abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9999801
Je schoonmoeder?
De constante bende in je huis?
Het voor kinderwagens onbegaanbare terrein van het winkelcentrum?
De medische malle molen?

Heb je een ergernis met betrekking tot het ouderschap? Spui hier je gal!

vrijdag 25 april 2003 @ 09:04:43 #2
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9999828
Ik heb er geen ervaring mee. En hopelijk blijft dat zo..... mijn vrouw en ik hebben namelijk gekozen voor "see the world" en niet voor "nieuwbouwwijk, zandbak in de tuin, 2 kinderen en op zaterdag lekker in de drukte boodschappen doen"

Voorlopig California. Engeland lijkt ons ook leuk

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_9999849
Ik zal zelf even aftrappen

Sinds ik moeder ben (al zo'n 8 maanden), irriteer ik me mateloos aan het feit dat ik voor een of andere domme gans aangezien wordt. Het lijkt wel of zodra je met een kinderwagen loopt je IQ tot dramatische laagtes is gedaald. Sta je bij de Hema: 'ja maar mevrouwtje, u heeft geen bonnetje of niks..' En dan van: Heb jij een HBO diploma?? HUH!

Verder denkt mijn schoonmoeder dat mijn zoontje de hele dag honger heeft. Als ik voor de zoveelste keer probeer uit te leggen dat Jonas nogal onrustig is/slaapt en niet wakker wordt van de honger moet ik hem toch maar wat meer vastigheid en voer geven. Dan slaapt ie vast wel door! grrrrrr. Als hij heel erg moe is en echt een slaapie moet doen dan heeft hij volgens haar vast erge honger.. JAHA

vrijdag 25 april 2003 @ 09:10:18 #4
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_9999917
Ik erger me vooral aan alle andere ouders
An open mind is a joy forever!
  vrijdag 25 april 2003 @ 09:21:37 #5
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10000100
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 09:04 schreef maartena het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee. En hopelijk blijft dat zo..... mijn vrouw en ik hebben namelijk gekozen voor "see the world" en niet voor "nieuwbouwwijk, zandbak in de tuin, 2 kinderen en op zaterdag lekker in de drukte boodschappen doen"

Voorlopig California. Engeland lijkt ons ook leuk

Kortzichtig zeg, alsje denkt dat het allemaal zo zwart-wit is. Dus met kinderen kun je niet meer op reis, moet je in een nieuwbouwwijk wonen? Kun je alleen nog maar op zaterdag boodschappen doen?? Sorry hoor, maar dan moet je inderdaad maar eens wat van de wereld gaan zien, misschien krijg je dan een bredere kijk op de dingen.
Pffff dat lucht op, even lekker stoom afblazen!
  vrijdag 25 april 2003 @ 09:24:49 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_10000152
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 09:21 schreef Spuuglokje het volgende:
Kortzichtig zeg, alsje denkt dat het allemaal zo zwart-wit is.
Ik denk dat het zo zwart-wit werd gesteld, om de voorkeur voor voorlopig geen kinderen duidelijker te maken. Je kunt met kinderen best op reis, maar je moet toegeven dat raften of bergbeklimmen met een koter van 3 een stuk lastiger is
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 25 april 2003 @ 09:27:27 #7
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_10000192
Da's waar MrTorture, dat gaat dan ff niet zo makkelijk
pi_10000284
Ik erger me weleens aan de oma s (mijn moeder en schoonmoeder dus). Begrijp me niet verkeerd, het zijn schatten en ik zou niet weten wat ik zonder ze moet, maar soms ....

* Let je wel goed op!
* s avonds opbellen met de mededeling: doe je het traphekje dicht!
* pas op hoor want....
* Dat moet je toch niet zo doen...

Of je opvoeding ter plekke de kop indrukken door te zeggen; ach, laat dat kind toch...en mij als een soort boeman laten staan ... grrrr

ja mam, ik ben bijna 32 en al 2 jaar gewend aan een kind om me heen

Jubileum moderator vrijdag 25 april 2003 @ 09:34:49 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10000323
Oke het eerste wat in me opkomt:

Ik erger me aan mensen die ongevraagd aan je zwangere buik gaan zitten. Vooral perfect strangers, ik schrok me dan altijd rot.

Ik erger me aan mensen die ongevraagd de kinderwagen induiken om eens lekker in de wangetjes van je kind te knijpen.
OF, net zo erg, wel even de speen terugduwen of eruithalen met de bijbehorende "een speen is niet goed hoor" preek erbij.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 25 april 2003 @ 10:32:58 #10
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_10001465
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 09:34 schreef Lois het volgende:
Oke het eerste wat in me opkomt:

Ik erger me aan mensen die ongevraagd aan je zwangere buik gaan zitten. Vooral perfect strangers, ik schrok me dan altijd rot.

Een tip voor dit hinderlijke euvel: slaak een vreselijke kreet. Zeg dan: "Sorry hoor, maar dat heb ik nou altijd als er ineens iemand aan me zit".

Tenzij de persoon een induhvidual is (dogbert-term) dringt deze boodschap over het algemeen door de dikste schedel heen!

vrijdag 25 april 2003 @ 10:53:44 #11
30488 coolbabe
My little pwny
pi_10001912
Mensen die nog ff snel voor je buggy langs oversteken en als je ze dan ramt (hallooo, wie snijdt wie nou af???) krijg je toch een zooi vuile blikken en soms scheldkannonades over je heen.

Mensen die hun fiets midden op de stoep zetten, geen rekening houdend met kinderwagens die niet zo wendbaar zijn of mensen in een rolstoel.

Ik wil mijn zoontje zo min mogelijk snoep geven, tot zijn tweede jaar zelfs helemaal niets, ook geen chips oid. Hoe vaak het niet gebeurde dat je op verjaardag dat zei en mensen binnen 10 minuten een chipje in zijn mond hadden gestopt want "het is toch zo zielig als hij niet mag snoepen"
Jezus mensen, ik ben niet achterlijk ofzo alleen omdat ik jong moeder ben

Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 25 april 2003 @ 12:20:03 #12
3542 Gia
User under construction
pi_10004106
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 09:24 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik denk dat het zo zwart-wit werd gesteld, om de voorkeur voor voorlopig geen kinderen duidelijker te maken. Je kunt met kinderen best op reis, maar je moet toegeven dat raften of bergbeklimmen met een koter van 3 een stuk lastiger is

Maar schijnbaar niet onmogelijk.

Vorig jaar, op vakantie in de pyreneen zagen we een nederlands echtpaar met drie jonge kinderen. Vader en moeder gingen bergbeklimmen en de kids zaten aan de voet van de berg te tekenen en te lezen.

Maar ja, ideaal is het niet, nee.

vrijdag 25 april 2003 @ 12:28:27 #13
3542 Gia
User under construction
pi_10004272
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 10:53 schreef coolbabe het volgende:
Ik wil mijn zoontje zo min mogelijk snoep geven, tot zijn tweede jaar zelfs helemaal niets, ook geen chips oid. Hoe vaak het niet gebeurde dat je op verjaardag dat zei en mensen binnen 10 minuten een chipje in zijn mond hadden gestopt want "het is toch zo zielig als hij niet mag snoepen"
Jezus mensen, ik ben niet achterlijk ofzo alleen omdat ik jong moeder ben
Is toch ook zielig!

En ik denk dat je het tegenovergestelde ermee bereikt.

Als hij straks op school zit en met snoep in aanraking komt, kan het weleens zijn dat hij meer zal willen snoepen dan wanneer je hem ermee op laat groeien en leert dat je matig moet zijn met snoep en goed je tanden moet poetsen.

Want wat doe je als hij straks op een feestje een snoepzak krijgt en alle kinderen gaan die meteen opeten? Pak je die snoep dan af? Mag hij dan maar één snoepje pakken, terwijl de andere kinderen meteen de hele zak leegeten?
Da's toch zielig!

Daarbij kunnen ze beter een snoepzak ineens leegeten en daarna goed hun tanden poetsen, dan iedere keer een beetje snoepen. Eén snoepmoment per dag is heus niet erg.

Maar, ja, het is jouw kind. Als jij hem graag in een uitzonderingspositie wilt plaatsen ten opzichte van andere kinderen, dan moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten. Maar de kans is groot dat hij dan gepest zal worden.

vrijdag 25 april 2003 @ 13:17:39 #14
30488 coolbabe
My little pwny
pi_10005195
Waarom is het zielig als ik mijn kind gezond op wil voeden? Ik zeg niet dat hij nóóit snoep mag of chips, maar tot zijn eerste jaar heeft hij het nooit gekregen en tot zijn tweede jaar maar heel beperkt. Hij is nu 2,5 en nog blijer met een appeltje dan met een lollie.
Suiker is slecht voor jonge kinderen, ze kunnen er druk en lastig gedrag door gaan vertonen en zout is slecht voor de nog onvolgroeide nieren.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:32:43 #15
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_10007033
Ik kan me heel goed voorstellen dat het waanzinnig irritant is als wildvreemde mensen zich met jouw opvoeding gaan bemoeien. Gewoon het speentje uit de mond van je kind rukken vind ik zelfs ronduit onbeschoft gedrag. Volgens mij geldt voor niets zo zeer als voor opvoeden: de beste stuurlui staan aan wal.

Waar ik me soms wel aan erger: ik ben zelf aan het afstuderen in pedagogische wetenschappen en als ik dan vertel dat ik zelf graag kinderen wil en dat het dan eventueel wel handig is dat ik bepaalde dingen heb geleerd over ontwikkeling, dat ik dan soms ongevraagd een hele preek krijg dat ik niet moet denken dat het in het echt net zo makkelijk is als het in de studie lijkt (waarvan zij dan totaal niet weten hoe die eruit ziet, maar goed) en dat 'alle' academici altijd denken dat ze alles weten, enzovoort. Ik beweer absoluut niet dat ik alles weet, in tegendeel, en ik zou me nooit ongevraagd met een ander bemoeien omdat ik toevallig dat en dat gestudeerd heb, waarom denken ze dan dat ik er andersom wel op zit te wachten?

Wat ik wel heel irritant vind is als er gewoon een discussie is waarin verschillende mensen hun mening geven en ik geef mijn mening over iets, dat je dan te horen krijgt dat jij niets mag zeggen omdat je zelf nog geen kinderen hebt. Alsof je dan geen mening kunt hebben? Als je wel kinderen hebt, weet je evengoed niet hoe het bij andere kinderen is, dus dan is je mening ook niet algemeen geldend.

Overigens ben ik op dit moment niet eens van plan om als pedagoog aan de slag te gaan en heb ik ook niet meer vaak de behoefte om mijn mening te geven over opvoedkundige onderwerpen, maar dat is een heel ander verhaal.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  vrijdag 25 april 2003 @ 14:40:28 #16
3542 Gia
User under construction
pi_10007209
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 13:17 schreef coolbabe het volgende:
Waarom is het zielig als ik mijn kind gezond op wil voeden? Ik zeg niet dat hij nóóit snoep mag of chips, maar tot zijn eerste jaar heeft hij het nooit gekregen en tot zijn tweede jaar maar heel beperkt. Hij is nu 2,5 en nog blijer met een appeltje dan met een lollie.
Suiker is slecht voor jonge kinderen, ze kunnen er druk en lastig gedrag door gaan vertonen en zout is slecht voor de nog onvolgroeide nieren.
Tuurlijk is het goed als je het beperkt, als je je kind straks maar niet in een uitzonderingspositie gaat plaatsen door het te overdrijven.

Ik ken mensen waarvan de kinderen zelfs op school nog geen snoepje mogen hebben, als een kind trakteert. Overigens zonder andere reden als dat het slecht is voor zijn tanden en wil het kind niet aan zoet laten wennen.

Mijn kinderen heb ik nooit echt beperkingen opgelegd en ze snoepen zelden. Ze pakken zelfs nog liever een appel dan dat ze om een snoepje vragen.
Chips vinden ze wel lekker. Krijgen ze 1 of 2 keer per week en dan van die minizakjes.

Als ze op een feestje een snoepzak krijgen, heb ik inderdaad liever dat ze die meteen leegeten (als ze dat willen), dan dat ze daar dagen over doen. Het gaat namelijk niet zozeer om de hoeveelheid snoep, als wel om het aantal snoepmomenten, waar het de tanden betreft.

Gezond opvoeden is natuurlijk goed, zolang je het maar niet overdrijft. Es een keer een snoepje op een feestje is voor zo'n kleintje echt niet zo erg. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn kleine neefjes en nichtjes altijd van die zakjes kleine zachte snoepjes, of een pakje rozijntjes of een lange vinger of zoiets. Kunnen ze toch meedoen met de anderen.

vrijdag 25 april 2003 @ 14:46:41 #17
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_10007347
Ja, maar toch, of je het er nou mee eens bent of niet, ouders beslissen wat een kind wel of niet eet, en ze heeft wel gelijk dat het niet goed is om hem te veel aan snoep te laten wennen. Af en toe snoepen op een feestje of als iemand uitdeelt is heel wat anders dan dat je elke middag een mars moet opsnoepen. Ik begrijp wel wat ze bedoelt...snoep is op die manier gewoon een tractatie voor speciale gelegenheden, dan hoeft hij niet buiten de boot te vallen, maar als hij gewoon thuis is hoeft hij niet de hele tijd te snoepen. Kinderen die van kleins af aan gewend zijn volgestopt te worden met snoep willen alleen maar meer, meer, meer.

Natuurlijk moet je ook weer niet heel spastisch gaan doen als een kind een keer wil snoepen, want dan wordt dat snoep alleen maar een obsessie. Ik heb het vroeger gezien bij een neefje en een nichtje. Vroeger mochten ze heel veel snoepen, toen werden ze te dik en mocht het niet meer...ze werden toen helemaal zenuwachtig als er een snoeptrommel in de buurt was. Er is volgens mij niets mis met je kind leren wennen aan fruit als lekker tussendoortje.

Waar ik coolbabe zeker gelijk in geef, is dat het niet aan buitenstaanders is om te beslissen wat een kind mag eten. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt waar een kindje zat van wie de ouders vegetarisch aten en ze wilden dat hij ook vegetarisch at...die ouders hadden hun kont nog niet gekeerd of dat kind kreeg een boterhammetje met smeerworst. Een ander kind was heel erg allergisch voor suiker en nog veel meer stoffen, een van die leidsters had het kind meegenomen naar een winkel en gewoon een stroopwafel laten eten, en toen vond ze het nog raar ook dat die ouders daar kwaad om waren. Kijk, dat soort dingen vind ik gewoon ronduit respectloos. Je kunt het er niet mee eens zijn hoe ouders met de eetgewoontes van hun kinderen omgaan, maar je hebt het wel gewoon te respecteren.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_10007642
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:46 schreef Angeles het volgende:

..... Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt waar een kindje zat van wie de ouders vegetarisch aten en ze wilden dat hij ook vegetarisch at...die ouders hadden hun kont nog niet gekeerd of dat kind kreeg een boterhammetje met smeerworst.

Dit vind ik gewoon absurd!!
  vrijdag 25 april 2003 @ 15:33:27 #19
3542 Gia
User under construction
pi_10008704
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 14:46 schreef Angeles het volgende:
Ja, maar toch, of je het er nou mee eens bent of niet, ouders beslissen wat een kind wel of niet eet, en ze heeft wel gelijk dat het niet goed is om hem te veel aan snoep te laten wennen. Af en toe snoepen op een feestje of als iemand uitdeelt is heel wat anders dan dat je elke middag een mars moet opsnoepen. Ik begrijp wel wat ze bedoelt...snoep is op die manier gewoon een tractatie voor speciale gelegenheden, dan hoeft hij niet buiten de boot te vallen, maar als hij gewoon thuis is hoeft hij niet de hele tijd te snoepen. Kinderen die van kleins af aan gewend zijn volgestopt te worden met snoep willen alleen maar meer, meer, meer.
Maar dat is ook waarom ik hier op reageerde. Coolbabe gaf aan dat haar kind zelfs op een verjaardagsfeestje nog geen chippie mag hebben. En dat vind ik dus wat overdreven.
Natuurlijk moet ze dat zelf weten, en zolang hij nog zo klein is is dat ook niet zo erg. Maar naarmate het kind groter wordt ziet hij andere kinderen snoepen en wil dat dan zelf ook. En het is dan inderdaad 'zielig' als je als ouders dan je poot stijf houdt en het verbiedt.
Thuis kun je het snoepen makkelijk beperken, gewoon niet in huis halen. Hier is ook zelden snoep in huis.
quote:
Waar ik coolbabe zeker gelijk in geef, is dat het niet aan buitenstaanders is om te beslissen wat een kind mag eten. Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt waar een kindje zat van wie de ouders vegetarisch aten en ze wilden dat hij ook vegetarisch at...die ouders hadden hun kont nog niet gekeerd of dat kind kreeg een boterhammetje met smeerworst. Een ander kind was heel erg allergisch voor suiker en nog veel meer stoffen, een van die leidsters had het kind meegenomen naar een winkel en gewoon een stroopwafel laten eten, en toen vond ze het nog raar ook dat die ouders daar kwaad om waren. Kijk, dat soort dingen vind ik gewoon ronduit respectloos. Je kunt het er niet mee eens zijn hoe ouders met de eetgewoontes van hun kinderen omgaan, maar je hebt het wel gewoon te respecteren.
Ook hier heb je gelijk in. Ik heb het meegemaakt op een school. Daar werden moslimkinderen gewoon wijsgemaakt dat er geen varkensvlees in worstenbroodjes zat. Vind ik vreselijk.
Niemand heeft het recht om achter de rug van de ouders hun opvoeding te ondermijnen. Het er niet mee eens zijn, mag natuurlijk wel.

Trouwens over speentjes gesproken.
Tot een jaar of 2 of 3 vind ik dat nog wel gaan, maar daarna is het echt geen gezicht meer. Zag laatst een meisje in de stad van een jaar of 6, nog met een speentje in haar mond.
Akkoord, moeten die mensen zelf weten, is hun dochter, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich daar zo aan storen dat ze daar opmerkingen over maken. Uit de mond trekken is natuurlijk belachelijk.

vrijdag 25 april 2003 @ 15:51:47 #20
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_10009296
tot hoe oud is duimen trouwens nog (enigszins) normaal?
patat ftw :)
  vrijdag 25 april 2003 @ 15:57:06 #21
3542 Gia
User under construction
pi_10009465
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 15:51 schreef daniman het volgende:
tot hoe oud is duimen trouwens nog (enigszins) normaal?
Tja, die kun je niet weggooien.

Er zijn nog veel kinderen die op de kleuterschool nog duimen. Vooral als er een verhaal wordt voorgelezen gaan er nogal wat duimpjes naar de mondjes.

Vind dat nog niet zo'n probleem. Speen is erger, vind ik.

Denk echter wel dat je je kind moet proberen aan te leren het duimen in het openbaar te beperken, anders wordt het zo'n gewoonte.

vrijdag 25 april 2003 @ 16:00:08 #22
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_10009548
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 15:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, die kun je niet weggooien.

Er zijn nog veel kinderen die op de kleuterschool nog duimen. Vooral als er een verhaal wordt voorgelezen gaan er nogal wat duimpjes naar de mondjes.

Vind dat nog niet zo'n probleem. Speen is erger, vind ik.

Denk echter wel dat je je kind moet proberen aan te leren het duimen in het openbaar te beperken, anders wordt het zo'n gewoonte.

de reden dat ik dat vraag is namelijk dat ik wel eens een kind gezien heb die toch denk ik al wel een jaar of acht is, die op een gegeven moment ook haar duim in haar mond had. Leekt me ook niet echt gezond, maar ja...
patat ftw :)
  vrijdag 25 april 2003 @ 16:06:27 #23
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_10009754
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:00 schreef daniman het volgende:

de reden dat ik dat vraag is namelijk dat ik wel eens een kind gezien heb die toch denk ik al wel een jaar of acht is, die op een gegeven moment ook haar duim in haar mond had. Leekt me ook niet echt gezond, maar ja...

Ik kende vroeger een jongen van vierentwintig die nog duimde...
  vrijdag 25 april 2003 @ 16:31:17 #24
30488 coolbabe
My little pwny
pi_10010393
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dat is ook waarom ik hier op reageerde. Coolbabe gaf aan dat haar kind zelfs op een verjaardagsfeestje nog geen chippie mag hebben. En dat vind ik dus wat overdreven.
Natuurlijk moet ze dat zelf weten, en zolang hij nog zo klein is is dat ook niet zo erg. Maar naarmate het kind groter wordt ziet hij andere kinderen snoepen en wil dat dan zelf ook. En het is dan inderdaad 'zielig' als je als ouders dan je poot stijf houdt en het verbiedt.
Thuis kun je het snoepen makkelijk beperken, gewoon niet in huis halen. Hier is ook zelden snoep in huis.

Tot zijn tweede jaar heb ik erbij gezegd
Daarna hou je het toch niet meer tegen want hij ziet dat andere kindjes wel snoepen op verjaardagen en op de psz wordt er uitgedeeld e.d.
Ik wil dat het niet normaal is dat je maar een graai in de snoeptrommel doet als je trek hebt zoals Angeles (geloof ik) ook al zei.
En daarbij is het gewoon vervelend als mensen je niet voor vol aanzien omdat je je kind niks gunt volgens hun.
pi_10011494
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 16:06 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik kende vroeger een jongen van vierentwintig die nog duimde...

Mijn zus is vijfentwintig, zwanger en duimt nog steeds

Gelukkig wel minder dan voorheen, t/m de middelbare school zat ze thuis echt constant met haar duim in dr mond.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')