Ik zou Drs P eerder voor poezie gebruiken dan voor proza. Zijn proza zegt me niet echt veel, maar zijn poezie is echt onovertroffen qua rijmschema en zo. Hij heeft ook de neiging om soms bijna onmogelijk moeilijke rijmschema's te gebruiken, dus als je uit de bieb of zo een versvormenboekje van hem kan lenen kan je daar ook nog vanalles over uitleggen en zo...
quote:Houston, we have a problem! Ik ben niet lid van biep, want ik ben aantal jaren geleden uitgeschreven omdat ik de boete nog steeds niet betaald had... Maar fijn dat je nu reageert. Heb je misschien informatie over Drs P. en zijn gedichten (zeker wel) of zelfs nog meer gedichten. Ik zou erg blij mee zijn. Thnx
Op woensdag 16 april 2003 19:21 schreef I.R.Baboon het volgende:
*drs P expert meldt*Ik zou Drs P eerder voor poezie gebruiken dan voor proza. Zijn proza zegt me niet echt veel, maar zijn poezie is echt onovertroffen qua rijmschema en zo. Hij heeft ook de neiging om soms bijna onmogelijk moeilijke rijmschema's te gebruiken, dus als je uit de bieb of zo een versvormenboekje van hem kan lenen kan je daar ook nog vanalles over uitleggen en zo...
Drs P. rulezz the world!
quote:Nou ja, die teksten die in dat andere topic stonden zijn eik allemaal liedteksten. Wat gedichten betreft.. hij heeft iets van 30 of 40 bundels uitgebracht, en daar komen er jaarlijks nog wel 1 of 2 bij.
Op woensdag 16 april 2003 19:34 schreef Scepsis het volgende:[..]
Houston, we have a problem! Ik ben niet lid van biep, want ik ben aantal jaren geleden uitgeschreven omdat ik de boete nog steeds niet betaald had... Maar fijn dat je nu reageert. Heb je misschien informatie over Drs P. en zijn gedichten (zeker wel) of zelfs nog meer gedichten. Ik zou erg blij mee zijn. Thnx
Drs P. rulezz the world!
Hij heeft vele versvormen ook zelf bedacht, maar daarvoor kan je dan toch beter gewoon een bieb inlopen en even in zo'n boek kijken, zonder het te lenen. je hebt bijvoorbeeld de ollekebolleke, een gedicht van 8 regels met voor elke regel een vastgesteld aantal lettergrepen en de 6e regel moet b.v. uit 1 woord van 6 lettergrepen bestaan (hij heeft vorig jaar de hele Odyssee van Homerus in ollekebollekes naverteld). Een andere dichtvorm is de grabbelton, een dichtvorm van meestal 5 regels waarbij de letters van de rijmwoorden van de eerste 4 regels allemaal terugkomen in het rijmwoord van de vijfde regel. Info over drs p is te vinden in Het GROTE DrsP topique - deel 1..
quote:Ik wou wat anders dan zo'n leesverslag, dus die Drs. P leek me wel iets, en je hebt precies hetzelfde doelstelling zoals ik 1 maand geleden.
Op woensdag 16 april 2003 21:10 schreef ChrisJX het volgende:
Wie wil Drs. P. nou gebruikenVolgens mij slijm je gewoon bij I.R...
he schat
quote:Welke doelstelling heb ik en had jij een maand geleden?
Op woensdag 16 april 2003 21:28 schreef Scepsis het volgende:
Ik wou wat anders dan zo'n leesverslag, dus die Drs. P leek me wel iets, en je hebt precies hetzelfde doelstelling zoals ik 1 maand geleden.
quote:*ver weg blijft van zowel scepsis als I.R. *ril*
Op woensdag 16 april 2003 21:33 schreef Scepsis het volgende:
Dat ik Drs P niet wou hebben. (Nu wel, na besmet zijn met Drs P. Virus)
quote:
Op woensdag 16 april 2003 21:34 schreef ChrisJX het volgende:[..]
*ver weg blijft van zowel scepsis als I.R. *ril*
quote:het is een absolute eer om drs. P te gebruiken. Zeker als je zijn rijmschema's gaat analyseren kan je tot een heel mooi verslag komen. Maar even snel lid worden van de bibliotheek (of zoals zij het noemde: de bieb) maarja, dat is een drs.P grap.
Op woensdag 16 april 2003 21:10 schreef ChrisJX het volgende:
Wie wil Drs. P. nou gebruikenVolgens mij slijm je gewoon bij I.R...
he schat
leuk initiatief ga je het resultaat hier ook posten?
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 12:09 schreef rique het volgende:Maar even snel lid worden van de bibliotheek (of zoals zij het noemde: de bieb)
Ik heb in de zesde samen met een vriend van me ook wat Drs P teksten geanalyseerd voor m'n literatuurdossier. Dat was okay. .
quote:I.R. welk boek van drs. P raad je me aan? Ik heb nog nooit een boek van hem gelezen maar ken wel (bijna) alle muziek en ben zoals je wellicht doorhad een grote fan. Ik heb nog wat boekenbonnen en ben binnenkort jarig, wat zou niet aan mijn verlanglijstje mogen ontbreken?
Op vrijdag 18 april 2003 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
.
Ik heb in de zesde samen met een vriend van me ook wat Drs P teksten geanalyseerd voor m'n literatuurdossier. Dat was okay.
.
quote:Boek als in proza? Dat weet ik niet, want ik heb alleen Zeden en Onzeden.
Op vrijdag 18 april 2003 12:18 schreef rique het volgende:[..]
I.R. welk boek van drs. P raad je me aan? Ik heb nog nooit een boek van hem gelezen maar ken wel (bijna) alle muziek en ben zoals je wellicht doorhad een grote fan. Ik heb nog wat boekenbonnen en ben binnenkort jarig, wat zou niet aan mijn verlanglijstje mogen ontbreken?
Als je voor poezie gaat dan zou ik zeker de Odyssee van DrsP nemen. Die is nog wel overal te koop, en het is enorm knap hoe hij de odyssee van Homerus omzet in ollekebollekes.
Of misschien een versvormenboek voor het geval dat je zelf dichtaspiraties hebt.
Maar alle andere dingen zijn ook goed natuurlijk. .
quote:hehe, dan koop ik wel alle andere dingen
Op vrijdag 18 april 2003 12:20 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Boek als in proza? Dat weet ik niet, want ik heb alleen Zeden en Onzeden.
Als je voor poezie gaat dan zou ik zeker de Odyssee van DrsP nemen. Die is nog wel overal te koop, en het is enorm knap hoe hij de odyssee van Homerus omzet in ollekebollekes.
Of misschien een versvormenboek voor het geval dat je zelf dichtaspiraties hebt.Maar alle andere dingen zijn ook goed natuurlijk.
.
is de gepunctueerde smiley trouwens ook een uitvinding van drs.P of heb je dat zelf bedacht?
quote:Nee, dat is een oude traditie die bij Koekepan en nog wat mensen van #filosofie is begonnen. En ook ik vind het zo esthetisch veel verantwoorder.
Op vrijdag 18 april 2003 12:23 schreef rique het volgende:[..]
hehe, dan koop ik wel alle andere dingen
.
is de gepunctueerde smiley trouwens ook een uitvinding van drs.P of heb je dat zelf bedacht?
quote:Kun je je literatuurdossier hierop zetten? Dan kunnen ze mooi gebruiken!
Op vrijdag 18 april 2003 12:13 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
.
Ik heb in de zesde samen met een vriend van me ook wat Drs P teksten geanalyseerd voor m'n literatuurdossier. Dat was okay.
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |