abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_688982
Wat een lekkere creepy film. Vooral het contact met de kijker dat af-en-toe werd gezocht vond ik meesterlijk. En ook zonder muziek, heel beklemmend.

Iemand de film gezien?

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 januari 2001 @ 11:56:01 #2
862 Arcee
Look closer
pi_689173
Sommige films willen 2 uur lang gewoon niét boeien terwijl andere boeien vanaf de eerste seconde. Funny Games was er weer eens zo één van laatstgenoemde categorie. Een echtpaar en hun zoontje rijden richting vakantiehuisje. Eenmaal ingericht aldaar belt de buurjongen aan. Of hij even 4 eieren kan lenen. Vanaf dit moment ontvouwt zich een bijzonder boeiend schouwspel. Er hangt een enorm beklemmend sfeertje in de film. Wat een spanning. Je voelt die spanning door je lijf gaan. De film is bikkelhard. Een aantal scenes is echt akelig. Vooral ook omdat de acteerprestaties ijzersterk zijn. En van de gehele cast. Erg sterke film. De film zakt echt geen moment in. Heel geweldadig, maar altijd boeiend en meeslepend van begin tot eind.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_689929
Ik heb Funny Games ook gezien en vond het zeker een boeiend schouwspel. Maar je moet enige afstand bewaren om te kunnen blijven zitten, had ik het idee. Degene met wie ik was liet zich helemaal meeslepen en wilde na een uur naar huis bij het zien van zoveel geweld. Hij vond Funny Games een verheerlijking van geweld, ik vond het een gortdroge registratie waar ook humor in zat. Maar één keer vond ik wel genoeg, ik zou hem niet zo snel gaan huren.
Zet bovenstaande tekst op muziek en je hebt gegarandeerd een hit!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 maart 2001 @ 11:55:40 #4
862 Arcee
Look closer
pi_790404
quote:
Op 25 januari 2001 14:02 schreef VictorVictor het volgende:
Ik heb Funny Games ook gezien en vond het zeker een boeiend schouwspel. Maar je moet enige afstand bewaren om te kunnen blijven zitten, had ik het idee. Degene met wie ik was liet zich helemaal meeslepen en wilde na een uur naar huis bij het zien van zoveel geweld. Hij vond Funny Games een verheerlijking van geweld, ik vond het een gortdroge registratie waar ook humor in zat.
Ik denk niet dat je enige afstand moet bewaren, want dan is de beleving een stuk minder intens, denk ik. Ik liet me ook meeslepen en juist doordoor vond ik de film erg goed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')