Hier een linkje naar deel 1:
Paul McCartney - 25 April - Gelredome
Maareh, Zander, toch geen spijt van dus dat je toch maar diep in de buidel hebt getast en bent gegaan?
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 26-04-2003 12:33]
Als ik imn Arnhem had gewoond had ik misschien geprobeerd een zwart kaartje voor 20 euro te bemachtigen.
quote:Hoewel hij eindigde met "See you next time", denk ik niet dat 'ie nog ooit terugkomt...
Op zaterdag 26 april 2003 12:24 schreef Theeboon het volgende:
Damn.. Hierbij neem ik mezelf voor om de eerstvolgende keer dat Macca in Nederland is te gaan kijken
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 26-04-2003 12:32]
quote:ik hoop maar dattie terugkomt, ik heb hem deze keer moeten missen, maar ik wil hem nog wel een keer live zien. Dit is iets wat je tenminste een keer moet hebben meegemaakt, net als de Stones. Die heb ik inmiddels wel al eens gezien in Groningen
Op zaterdag 26 april 2003 12:32 schreef webfreak het volgende:[..]
Hoewel hij eindigde met "See you next time", denk ik niet dat 'ie nog ooit terugkomt...
But you never know...
Moon Delight stond er iig bij. En nog twee of drie.
[Dit bericht is gewijzigd door menjo op 26-04-2003 12:36]
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 12:31 schreef SunChaser het volgende:
Uit jullie reacties merk ik wel dat je het niet had mogen missen. Was het allemaal goed te zien en horen eigenlijk?
quote:Nee, helemaal niet, ik had het achteraf toch echt niet willen missen. Nog een fototje uit het AD (hoop dat 'ie doorlinkt):
Op zaterdag 26 april 2003 12:31 schreef Jane het volgende:
Maareh, Zander, toch geen spijt van dus dat je toch maar diep in de buidel hebt getast en bent gegaan?
Ik was ook nog nooit in de Gelredome geweest, maar ik vond het voor concerten van deze omvang best een prettige zaal. Geluid was ook goed en we stonden redelijk dicht bij het podium zodat alles ook goed te zien was.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 26-04-2003 12:38]
Frankie Goes To Hollywood in Ahoy, 1987 met als vooract Berlin.
New Kids On The Block, wederom in Ahoy, 1991 met Marky Mark als vooract.
quote:Ja, inderdaad, wat een held! GE-WEL-DIG!
Op zaterdag 26 april 2003 12:27 schreef webfreak het volgende:
Oooh, Abe, de drummer... Mijn held... Zooo'n gave peer.. Heb 'm al eerder gezien (op TV dan), geweldig hoe die gast tekeer gaat... Hij geeft zich echt 200%
quote:Irritant! Zo iemand zou eruit gezet moeten worden.
Op 't begeven moment stond er trouwens achter ons een gast gewoon hardop te bellen... "Ja, ik zit hier bij Mccartney... Ja... Ja, echt gaaf weetje, echt zonde om te missen... Ja man... Ja echt wel"...
Was ook nog es tijdens dat acoustic gedeelte... heel irritant... Hij kreeg ook veel commentaar, heeft 'ie na 2 nummers toch maar opgehangen
quote:Nee, weet het niet meer precies, maar volgens mij was het dus iig (een gedeelte) van de lp 'Ram'. En wat van 'Band on run' of zo? Of wat van 'Wingspan'...? Geen idee meer. De man heeft zoveel moois gemaakt!
Op zaterdag 26 april 2003 12:34 schreef SunChaser het volgende:
Jane, weet jij nog welke PmC nummers je een tijd geleden voor me had gebrand? Die cd is inmiddels versleten en juist die drie nummers vond ik erg mooi.Moon Delight stond er iig bij. En nog twee of drie.
quote:Ik ben nog steeds nieuwsgierig wat er dan aan de hand is met deze radiospecial..
Op zaterdag 26 april 2003 11:57 schreef Mes het volgende:Ik heb die opnames nog van die radio special van een jaar of 10 terug.
Spooky...
quote:Inderdaad!
Op zaterdag 26 april 2003 12:34 schreef menjo het volgende:
Alleen die ohra kaarten waren vervelend.
Mijn vriendin heeft nu nog een kaart met 1,60 aan 'Ohra's' over. We wilden niet teveel drinken om maar niet naar de wc te moeten , dus hadden we maar een kaart van een tientje gekocht. Ieder 2 biertjes á 2,10 en dan hou je dus een bedrag over waar je niks meer mee kunt.
Stelletje uitbuiters! Kunnen ze dan geen vaste units hanteren, waardoor je in ieder geval niks over hoeft te houden?
De enige waarvan ik me dat afvroeg was de toetsenist, die stond er erg droog bij. Maar wat 'ie speelde klonk wel erg goed. Er werd al gespeculeerd door ons toen we nog bij de ingang stonden dat 'ie wellicht geluiden heeft gesampled van de originele platen, want z'n synthesizers (een Kurzweil en een Yamaha) hadden echt die Beatle-sound.
quote:* Jane zet gelijk even Zander's versie van Singalong Junk met aan het eind een stukje gitaarsolo uit Maybe I'm Amazed op.
Op zaterdag 26 april 2003 12:44 schreef Zander het volgende:
Ik vond 'Band on the Run' (het nummer) er trouwens live ook echt geweldig uitkomen, klonk veel energieker dan op de plaat en 't is, met die drie verschillende stukken er in, ook best een lastig nummer om te spelen. 'Maybe I'm Amazed' klonk live ook erg goed, kippenvel bij dat gitaarsolo-achtige stukje.
Moest trouwens aan je denken toen voor het concert Singalong Junk gedraaid werd.
De nummers werden stuk voor stuk geweldig uitgevoerd, vond ik. Zoals ik al zei klonken vooral de stevigere nummers echt adembenemend goed. Heerlijke band! En wat nou, 'McCartney is geen rocker'?
Maar de rest was ook geweldig. Hoe moet het voelen om alleen met een ukelele in een zaal met zoveel mensen te staan? Lijkt me doodeng.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 26-04-2003 12:59]
quote:Uhm... wij hadden nog 9 euro over...
Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Jane het volgende:[..]
Inderdaad!
Zeker bij de Arena in de leer geweest.
Mijn vriendin heeft nu nog een kaart met 1,60 aan 'Ohra's' over. We wilden niet teveel drinken om maar niet naar de wc te moeten
, dus hadden we maar een kaart van een tientje gekocht. Ieder 2 biertjes á 2,10 en dan hou je dus een bedrag over waar je niks meer mee kunt.
Stelletje uitbuiters! Kunnen ze dan geen vaste units hanteren, waardoor je in ieder geval niks over hoeft te houden?
quote:Oh..
Op zaterdag 26 april 2003 12:55 schreef webfreak het volgende:
Die kaarten kon je achteraf nog gewoon terugwisselen voor geld hoor
Ik zal het tegen d'r zeggen voor als ze nog eens bij het Gelredome in de buurt is.
quote:Ja, dat vroeg ik me ook nog af! Maar aan de andere kant, die man heeft zo vaak op een podium gestaan, ik denk niet dat 'ie echt gene kent alsie daar staat.
Op zaterdag 26 april 2003 12:53 schreef Jane het volgende:[..]
Hoe moet het voelen om alleen met een ukelele in een zaal met zoveel mensen te staan? Lijkt me doodeng.
quote:Euh, "het minder bekende 'Blackbird'"..
McCartney speelt met verveAan zijn Beatle-jasje met opstaand kraagje en zijn klassieke Hofner-basgitaar was het al te zien. Tijdens zijn lopende wereldtournee doet Paul McCartney eindelijk een royale greep in het repertoire van The Beatles. Zo beleven verscheidene klassiekers uit die tijd alsnog hun wereldpremiere, want de groep trad na 1967 immers nauwelijks meer op.
De concerten van destijds moeten een schril contrast zijn geweest met wat Paul McCartney gisteravond in een vol Gelredome afleverde: toen optredens van een halfuur, nauwelijks hoorbaar wegens meidengegil en krakkemikkige apparatuur, nu een urenlange set waarin alles uitstekend te horen en, dankzij een slim videosysteem met tientallen grote en kleinere schermen, te zien was. Het publiek strekt zich inmiddels uit tot alle leeftijdsgroepen en luisterde met eerbiedige aandacht.
Voorafgegaan door een buitenissige theatrale act, kennelijk geinspireerd door de pretenties van de Beatlesfilm 'Magical Mystery Tour' opende Paul McCartney het concert met een uitzinnig 'Hello goodbye', gevolgd door 'Jet' uit zijn tid met de groep Wings. Daaruit bleek meteen dat hij na het opbreken van The Beatles het songschrijven niet verleerd was.
Zijn begeleiders, ook van de partij op zijn laatste studio-album Driving Rain, oogden jong en klonken gretig en ongeneerd rockend. Ook Paul McCartney zelf, zestig inmiddels, ziet er nog uitstekend geconserveerd uit. Hij las zijn melige Nederlandstalige aankondigingen nog zonder bril van de autocue ().
Na dit voortvarende begin zakten het tempo en de opwinding toen Paul McCartney een fiks aantal nummers solo deed, zoals het minder bekende 'Blackbird'. In 'We can work it out' traden de begrenzingen van zijn vocale bereik genadeloos aan het licht. Het aan 'mijn vriend John' opgedragen 'Here today' kreeg een ontroerend vervolg toen het publiek uitbarstte in 'Give peace a chance' van de vermoorde Beatle John Lennon. Paul McCartney had het af kunnen maken, maar hij stond al klaar met een ukelele voor nog een eerbewijs aan een overleden Beatle: George Harrisons 'Something'.
'Getting better' en het met strijkers uit de digitale trucendoos uitgevoerde 'Eleanor Rigby' hoorden bij de nummers die nog niet eerder op de planken werden gebracht, maar dankzij de huidige stand van de techniek en de gewiekste begeleiding die zich ook met de koortjes prima konden redden, kwamen zulke bewerkelijke nummers er fraai uit.
Toch werd uit een knallende versie van 'Band on the run' duidelkijk dat het repertoire van Wings, waarmee McCartney in de jaren zeventig erg succesvol was, geschreven moet zijn met de stadions in het achterhoofd. Ook zulke nummers werden met veel herkenningsgejuich begroet. Dat gold uiteraard niet voor zijn recente werk, waaronder een achter de vleugel uitgevoerd lied voor zijn echtgenote Heather.
Daar zit je mooi mee als zestiger: Paul McCartney is dolgelukkig met zijn huidige vrouw en zijn muziek van nu, maar zowel hij als de buitenwereld herinnert zich zijn overleden echtgenote Linda en zijn werk in een van de belangrijkste groepen uit de muziekgeschiedenis. Maar getuige het speelplezier waarmee hij die liedjes te lijf ging zit hij daar niet mee."
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 26-04-2003 13:01]
quote:I can relate!
Op zaterdag 26 april 2003 12:59 schreef Tijn het volgende:denk niet dat 'ie echt gene kent alsie daar staat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |