontuchtpleger 'bij toeval' tegen het lijf liep. Volgens Schönfeld was zijn cliënt ten einde raad, omdat zijn 11-jarige zoontje in een toestand van totale ontreddering verkeerde.

Het was een emotionele reactie als gevolg van een misdrijf, hier moet wat milder naar gekeken worden.
quote:
Hij wilde niet meer bij zijn vader op schoot, durfde niet meer onder de douche. Hij wilde een einde aan zijn leven maken, verbrak vriendschappen en sloot zich op. Deskundigen signaleerden ernstige posttraumatische stoornissen. Toen de ontuchtpleger vrijkwam, verfde de jongen zijn haar en durfde hij niet meer de straat op. 'Hij was in een staat van paranoia', zegt Schönfeld. Pas sinds enkele maanden wordt hij behandeld in een centrum voor kinderpsychiatrie.
Grrrr.
quote:
Volgens het Openbaar Ministerie mag niemand voor eigen rechter spelen. De pedofiel had zijn straf (een jaar cel) uitgezeten voor zijn ontucht met jongetjes. Dennis B. was net weer bezig een nieuwe start te maken en deed alles om zijn pedoseksuele geaardheid te onderdrukken. Hij sloot zich aan bij een evangelische gemeente en vond werk als systeembeheerder. Zelfs zijn aansluiting op internet maakte hij ongedaan.
Gelul, de overheid doet er TE weinig aan en dus krijg je dus deze acties.
De volgende keer gaat het weer precies zo, of nog erger ...
quote:
'Wat kun je nog meer doen om weer een plaats te verwerven in de maatschappij?',
20 jaar vast zetten en hopen dat de omgeving het dan vergeten is, eigen schuld.
quote:
zei officier W. Korver in zijn requisitoir. Hij vindt dat ook aan alle sympathisanten moet worden duidelijk gemaakt dat eigenrichting niet wordt getolereerd.
Dat zeg ik, maak het eerst zelf maar eens mee, dan pas mag je er zulk dom gebral uitgooien.
Nederlandse vuurwapenliefhebbers online: http://www.vuurwapens.net
pi_713428
Ik las dat die vader in een winkelcentrum per ongeluk die pedoseksueel tegenkwam en hem toen neerstak.

Vraagt niemand zich af wat een kerel met een mes op zak doet tijdens de boodschappen? Dan spoor je zelf ook niet helemaal. En net wat al eerder gezegd is: hier straf je alleen je eigen kind nog meer mee. De laatste steun in een toch al moeilijke tijd valt dan ook weg. Wat voor een vader ben je dan?

pi_713433
Wat mij betreft mogen ze alle pedosexuelen om zeep brengen, ze beschadigen onze kinderen en onze kinderen zijn toch immers de toekomst!!
pi_713434
quote:
Op 02 februari 2001 12:21 schreef turkoois het volgende:
Wat mij betreft mogen ze alle pedosexuelen om zeep brengen, ze beschadigen onze kinderen en onze kinderen zijn toch immers de toekomst!!
Daar gaat het niet om. We hebben het over het feit of je zelf maatregelen mag nemen of dat je het de overheid laat doen. Bij eigen gericht is meestal geen sprake van naukeurig handelen. Er kan dus ook iemand achter jou aan komen met het waanbeeld dat je pedo bent. Mag hij dan ook eigen rechter spelen?
_-L'avenir est déja là
pi_713437
briljante eerste post turkoois
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  vrijdag 2 februari 2001 @ 12:33:19 #24
3542 Gia
User under construction
pi_713455
Het is ten eerste ronduit belachelijk dat de pedofiel maar 1 jaar cel had gekregen.
Dit is voor de slachtoffers en hun omgeving veel te kort om het maar enigszins te verwerken.

En dan, als zo'n man vrijkomt, verhuis hem dan in godsnaam naar de andere kant van het land, om te voorkomen dat slachtoffers wraak gaan nemen.

Nee, eventjes de bak in, effe huilen en zeggen dat hij zijn leven gebeterd heeft en dan vrolijk weer rond laten lopen in de omgeving van z'n slachtoffertjes.

Echt goed werk!

pi_713463
Ben inderdaad niet subtiel in mijn uitlatingen, laat ik dat dan maar eens proberen.Misschien moeten mensen zich wat anders opstellen in plaats van vermoedens te veranderen in waanideeen.Als die vader de dader niet had "gepakt" was hij zoals zovelen weer vrij gekomen en was het "spelletje" gewoon weer doorgegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')