Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met alleen op vakantie gaan? Waar moet je op letten, welke landen zijn er geschikt voor, is het wel veilig enz enz.
Ik ben niet erg doorgewinterd, maar ben vorig jaar wel in mijn eentje een maandje door Ierland en Schotland getrokken, met mijn rugzak en tentje. Ga het dit jaar weer doen, ik heb even getwijfeld over een groepsreis, omdat het toch voordelen heeft (ik bleef in de Hooglanden toch altijd op de geijkte paden, omdat je anders een probleem hebt als je je enkel verzwikt. Met een groep kun je meer de woeste natuur in gaan.)......MAAR ik heb besloten dat ik toch te anti-sociaal ben daarvoor. Dus toch maar weer alleen
In de hostels enzo kom je altijd wel mensen tegen, ook veel die alleen reizen, dus je hebt gauw contact. Soms zelfs iets teveel naar mijn zin, daarom was ik ook erg blij dat ik mijn tentje bij me had, daar kon ik me tenminste in terugtrekken, wat op een slaapzaal met zes anderen wat minder makkelijk gaat.
Het grote voordeel: je kunt zo heerlijk je eigen gang gaan. Als jij had gepland om dinsdag een bepaalde trekpleister te gaan bezoeken, en dinsdagochtend denk je bij het opstaan "mwah", dan ga je gewoon niet! Jij bepaalt wat je doet, waar je eet, hoe laat je gaat slapen etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |