quote:Tadda
Op woensdag 16 april 2003 23:22 schreef Breuls het volgende in een MED-topic:
Zo is er bij een groeiend aantal users de behoefte om een eigen plek voor fantasyzaken te hebben, en we zagen in het eiland wel een geschikte plek. Afgesproken is dat pluisje dit gegeven, samen met Dagobert, invulling gaat geven. Hierbij valt onder andere te denken aan een lichte verandering van bijvoorbeeld de naam van het forum.
Daar het FOK!eiland forum een groep trouwe users kent, zal begonnen worden met hen te overleggen. Initiatieven voor dit overleg zullen spoedig vanuit de kant van pluisje en kersverse duomod (ja, u begreep het goed) Dagobert volgen.
Er staan een aantal open ideen en plannen:
Aangezien we wat meer richting Fantasy willen hangen zou een eventuele nieuwe naam welkom zijn. Die zal er echter alleen maar komen als we iets kunnen vinden wat de lading beter dekt dan de huidige.
En wat is dan "de lading"?: eiland moet nog meer een plek worden waar wat luchtigere verhaallijnen afgewisseld worden met fantasyposts, zowel in verhalen als in het babbeltopic. Met het babbeltopic willen we de Fantasy verder stimuleren, en hopen we meer geinteresseerden naar het eiland te trekken, wat ook de verhaallijnen ten goede zal komen.
De bedoeling van het Fantasybabbeltopic is dat het een Fantasybabbeltopic wordt Ander gezellig gepraat blijft dus in Prettig Gesprek.
Ondertussen willen we niet de indruk wekken dat het eiland alleen maar "serieuzer" moet worden: ook de wat luchtigere topics, met korte posts, blijven meer dan welkom. Zolang het niet irl is, zou het een plekje moeten kunnen hebben op het eiland.
In dit discussietopic kun je kwijt:
-suggesties over een eventuele nieuwe naam
-meningen over het Fantasytopic (meldt deze hier, en niet in het betreffende topic aub)
-suggesties over het eiland in het algemeen
-suggesties mbt het stimuleren van Fantasy
Alle suggesties, aanbevelingen en kritiek is welkom, zolang dit opbouwend gebeurt.
Het veranderen van het eiland is geen kwestie van een paar dagen, we willen er goed de tijd voor nemen, om zo tot iets te komen waar iedereen zich in kan vinden. Deze topics zijn een aanzet, maar de uiteindelijke invulling zal, zoals altijd op het eiland, bepaald worden door de users.
Ook voor ons is het nog een beetje kijken hoe het loopt en wat wel leuk is, en wat niet. Geef ons, jezelf en je medeposters even de tijd om aan alles te wennen.
Laat vooral wat van je horen, zodat wij weten welke kant jullie op willen.
Pluisje & Dagobert
En nog even een "inkoppertje" voor wat betreft de nieuwe naam van het eiland: "Fantasy Island".
Sow... hebben we die ook vast gehad!
quote:Ik denk dat deze naam de lading prima dekt, zowel omdat het op deze manier makkelijk een community kan zijn als een fantasy plek. Op het eiland kan vanalles zijn, zonder dat je last hebt van aangrenzende landen of plaatsen. Ik zie geen probleem waarom de naam zou moeten veranderen.
Op donderdag 17 april 2003 18:43 schreef Dagobert het volgende:
In dit discussietopic kun je kwijt:
-suggesties over een eventuele nieuwe naam
quote:Buiten de verhaallijnen is fantasy niet mijn ding. Ik zal daar niet gaan babbelen over het nieuwste boek van weet ik veel, maar ik denk dat als het in PG niet kan, het een prima oplossing is om meer mensen naar het Eiland te trekken. Mij zal je gewoon in PG vinden
-meningen over het Fantasytopic (meldt deze hier, en niet in het betreffende topic aub)
quote:Wat meer discussievrijheid. Dit kan, naar mijn mening, in PG wel af, maar pluis is het hier niet mee eens. Ik weet niet hoe jij ertegenover staat en zou dat graag horen.
-suggesties over het eiland in het algemeen
En verder vind ik het een moeilijk iets, dat fantasy en community samen, zeker als het zich moet mengen en er 2 kampen ontstaan. Mochten er 2 kampen ontstaan, doe dan ajb geen verwoedde pogingen om het te mengen, daar komt alleen maar ruzie van.
quote:Dat babbeltopic dus en verder zal het vanzelf moeten komen. Mensen die graag fantasy schrijven zullen vanzelf aangetrokken worden door de draden die hier lopen.
-suggesties mbt het stimuleren van Fantasy
Misschien moet de subtitel van het forum nog aangepast worden zodat duidelijk wordt dat fantasy hier ook mag?
Dat was het voor nu
quote:Richting Tolkien (even heel kort door de bocht
Op donderdag 17 april 2003 18:56 schreef funmaster het volgende:
wat wordt hier met fantasy bedoeld?
quote:Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)
Dat soort topics
[Dit bericht is gewijzigd door portier op 17-04-2003 19:04]
quote:
quote:http://utopia.knoware.nl/users/vanderwa/stukken/fantasy.htm
`Kenmerkend voor fantasy,' zegt Jurgen Snoeren, `is dat de schrijver een eigen wereld bouwt, met een coherente taal, culturen en volkeren, naar voorbeeld van onze eigen wereld.'
Zoiets Je zou eens topics kunnen lezen zoals deze:
Araujo - Citadel der goden
Onderin de kerkers (sub - Het Kasteel van LD)
quote:dat wil ik meteen even benadrukken:
Op donderdag 17 april 2003 19:04 schreef Jan-jaap het volgende:
ik vind dat jullie wel gelijk hebben dat er meer fantasy moet komen
maar ik hoop datde rest van het eiland gewoon hetzelfde blijft en niet te groote veranderingen
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:05 schreef Magneet het volgende:
ik vind een fantasy babbel topic gewoon geweldig en als eventueel vervangende naam van het eiland wat ik eigenlijk al een supernaam vind maar toch : Het Fokniversum dat omdat een eiland vaak maar 1 soort ding gebeurd maar in het omniversum kunnen verschillende werelden ( planeten ) zijn waar men op een hele andere mnanier leeft dus waar fantasy ook zijn eigen plaats zou hebben.
quote:Bijna goed
Op donderdag 17 april 2003 19:24 schreef funmaster het volgende:
Hallo, Fok!eiland is een plaats waar je winkels en huizen maakt, geen triologieën
quote:fout, op het fokeiland kan alles, niet alleen huisjes maken en zo maar ook echte complete verhalen zoals lotr
Hallo, Fok!eiland is een plaats waar je winkels en huizen maakt, geen triologieën
quote:ja dat topic was echt top!, lekker melig
Op donderdag 17 april 2003 19:26 schreef Magneet het volgende:[..]
fout, op het fokeiland kan alles, niet alleen huisjes maken en zo maar ook echte complete verhalen zoals lotr
quote:*lichtelijk naar de index hint*
Op donderdag 17 april 2003 18:53 schreef portier het volgende:[..]
Misschien moet de subtitel van het forum nog aangepast worden zodat duidelijk wordt dat fantasy hier ook mag?
quote:Als LD dit leest
Vanuit mijn standpunt:
Het eiland is een plaats voor Trilogieën, met hier en daar wat "luchtigere" topics. In mijn ogen onzin.
quote:daar ben ik het niet mee eens
quote:ziet er goed uit, denk dat dit beter de lading dekt
Op donderdag 17 april 2003 19:30 schreef Dagobert het volgende:[..]
*lichtelijk naar de index hint*
quote:Flamen toch niet?
Op donderdag 17 april 2003 19:28 schreef ninja-mod het volgende:
Helaas zie ik dat er af en toe nog geflamed en gepest word ( om het maar even zo aan te geven ) ; ook jegens fantasy... jullie snappen wel wat ik bedoel.
Dit gegeven vind ik erg jammer ; op die manier houden noobs afstand en kijken ze meer de kat uit de boom ipv lekker mee te doen.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:30 schreef Dagobert het volgende:[..]
*lichtelijk naar de index hint*
quote:laten wij 2 onze mond maar houden over wat het eiland nu precies is want daarvoor zijn we veels te kort hier ja ook een half jaar is te kort om te weten wat het eiland is
Op donderdag 17 april 2003 20:47 schreef funmaster het volgende:
Laat Fok!Eiland gewoon hetzelfde zijn, anders is het Fok!Eiland niet meer.En als je over fantasy wilt discussieren, kan dat hier.
quote:Ken je een schuilkelder in de buurt? Ga daar dan maar vast vertoeven want ik denk dat jij de komende 6 maanden hier niet meer gerespecteerd gaat worden
Op donderdag 17 april 2003 20:47 schreef funmaster het volgende:
Laat Fok!Eiland gewoon hetzelfde zijn, anders is het Fok!Eiland niet meer.En als je over fantasy wilt discussieren, kan dat hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |