abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9823435
quote:
Tot 200 extremisten in Nederland

DEN HAAG In Nederland zijn mogelijk 100
tot 200 personen actief in islamitische
terroristische netwerken.Minister
Remkes van Binnenlandse Zaken heeft dat
aan de Tweede Kamer gemeld.

De VVD had Remkes opheldering gevraagd
over de gevaren van het islamitisch
terrorisme.Het is voor het eerst dat
schattingen van de AIVD,de voormalige
BVD,over radicale moslimextremisten
officieel naar buiten worden gebracht.

Eerder circuleerden aantallen van
enkele tientallen tot zo'n 100 radicale
moslims die terroristische activiteiten
ondersteunen.

Bron: TT

Ik hoop dat we hier in Nederland eens een beetje minder naief worden ("joh, dat gebeurt in Nederland toch helemaal niet"). Door het softe beleid is dit land inmiddels een vrijplaats voor terroristen geworden.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 16 april 2003 @ 19:46:55 #2
29890 Graveworm
All is Silent
pi_9823462
die lui mag je niet aanpakken, dat is discriminatie
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  woensdag 16 april 2003 @ 19:47:19 #3
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_9823469
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:46 schreef Graveworm het volgende:
pi_9823504
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:46 schreef Graveworm het volgende:
Die lui moet je juist aanpakken, de rotte appels uit de korf halen. Door slap beleid wordt o.a. elke moslim als een potentiële terrorist gezien.
  woensdag 16 april 2003 @ 19:48:53 #5
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_9823508
Vindt het een beetje een vreemde titel.

' 200 extremisten' en in het artikel gaat het over 'moslim-extremisten', dat betekend dus dat er meer dan 200 extremisten zijn in Nederland, want bij mijn weten is niet iedere extremist moslim.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  woensdag 16 april 2003 @ 19:49:02 #6
27138 rbman
Image the result
pi_9823516
AANPAKKEN DIE HANDEL
Homepage
AT YOUR SERVICE !
pi_9823533
tulluk mag je die lui wel aanpakken, dat ze buitenlands zijn betekend tog niet dat ze boven de wet staan.
pi_9823548
Hmm, als er in Nederland juridische gronden zouden zijn voor het oppakken van iedereen die bij een 'verdachte' groepering zat... Ik denk dat het goed is dat de AIVD dat soort groepen een beetje in de gaten houdt, zo kunnen ze ingrijpen op het moment dat het overgaat van vreedzame demonstraties en propaganda naar gewelddadige acties.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen stellen dat er "100en radicale christelijek groeperingen" in Nederland zijn, van die echt hechte zwarte-kousen-gemeenschappen. Die zijn op zich niet gevaarlijk, maar ze mochten het es op hun heupen krijgen

pi_9823604
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:50 schreef Tagnar het volgende:
Hmm, als er in Nederland juridische gronden zouden zijn voor het oppakken van iedereen die bij een 'verdachte' groepering zat... Ik denk dat het goed is dat de AIVD dat soort groepen een beetje in de gaten houdt, zo kunnen ze ingrijpen op het moment dat het overgaat van vreedzame demonstraties en propaganda naar gewelddadige acties.
Bewijzen die de AIVD aanlevert zijn niet rechtsgeldig. Tijdje geleden zijn er op die grond nog een paar terroristen vrijgelaten.
  woensdag 16 april 2003 @ 19:53:57 #10
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_9823626
Zonder duidelijk bewijs zijn ze niet op te pakken (en terecht).
[b]@RemiLehmann[/b]
  woensdag 16 april 2003 @ 19:56:06 #11
29890 Graveworm
All is Silent
pi_9823679
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:50 schreef Luxxx het volgende:
tulluk mag je die lui wel aanpakken, dat ze buitenlands zijn betekend tog niet dat ze boven de wet staan.
welcome to holland kid
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  woensdag 16 april 2003 @ 19:58:43 #12
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_9823743
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:53 schreef reem het volgende:
Zonder duidelijk bewijs zijn ze niet op te pakken (en terecht).
juist, niet iedere moslim is een extremist, en zonder bewijs kan je ze nix maken.
pi_9823752
Waren die WTC-piloten niet ook in Eindhoven op cursus geweest? Ik meen dat ergens gelezen te hebben.

Dan weet je een beetje waar de AIVD het over heeft....

[Dit bericht is gewijzigd door rroloff op 16-04-2003 20:08]

pi_9824067
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik hoop dat we hier in Nederland eens een beetje minder naief worden ("joh, dat gebeurt in Nederland toch helemaal niet"). Door het softe beleid is dit land inmiddels een vrijplaats voor terroristen geworden.

Ja, en wat is de constitutie van die terroristische avtiviteiten, op welke gronden worden ze gearresteerd?

Actieve deelname of financiële steun aan wapens voor Hamas (In welk geval men ook meteen alle ABN-AMRO klanten kan aanpakken).

woensdag 16 april 2003 @ 20:20:45 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9824379
100 - 200 dat is niet echt substantieel, ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht. Ik heb geen zin in stasi praktijken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_9824498
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:20 schreef Re het volgende:
100 - 200 dat is niet echt substantieel, ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht. Ik heb geen zin in stasi praktijken
Daar kunnen heel goed 10 Mohammed Atta's tussen zitten.... En die wil jij oppakken omdat hij vlieglessen neemt en zijn vriendje een tapijtmes koopt? Dat lukt je niet.
  woensdag 16 april 2003 @ 20:29:00 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9824659
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:24 schreef rroloff het volgende:

[..]

Daar kunnen heel goed 10 Mohammed Atta's tussen zitten.... En die wil jij oppakken omdat hij vlieglessen neemt en zijn vriendje een tapijtmes koopt? Dat lukt je niet.

stond er in mijn reply iets wat je niet begreep ofzo?
pi_9824885
Gisteren kwam er een artikel in de Wall Street Journal over extremisten in Eindhoven. Ik had het hier gepost:

In welk opzicht is de islam een verrijking voor NL

Maar 't is een beetje lastig copy- en pasten, hier wat quotes:

quote:
In the bright, austere rooms of this city's Al-Furqaan Mosque, they heard sermons on the hell that awaits unbelievers and the benefits of resisting Western ways of living. The language was Dutch, but the message was imported from Saudi Arabia, via Saudi books and lecturers who taught a strict, orthodox interpretation of Islam. Mourat, an attendee who offered only his first name, said: "I don't want a separation of state and religion. I want Shariah [Islamic law] here and now."

(...)

The seminar's most famous graduates: half a dozen members of the group of young men from Hamburg, Germany, who plotted the Sept. 11 attacks.

(...)

Of these groups, Eindhoven's branch of the Al-Waqf foundation stands out. Its courses have been attended since the late 1980s by self-styled holy warriors from across Europe. Attendance has become a critical credential for those aspiring to jihad, according to terrorism investigators.

(...)

But another member of the Hamburg circle of young Muslim immigrants who also attended the 1999 seminar, Mohamed Raji, had a better memory. After coming under investigation 18 months ago for allegedly helping to handle logistics for the Sept. 11 hijackers, Mr. Raji returned to his native Morocco. At the request of German police, he was detained by Moroccan police and interrogated.

"The event [in Eindhoven] was organized by the Saudi Ministry for Islamic Affairs for five days. Invitations were sent from across Europe," Mr. Raji said in a sealed deposition taken by Moroccan police last year.

(...)

Mr. Raji placed Mr. Ragi, Mr. Motassadeq and Zakaria Essabar at the 1999 Ramadan seminar. Mr. Motassadeq was convicted in February in Germany for aiding the hijackers. He was sentenced to 15 years in prison. Mr. Essabar, who is wanted as a principal organizer of the attacks, is believed to be in Pakistan or Afghanistan. He left Germany shortly before the attacks.

Not long after attending the 1999 Ramadan seminar, Mr. Motassadeq traveled to Afghanistan to train in an al Qaeda-run camp, according to German court documents used to convict him. He later stayed in contact with clerics who spoke at the seminar, according to court records. And earlier that year, according to German investigators, alleged Sept. 11 pilots Mohamed Atta and Marwan al-Shehhi came to a conference in either Eindhoven or Amsterdam. They subsequently went to al Qaeda camps in Afghanistan.

Another man who attended an Al-Waqf seminar in Eindhoven was Ibrahim Diab, a regular at the Al-Quds mosque in Hamburg attended by Mr. Atta and his friends. Mr Diab left Germany the day before the Sept. 11 attacks, according to German court documents. He was detained about a month later at the Afghani border by Pakistani police.

Graduation Certificate

One of the few things he took with him on this trip: a graduation certificate from the 1999 seminar, according to a Pakistani police inventory. "It was like a credential that you have that shows you have the necessary knowledge of Islam in order to be a holy warrior," says another German investigator.

(...)

"He who understands what tawhid is will find a place in paradise," Mr. Cheppih told the young men, many of whom were taking notes. "All acts [supporting Islam] will be rewarded. All initiatives, even when they are bad, will be rewarded."

Er wordt in dit artikel wordt veel gesproken over de Cheppih-familie waar de nieuwe AEL-NL leider vandaan komt.
pi_9824933
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:29 schreef Re het volgende:
stond er in mijn reply iets wat je niet begreep ofzo?
Ik probeer het opnieuw.

"100 - 200 dat is niet echt substantieel"

Als daar 10 Mohammed Atta's tussen zitten vind ik dat wel substantieel. Maar dat is meer kwestie van smaak.

"ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht."

Mohammed Atta heeft geen strafbare feiten gepleegd tot het moment dat hij opdracht gaf de cockpit te bestormen. Ofwel, oppakken als men strafbare feiten pleegt voorkomt dit soort aanslagen niet.

"Ik heb geen zin in stasi praktijken"

Ik ben bereid heel wat privacy op te geven als daarmee terroristische aanslagen kunnen worden voorkomen en daarmee voorkomen kan worden dat de boel in NL tussen bevolkingsgroepen helemaal uit de hand loopt.

woensdag 16 april 2003 @ 20:41:30 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9825009
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:38 schreef rroloff het volgende:

Ik probeer het opnieuw.

"100 - 200 dat is niet echt substantieel"

Als daar 10 Mohammed Atta's tussen zitten vind ik dat wel substantieel. Maar dat is meer kwestie van smaak.

"ze mogen van mij best gemonitored worden en bij strafbare feiten worden opgepakt en via de juiste wegen worden berecht."

Mohammed Atta heeft geen strafbare feiten gepleegd tot het moment dat hij opdracht gaf de cockpit te bestormen. Ofwel, oppakken als men strafbare feiten pleegt voorkomt dit soort aanslagen niet.

"Ik heb geen zin in stasi praktijken"

Ik ben bereid heel wat privacy op te geven als daarmee terroristische aanslagen kunnen worden voorkomen en daarmee voorkomen kan worden dat de boel in NL tussen bevolkingsgroepen helemaal uit de hand loopt.

Hoe wil je het dan voorkomen? Gewoon in het wildeweg mensen oppakken?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9825034
Volgens mij heeft de CD ooit een aantal zetels gehaald in de 2e kamer dit betekend dus al dat er 1-2% van de Nederlanders extreem is. Dat zijn er dus zeker 150.000-300.000. Dan vind ik 200 islamieten nog wel meevallen.
Verder kan ik me het ook maar lastig voorstellen want in dat geval zou er al veel meer voorgevallen moeten zijn terwijl ik me weinig aanslagen in Nederland kan herinneren.

Ach en Remkes heeft een flink deel van z'n geloofwaardigheid als minister gisteren verloren.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 16 april 2003 @ 20:43:12 #22
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_9825054
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:36 schreef VAK het volgende:
Gisteren kwam er een artikel in de Wall Street Journal over extremisten in Eindhoven. Ik had het hier gepost:

In welk opzicht is de islam een verrijking voor NL

Maar 't is een beetje lastig copy- en pasten, hier wat quotes:

Aah van de moskee hier om de hoek zie ik
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 16 april 2003 @ 20:57:11 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_9825393
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:38 schreef rroloff het volgende:

[..]

reply

waar komt die drang voor schijnveiligheid vandaan?
pi_9825444
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:41 schreef robh het volgende:Hoe wil je het dan voorkomen? Gewoon in het wildeweg mensen oppakken?
Nee, niet in het wilde weg oppakken. Eerst maar eens in het wilde weg afluisteren: steekproeven uit moskee- buurthuis- telefoon- huis- en straatgesprekken van alle redelijk tot goed opgeleide moslims onder de 40 die Saoudi Arabie of Afghanistan of Pakistan bezocht hebben. En bij geringe aanwijzingen voor voorbereidingen terreurdaden de hele levenswandel van deze persoon doorsnuffelen.

Een soort StaSi? Ja, de methoden zullen er niet veel van verschillen. Maar ik kan het niet genoeg benadrukken: het is om aanslagen te voorkomen en daarmee de naar mijn idee vreselijke gevolgen daarvan voor de moslimgemeenschap te voorkomen. En niet om een of andere partij aan de macht te houden.

Ik denk dat dit de enige manier is om een rampscenario in Nederland te voorkomen. Als iemand een beter idee heeft. Graag. Heel graag zelfs.

pi_9825457
niks aan de hand..

'Bovendien trekt de AIVD sinds enkele weken het land door om wijkagenten bekend te maken met terrorismebestrijding. '

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')