abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2003 @ 18:43:29 #1
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9844154
quote:
Op woensdag 16 april 2003 23:22 schreef Breuls het volgende in een MED-topic:
Zo is er bij een groeiend aantal users de behoefte om een eigen plek voor fantasyzaken te hebben, en we zagen in het eiland wel een geschikte plek. Afgesproken is dat pluisje dit gegeven, samen met Dagobert, invulling gaat geven. Hierbij valt onder andere te denken aan een lichte verandering van bijvoorbeeld de naam van het forum.
Daar het FOK!eiland forum een groep trouwe users kent, zal begonnen worden met hen te overleggen. Initiatieven voor dit overleg zullen spoedig vanuit de kant van pluisje en kersverse duomod (ja, u begreep het goed) Dagobert volgen.
Tadda Hier zijn we dan

Er staan een aantal open ideen en plannen:

Aangezien we wat meer richting Fantasy willen hangen zou een eventuele nieuwe naam welkom zijn. Die zal er echter alleen maar komen als we iets kunnen vinden wat de lading beter dekt dan de huidige.

En wat is dan "de lading"?: eiland moet nog meer een plek worden waar wat luchtigere verhaallijnen afgewisseld worden met fantasyposts, zowel in verhalen als in het babbeltopic. Met het babbeltopic willen we de Fantasy verder stimuleren, en hopen we meer geinteresseerden naar het eiland te trekken, wat ook de verhaallijnen ten goede zal komen.

De bedoeling van het Fantasybabbeltopic is dat het een Fantasybabbeltopic wordt Ander gezellig gepraat blijft dus in Prettig Gesprek.

Ondertussen willen we niet de indruk wekken dat het eiland alleen maar "serieuzer" moet worden: ook de wat luchtigere topics, met korte posts, blijven meer dan welkom. Zolang het niet irl is, zou het een plekje moeten kunnen hebben op het eiland.

In dit discussietopic kun je kwijt:
-suggesties over een eventuele nieuwe naam
-meningen over het Fantasytopic (meldt deze hier, en niet in het betreffende topic aub)
-suggesties over het eiland in het algemeen
-suggesties mbt het stimuleren van Fantasy

Alle suggesties, aanbevelingen en kritiek is welkom, zolang dit opbouwend gebeurt.

Het veranderen van het eiland is geen kwestie van een paar dagen, we willen er goed de tijd voor nemen, om zo tot iets te komen waar iedereen zich in kan vinden. Deze topics zijn een aanzet, maar de uiteindelijke invulling zal, zoals altijd op het eiland, bepaald worden door de users.

Ook voor ons is het nog een beetje kijken hoe het loopt en wat wel leuk is, en wat niet. Geef ons, jezelf en je medeposters even de tijd om aan alles te wennen.

Laat vooral wat van je horen, zodat wij weten welke kant jullie op willen.

Pluisje & Dagobert

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9844215
nog 1 kleine aanvulling: verwacht niet van ons dat we direct op alle hier geplaatste posts reageren. Het is een manier om verschillende meningen en suggesties te verzamelen, wij zullen hier dus vooral veel lezen en ideeen opdoen
  donderdag 17 april 2003 @ 18:48:28 #3
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_9844256
Allereerst: mooi initiatief!!
Heel veel succes met de "reorganisatie".

En nog even een "inkoppertje" voor wat betreft de nieuwe naam van het eiland: "Fantasy Island".
Sow... hebben we die ook vast gehad!

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  donderdag 17 april 2003 @ 18:53:06 #4
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_9844334
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:43 schreef Dagobert het volgende:
In dit discussietopic kun je kwijt:
-suggesties over een eventuele nieuwe naam
Ik denk dat deze naam de lading prima dekt, zowel omdat het op deze manier makkelijk een community kan zijn als een fantasy plek. Op het eiland kan vanalles zijn, zonder dat je last hebt van aangrenzende landen of plaatsen. Ik zie geen probleem waarom de naam zou moeten veranderen.
quote:
-meningen over het Fantasytopic (meldt deze hier, en niet in het betreffende topic aub)
Buiten de verhaallijnen is fantasy niet mijn ding. Ik zal daar niet gaan babbelen over het nieuwste boek van weet ik veel, maar ik denk dat als het in PG niet kan, het een prima oplossing is om meer mensen naar het Eiland te trekken. Mij zal je gewoon in PG vinden
quote:
-suggesties over het eiland in het algemeen
Wat meer discussievrijheid. Dit kan, naar mijn mening, in PG wel af, maar pluis is het hier niet mee eens. Ik weet niet hoe jij ertegenover staat en zou dat graag horen.
Moeten daar nieuwe topics voor geopend worden of wat anders?

En verder vind ik het een moeilijk iets, dat fantasy en community samen, zeker als het zich moet mengen en er 2 kampen ontstaan. Mochten er 2 kampen ontstaan, doe dan ajb geen verwoedde pogingen om het te mengen, daar komt alleen maar ruzie van.

quote:
-suggesties mbt het stimuleren van Fantasy
Dat babbeltopic dus en verder zal het vanzelf moeten komen. Mensen die graag fantasy schrijven zullen vanzelf aangetrokken worden door de draden die hier lopen.

Misschien moet de subtitel van het forum nog aangepast worden zodat duidelijk wordt dat fantasy hier ook mag?

Dat was het voor nu

GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_9844378
wat wordt hier met fantasy bedoeld?
  donderdag 17 april 2003 @ 18:59:17 #6
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9844439
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:56 schreef funmaster het volgende:
Richting Tolkien (even heel kort door de bocht hé aschen )
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 17 april 2003 @ 19:01:17 #7
20641 portier
pi_9844468
quote:
Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)
Araujo - Citadel der goden
Imloth Melui - De Rozenvalei

Dat soort topics

[Dit bericht is gewijzigd door portier op 17-04-2003 19:04]

GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 17 april 2003 @ 19:02:18 #8
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9844485
quote:
quote:
`Kenmerkend voor fantasy,' zegt Jurgen Snoeren, `is dat de schrijver een eigen wereld bouwt, met een coherente taal, culturen en volkeren, naar voorbeeld van onze eigen wereld.'
http://utopia.knoware.nl/users/vanderwa/stukken/fantasy.htm

Zoiets Je zou eens topics kunnen lezen zoals deze:

Araujo - Citadel der goden
Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)

pi_9844516
ik vind dat jullie wel gelijk hebben dat er meer fantasy moet komen
maar ik hoop datde rest van het eiland gewoon hetzelfde blijft en niet te groote veranderingen
  donderdag 17 april 2003 @ 19:05:52 #10
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9844552
ik vind een fantasy babbel topic gewoon geweldig en als eventueel vervangende naam van het eiland wat ik eigenlijk al een supernaam vind maar toch : Het Fokniversum dat omdat een eiland vaak maar 1 soort ding gebeurd maar in het omniversum kunnen verschillende werelden ( planeten ) zijn waar men op een hele andere mnanier leeft dus waar fantasy ook zijn eigen plaats zou hebben.
  donderdag 17 april 2003 @ 19:06:37 #11
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_9844575
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:04 schreef Jan-jaap het volgende:
ik vind dat jullie wel gelijk hebben dat er meer fantasy moet komen
maar ik hoop datde rest van het eiland gewoon hetzelfde blijft en niet te groote veranderingen
dat wil ik meteen even benadrukken:
er zal geprobeerd worden om meer Fantasy te krijgen, maar aan het huidige geheel zal verder niets veranderen! Alle soorten verhaallijnen, die niet irl zijn, kunnen op het eiland, dus ook non-fantasy
  donderdag 17 april 2003 @ 19:07:38 #12
20641 portier
pi_9844592
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:05 schreef Magneet het volgende:
ik vind een fantasy babbel topic gewoon geweldig en als eventueel vervangende naam van het eiland wat ik eigenlijk al een supernaam vind maar toch : Het Fokniversum dat omdat een eiland vaak maar 1 soort ding gebeurd maar in het omniversum kunnen verschillende werelden ( planeten ) zijn waar men op een hele andere mnanier leeft dus waar fantasy ook zijn eigen plaats zou hebben.
GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9844945
Hallo, Fok!eiland is een plaats waar je winkels en huizen maakt, geen triologieën
  donderdag 17 april 2003 @ 19:25:23 #14
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9844974
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:24 schreef funmaster het volgende:
Hallo, Fok!eiland is een plaats waar je winkels en huizen maakt, geen triologieën
Bijna goed
  donderdag 17 april 2003 @ 19:26:30 #15
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9845001
quote:
fout, op het fokeiland kan alles, niet alleen huisjes maken en zo maar ook echte complete verhalen zoals lotr
  donderdag 17 april 2003 @ 19:28:51 #16
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_9845056
hmm ; nou ik waag een poging...
---
Ik heb al vaker horen langskomen dat fantasy een grotere rol zou moeten krijgen op het eiland ( de naam mag blijven trouwens , een eiland kan alles zijn.. )
Ik heb niets tegen fantasy ; in het dojo topic fantaseren we ook aardig wat af ( al zitten we af en toe eng dicht tegen de waarheid aan... ) maar het 'echte ' fantasy is heel wat anders.
Ik ben van mening dat de mensen die graag meer fantasy willen zien dat zelf moeten invullen.
Dus ; de behoefte zelf invullen.
---
Helaas zie ik dat er af en toe nog geflamed en gepest word ( om het maar even zo aan te geven ) ; ook jegens fantasy... jullie snappen wel wat ik bedoel.
Dit gegeven vind ik erg jammer ; op die manier houden noobs afstand en kijken ze meer de kat uit de boom ipv lekker mee te doen.
>>
Ik ben van mening dat er niet rigoreus in het eiland zou moeten worden veranderd ; ik heb het idee dat als er daadwerkelijk zoveel vraag is naar fatasy de 'behoeftigen' kennelijk even over een drempel heen geholpen moeten worden.
Uiteraard sta ik open voor nieuwe plannen en initiatieven
Ik ben erg benieuwd wat er gaat uitrollen!
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
  donderdag 17 april 2003 @ 19:29:53 #17
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_9845082
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:26 schreef Magneet het volgende:

[..]

fout, op het fokeiland kan alles, niet alleen huisjes maken en zo maar ook echte complete verhalen zoals lotr

ja dat topic was echt top!, lekker melig
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  donderdag 17 april 2003 @ 19:30:04 #18
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9845088
quote:
Op donderdag 17 april 2003 18:53 schreef portier het volgende:

[..]

Misschien moet de subtitel van het forum nog aangepast worden zodat duidelijk wordt dat fantasy hier ook mag?

*lichtelijk naar de index hint*
pi_9845132
quote:
Als LD dit leest ..

Vanuit mijn standpunt:

Het eiland is een plaats voor Trilogieën, met hier en daar wat "luchtigere" topics. In mijn ogen onzin.

Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_9845145
quote:
daar ben ik het niet mee eens
het eiland (hoe het straks ook mag heten) is ook een plek voor fantasy , en als er noet zoveel fantasyverhalen op het eiland waren dan vind ik het meteen een stuk minder leuk.
en bovendien de plaats voor huizen en winkels zoals jij dat noemt is toch eigelijk toch ook zo beetje fantasy.
  donderdag 17 april 2003 @ 19:35:22 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9845189
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:30 schreef Dagobert het volgende:

[..]

ziet er goed uit, denk dat dit beter de lading dekt
  donderdag 17 april 2003 @ 19:58:28 #22
20641 portier
pi_9845662
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:28 schreef ninja-mod het volgende:
Helaas zie ik dat er af en toe nog geflamed en gepest word ( om het maar even zo aan te geven ) ; ook jegens fantasy... jullie snappen wel wat ik bedoel.
Dit gegeven vind ik erg jammer ; op die manier houden noobs afstand en kijken ze meer de kat uit de boom ipv lekker mee te doen.
Flamen toch niet?
En als er kritiek komt op een nieuw persoon dan is dat vaak omdat men niet wilt dat de verhaallijn in de soep loopt. Er zitten hier zat mensen die er lang op voorbereiden voordat ze een post maken. Ik denk ook dat het moeilijk is om de verhaallijn erg uit te breiden, omdat het op een gegeven moment bijna onmogelijk wordt om het nog bij te benen qua personages e.d.
Misschien zouden er meer verhaallijnen moeten komen die dan aangegeven kunnen worden met een klein tagje in de titel?
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:30 schreef Dagobert het volgende:

[..]

GEILE VROUWPERSONEN!
pi_9846721
Laat Fok!Eiland gewoon hetzelfde zijn, anders is het Fok!Eiland niet meer.

En als je over fantasy wilt discussieren, kan dat hier.

donderdag 17 april 2003 @ 20:49:13 #24
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_9846764
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:47 schreef funmaster het volgende:

laten wij 2 onze mond maar houden over wat het eiland nu precies is want daarvoor zijn we veels te kort hier ja ook een half jaar is te kort om te weten wat het eiland is
  donderdag 17 april 2003 @ 20:49:31 #25
20641 portier
pi_9846775
quote:
Op donderdag 17 april 2003 20:47 schreef funmaster het volgende:

Ken je een schuilkelder in de buurt? Ga daar dan maar vast vertoeven want ik denk dat jij de komende 6 maanden hier niet meer gerespecteerd gaat worden
GEILE VROUWPERSONEN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')