gister geprobeert om een 9700 Radeon pro op een TV aan te sluiten
met svideo... en nu heb ik het zelfde probleem zoals eerder bij nvidia
het ziet er niet uit, heel weinig kleur/ ontzettend veel flikkering, echt heel vervelend,
vorige keer met de nvdia kaart heb ik het opgelost met TVTOOL.de
aangezien dit niet voor de ATI kaart werkt ...
Anyone?
Ligt waarschijnlijk aan je TV of kabel...
hoe lang is die kabel die je gebruikt en wat voor kabel? Lijkt wel alsof je TV-standaard niet goed staat... NTSC en PAL verwisseld?
Overigens zelden van gehoord dat een ATI problemen gaf met TV-out. Heb je de composite out als eens geprobeerd?
tv is zo'n 4 jaar oud, raar : maar wat je zei over ntsc / pal snap ik niet. .
die tv. wilt nl niet op ntsc ... is nergens een optie voor
zou het iets met het scartblokje, hummzm wel balen dit ...
ff kabel omruilen voor composite ??@(_(%@_
we hangen er gewoon composite tussen, of weet iemand een oplossing?
ik zou voor de composite gaan. (hoewel het beeld dan minder scherp schijnt te zijn...maarja wel kleur )
quote:Je zit op het verkeerde eind.... De tv-uitgang van de videokaart: die moet je op ntsc of pal instellen....
Op donderdag 17 april 2003 12:38 schreef -mainframe- het volgende:
tv is zo'n 4 jaar oud, raar : maar wat je zei over ntsc / pal snap ik niet. .
die tv. wilt nl niet op ntsc ... is nergens een optie voor
quote:ja alle PAl modussen al geprobeert
Op donderdag 17 april 2003 12:46 schreef F-ron het volgende:
Kijk je er wel even na of de tv-uitvoer ingesteld is op PAL?
quote:jupz... kijk idd ff naar die instelling, want dan heb je ook grijs-rot-beeld.
Op donderdag 17 april 2003 12:48 schreef F-ron het volgende:[..]
Je zit op het verkeerde eind.... De tv-uitgang van de videokaart: die moet je op ntsc of pal instellen....
quote:precies jij snapt hem, maar bij de software van ATI heb ik nergen de optie gezien SVIDEO of COMPOSITE
Op donderdag 17 april 2003 12:48 schreef F-ron het volgende:[..]
Je zit op het verkeerde eind.... De tv-uitgang van de videokaart: die moet je op ntsc of pal instellen....
quote:Bij het kiezen van de SCART dmv AV input.. moet je goed opletten.
Op donderdag 17 april 2003 12:40 schreef Dropslurf het volgende:
Van S-VHS naar Scart zorgde bij mij voor kleurproblemen. Ik weet niet hoe je dat zou moeten oplossen, want ik heb nu een tv met een S-VHS ingang
Beste is gewoon een SVHS--SVHS kabeltje nemen en een audiokabel nemen --> 3,5jack --> 2 CINCH
quote:type kabel: Composite / S-Video
Op donderdag 17 april 2003 12:51 schreef -mainframe- het volgende:[..]
precies jij snapt hem, maar bij de software van ATI heb ik nergen de optie gezien SVIDEO of COMPOSITE
output ie ze niet gewoon allebei, we gaan DE goeie richting OP!!!
signaal kan je instellen, kabel niet (doet 'ie gewoon op allebei)
quote:Klopt, heb ik ook... werkt als een zonnetje
Op donderdag 17 april 2003 12:54 schreef Ashram het volgende:[..]
Bij het kiezen van de SCART dmv AV input.. moet je goed opletten.
Zelfs als heeft je TV S-VHS ondersteuning, wilt het niet zeggen dat de SCART ook S-VHS ondersteuning heeft...Beste is gewoon een SVHS--SVHS kabeltje nemen en een audiokabel nemen --> 3,5jack --> 2 CINCH
quote:Die NTSC en PAL moet je instellen bij je videokaart...als het goed is detecteert die dat automatisch...maar dergelijke plug&play toestanden zijn nooit te vertrouwen.
Op donderdag 17 april 2003 12:38 schreef -mainframe- het volgende:
Nee, composite nog niet geprobeert: we hadden een Svideo kabel aangeschaft omdat ik zelf d8 dat dit tv'tje dat wel zou ondersteuentv is zo'n 4 jaar oud, raar : maar wat je zei over ntsc / pal snap ik niet. .
die tv. wilt nl niet op ntsc ... is nergens een optie voorzou het iets met het scartblokje, hummzm wel balen dit ...
ff kabel omruilen voor composite ??@(_(%@_
Maar heeft jou TV een SVHS ingang? of die je dat via zo'n SCART switchblokje? Geen SVHS connector op de TV betekent doorgaans dat er geen SVHS ondersteuning is...
quote:iK HEB dus deze 2 kabels,!!
Op donderdag 17 april 2003 12:54 schreef Ashram het volgende:
Beste is gewoon een SVHS--SVHS kabeltje nemen en een audiokabel nemen --> 3,5jack --> 2 CINCH
bij de instellingen voor tvouput heb ik alleen pal/ gezien onder nederland
krijg ik hem hier op ntsc?
quote:je tv is toch niet NTSC? je hebt toch geen amerikaanse tv? Gewoon op PAL laten staan
Op donderdag 17 april 2003 13:00 schreef -mainframe- het volgende:
Het werkt idd via een scart blokje, svideo-> svideo -> scart-blokjebij de instellingen voor tvouput heb ik alleen pal/ gezien onder nederland
krijg ik hem hier op ntsc?
maak me gek
hier is te lezen dat het soms gewoon niet werkt met een scart-opzet-stekker. je zult toch echt met een composite kabel moeten werken
btw idd ERG vervelend dat TV Tool alleen met Nvidia werkt
wat als ik nou een tulip snoer er tussen hang, van geel/ naar geel
comprende?
gaat dat werken? lach me dood
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |