abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9812810
Vraag & Aanbod, nieuw moderators, nieuwe ideeën!

Zoals iedereen wel heeft opgemerkt wordt V&A sinds 2 dagen bestuurd door 2 nieuwe moderators, te weten MrCaBleGuY en DeTulp050. Wij zijn samen voornemens van V&A het leukste FOK!onderdeel te maken

Wat zijn jullie van plan dan?

In het kort is het ons doel om V&A leuk, overzichtelijk en vriendelijk te houden. En eventueel voor de toekomst leuke ideetjes uit te broeden die het forum nog leuker en of effectiever maken.

Maar zijn jullie dan vreselijk streng enzo?!

Nee we zijn absoluut niet van plan om als 'politiemacht' het forum te onderhouden. Wel zullen we ons best doen de topics in goede banen te leiden. Discussies en humor zullen gaan we niet uitroeien maar wel opletten of alles een beetje ontopic blijft en de reacties gepast zijn in het topic. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het [TK] Razorboomslang 2000 topic waarin een gesprek over muizen wat meer op een DIG topic lijkt wordt voortgezet in DIG zonder dat het gesprek zelf daarmee wordt verstoord.

Waarom dit topic?

Ik hoop dat jullie zo een beetje een beeld hebben van wat onze houding is binnen V&A. Daarnaast zijn in dit topic eerste indrukken van onze moderatie welkom. Wellicht heb je wat tips voor ons of opmerkingen die ons verder kunnen helpen in het moderen. We moderen tenslotte omdat er users zijn dus ben ook wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden of wat jullie voorkeuren zijn. Ik zou zeggen hou je vooral niet in!

Bedankt voor het lezen

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 16-04-2003 13:13]

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
pi_9812831
Nieuwe ideeën?
O+. Ripley. O+.
pi_9813257
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:12 schreef Smike het volgende:
Nieuwe ideeën?
Is goed, begin maar!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_9813274
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:37 schreef Jarno het volgende:
Is goed, begin maar!
jullie ideeën zijn ook welkom laat maar horen hoor
  woensdag 16 april 2003 @ 12:40:14 #5
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9813290
Misschien een idee om een [centraal] Verzoek om informatie over waar bepaalde dingen te koop zijn te maken?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9813329
quote:
Op woensdag 16 april 2003 12:40 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Misschien een idee om een [centraal] Verzoek om informatie over waar bepaalde dingen te koop zijn te maken?
Dat kan wel eens een leuk idee zijn, mensen die iets zoeken en het ook bij een derde of nieuw willen kopen hoeven dan zo geen apart [gez] topic te openen.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:14:26 #7
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9814084
lama eigenlijk....
I think heaven is missing an angel
pi_9814227
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:14 schreef Swillie het volgende:

[..]

ik zit op meerdere fora maar hier zitten toch wel de grootste mierenneukers...

Een reactie is in het Vraag&Aanbod forum natuurlijk ook veel sneller offtopic. We gaan niet alles wegeditten, maar een aantal mensen blijft tegen beter weten de FaQregels aan zijn laars lappen.
Een enkele offtopic reactie is echt niet erg, zolang het de bedoeling van het topic niet voorbijgaat (zoals zeuren over een prijs, of afkraken product).
pi_9814260
Misschien is het een idee om een sticky te maken met verschillende bekende aanbiedingensites, dit voorkomt reacties als:
quote:
"heb je al op markplaats gekeken ?"
Dus hier kunnen sites worden gerubriceerd worden in bijvoorbeeld: algemeen (markplaats), concerttickets(uitverkocht.com), muziek, etc.
  woensdag 16 april 2003 @ 13:22:57 #10
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9814323
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:19 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Een reactie is in het Vraag&Aanbod forum natuurlijk ook veel sneller offtopic. We gaan niet alles wegeditten, maar een aantal mensen blijft tegen beter weten de FaQregels aan zijn laars lappen.
Een enkele offtopic reactie is echt niet erg, zolang het de bedoeling van het topic niet voorbijgaat (zoals zeuren over een prijs, of afkraken product).

Ik zei toch lama? Discussies hebben toch geen zin... En ik heb er ook geen zin in op zon zonnige dag
  woensdag 16 april 2003 @ 13:25:32 #11
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9814400
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:20 schreef RJ het volgende:
Misschien is het een idee om een sticky te maken met verschillende bekende aanbiedingensites, dit voorkomt reacties als:
[..]

Dus hier kunnen sites worden gerubriceerd worden in bijvoorbeeld: algemeen (markplaats), concerttickets(uitverkocht.com), muziek, etc.

Punt is natuurlijk wel dat je dan het bestaansrecht van V&A onderuithaald ! We zouden op die manier doorverwijzen naar onze concurrent (en dat doen zij [gelukkig] ook niet naar ons.)
pi_9814571
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:14 schreef Swillie het volgende:

[..]

ik zit op meerdere fora maar hier zitten toch wel de grootste mierenneukers...

nou ja wij zijn relatief nieuw dus hoop dat je ons niet meteen mierenneukers vindt

Maar wat tulp zegt klopt helemaal, je gaat hier natuurlijk veel sneller offtopic waardoor je aan het doel van het topic voorbij gaat. Dat maakt ons geen mierenneukers maar dit forum gewoon offtopic-gevoelig.

In mijn openings-post zeg ik ook dat we geen politiemacht willen zijn. We gaan gewoon ons best doen offtopic reacties niet de overhand te laten nemen op het topic wat niet wil zeggen dat we elke opmerking die niet helemaal gerelateerd is aan de eerste post wegeditten met -offtopic-.

woensdag 16 april 2003 @ 13:38:25 #13
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9814754
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:31 schreef MrCaBLeGuY het volgende:

[..]

nou ja wij zijn relatief nieuw dus hoop dat je ons niet meteen mierenneukers vindt

Maar wat tulp zegt klopt helemaal, je gaat hier natuurlijk veel sneller offtopic waardoor je aan het doel van het topic voorbij gaat. Dat maakt ons geen mierenneukers maar dit forum gewoon offtopic-gevoelig.

In mijn openings-post zeg ik ook dat we geen politiemacht willen zijn. We gaan gewoon ons best doen offtopic reacties niet de overhand te laten nemen op het topic wat niet wil zeggen dat we elke opmerking die niet helemaal gerelateerd is aan de eerste post wegeditten met -offtopic-.

Nou als jullie op deze warme dag dan echt zo nodig een discussie aan willen gaan: ok... Ik vind dat de mods hier zich TEveel mengen in de topics, door bijvoorbeeld heel erg makkelijk messages weg te halen, en er offtopic voor in de plaats te zetten... Ten eerste heeft het helemaal geen zin, het bericht blijft toch staan, alleen staat er nu gezeik in, en ten tweede bevorderd het de overzichtelijkheid niet...

Ik wordt er een beetje moe van dat op elke reactie die ik zet weer een of andere loser komt met een quote stukje uit het FAQ topic...

Laat het allemaal wat meer gaan zou ik zeggen, en reageer niet op ieder wissewasje, dit forum blijft heus wel lopen zonder jullie tussenkomst... Het irriteert eerder dan het irritatie voorkomt...

En mijn eerste reactie in dit topic kwam dus doordat ik dat regeltje las, dat jullie niet als politiemacht wilden regeren, daar moest ik een beetje om lachen eerlijk gezegd. Dat lijkt me een heel goed uitgangspunt, echt waar, doe dat dan ook...

woensdag 16 april 2003 @ 13:40:32 #14
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9814806
Een off-topic bericht kan ge-edit worden en dan blijft het staan met -edit- erin, maar mods kunnen een topic ook opschonen en dus dat soort berichten wissen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9814952
Dank voor je uitgebreide uitleg Swillie. Tsja opzich kan ik het gevoel wat je hebt me wel voorstellen dat als je ergens over kletst en het wordt direct weg ge-edit dan kan dat irriterend zijn.

Aan de andere kant is dit V&A en hebben we voor slowchats en gesprekken over allerlei onderwerpen aparte subfora. Dus je zult begrijpen dat we ergens een gulden middenweg moeten zoeken en het kan zo zijn dat daarin in een reactie van jouw sneuvelt wanneer deze offtopic is.

Wellicht kun je je ook in ons inleven en bedenken dat wij het enigszins bij V&A willen houden en lange gesprekken over van alles en nog wat liever in het daarvoor bedoelde forum zien.

woensdag 16 april 2003 @ 13:49:59 #16
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9815005
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:38 schreef Swillie het volgende:

[..]

Nou als jullie op deze warme dag dan echt zo nodig een discussie aan willen gaan: ok... Ik vind dat de mods hier zich TEveel mengen in de topics, door bijvoorbeeld heel erg makkelijk messages weg te halen, en er offtopic voor in de plaats te zetten... Ten eerste heeft het helemaal geen zin, het bericht blijft toch staan, alleen staat er nu gezeik in, en ten tweede bevorderd het de overzichtelijkheid niet...

Ik wordt er een beetje moe van dat op elke reactie die ik zet weer een of andere loser komt met een quote stukje uit het FAQ topic...

Laat het allemaal wat meer gaan zou ik zeggen, en reageer niet op ieder wissewasje, dit forum blijft heus wel lopen zonder jullie tussenkomst... Het irriteert eerder dan het irritatie voorkomt...

En mijn eerste reactie in dit topic kwam dus doordat ik dat regeltje las, dat jullie niet als politiemacht wilden regeren, daar moest ik een beetje om lachen eerlijk gezegd. Dat lijkt me een heel goed uitgangspunt, echt waar, doe dat dan ook...

Maar wat je dus doet in bijvoorbeeld [TK] Focus Dailies Daglenzen
is een ander onderwerp in iemands topic aansnijden.

Ik plaats een link over lenzen, zodat mensen hun ervaringen of ervaringen van anderen kunnen uitwisselen. De discussie over het gevaar van lenzen kan beter in een topic in Lifestyle en de verkoop hoort in V&A.

Jouw reactie daarentegen leidt de mensen af van de intentie van het topic en normaliter zou ik het editen of weghalen.

Ik zie niet in wat je daar op tegen hebt.

woensdag 16 april 2003 @ 13:50:47 #17
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9815021
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:47 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Dank voor je uitgebreide uitleg Swillie. Tsja opzich kan ik het gevoel wat je hebt me wel voorstellen dat als je ergens over kletst en het wordt direct weg ge-edit dan kan dat irriterend zijn.

Aan de andere kant is dit V&A en hebben we voor slowchats en gesprekken over allerlei onderwerpen aparte subfora. Dus je zult begrijpen dat we ergens een gulden middenweg moeten zoeken en het kan zo zijn dat daarin in een reactie van jouw sneuvelt wanneer deze offtopic is.

Wellicht kun je je ook in ons inleven en bedenken dat wij het enigszins bij V&A willen houden en lange gesprekken over van alles en nog wat liever in het daarvoor bedoelde forum zien.

En werkt het al? Hoe lang probeer je dat al? Wat ik dus bedoel is dat het helemaal geen efeect heeft, die berichten blijven toch staan, alleen nu staat er helemal geen informatie meer in... Laat het allemaal wat meer lopen zou ik zeggen... En zo niet, is die regel die ik citeerde ook wel een beetje misleidend...
pi_9815029
Swillie: De mensen proberen hier iets te (ver)kopen, en als een topic dan vol staat met onzin bevordert dat dit doel niet
  woensdag 16 april 2003 @ 13:52:06 #19
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9815043
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:50 schreef Swillie het volgende:
Hoe lang probeer je dat al?
Ongeveer 48 uur
  woensdag 16 april 2003 @ 13:52:15 #20
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9815046
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:49 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Maar wat je dus doet in bijvoorbeeld [TK] Focus Dailies Daglenzen
is een ander onderwerp in iemands topic aansnijden.

Ik plaats een link over lenzen, zodat mensen hun ervaringen of ervaringen van anderen kunnen uitwisselen. De discussie over het gevaar van lenzen kan beter in een topic in Lifestyle en de verkoop hoort in V&A.

Jouw reactie daarentegen leidt de mensen af van de intentie van het topic en normaliter zou ik het editen of weghalen.

Ik zie niet in wat je daar op tegen hebt.

Dan moet je mijn reactie die je quotte nog eens lezen, ik ga niet herhalen...
  woensdag 16 april 2003 @ 13:53:01 #21
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9815066
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:51 schreef Solomon het volgende:
Swillie: De mensen proberen hier iets te (ver)kopen, en als een topic dan vol staat met onzin bevordert dat dit doel niet
Jullie lezen allemaal om wat ik bedoel heen... Natuurlijk is dat niet de bedoeling, dat heb ik toch nooit ontkent...??? Het bevorderd de leesbaarheid of verkoopbaarheid toch ook neit als je overal offtopic neerzet? Dat maakt het alleen maar onoverzichtelijker of niet? Die reacties zijn er nou eenmaal en zullen blijven komen, anders moet fok een manier vniden om die berichten er helemaal tussenuit te pikken, te deleten...

[Dit bericht is gewijzigd door Swillie op 16-04-2003 13:55]

woensdag 16 april 2003 @ 13:53:44 #22
52320 Swillie
MaestroMusica
pi_9815084
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:52 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ongeveer 48 uur

Fok in het algemeen dan.... *zucht*
pi_9815093
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:50 schreef Swillie het volgende:
En werkt het al? Hoe lang probeer je dat al? Wat ik dus bedoel is dat het helemaal geen efeect heeft, die berichten blijven toch staan, alleen nu staat er helemal geen informatie meer in... Laat het allemaal wat meer lopen zou ik zeggen... En zo niet, is die regel die ik citeerde ook wel een beetje misleidend...
Swillie man ik ben hier 2 daagjes mod nu, give me a break please We doen ons best en proberen ook met jou rekening te houden. Maar er zijn ook users die gewoon iets willen verkopen wat ze hier willen aanbieden en zoals Solomon ook al opmerkt bevordert slowchat de verkoop niet.

Dus vind je het goed als we het verder hierbij houden?

† In Memoriam † woensdag 16 april 2003 @ 13:55:38 #24
47213 ArmaniMania
pi_9815126
edit: offtopic, het topic misschien nog eens lezen het was niet echt een melding dat er nieuwe moderators zijn

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 16-04-2003 13:57]

woensdag 16 april 2003 @ 13:56:06 #25
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9815137
quote:
Op woensdag 16 april 2003 13:53 schreef Swillie het volgende:

[..]

Fok in het algemeen dan.... *zucht*

Moderatie over het hele forum is beter bespreekbaar in Feedback
want mij hebben het hier enkel over V&A. Dus echt alleen de koop- en verkooptopics.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')