abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2003 @ 00:54:37 #1
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_10123261
Jaja, ik wil dit jaar alleen op vakantie gaan.. waarschijnlijk een laatste minuut reisje naar een warm, mooi, veilig en boeiend land gelegen aan een zee/oceaan of ander watertje. Ik wil niet met een rondreis of iets dergelijks mee gewoon een weekje ergens verblijven en dan zelf uitvogelen wat te gaan doen etc.

Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met alleen op vakantie gaan? Waar moet je op letten, welke landen zijn er geschikt voor, is het wel veilig enz enz.

BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_10123282
Goed letten op verdachte types, niet zomaar alles eten of drinken wat je ziet en goed op je spullen letten.
  donderdag 1 mei 2003 @ 01:04:13 #3
22259 Fogerty
slapende account
pi_10123375
Volgens mij zijn er hier in TRV heel veel doorgewinterde reizigers die bij voorkeur alleen gaan

Ik ben niet erg doorgewinterd, maar ben vorig jaar wel in mijn eentje een maandje door Ierland en Schotland getrokken, met mijn rugzak en tentje. Ga het dit jaar weer doen, ik heb even getwijfeld over een groepsreis, omdat het toch voordelen heeft (ik bleef in de Hooglanden toch altijd op de geijkte paden, omdat je anders een probleem hebt als je je enkel verzwikt. Met een groep kun je meer de woeste natuur in gaan.)......MAAR ik heb besloten dat ik toch te anti-sociaal ben daarvoor. Dus toch maar weer alleen

In de hostels enzo kom je altijd wel mensen tegen, ook veel die alleen reizen, dus je hebt gauw contact. Soms zelfs iets teveel naar mijn zin, daarom was ik ook erg blij dat ik mijn tentje bij me had, daar kon ik me tenminste in terugtrekken, wat op een slaapzaal met zes anderen wat minder makkelijk gaat.

Het grote voordeel: je kunt zo heerlijk je eigen gang gaan. Als jij had gepland om dinsdag een bepaalde trekpleister te gaan bezoeken, en dinsdagochtend denk je bij het opstaan "mwah", dan ga je gewoon niet! Jij bepaalt wat je doet, waar je eet, hoe laat je gaat slapen etc etc.

Hieperdepiep hoera!
pi_10123777
Zelf zeil ik ieder jaar solo een aantal weken door nederland. Dus veel ervaring over alleen naar het buitenland heb ik niet, maar waar ik zelf altijd goed op let is dat ik genoeg eten/drinken voor een wat langere tijd bij me heb, ookal verwacht ik dat ik niet ver van een supermarkt weg zal zijn. En vaak genoeg heeft dat z'n nut bewezen. Verder raad ik je aan als je erop uit trekt altijd een warme trui + regenjas + ehbo doos mee te nemen... dan kun je de meeste situaties wel aan denk ik
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  donderdag 1 mei 2003 @ 01:43:51 #5
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_10123920
Beetje oppassen dat je niet s nachts in je eentje door de verkeerde buurten gaat lopen enzo.
En drankjes aannemen van vreemde mannen wil ook wel eens niet zo slim zijn, je weet nooit wat erin zit.
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_10125043
Er zijn al meer topics over dit onderwerp (zie de post van k_man). Je mag een oud topic omhoogschoppen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')