quote:Het is inderdaad wonderlijk dat iemand met twee seponeerbare kaarten weg lijkt te gaan komen.
Op donderdag 17 april 2003 05:23 schreef Speed1971 het volgende:
Als een ploeg slecht speelt verliezen ze een wedstrijd, ze spelen gelijk of in sommige gevallen winnen ze de wedstrijd ook nog eens. Maar als een ploeg net zo slecht speelt als Luinghe gister floot dan verliest een ploeg de wedstrijd. In het geval van een knock out systeem is die ploeg uitgeschakeld. Waarom geldt dat niet voor scheidsrechters? Waarom kan een scheids slecht fluiten en er mee wegkomen?
Het zou wellicht aardig zijn als iedere wedstrijd een onafhankelijke jury de scheidsrechter beoordeeld en als deze onder een bepaald cijfer komt gemiddeld, dat deze weer op cursus moet. of iets dergelijks. En bij drie keer terug sturen naar cursus is het afgelopen.
Andere ideeen?
Aan de andere kant is de KNVB ook consequent: als clubs financieel wanprestaties leveren trekken ze daar ook geen consequenties aan
maar zoals een voetbal kenner wim Kieft welke helemaal niets met feyenoord heeft in de positieve zin van het woord, afgelopen zaterdag zelf zei, dat scheidsrechters op dit moment wel heel erg duidelijk anti-feyenoord fluiten...
kijk als zelfs een ajaxied dit openbaar op tv gaat roepen dan lijkt het mij toch wel duidelijk...
maar ja haverkort lukte het niet ( feyenoord -de graafschap)
en luinge lukte het ook niet.....
Scheidsrechters zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten enz. enz.
Beter zou het zijn om, als men het dan toch zo belangrijk vindt, een computersysteem te ontwikkelen waardoor dubieuze beslissingen tot een minimum kunnen worden teruggebracht. In andere sporten worden ook dergelijke toepassingen gebruikt.
Bovendien is de scheidsrechter in het voetbal nog lang niet zo slecht als scheidsrechters en juryleden bij sommige andere sporten.
maargoed vind eigenlijk dat als slechte wedstrijd gefloten wordt gewoon zo'n scheids ees divisie lager moet fluiten.. 1 malig ofzo..
Solskjaer kreeg een elleboog van Campbell, vanuit de positie van de grens (die de camera achter zich had) leek het een echte elleboog, maar vanaf de andere kant was het meer afhouden.
Ik pleit voor TV beelden als hulpmiddel.
quote:Kom nou toch. Als 50.000 man zien dat die Sladan zn ellebogen weer eens moet gebruiken. Als 50.000 man zien dat Kiwoe gewoon een slaande beweging met zn vuist maakt. Als 50.000 man zien dat Pierre he-le-maal niets doet. Volgens mij ben je als scheidsrechter dan een behoorlijk incompetente bloedhond.
Op donderdag 17 april 2003 09:22 schreef dolle_hond het volgende:
Wat een gezeur.Scheidsrechters zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten enz. enz.
quote:Je fluit zeker zelf wekelijks. Anders kun je natuurlijk niet zo'n genuanceerde mening vormen.
Op donderdag 17 april 2003 09:28 schreef Butra het volgende:[..]
Kom nou toch. Als 50.000 man zien dat die Sladan zn ellebogen weer eens moet gebruiken. Als 50.000 man zien dat Kiwoe gewoon een slaande beweging met zn vuist maakt. Als 50.000 man zien dat Pierre he-le-maal niets doet. Volgens mij ben je als scheidsrechter dan een behoorlijk incompetente bloedhond.
quote:hoef je niet zelf voor te fluiten. Kijk iedereen kan fouten maken, en dat is het probleem ook niet. Het probleem zit het in de inconsequentie van het fluiten van sommige scheidsrechters. Als je voor een bepaalde actie een kaart trekt, of zelfs ook maar fluit, dan moet je dat bij een soortgelijke actie later in de wedstrijd ook doen....
Op donderdag 17 april 2003 09:31 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Je fluit zeker zelf wekelijks. Anders kun je natuurlijk niet zo'n genuanceerde mening vormen.
De wedstrijd kort houden is helemaal niet zo heel erg, ook al word het dan i.m.o niet echt een wedstrijd, maar wees in godsnaam consequent
quote:Klopt, da's weinig genuanceerd. Maar hij heeft wel gelijk als in dat als één scheids in één wedstrijd zoveel grote dingen mist, dan is het toch duidelijk dat er iets moet gebeuren en dat dat weinig meer te maken heeft met "elk mens maakt fouten".
Op donderdag 17 april 2003 09:31 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Je fluit zeker zelf wekelijks. Anders kun je natuurlijk niet zo'n genuanceerde mening vormen.
quote:ik denk dat het vrijwel onmogelijk is te voorkomen dat er inconsequent wordt gefloten, zolang het mensenwerk blijft. In elke wedstrijd gebeuren zoveel dingen, dat het voor een scheidsrechter niet mogelijk is alles te doorzien. Een wedstrijd op tv wordt gevolgd door 6 camera's en nog 2 mensen in de regiekamer. Dan zie je nog niet eens alles, maar wel veel meer. Maar dat die beelden wellicht gekleurd worden door de voorkeur van de regisseur moet je ook nog verdisconteren.
Op donderdag 17 april 2003 09:42 schreef skyhigh het volgende:[..]
hoef je niet zelf voor te fluiten. Kijk iedereen kan fouten maken, en dat is het probleem ook niet. Het probleem zit het in de inconsequentie van het fluiten van sommige scheidsrechters. Als je voor een bepaalde actie een kaart trekt, of zelfs ook maar fluit, dan moet je dat bij een soortgelijke actie later in de wedstrijd ook doen....
De wedstrijd kort houden is helemaal niet zo heel erg, ook al word het dan i.m.o niet echt een wedstrijd, maar wees in godsnaam consequent
quote:Ik ben het met je eens dat een scheidsrechter natuurlijk niet alles kan zien. Een voetballer zal natuurlijk zo onopvallend mogelijk de tegenstander een duwtje proberen te geven. Nix mis mee, dat is voetbal.
Op donderdag 17 april 2003 09:57 schreef dolle_hond het volgende:[..]
ik denk dat het vrijwel onmogelijk is te voorkomen dat er inconsequent wordt gefloten, zolang het mensenwerk blijft. In elke wedstrijd gebeuren zoveel dingen, dat het voor een scheidsrechter niet mogelijk is alles te doorzien. Een wedstrijd op tv wordt gevolgd door 6 camera's en nog 2 mensen in de regiekamer. Dan zie je nog niet eens alles, maar wel veel meer. Maar dat die beelden wellicht gekleurd worden door de voorkeur van de regisseur moet je ook nog verdisconteren.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:11 schreef Cart_man het volgende:
Luinge moeten ze gewoon met een enkele reis naar Pluto sturen...
quote:ik heb de hele wedstrijd niet gezien en ik praat geen fouten goed.
Op donderdag 17 april 2003 10:01 schreef Butra het volgende:Maar zeg nou eerlijk. Gister met die vuistslag van Kiwoe.
Dan nog blijven fouten mogelijk hoor.
En Luinge zal er wel zijn redenen voor hebben om kivoe geen kaart te geven (dooddoener, maar ik ben geen ajax- of feyenoordsupporter).
Ik bedoel, die rode kaart voor van Hooijdonk gister was gewoon zwaar terecht.
Van Hooijdonk zat namelijk de hele tijd tegen Rafael van der Vaart te roepen dat ie een vuile armoedzaaierige camper is.
Natuurlijk is op een gegeven moment de maat vol bij Roelof.
En dan vinden jullie het vreemd dat Roelof daar tegen optreed??
quote:Nee hij floot idd een topwedstrijd
Op donderdag 17 april 2003 15:30 schreef methodmich het volgende:
Op die enigszins vreemde rode kaart na deed Roelof echt niet zoveel fout gisteren hoor... Misschien in de ogen van een Feyenoord-supporter, maar ja, die worden altijd benadeeld. Is het niet door Studio Sport, dan wel door de KNVB...
Op de tv-beelden was duidelijk te zien dat Ibrahimovic een klap uitdeelde, maar de Zweed was zich na afloop van geen kwaad bewust. "Ik draaide me om en hij (De Nooijer.) stond achter me. Het was een ongelukje, maar zeker geen elleboog."
In de blessuretijd sloegen bij Ajax-aanvoerder Cristian Chivu alle stoppen door. Geïrriteerd door een paar rare beslissingen van Luinge in de slotminuut deelde de Roemeen een genadeloze kaakstoot uit aan de verbouwereerde Feyenoorder Song. De Koreaan ontsnapte op enkele centimeters aan een knock-out en Chivu aan rood.
Maar dankzij de tv-beelden zal waarschijnlijk Van Hooijdonk worden vrijgesproken en zullen juist Chivu en Ibrahimovic worden veroordeeld.'
een scheidsrechter moet een wedstrijd leiden en consequent fluiten niet zo stom doen als gister
[Dit bericht is gewijzigd door F-Lo op 17-04-2003 15:53]
quote:1 verkeerd gegeven rode kaart, 2 maal geeftie m niet waar het wel hoort,
Op donderdag 17 april 2003 15:47 schreef methodmich het volgende:
Kom eens concreet met foute beslissingen dan, behalve die rode kaart.
quote:Eigen voorbeelden en geen stukje citeren van een duidelijk gekleurde bron...
Op donderdag 17 april 2003 15:51 schreef F-Lo het volgende:
'Het incident tussen Van Damme en Van Hooijdonk was niet het enige opstootje gisteren in De Kuip. Ook Zlatan Ibrahimovic gebruikte zijn armen weer eens als een wapen. Gérard de Nooijer was (weer) het slachtoffer. En net als in het duel met Heerenveen (elleboog Sibon) lag De Nooijer enkele minuten gestrekt naast zijn eigen doel.Op de tv-beelden was duidelijk te zien dat Ibrahimovic een klap uitdeelde, maar de Zweed was zich na afloop van geen kwaad bewust. "Ik draaide me om en hij (De Nooijer.) stond achter me. Het was een ongelukje, maar zeker geen elleboog."
In de blessuretijd sloegen bij Ajax-aanvoerder Cristian Chivu alle stoppen door. Geïrriteerd door een paar rare beslissingen van Luinge in de slotminuut deelde de Roemeen een genadeloze kaakstoot uit aan de verbouwereerde Feyenoorder Song. De Koreaan ontsnapte op enkele centimeters aan een knock-out en Chivu aan rood.
Maar dankzij de tv-beelden zal waarschijnlijk Van Hooijdonk worden vrijgesproken en zullen juist Chivu en Ibrahimovic worden veroordeeld.'
een scheidsrechter moet een wedstrijd leiden en consequent fluiten niet zo stom doen als gister
quote:je vroeg om voorbeelden, die heb je nu....hoe het verder geformuleerd is doet er verder niet veel toe.
Op donderdag 17 april 2003 15:57 schreef methodmich het volgende:[..]
Eigen voorbeelden en geen stukje citeren van een duidelijk gekleurde bron...
Ik doelde eigenlijk meer op speltechnische beslissingen, dus buitenspel, voordeelregels, overtredingen de juiste kant op geven, corners, en dergelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |