quote:Thnx, dus als ik me speedboat via het strand het water in breng hoef ik geen papieren te hebben
Op donderdag 1 mei 2003 21:16 schreef Furby het volgende:[..]
Vanaf www.vaarbewijs.info :
[..]
Zeker als je een 2ehands boot koopt, moet je heel goed uitkijken. Let goed op de motor, want als die kapot gaat ben je de pineut. Zonder motor is je boot waardeloos (en je kunt hem dus niet verkopen) en een nieuwe motor is erg duur. Zelfs als alles op het eerste gezicht goed lijkt, kan er iets mis zijn. Bijvoorbeeld een klein gaatje ergens (in een filter ofzo) en de problemen beginnen.
Ook je havengeld en stalling (in de winter) brengen kosten met zich mee. Een boot (hoe klein of groot 'ie ook is) kan je alleen kopen als je hem twee keer kan betalen, zeg maar.
O ja, een vaarbewijs is niet altijd nodig. Als je vroeger op 'de grote vaart' hebt gezeten, heb je er nu geen nodig. Moet je je vaarbewijs wel halen, nou ja dan moet je maar op eerder genoemde site kijken.
In ieder geval veel plezier met je boot, maar dat zal wel lukken denk ik
O ja, als je niet veel tijd hebt voor het onderhoud, dan zou ik voor een polyester boot gaan.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:22 schreef ramses het volgende:
We hebben zelf ook een boot Fairline Phantom 50
Als dat zo is, dan varen jullie toch wel een lekker bootje
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:31 schreef Darknezz het volgende:[..]
[afbeelding]
Zo een??Als dat zo is, dan varen jullie toch wel een lekker bootje
![]()
quote:Mooie kutboot, zoals ge ziet zijn ze bij een beetje vaart allemaal het dak op gevlucht.
Op donderdag 1 mei 2003 21:31 schreef Darknezz het volgende:Als dat zo is, dan varen jullie toch wel een lekker bootje
![]()
quote:Ehm... ja. Het is inderdaad een mooie boot. We gaan ook wel eens met de boot op vakantie, dus dan is het wel handig als je een beetje luxe hebt.
Op donderdag 1 mei 2003 21:31 schreef Darknezz het volgende:[..]
[afbeelding]
Zo een??Als dat zo is, dan varen jullie toch wel een lekker bootje
![]()
Maar ik vind deze persoonlijk nog mooier:
De Fairline Squadron 74:
Maar dat is een beetje veel boot voor 4 mensen.
Ken er een paar die voor weinig, erg leuke bootjes hebben gekocht.
En dan meer in de maat van 6 meter.
Heb je net even wat meer.
Heb trouwens zelf een Teal Clipper. Een winnaar uit 1967.
Motor: yamaha 25 pk langstaart.
Een opknapper, maar is dat meer dan waard. Het is een ruim ding. 6mtr lang bij 2,50 breed.
Dat is het betere werk, en voor naar weinig. Als je 2500 duur noemt.
Oh ja, vaarbewijs klopt. Langer dan 15 meter en niet 20. 20 is alleen de snelheid.
Suc6 met je aankoop.
Zijn, geloof ik, wel aardige slokops qua brandstof.
Als het model shetland is wat ik denk, kun je er een 15, 20 of 25 pk makkelijk achterhangen.
Op zich vindt ik Yamaha een heel goede motor. Vooral de A20 of A25. (tevens AE serie alleen is deze dan electrisch startende)
Heeft nog een breekpen ter beveiliging van je motor. De nieuwere modellen hebben een tandrubber in de schroef. Als je dan eens aan de grond loopt ben je gelijk 300 tot 600 euro verder. En dat terwijl een splitpen 5 euro kost.
Overigens moet er dan wel achter de shetland een langstaart.
Let ook even op wat voor kabels er lopen. Niet alles past op elkaar.
Evinrude en johnson komen trouwens uit de zelfde fabriek. Bombardier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |