abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2003 @ 09:32:08 #1
51369 bommentapijt
Tijd voor de grote schoonmaak!
pi_9854751
DEN HAAG - Twee kapers, onder wie Mohammed Atta, die betrokken waren bij de aanslagen van 11 september, hebben mogelijk in de El Tawheed-moskee in Amsterdam ideologische training gekregen. De VVD-Kamerleden Geert Wilders en Ayaan Hirsi Ali pleiten in deze krant voor sluiting van de moskee.

De conferentie werd georganiseerd door een stichting waarbij de beoogd voorzitter van de Arabisch-Europese Liga in Nederland, Mohammed Cheppih, betrokken was. Volgens minister Johan Remkes van Binnenlandse Zaken zijn in Nederland honderd tot tweehonderd personen actief in islamistische terroristische netwerken.

Volgens The Wall Street Journal onderzoeken inlichtingendiensten of cursussen van de betrokken Al-Waqf al-Islaami-stichting terrorisme hebben aangemoedigd door een radicale versie van de islam te onderwijzen. Cheppih spreekt dat in het artikel tegen.

Volgens een woordvoerder van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) maakt onderzoek van de banden tussen radicale moskeeën en stichtingen deel uit van het lopende onderzoek naar terroristische organisaties. Dat de cursussen van Al-Waqf een examen vormden voor terroristen, wil hij niet onderschrijven. ''Dat gaat heel ver.''

Uit processtukken uit Duitsland, waar handlanger Mounir el-Motassadeq van de kapers van 11 september is veroordeeld tot vijftien jaar cel, blijkt dat Atta en een andere kaper in de zomer van 1999 op een conferentie kwamen in Eindhoven of Amsterdam. Daarna vertrokken ze naar trainingskampen van al-Qaida in Afghanistan. Volgens een bericht van CNN was een van de meest gezochte al-Qaida leden, Ramzi Binalshibh, ook op de bijeenkomst.

Motassadeq en een tweede handlanger van de kapers kwamen later dat jaar ook naar Nederland voor zo'n bijeenkomst. Ook zij vertrokken daarna naar Afghanistan.

Behalve in de Al Tawheed-moskee werden de cursussen ook gegeven in de Al Furqaan-moskee in Eindhoven en op een privé-adres in die stad. In het lesmateriaal stond dat moslims contact met christenen moeten vermijden. Volgens The Wall Street Journal zouden duizenden moslims de cursus hebben gevolgd.

Mohammed Cheppih wil niet inhoudelijk op de beschuldingen reageren. Hij vindt dat de publicaties niets nieuws bevatten. ''Ik heb helemaal geen behoefte daar weer op te reageren. Ik ben ervan overtuigd dat de overheid volledig op de hoogte is van mijn doen en laten. Als ik iets strafbaars zou doen, mogen ze mij vanavond nog oppakken.''

''Ik leef binnen de wet. Als dat bepaalde mensen niet aanstaat, is dat aan hen. Ik leef volgens mijn eigen leefstijl en opvattingen en zolang dat binnen de wet is, heb ik daar het recht toe. Ik wens iedereen veel sterkte met de vervolging van mijn pad,'' zei Cheppih vanmorgen. Hij zegt niet meer bij Al-Waqf betrokken te zijn.

Remkes schrijft in een brief aan de Kamer dat het internationale islamitische terrorisme 'forse slagen' zijn toegebracht. Maar het is 'een illusie' te denken dat deze terroristische netwerken geen vertakkingen in Nederland hebben. Het gaat volgens hem waarschijnlijk om tussen de honderd en tweehonderd personen.

Remkes schrijft dat de oorlog tegen Irak niet direct aanleiding was tot aanslagen van radicale islamitische terroristen. ''Saddam Hoessein heeft nimmer kunnen rekenen op de warme sympathie van islamisten.''

Lees in de krant van vandaag: VVD: moskee en school dicht

http://www.parool.nl/1050557173203.html

Het is gewoon wachten tot we het onheilstij niet meer kunnen keren.

Vrijheid door Bommentapijt!
pi_9854949
Ik vind het wel wat ver gaan dat de AEL hier zo bij wordt betrokken. Zodra er ergens een lezing wordt gehouden die een grote bekendheid heeft, misschien door voorname sprekers, lokt dat fanatiekelingen in de islam, zoals die voorzitter of die een tijd later wordende kaper aan.

Fanatiek is niet slecht, eigenlijk zouden er 2 woorden voor fanatiek moeten zijn, eentje die gevaarlijkheid weergeeft en een ander die dat niet doet .

Ongelukkige samenloop, leuk om smeuige verhalen bij te verzinnen.

Laatste woorden Voltaire, nadat een priester hem vroeg Satan te verwerpen:
"Nou, nou, mijn beste man, dit is niet het moment om vijanden te maken."
.
pi_9856410
Het zou me niets verbazen. Gisteravond zag ik 'm op tv heel lief en braaf uitleggen wat hij wilde doen met de AEL. Uiteraard noemde hij de vrolijkste en meest gematigde punten. Een punt als op de FP noemde hij natuurlijk niet: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=27815
(AEL is van plan zelfmoordacties te steunen)
  vrijdag 18 april 2003 @ 11:21:23 #4
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_9856529
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 11:16 schreef Disorder het volgende:
(AEL is van plan zelfmoordacties te steunen)
En waarom is die partij in NL niet verboden?
Belachelijk toch..
Ach...
Your uppance will come!
  vrijdag 18 april 2003 @ 12:08:28 #5
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9857676
Het is hopelijk niet te hopen voor ze dat één van de die terroristen ooit een bloemschikcursus heeft gevolgd, want dan mag dat ook niet meer..

Volstrekt kansloos natuurlijk, vrijwel even kansloos als de diepe drang die sommige mensen hebben om de AEL op te heffen (eng he, die moslims die zich organiseren..)

vrijdag 18 april 2003 @ 12:09:24 #6
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9857702
Overigens is er een [centraal] Abu Jahjah en de AEL (deel 8) topic, hoor.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 18 april 2003 @ 12:10:06 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9857720
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:09 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Overigens is er een [centraal] Abu Jahjah en de AEL (deel 8) topic, hoor.
Ik weet 't.. desalniettemin kon ik het niet nalaten om te reageren..
pi_9857847
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:08 schreef Maerycke het volgende:
vrijwel even kansloos als de diepe drang die sommige mensen hebben om de AEL op te heffen (eng he, die moslims die zich organiseren..)
Jij keurt een partij goed die zelfmoordaanslagen wil steunen?
  vrijdag 18 april 2003 @ 12:18:16 #9
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9857951
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 09:32 schreef bommentapijt het volgende:
In het lesmateriaal stond dat moslims contact met christenen moeten vermijden. Volgens The Wall Street Journal zouden duizenden moslims de cursus hebben gevolgd.
Behalve dat dit nou niet bepaald bevorderlijk voor de integratie is (alhoewel: wie is er nog christelijk tegenwoordig?) is dit toch niet echt schokkend te noemen?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 18 april 2003 @ 12:29:05 #10
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_9858206
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:18 schreef robh het volgende:

[..]

Behalve dat dit nou niet bepaald bevorderlijk voor de integratie is (alhoewel: wie is er nog christelijk tegenwoordig?) is dit toch niet echt schokkend te noemen?

Is het ook niet.. maar ik vraag me wel eens af in hoeverre mensen nog wel WILLEN integreren als ze toch al weten dat ze als tweedehands burgers behandeld zullen worden (totaal andere richting van het topic, maar goed).

Ik kan me zo voorstellen, dat je - wanneer je constant op je uiterlijk en op je achternaam wordt beoordeeld - op een gegeven moment ook geen zin meer hebt om er moeite voor te doen. Aansluiten bij een organisatie als de AEL (die in sommige uitspraken inderdaad enigszins dubieus is) is dan aantrekkelijker dan je aansluiten bij de Nederlandse maatschappij.

pi_9858240
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:18 schreef robh het volgende:

[..]

als het daarna 2 kanten op werkt en het autochtone deel van nederland zich niet wenst te "integreren"met het allochtone deel moet je natuurlijk ook niet meer gaan lopen zeiken.

"jij mij niet accepteren, ik jou niet accepteren"

vrijdag 18 april 2003 @ 12:38:31 #12
16625 robh
pi_9858390
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:31 schreef kooskleurdoos het volgende:

als het daarna 2 kanten op werkt en het autochtone deel van nederland zich niet wenst te "integreren"met het allochtone deel moet je natuurlijk ook niet meer gaan lopen zeiken.

"jij mij niet accepteren, ik jou niet accepteren"

Ja. als als. dan wel. Maar daar is natuurlijk geen sprake van nu.

Het valt me gewoon op dat de AEL aan alle kanten gepakt wordt (hoezeer je het ook oneens kan zijn met hun standpunten, dat terzijde). Ik heb dat zwartmaken eerder gezien, en toen moest een politicus dat bekopen met 5 kogels in zijn lijf.

Verder vind ik het bericht dermate vaag dat ik er zelf eigenlijk geen conlusies aan durf te verbinden. Alles is mogelijk, maar bewijs het dan eerst.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 18 april 2003 @ 12:40:20 #13
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_9858428
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:38 schreef robh het volgende:

Ja. als als. dan wel. Maar daar is natuurlijk geen sprake van nu.

Het valt me gewoon op dat de AEL aan alle kanten gepakt wordt (hoezeer je het ook oneens kan zijn met hun standpunten, dat terzijde). Ik heb dat zwartmaken eerder gezien, en toen moest een politicus dat bekopen met 5 kogels in zijn lijf.

Verder vind ik het bericht dermate vaag dat ik er zelf eigenlijk geen conlusies aan durf te verbinden. Alles is mogelijk, maar bewijs het dan eerst.

Als de kapers nu vlogen met een concurrent van United Airlines dan zit die mischien ook wel in het complot!
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:12:50 #14
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9862435
-edit-

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 18-04-2003 16:25]

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:17:32 #15
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9862548
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:12 schreef OK_DAN het volgende:
(ook al verdienen ze het niet, de zionistische zwijnen).
Heeft de AEL dan gezegd dat alle joden zionistische zwijnen zijn?

Of alleen Sharon & Co.?

vrijdag 18 april 2003 @ 16:22:51 #16
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_9862672
De FP niet gelezen? Daar staat toch duidelijk dat voor feestvarken Cheppi geen enkele Israeliër onschuldig is. Over de uitspraken van die andere bestuurslul van Maroc.nl over het vertrappen van die 'kakkerlakken' zal ik het maar niet hebben. Voor 11 september heette dat clubje branieschoppers trouwens anders, ze veranderden snel hun naam toen die naam gelinked werd aan internationaal terrorisme. Het is tuig van de richel, ze moeten doodgeschopt worden.
All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:29:18 #17
16625 robh
pi_9862828
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:22 schreef OK_DAN het volgende:
De FP niet gelezen? Daar staat toch duidelijk dat voor feestvarken Cheppi geen enkele Israeliër onschuldig is. Over de uitspraken van die andere bestuurslul van Maroc.nl over het vertrappen van die 'kakkerlakken' zal ik het maar niet hebben. Voor 11 september heette dat clubje branieschoppers trouwens anders, ze veranderden snel hun naam toen die naam gelinked werd aan internationaal terrorisme. Het is tuig van de richel, ze moeten doodgeschopt worden.
Het is weer zover...
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:36:18 #18
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9862970
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:29 schreef robh het volgende:

[..]

Het is weer zover...

Ik vond het al meevallen dat het 13 posts duurde

Overigens vind ik het heel gevaarlijk (om even op het onderwerp in te gaan) om conclusies te trekken op basis van 'misschien' en 'mogelijk'.

pi_9863084
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:17 schreef Farzin het volgende:

[..]

Heeft de AEL dan gezegd dat alle joden zionistische zwijnen zijn?

Of alleen Sharon & Co.?

Cheppi acht alle joden verantwoordelijk, in ieder geval die in Israel wonen, op zijn "gunstigst".

Die Cheppi is gewoon een gefrustreerde fundamentalist, die het liefst de sharia ingevoerd zou zien.
Was in Godsnaam in Saudi Arabië gebleven na je studie, denk ik dan.
Ik heb nog nooit enig nuance gehoord in zijnuitlatingen, behalve dan als hij met voorbedachte rade zijn replies kan geven..zodra de emotie de boventoon voert, komt de extremistische aap uit de mouw.

Wat dat betreft pakt Jahjah het wat slimmer aan, die laat zich wat minder duidelijk in de kaart kijken.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:45:04 #20
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9863149
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:42 schreef milagro het volgende:
Die Cheppi is gewoon een gefrustreerde fundamentalist, die het liefst de sharia ingevoerd zou zien.
Was in Godsnaam in Saudi Arabië gebleven na je studie, denk ik dan.
Ook gefrustreerde fundamentalisten willen (helaas) genieten van de westerse rijkdom.
pi_9863260
Zelfs in de Koran staat dat alle Joden niet deugen Wat mij betreft mogen die debielen van de AEL er uit gezet worden met hun achterlijke geblaat.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:52:28 #22
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9863301
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:50 schreef DimeBag het volgende:
Zelfs in de Koran staat dat alle Joden niet deugen
Dat moet je niet te letterlijk nemen. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat homo's de doodstraf moeten krijgen, maar welke christen is het daar nog mee eens?
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:55:27 #23
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9863377
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:50 schreef DimeBag het volgende:
Zelfs in de Koran staat dat alle Joden niet deugen Wat mij betreft mogen die debielen van de AEL er uit gezet worden met hun achterlijke geblaat.
Waar in de Koran staat dat?
pi_9863388
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:52 schreef Farzin het volgende:

[..]

Dat moet je niet te letterlijk nemen. In de Bijbel staat bijvoorbeeld dat homo's de doodstraf moeten krijgen, maar welke christen is het daar nog mee eens?

Wanneer heb jij in het nieuws gehoord dat een christelijke priester zei dat homo`s niet deugden en de mensheid in gevaar brachten op TV ? En vervolgens vrijgesproken werden ?
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:56:26 #25
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9863396
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Waar in de Koran staat dat?

Staat er niet zo er staat wel dat de joden de vijanden zijn van hun
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')