Het was verbijsterend, ik zat me dood te ergeren. Wat in het publiek zat, de Pim-adepten, met hun t-shirts, gewikkeld in Nederlandse vlaggen, hun dikke koppen en hun zonnebrillen, het waren primitieve barbaren die ronduit zeiden dat ze Volkert wel zouden pakken als hij uit de gevangenis kwam. Ze respecteerden op geen enkele manier het rechtssysteem, schaamden zich nergens voor, en vonden ook nog dat het allemaal gerechtvaardigd was. Deze mensen die 'vuile slet, we zullen je pakken' sisten tegen Volkerts vriendin, er over lopen te kankeren dat Wim Kok minister van Staat is, taarten willen gooien naar de rechter die V/d G. veroordeeld heeft. Bij B & W hierop inspelend brachten Eerdmans en Sörensen keer op keer allerlei populistische kreten naar voren, met ook weer die typische LPF-verbittering en wrok. De advocaat en de NRC-journalist gingen met hun nuance compleet onder in het gewoel. 'Wat u doet is gevaarlijk,' probeerde Abrahams nog, 'U weet niet wat u doet.' Het had dus geen zin, ze waren niet voor rede vatbaar.
Zijn er meer mensen die dit gezien hebben, en ben ik de enige die het een heel griezelige ontwikkeling vind? Moordlustige massa's die niks geven om recht, populisten die er genietend op inspelen, noem maar op? Als je zulke ontwikkelingen doortrekt kan dat op echt enge dingen uitlopen. Het laatste restje respect dat ik nog had voor de LPF is met die uitzending iig wel verdwenen...
En taarten gooien? Dat wordt voornamelijk door een ander clubje gedaan. Al dan niet met stront erin.
En ja kankert over de gevaarlijke dikke koppen van de LPF die zo gevaarlijk zijn, maar over de moordenaar, die al bij zinnen iemand VERMOORD heeft, die vindt je niet gevaarlijk? Dat het NLse 'recht' die persoon over 11 jaar weer vrij laat lopen om misschien weer te moorden vindt je niet gevaarlijk?
En tja.. moet ik dit serieus nemen van iemand die blijkbaar nog zo nat achter zijn oren is dat hij niet weet wat kampers zijn? Ik wil niet persoonlijk worden, maar toch...
[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 18-04-2003 23:36]
quote:Dit gaat niet over de zaak Fortuyn alleen, maar meer om de sfeer eromheen en meer in het algemeen over het karakter van de LPF'er.
Op vrijdag 18 april 2003 23:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Ummm ... [Centraal] Zaak Fortuyn (Deel 14)?
quote:Maar toch doe je het. Maakt niet uit, dat had te maken met een geografische afwijking. Als ze in je kutdorpje niet wonen ken je ze niet.
Op vrijdag 18 april 2003 23:32 schreef Robert_Jensen het volgende:En tja.. moet ik dit serieus nemen van iemand die blijkbaar nog zo nat achter zijn oren is dat hij niet weet wat kampers zijn? Ik wil niet persoonlijk worden, maar toch...
quote:Het OM gaat in hoger beroep, en bedreigingen zijn nooit goed te praten. Dus waar heb je het over ?
Op vrijdag 18 april 2003 23:32 schreef Robert_Jensen het volgende:
Recht moet wel recht zijn, en dit was geen recht. Ik erger me veeeeel meer kapot aan dat kutOM dat ipv zijn werk te doen, meer geeft om de moordenaar door te gaan kijken of de schreeuwers niet aangepakt konden worden. DAAR erger ik me pas kapot aan. Die walgelijke hypocrieten.
quote:Ik denk dat ie na de uitzending wel doorheeft wat asociaal volk is, denk je niet ?
En tja.. moet ik dit serieus nemen van iemand die blijkbaar nog zo nat achter zijn oren is dat hij niet weet wat kampers zijn? Ik wil niet persoonlijk worden, maar toch...
quote:Dat geeft aan dat je blijkbaar niet veel weet van wat zich buiten dat kutdorpje afspeelt.
Op vrijdag 18 april 2003 23:35 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Maar toch doe je het. Maakt niet uit, dat had te maken met een geografische afwijking. Als ze in je kutdorpje niet wonen ken je ze niet.
En taarten gooien? Dat wordt voornamelijk door een ander clubje gedaan. Al dan niet met stront erin.
En ja kankert over de gevaarlijke dikke koppen van de LPF die zo gevaarlijk zijn, maar over de moordenaar, die al bij zinnen iemand VERMOORD heeft, die vindt je niet gevaarlijk? Dat het NLse 'recht' die persoon over 11 jaar weer vrij laat lopen om misschien weer te moorden vindt je niet gevaarlijk?
quote:Toch dat topic maar even lezen, want daar gaat het daar ook over.
Op vrijdag 18 april 2003 23:34 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dit gaat niet over de zaak Fortuyn alleen, maar meer om de sfeer eromheen en meer in het algemeen over het karakter van de LPF'er.
quote:Over iets dat jij blijkbaar weer niet weet maar wel een mening over vormt
Op vrijdag 18 april 2003 23:36 schreef gelly het volgende:[..]
Het OM gaat in hoger beroep, en bedreigingen zijn nooit goed te praten. Dus waar heb je het over ?
[..]
quote:
Bedreigers Volkert worden wellicht vervolgdAMSTERDAM - Het openbaar ministerie in Amsterdam gaat vanaf nu bekijken of bedreigende uitlatingen richting Volkert van der G. strafbaar zijn en vervolgd moeten worden. Dat zegt woordvoerder R. Meulenbroek van justitie in Amsterdam. Aanhangers van Fortuyn en LPF - politici lieten zich dinsdag na het bekend worden van het vonnis dreigend uit over Van der G, diep verontwaardigd dat hij geen levenslang kreeg.
Te oordelen naar de uitlatingen van de Vrienden van Pim en een enkele LPF-politicus wacht Volkert na zijn vrijlating over elf jaar een helse tijd. De Harderwijker zal na terugkeer in de samenleving constant 'over zijn schouder moeten kijken'."Over twaalf jaar is Volkert voor ons", zegt Fortuyn-adepte Thea Croese. "Bij mij moet hij niet langskomen", zei voormalig LPF-Kamerlid Ferry Hoogendijk. "Ik pak mijn geweer", aldus fractievoorzitter Sörensen van Leefbaar Rotterdam.
Justitie vond deze uitspraken tot nu toe niet ernstig genoeg om een onderzoek in te stellen. Maar dat kan snel veranderen.
Meulenbroek: "Het is een schemergebied. Het overgrote deel van de uitlatingen valt onder het recht op vrije meningsuiting, de rest niet. Telkens moet daarbij de afweging worden gemaakt over wel of niet actie ondernemen."
Strafpleiter Jan Boone uit Wijk bij Duurstede vraagt zich af of die tijd niet allang is gekomen. Hij en NRC-columnist Frits Abrahams merkten dinsdagavond aan den lijve wat voor broeierige sfeer er heerst rondom het proces tegen Volkert van der G. Ze waren te gast in het televisieprogramma B&W om commentaar te geven op het vonnis tegen Volkert.
Tijdens de uitzending was al duidelijk dat de Fortuyn-aanhang in het publiek niet erg blij was met hun standpunten. Na afloop raadde de programmaleiding de twee aan om via de zij-ingang te vertrekken omdat de sfeer in het B&W-café nogal dreigend was. VARA-medewerkers zorgden ervoor dat ze niet werden gevolgd door Fortuyn-sympathisanten.
"Kan dit zomaar in Nederland? Het openbaar ministerie moet hieraan paal en perk stellen", aldus Boone over de bedreigingen tegen Van der G.
Britta Böhler, advocaat van Volkert, deelt zijn visie. "Wij moeten bezien of wij onze cliënt zullen adviseren om aangifte te doen. Daarbij zullen we natuurlijk meewegen of dat ook verstandig is in het kader van het strafproces."Het hoger beroep in de zaak tegen Van der G. dient op 22, 26 en 29 augustus.
quote:Donder op, ik woon niet meer in het kutdorpje en zie het verband kampers <-> maatschappelijke ontwikkelingen niet, jij wel? Wise guy.
Op vrijdag 18 april 2003 23:37 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Dat geeft aan dat je blijkbaar niet veel weet van wat zich buiten dat kutdorpje afspeelt.
quote:Ik vind 11 jaar ook weinig. Maar het gaat erom dat de rechter beslist en dat is dat. Dat groepen mensen openlijk claimen met moordlustige gevoelens rond te lopen en opgezweept worden door politici die eerder zouden moeten kalmeren (zoals Marten Fortuyn dat na 6 mei heel goed deed), is een gevaarlijke zaak van een heel andere orde dan een lonely killer.
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:40 schreef Robert_Jensen het volgende:
Over iets dat jij blijkbaar weer niet weet maar wel een mening over vormt
quote:Dit vind je normaal?
"Ik pak mijn geweer", aldus fractievoorzitter Sörensen van Leefbaar Rotterdam.
quote:Inderdaad, dat ook nog ja. Die Sörensen met zijn revolver. Echt absurd.
Op vrijdag 18 april 2003 23:40 schreef Farzin het volgende:[..]
[..]Dit vind je normaal?
quote:Ja, dat zeg ik, bedreigingen zijn nooit goed te praten en dienen te worden aangepakt. Zeker om een voorbeeld te scheppen voor die hersenloze LPF adapten.
Op vrijdag 18 april 2003 23:40 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Over iets dat jij blijkbaar weer niet weet maar wel een mening over vormt
[..]
Maar het OM gaat in hoger beroep in de zaak van der G, dus hoezo is het OM nu fout dan ?
quote:Sorensen heeft zelf gezegd dat dat een uiting van emotie was waar ie later waar ie later spijt van had. Net zoals mensen het opeens over NSBers hebben als een kabinetsformatie niet doorgaat.
[..]Dit vind je normaal?
quote:Hey, ik wist trouwens niet eens dat ze dat gingen doen. Goede zaak. Aanpakken die gasten.
Op vrijdag 18 april 2003 23:32 schreef Robert_Jensen het volgende:
Recht moet wel recht zijn, en dit was geen recht. Ik erger me veeeeel meer kapot aan dat kutOM dat ipv zijn werk te doen, meer geeft om de moordenaar door te gaan kijken of de schreeuwers niet aangepakt konden worden.
quote:Dit bedoel ik.
Strafpleiter Jan Boone uit Wijk bij Duurstede vraagt zich af of die tijd niet allang is gekomen. Hij en NRC-columnist Frits Abrahams merkten dinsdagavond aan den lijve wat voor broeierige sfeer er heerst rondom het proces tegen Volkert van der G. Ze waren te gast in het televisieprogramma B&W om commentaar te geven op het vonnis tegen Volkert.Tijdens de uitzending was al duidelijk dat de Fortuyn-aanhang in het publiek niet erg blij was met hun standpunten. Na afloop raadde de programmaleiding de twee aan om via de zij-ingang te vertrekken omdat de sfeer in het B&W-café nogal dreigend was. VARA-medewerkers zorgden ervoor dat ze niet werden gevolgd door Fortuyn-sympathisanten.
"Kan dit zomaar in Nederland? Het openbaar ministerie moet hieraan paal en perk stellen", aldus Boone over de bedreigingen tegen Van der
quote:Owja tuurlijk, het karakter wordt bepaald door die mensen die in de zaal zaten? 1.5 miljoen stemmen behaalde de lpf, en ze denken allemaal als hun, omg
Op vrijdag 18 april 2003 23:34 schreef Meneer_Aart het volgende:[..]
Dit gaat niet over de zaak Fortuyn alleen, maar meer om de sfeer eromheen en meer in het algemeen over het karakter van de LPF'er.
quote:Ja, ik juich hem toe.
[..]Dit vind je normaal?
"Ik keur dat natuurlijk niet goed, maar kan het wel begrijpen".
quote:Het gaat hier niet over Volkert. Het gaat hier over een stelletje proleten dat de mond vol heeft van 'vrijheid van meningsuiting' en 'zeggen wat je denkt', maar wat zeer vermoedelijk niet eens doorheeft wat die woorden betekenen.
Op vrijdag 18 april 2003 23:37 schreef Robert_Jensen het volgende:En ja kankert over de gevaarlijke dikke koppen van de LPF die zo gevaarlijk zijn, maar over de moordenaar, die al bij zinnen iemand VERMOORD heeft, die vindt je niet gevaarlijk? Dat het NLse 'recht' die persoon over 11 jaar weer vrij laat lopen om misschien weer te moorden vindt je niet gevaarlijk?
Frits Abrahams en Jan Boone verdedigden Volkert niet in de uitzending van B&W, maar probeerden wel een genuanceerd standpunt naar voren te brengen. Wat niet mogelijk was, want het spreken werd hun bijkans onmogelijk gemaakt door het schreeuwende publiek. En niet alleen het publiek, ook 2 politici waarvan ik het idee had dat ze voor LPF-begrippen nog een redelijk intellect hadden deden vrolijk mee aan de ronduit aggressieve manier van 'debatteren'.
quote:dát klinkt iig als een rasechte LPFer.
Op vrijdag 18 april 2003 23:45 schreef NordCore het volgende:
als hun
quote:Nee, toen waren het vooral veel meelopers, nu is alleen de harde kern overgebleven. En die is wel relevant voor de beeldvorming van de gemiddelde LPF aanhanger. Schijt aan de wet, en uit op wraak.
Op vrijdag 18 april 2003 23:45 schreef NordCore het volgende:[..]
Owja tuurlijk, het karakter wordt bepaald door die mensen die in de zaal zaten? 1.5 miljoen stemde op de LPF, ze denken allemaal als hun, omg
quote:Heb je Rondom Tien op 22 januari gezien?
Op vrijdag 18 april 2003 23:45 schreef NordCore het volgende:
Owja tuurlijk, het karakter wordt bepaald door die mensen die in de zaal zaten? 1.5 miljoen stemmen behaalde de lpf, en ze denken allemaal als hun, omg
quote:Dank je wel voor het demonstreren van mijn punt in dit topic. My god...
Op vrijdag 18 april 2003 23:45 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja, ik juich hem toe.
Als ie ook even die AEL-nazi die de NLe voorzitter is geworden met een bezoek kan vereren, dan is dat mooi."Ik keur dat natuurlijk niet goed, maar kan het wel begrijpen".
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:46 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
dát klinkt iig als een rasechte LPFer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |