Ik vraag me ook af wat je nou eigenlijk met een kenteken kan.
In de file plakken we ze toch ook niet af?
quote:Ow? Waar/wat staat daar dan?
Op vrijdag 25 april 2003 23:43 schreef Wisp het volgende:
het mag niet omdat het in de wet staat
Stel ik wil een Ferrari dan ga ik naar italia zandvoort kan ik ze zo uit zoeken.
quote:Weet het artikel zo niet uit me hoofd, maar het heeft met privacywetgeving te maken. Als jou foto met kenteken ergens in een blad staat weet iedereen dat jij op die plek bent geweest, dat kan in sommige situaties niet zo gunstig uitkomen, daarom is die wet er
Op vrijdag 25 april 2003 23:44 schreef Light het volgende:
Ow? Waar/wat staat daar dan?
Over kentekens afbeelden dan natuurlijk.
quote:Make sense.
Op vrijdag 25 april 2003 23:46 schreef Sleepie het volgende:
Op auto-forums doet men het ook vanwege het kleine risico dat iemand via het kenteken ook je adres zou kunnen achterhalen.
En dat kan natuurlijk interessant zijn als je op zo'n forum net trots post dat je je nieuwe dure ICE installatie hebt ingebouwd....
Vroeger haalde men dit weg om de volgende reden; stel jij hebt net zo'n mooie 205 als ik gekocht in Duitsland. Je ziet mij (bovenin Friesland) met die kentekenplaten, kopieerd die en rijdt vervolgens onderin Limburg als een mongool rond.
Tegenwoordig kan dit niet meer want kentekenplaten worden alleen op vertoon van kentekenbewijs gemaakt.
Ergo: het is niet meer nodig je kenteken te verbergen.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit blurren omdat het van de wet niet mag.....
quote:uhm...waar dan?
Op vrijdag 25 april 2003 23:54 schreef Argenta het volgende:[..]
Make sense.
Maar bij FBTO maken ze het wel heeeeeeeeeeeeel erg makkelijk, namelijk, kenteken invullen van je te verzekeren auto-in-spe , en voila, daar krijg je al precies de auto gegevens, dus een valse advertentie (ja meneeer, een GTX valt al snel door de mand (maak daar maar een TX van...)
quote:en je bent niet de enige... ik kan het ook, vind het goed dat mensen
Op vrijdag 25 april 2003 23:56 schreef WimP het volgende:
Ik kan gegevens opvragen bij het RDW dus ik weet zo iemands adres en verzekerings geschiedenis (als ik zou willen, en dat wil ik niet).Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit blurren omdat het van de wet niet mag.....
quote:Inderdaad, die site lepelt zo merk en type op.
Op zaterdag 26 april 2003 00:16 schreef Light het volgende:[..]
OP www.ohra.nl
quote:Volgens mij kan dat dus NIET. Dat zou recht tegen de privacy wet ingaan...
Op vrijdag 25 april 2003 23:56 schreef WimP het volgende:
Ik kan gegevens opvragen bij het RDW dus ik weet zo iemands adres en verzekerings geschiedenis (als ik zou willen, en dat wil ik niet).Ik kan me niet voorstellen dat mensen dit blurren omdat het van de wet niet mag.....
Als je nagaat dat RDW providers(dat zijn bedrijven die electronische toegang bieden naar de RDW toe voor garages: www.a2sp.nl, www.rdc.nl) niet eens de tenaamstelling data mogen zien, waarom zou jij dan zomaar een adres bij een kenteken op kunnen vragen? Tot op heden mogen tenaamstellingen ALLEEN via een SSL connectie gedaan worden. En die connectie ligt dus rechtstreeks tussen de garage en de RDW, de versleutelde data loopt over het netwerk van de RDW provider.
Maar als je het echt zeker weet: 42-GN-DJ, de koffie staat klaar...
quote:Werkt niet helemaal zo leuk, ze geven alleen merk/type aan... maar meestal laten ze de plaatjes weg van welk type motor er in ligt (S320, X5 3.0, etc) maar dat krijg je dus niet te zien bij Ohra.
Op zaterdag 26 april 2003 01:21 schreef Sleepie het volgende:
(Wel "leuk" trouwens voor alle die dikke BMW en Mercedes bezitters die geen typeplaatje op hun auto laten zetten....zo is het altijd nog na te zoeken)
quote:Dit kan dus WEL. En nee, jouw kenteken opvragen doe ik dus NIET, omdat dit inderdaad tegen de privacy wetgeving ingaat. Als ik zou willen kan ik aan de hand van jouw kenteken er zelfs achter komen of je ooit in aanraking met de politie bent geweest en kan ik zelfs jouw sofinummer achterhalen.
Op zaterdag 26 april 2003 01:29 schreef beany het volgende:[..]
Volgens mij kan dat dus NIET. Dat zou recht tegen de privacy wet ingaan...
Als je nagaat dat RDW providers(dat zijn bedrijven die electronische toegang bieden naar de RDW toe voor garages: www.a2sp.nl, www.rdc.nl) niet eens de tenaamstelling data mogen zien, waarom zou jij dan zomaar een adres bij een kenteken op kunnen vragen? Tot op heden mogen tenaamstellingen ALLEEN via een SSL connectie gedaan worden. En die connectie ligt dus rechtstreeks tussen de garage en de RDW, de versleutelde data loopt over het netwerk van de RDW provider.
Maar als je het echt zeker weet: 42-GN-DJ, de koffie staat klaar...
quote:Jawel hoor, het kan wel als je toevallig bij de RDW werkt of als je (zoals ik) toevallig iemand héél goed kent die daar werkt. Maar inderdaad; het mag dus absoluut niet! Als ze daar achter komen staat die kennis van me dus wel meteen op straat!
Op zaterdag 26 april 2003 01:29 schreef beany het volgende:[..]
Volgens mij kan dat dus NIET. Dat zou recht tegen de privacy wet ingaan...
voor de rest zal het mij een gore rotzorg wezen dat mensen kunnen checken waar ik woon, waar ik ben geweest, hoe duur de auto was waar ik in mag rijden (13K ) enz enz enz.
quote:Maar bij http://www.a2sp.nl is het wel te zien.
Op zaterdag 26 april 2003 13:59 schreef JWD het volgende:[..]
Werkt niet helemaal zo leuk, ze geven alleen merk/type aan... maar meestal laten ze de plaatjes weg van welk type motor er in ligt (S320, X5 3.0, etc) maar dat krijg je dus niet te zien bij Ohra.
'Uw maandpremie voor de BMW X5 op basis van een eigen risico van ¤'
That's all....
quote:En als er nou ook nog ergens een public versie is waarbij je niet hoeft te registreren, en wel meer dan 3 per dag kan opvragen zou het helemaal leuk zijn :-) 'k Heb er nu 3 gehad, waarvan twee onbekend, maar die ene die doorkwam klopte precies.
Op donderdag 1 mei 2003 12:20 schreef Chilly_Willy het volgende:[..]
Maar bij http://www.a2sp.nl is het wel te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |