Gelukkig rook ik onraad, en ging ik eventjes kijken waar de kat gebleven was. Toen hoorde ik een raar soort gekrijs van de vogel, en heb meteen mijn vriend erbij gegild. Binnen twee seconden was hij er om de vogel van de kat te redden.
De parkiet heeft gelukkig niet al te veel verwondingen, maar heeft nu geen staart meer, en heeft een heel klein wondje op d'r kopje. Verder is ze nog heel erg in shock.
Gisteren deed ze ook een beetje raar met d'r vleugeltje, maar dat is na een nachtje rust weer bijgetrokken. Wel zit ze nog een beetje te trillen (kan dit komen doordat ze niet zo goed evenwicht kan houden zonder staart??).
Ik voel me nog heel schuldig erover, want hoewel het niet mijn schuld is wat er gebeurd is, die kat is er toch in geslaagd om de kamer binnen te sluipen.
Eigenlijk wilde ik alleen even mijn verhaal kwijt, en misschien weet iemand hoe lang het duurt voordat de staartpennen weer aangroeien?
-Edit:-
Ik weet heus wel dat het niet handig is om een kat én een vogel te hebben, maar ze zitten in aparte kamers en kunnen normaal gesproken niet bij elkaar komen. En op kinderachtige reacties zat ik nou weer net niét te wachten zeg dan niets.
[Dit bericht is gewijzigd door Christine op 28-04-2003 12:56]
quote:De parkiet zat los, dus niet in d'r kooi.
Op maandag 28 april 2003 10:46 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Hoe maakt die kat die kooi open dan?
quote:Tja.. vind je het dan gek?
Op maandag 28 april 2003 10:48 schreef Christine het volgende:[..]
De parkiet zat los, dus niet in d'r kooi.
Over het algemeen overleeft een vogeltje het niet, maar door het moedige ingrijpen van jou zal ie er niets geks aan over houden en groeit die staart vanzelf wel weer aan.
Alsof ik zelf niet weet dat ik niet de vogel los moet laten waar katten bij zijn.
quote:blijkbaar niet, een kat kan ook een andere kamer inkomen
Op maandag 28 april 2003 10:53 schreef Christine het volgende:
De vogel zat in een hele andere kamer dan de katten, en bovendien was dat niet echt antwoord op de vragen die ik steldeAlsof ik zelf niet weet dat ik niet de vogel los moet laten waar katten bij zijn.
de oplossing: de katten laten inslapen.
quote:Ja, maar de kat kan normaal gesproken niet de kamer inkomen waar de parkiet zit.
Op maandag 28 april 2003 10:53 schreef Markster het volgende:
blijkbaar niet, een kat kan ook een andere kamer inkomen
Die missende veren is niet erg, maar het kan best een paar maanden duren...
Komt je kat buiten? Anders is het parkietje de enige manier om zijn jacht-instinct op te botvieren.
Groetjes,
Olaf
Sterkte,
Arthur
quote:Bedankt voor de tip... ik wil alleen in geen geval de vogel in een huis laten met de katten (zelfs al is er oppas, die is nooit zo zorgvuldig in het checken en dubbelchecken als ikzelf). Ik zal wel een oppas zoeken anders.
Op maandag 28 april 2003 11:02 schreef kleino het volgende:
Je kunt een vogel beter niet vervoeren. Dit levert zoveel stress op dat ze er aan kunnen overlijden... Ik heb al vaak gehad (werk bij Dierenambulance) dat je een dier op haalt en tijdens de rit overlijdt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
quote:Nee de kat komt niet buiten. En inderdaad gisteren na "de aanval" was ze heel wild en jagerig. Sja, een roofdier verleert nooit zijn streken...
Komt je kat buiten? Anders is het parkietje de enige manier om zijn jacht-instinct op te botvieren.
quote:De parkiet is niet gebeten, dus hoef ik niet antibiotica te halen?
Op maandag 28 april 2003 11:07 schreef Unstable_Element het volgende:
Dat stofje zit niet aan zijn nagels maar in zijn speeksel
quote:Ik zou het voor de zekerheid wel doen..... (volgens mij is bijten het eerste wat een kat doet, je hoeft de wondjes niet eens te zien..bel anders ff naar een dierenarts om te vragen of je langs moet komen)
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef Christine het volgende:[..]
De parkiet is niet gebeten, dus hoef ik niet antibiotica te halen?
[Dit bericht is gewijzigd door rt op 28-04-2003 11:29]
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:20 schreef fuct het volgende:
Oooooooooooooh wat erg...een kat die een parkiet aanvalt. Het einde van de wereld nadert...katten die vogels die opgesloten zitten aanvallen. Wat nu...nostadamus heeft dit nog voorspelt...het einde van de wereld start met het aanvallen van vogels door katten.
Misschien dacht die kat wel dat ie die vogel uit zijn lijden verloste...dat die vogel eigenlijk ergens in de vrije natuur hoort en niet ergens op een astmatisch afgesloten kamer. Hulde voor die kat...opgesloten vogels zijn zo zielig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |