Na de PC is het nu ook mogelijk om met zo'n beetje elke console online games te spelen. PS2 online, GC online, Xbox Live. Fabrikanten vallen over elkaar heen met aankondigingen van nieuwe games die online mogelijkheden bieden, als je het niet hebt lijkt het alsof je er niet bijhoort. De toekomst of een ordinaire hype?
Zelf geef ik de voorkeur aan single player games, ik hou nu eenmaal van een goed verhaal en ik heb te weinig tijd om uren in een spel te steken om genoeg skills te ontwikkelen. Als grote pluspunt van online gaming zie ik dan ook vooral het downloaden van patches, extra missies en side quests, extra wapens en andere uitbreidingen.
Graag jullie meningen, heeft online gaming de toekomst? Wat zijn de voor en nadelen? Welke console bied de beste mogelijkheden en games, of heeft de PC toch de toekomst?
Ik speel wel online met de PC (UT,UT2003, BF1942)
Op een console lijkt het me niet fijn om dit soort spellen te spelen.
Misschien dat ik er nog een keer anders over ga denken, maar op dit moment blijf ik toch voor het online gebeuren bij mijn PC
[edit]Ik heb een Gamecube[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 17-04-2003 11:03]
Online gamen is gewoon leuker omdat je tegen mensen speelt die dezelfde stomme dingen uithalen als ikzelf.. Een computer kan ook slecht zijn, maar is dan niet meer echt realistisch
De mogelijke nadelen zijn:
1. Om mee te doen heb je steeds de nieuwste hardware nodig.
2. Maandelijkse bedragen die men moet gaan betalen
om tegen andere te kunnen gamen (zie MMORP games)
3. Iets wat ik zeer belangrijk vind is de sociale contatcten die je niet meer IRL hebt. Mensen gaan zich afzonderen van de buiten wereld.
Daarbij vind ik de charmes van een console nog altijd dat je het spel erin kan gooien en gelijk kan spelen, niks patches downloaden of wat dan ook. En natuurlijk het met ze vieren achter de tv zitten en spellen spelen.
Online kan ik niemand slaan en das toch wel een vereiste.
Dat zijn dan ook de 2 redenen dat ik een console heb gekocht(of weer). Ik zou nooit een console kopen omdat ik online kan spelen, dat doe ik wel via de pc en dan vaak nog gratis ook.
Daarom zeg ik online gamen heeft een toekomst, maar het is niet de toekomst.
Maarja, ik stapte ook pas in 98 over van Dos naar win98 en pas vorig jaar naar XP, ik kijk eerst ff de kat uit de boom en houd het nog lekker voorlopig bij het oude vertrouwde zogenaamde offline gamen
Ik denk dat mmog's (dus niet per definitie rpg) in de toekomst steeds populairder zullen worden. Niet in het minste omdat er steeds betere maatregelen worden getroffen tegen cheaters.
Zelf speel ik niet erg veel online, behalve dan UT(2k3) en SoF 2. Voor de rest stel ik aan een spel dat het een goede singleplayer heeft. Undying, Unreal, Alice en Severance zijn er goede voorbeelden van.
Wat de prijs betreft vind ik een bedrag van ongeveer 10 euro pm best schappelijk. Immers, servers, bandbreedte en onderhoud moeten toch ergens vandaan komen. Hoewel ik er dan wél voor ben om de aanschafprijs van het spel te verlagen, danwel gratis beschikbaar te stellen.
quote:Hier ben ik het volledig mee eens.
Op donderdag 17 april 2003 12:27 schreef Elegy het volgende:....
Wat de prijs betreft vind ik een bedrag van ongeveer 10 euro pm best schappelijk. Immers, servers, bandbreedte en onderhoud moeten toch ergens vandaan komen. Hoewel ik er dan wél voor ben om de aanschafprijs van het spel te verlagen, danwel gratis beschikbaar te stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |