quote:Groepje..?? ik dacht dat het er 60 waren uit Amsterdam en als ik zie wat voor jochies het waren aan Utregse kant.. tja dan zou ik me als Ajacieden toch voor schamen.
Op donderdag 17 april 2003 16:03 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
Groepje dappere utrechters staan na elke CL-wedstrijd van AJAX (en dat zijn er nogal wat) op utrecht-centraal AJACIEDEN op te wachten (sjaal+petten).
Nu is vorige week (na Milan) een groepje joden afgereist naar utrecht-CS en zijn daar uit de trein gestapt. Resulaat: rennende utrechters (op 1 of 2 na, deze zijn met rust gelaten).
quote:Nee joh! Jij snapt het echt niet... Je gaat toch niet naar het voetbal voor het voetbal?
Op donderdag 17 april 2003 17:12 schreef SCH het volgende:[..]
Ik zie het probleem niet - kan ik op de wedstrijddag van Utrecht-Heerenveen gewoon met mijn SCH-shawls van mijn huis naar de Galg fietsen of lok ik dan ook van alles uit. Je gaat toch gewoon naar het voetbal.
Je moet zoeken naar mensen die jou provoceren doordat ze een ander shirtje aanhebben en dat moet je ze afleren! Het liefst met een honkbalknuppel!
Zodat uiteindelijk alle supporters van de tegenpartij zijn uitgeroeid, zodat we allemaal met hetzelfde shirtje in het stadion zitten dezelfde ploeg aan te moedigen.
En dán kunnen we onderling gaan knokken omdat de één een ander nummer op zijn shirtje heeft!
Het is allemaal zo logisch!
quote:Jij begrijpt het helemaal
Op donderdag 17 april 2003 17:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Nee joh! Jij snapt het echt niet... Je gaat toch niet naar het voetbal voor het voetbal?
Je moet zoeken naar mensen die jou provoceren doordat ze een ander shirtje aanhebben en dat moet je ze afleren! Het liefst met een honkbalknuppel!
Zodat uiteindelijk alle supporters van de tegenpartij zijn uitgeroeid, zodat we allemaal met hetzelfde shirtje in het stadion zitten dezelfde ploeg aan te moedigen.
En dán kunnen we onderling gaan knokken omdat de één een ander nummer op zijn shirtje heeft!Het is allemaal zo logisch!
1 bittere, bijtende spot
quote:drama dit....zelf was ik ook aardig pissed maar dat heeft meer te maken met het wedstrijdverloop en de teleurstelling van verlies maar om dan zo te reageren
Op donderdag 17 april 2003 17:25 schreef Cart_man het volgende:
Haat
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door superjoden op 17-04-2003 17:41]
quote:
Op donderdag 17 april 2003 17:30 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Ik ga vaak en veel naar het voetbal al heel lang.
In het stadion ben ik een ordinaire schreeuwlelijk - vooral tegen scheidsen. Hoort allemaal bij de beleving maar een woord als haat staat erg ver van me af. Voetbal is natuurlijk het belangrijkste in de wereld en tegelijkertijd is het helemaal niks. Dat realiseer ik me altijd. Na Nederland-Italie in de Arena heb ik echt zitten huilen maar toen mijn maat later een Italiaan de hand gaf, dacht ik ah ja.
Bij ons schijnt de grootste vijand Cambuur te zijn
Het zegt me niks.
Het gaat mij om de pompebleden, daar ben ik gek van. Die moedig ik aan met alles wat in me is. Er wil nog wel eens een Vreven moet dood aan me ontsnappen, maar daar blijft het dan ook wel bij.
Nee - als het dat soort gevoelens op gaat roepen, is de grens bereikt. Is wel jammer - ik heb al veel echte voetbalsupporters zien afhaken vanwege mensen die menen dat ze iets met voetbal hebben maar gewoon hun eigen ikje niet kunnen handelen.
quote:Denk dat het jou geen fuck had uitgemaakt als Feyenoord en Ajax tegen elkaar waren gaan hockeyen of wel?
Op donderdag 17 april 2003 18:40 schreef -F- het volgende:
Die haat en fanatisme gister in het stadion... Ik vond het schitterend om te zien. één woord: Geweldig!!! Dat maakt het voetbal nou juist zo mooi, als we allemaal maar stil op ons reet voor ons uit gaan zitten staren tijdens een wedstrijd dan is het geen flikker meer aan.
Succes met het haten van de wereld!
quote:Als ze mekaar dan de hersens in slaan met een hockeystick dan niet nee
Op donderdag 17 april 2003 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Denk dat het jou geen fuck had uitgemaakt als Feyenoord en Ajax tegen elkaar waren gaan hockeyen of wel?
quote:Dank je
quote:Ach die haat is er bij wedstrijden...dit staat los van de samenleving....mijn collega's zijn bijna allemaal voor die lakken dus die hadden een topdag vandaag maar moet je ze dan de hersens inslaan???
Op donderdag 17 april 2003 18:43 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:[..]
Denk dat het jou geen fuck had uitgemaakt als Feyenoord en Ajax tegen elkaar waren gaan hockeyen of wel?
quote:Jou medesupporters willen maar wat graag een Feyenoorder vermoorden als ik zo die herdenkingspagina van Carlo lees.
Op donderdag 17 april 2003 18:49 schreef superjoden het volgende:[..]
Ach die haat is er bij wedstrijden...dit staat los van de samenleving....mijn collega's zijn bijna allemaal voor die lakken dus die hadden een topdag vandaag maar moet je ze dan de hersens inslaan???
quote:Dat gaat niet om supporters joh. Dat soort lui weten niet eens wat buitenspel is.
Op vrijdag 18 april 2003 13:06 schreef Cart_man het volgende:[..]
Jou medesupporters willen maar wat graag een Feyenoorder vermoorden als ik zo die herdenkingspagina van Carlo lees.
Je zou denken dat je leert van zo een gebeurtenis.
quote:Ik ben ook voor fanatisme, maar kan de haat niet goed praten. En met haat bedoel ik puur het mensen dood wensen. Dat als je de gelegenheid had daadwerkelijk die mensen echt te schaden.
Op donderdag 17 april 2003 18:40 schreef -F- het volgende:
Die haat en fanatisme gister in het stadion... Ik vond het schitterend om te zien. één woord: Geweldig!!! Dat maakt het voetbal nou juist zo mooi, als we allemaal maar stil op ons reet voor ons uit gaan zitten staren tijdens een wedstrijd dan is het geen flikker meer aan.
quote:Ik schreef al eerder ergens: zo'n 20 jaar geleden kan ik me herinneren dat ik zag dat een gast die door de Kalverstraat liep in een F'noord shirt in elkaar gebeukt werd. Had het gevoel "eigen schuld dikke bult". Nu zie ik de complete idotie er wel van in. Denk werkelijk dat het ook met leeftijd te maken heeft. Ik denk dat het moreel gezien niet te verantwoorden valt dat je iemand beschadigd omdat-ie voor een ander club is.
Op donderdag 17 april 2003 17:07 schreef Takemenow het volgende:[..]
Ik heb hem nie geslagen ik voelde slechts de sterke drang maar heb hem maar gelaten voor wat ie is , een nerd-neus
Op de wedstrijddag van Utrecht een Ajakkes shirt aantrekken en provoceren is normaal dus
Was het maar altijd zo
quote:Je begrijpt zeker niet dat er niemand zoveel geld in z'n club steekt (uit +thuis wedstrijden overal heengaan maar dan echt overal). als de harde kernen.
Op donderdag 17 april 2003 16:54 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Ik begrijp het prima.
Er zijn 2 groepen supporters.Diegenen die van hun club houden en daar veel tijd en geld in steken om ze aan te moedigen.
En diegenen die zeggen van hun club te houden en daarom zoveel mogelijk supporters van de tegenstander proberen te beledigen of in elkaar te slaan.
(met uitzondering van bobo's die helemaal veel betalen maar dat is anders)
quote:haat is toch gewoon een vorm van passie..??
Op vrijdag 18 april 2003 13:51 schreef kamagurka het volgende:
haat wordt doorgaans gevoed door frustratie, dat verklaart waarom utreg en flutnoord aanhangers zo haatdragend zijn
quote:Mensen zoals jij voeden die haat.
Op vrijdag 18 april 2003 13:51 schreef kamagurka het volgende:
haat wordt doorgaans gevoed door frustratie, dat verklaart waarom utreg en flutnoord aanhangers zo haatdragend zijn
quote:Als mensen doodwensen een vorm van passie is misschien. Maar dat is wel een vorm van passie die niet goed te praten is rondom voetbal. Het is moreel niet te verantwoorden. Het doodwensen en het geweld is niet goed te praten.
Op vrijdag 18 april 2003 13:53 schreef Frenkie het volgende:[..]
haat is toch gewoon een vorm van passie..??
quote:goed te praten is het zeer zeker niet, maar het is gewoon een emotionele uiting, die laat zich zelden door ratio sturen.
Op vrijdag 18 april 2003 13:58 schreef Doc het volgende:[..]
Als mensen doodwensen een vorm van passie is misschien. Maar dat is wel een vorm van passie die niet goed te praten is rondom voetbal. Het is moreel niet te verantwoorden. Het doodwensen en het geweld is niet goed te praten.
quote:VanDale:
Op vrijdag 18 april 2003 13:53 schreef Frenkie het volgende:[..]
haat is toch gewoon een vorm van passie..??
haat, m., een gevoel van diepe afkeer voor iemand, gepaard met het verlangen om die persoon te zien ondergaan, al of niet ook om hem leed te doen.
haatdragend, bn., met haat vervuld en die steeds voedend; onverzoenlijk.
passie, v., onstuimige drang van de ziel of het gemoed, hartstocht; drang die men niet kan weerstaan, waaraan men moet voldoen; harstochtelijke genegenheid.
Misschien kan je zeggen dat passie iets positiefs is en haat een negatieve afgeleide ervan?
Zou het toeval zijn dat haat mannelijk is en passie vrouwelijk
quote:Ja natuurlijk, want passie is iver het algemeen meer iets voor mannen en haat iets voor vrouwen. Maar dat is wel erg off topic.
Op vrijdag 18 april 2003 14:02 schreef SCH het volgende:
Zou het toeval zijn dat haat mannelijk is en passie vrouwelijk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |