quote:Misschien is die lijst gesorteerd op ernst van begane misdaden ofzo
Op donderdag 24 april 2003 23:20 schreef Tikorev het volgende:
Wel apart dat hij pas op plek 43 stond. Hij lijkt mij behoorlijk belangrijk als rechterhand van Saddam.
quote:Het feit dat 'ie betaald in dienst is geweest van Saddam Hussein is denk ik al genoeg om hem te berechten. Hij wist dondersgoed wat de situatie in Irak was en heeft er niets aan gedaan als premier. Misschien heeft hij zelfs meegewerkt. Die gast zal dus wel de stoel of levenslang krijgen in Amerika.
Op donderdag 24 april 2003 23:19 schreef tvlxd het volgende:[..]
In hoeverre is hij verantwoordelijk? Er zijn veel mensen die hebben meegeholpen.
quote:Natuurlijk...ga maar na... in nederland werd zelfs moeilijk gedaan over het wel of niet aan wezig zijn bij een trouwerij van een landbouw minister die in foute regering zat ....
Op donderdag 24 april 2003 23:14 schreef tvlxd het volgende:
Maar nu? Is hij een oorlogsmisdadiger? Wat heeft hij gedaan? Gaat hij terecht gesteld worden?
quote:Zou wel kunnen ja. Volgens mij was hij nog behoorlijk gematigd. Relatief tenopzichte van de anderen dan...
Op donderdag 24 april 2003 23:24 schreef Aernout het volgende:[..]
Misschien is die lijst gesorteerd op ernst van begane misdaden ofzo
quote:'t gaat alleen maar om de kijkcijfers....
Op donderdag 24 april 2003 23:29 schreef tvlxd het volgende:
Ik vind wel dat ze eens mogen kappen met dat "Breaking News", dat wordt veel te vaak gebruikt.
quote:Bushcountry.org, lekker objectieve bron,
Op donderdag 24 april 2003 23:32 schreef Tikorev het volgende:
Iraq's 55 Most Wanted And Their Status
quote:
Op donderdag 24 april 2003 23:33 schreef tvlxd het volgende:[..]
Bushcountry.org, lekker objectieve bron,
.
quote:Ja, maar hij is Christen, dat pleit voor hem.
Op donderdag 24 april 2003 23:20 schreef Tikorev het volgende:
Wel apart dat hij pas op plek 43 stond. Hij lijkt mij behoorlijk belangrijk als rechterhand van Saddam.
quote:
Op donderdag 24 april 2003 23:33 schreef robh het volgende:
[centraal] Irak na de Oorlog daar verder? Voor elk gepakt kopstuk een topic openen lijkt me niet gewenst
quote:
Op donderdag 24 april 2003 07:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ik vind het zonde om deze dicht te gooien, er zijn lange zinvolle bijdragen gepost, maar kijk voortaan eerst even rond.
quote:Hoeven we in iedergeval geen gekke acties van moslims te verwachten om hem weer vrij te krijgen. Dat zal bij Saddam wel wat anders liggen.
Op donderdag 24 april 2003 23:35 schreef mick905 het volgende:[..]
Ja, maar hij is Christen, dat pleit voor hem.
quote:Precies.
Op donderdag 24 april 2003 23:33 schreef robh het volgende:
[centraal] Irak na de Oorlog daar verder? Voor elk gepakt kopstuk een topic openen lijkt me niet gewenst
quote:Kom op, laat je niet gek maken!
Op vrijdag 25 april 2003 00:12 schreef robh het volgende:
En weer (tijdelijk) open.
quote:"Na overleg achter de schermen weer open", klinkt dat beter?
Op vrijdag 25 april 2003 00:13 schreef tvlxd het volgende:Kom op, laat je niet gek maken!
quote:Waarom tijdelijk? Verwacht je nu echt om 0:13 nog een levendige discussie. Laat hem minstens maar tot morgenavond open.
Op vrijdag 25 april 2003 00:12 schreef robh het volgende:
En weer (tijdelijk) open.
quote:Tijdelijk is een breed begrip hè.
Op vrijdag 25 april 2003 00:14 schreef Tikorev het volgende:Waarom tijdelijk? Verwacht je nu echt om 0:13 nog een levendige discussie. Laat hem minstens maar tot morgenavond open.
quote:Zouden ze heb nu ook gaan veroordelen? Ben eigenlijk wel blij dat de Amerikanen het strafhof niet hebben ondertekend. Komt ie tenminste niet naar DenHaag
Amerikanen hebben Iraakse Tareq Aziz in handenUitgegeven: 24 april 2003 23:23
Laatst gewijzigd: 25 april 2003 00:05BAGDAD - De Iraakse ex-vice-premier Tareq Aziz is in handen gevallen van de Amerikaanse strijdkrachten in Irak. Dat heeft een functionaris van het Amerikaanse ministerie van Defensie bekendgemaakt. Aziz staat op de Amerikaanse lijst van meest gezochte Iraakse functionarissen. Volgens Amerikaanse media heeft de voormalig plaatsvervangend premier zichzelf overgegeven.
Tareq Aziz is in het westen een bekend, bebrild gezicht. Hij was de enige christen in de clan rond ex-president Saddam Hussein en lange tijd de spreekbuis van het regime.
Aziz was eerder minister van Informatie en van Buitenlandse Zaken. Hij was sinds juli 1991 vice-premier en lid van de Revolutionaire Commandoraad. Hij werd in 1936 ten noorden van Mosul geboren als Michail Yuhanna.
Aziz was sinds de jaren vijftig actief in de Baathpartij. Hij overleefde in 1980 een aanslag door de sjiitische oppositiegroepering Amal. Zijn bestuurlijke loopbaan leek in augustus 2001 voorbij toen zijn zoon Ziad tot 22 jaar cel werd veroordeeld wegens corruptie en machtsmisbruik. Hij nam ontslag als vice-premier, maar dat werd uiteindelijk niet geaccepteerd
quote:Het is nieuws zoals zoveel topics in "Met het Oog op het Nieuws". Netzo als dat het op de FP staat kan het toch ook op het forum geplaatst worden? Wat valt er te discusseren over een flat waar het balkon van afknapt?
Op vrijdag 25 april 2003 00:31 schreef Boem-boem het volgende:
Ik vraag me af wat er nou te discussieren valt over een gevangen genomen Azziz. Ja leuk, ze hebben hem. Einde discussie zou ik zeggen.
Dus nu niet meer zo zeuren over het topic zelf...
quote:Neen. Deze man beschouw ik als een intelligente politicus.
Op vrijdag 25 april 2003 00:31 schreef Boem-boem het volgende:Ik vraag me af wat er nou te discussieren valt over een gevangen genomen Azziz. Ja leuk, ze hebben hem. Einde discussie zou ik zeggen.
Ik ben zeer benieuwd naar zijn argumentatie om Saddam Hussein te steunen door dik-en-dun.
Dat dik-en-dun geloof ik dus niet.
Ik denk dat angst zijn drijfveer was. Ik wil zijn verhaal horen.
Geen einde discussie derhalve.
J.
quote:Je vergeet het essentiele stukje van mijn post mee te nemen in je reactie. Nogmaals over een zwijgende kerel valt geen discussie te voeren. Over een gammel balkon ook niet, wel als het eenmaal naar beneden is gedonderd, snappie?
Op vrijdag 25 april 2003 00:39 schreef Tikorev het volgende:[..]
Het is nieuws zoals zoveel topics in "Met het Oog op het Nieuws". Netzo als dat het op de FP staat kan het toch ook op het forum geplaatst worden? Wat valt er te discusseren over een flat waar het balkon van afknapt?
Dus nu niet meer zo zeuren over het topic zelf...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |