En als je nog ideeën of tips hebt voor mede drummers, dan kun je die ook hier kwijt natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door twijfel op 14-04-2003 18:34]
kracht, balans, beheersing, gevoel, inspiratie, techniek.....
Maarjah. Kent iemand misschien het intro van Limp Bizkit - My generation? En zijn daar nog goede oefeningen voor om die enkele bass 3x achter elkaar (16e?) door te krijgen? Thx
Gewoon goed oefenen (het valt eigenlijk wel mee). Langzaam beginnen en dan opbouwen. Mocht je erg lui zijn probeer het dan ff met een twin . Ze hebben die base wel heel erg op de voorgrond van het nummer geramd. Zo'n geluid krijg je no way uit een normaal kitje... (verwacht dus niet TE veel)
Mijn drumwijsheid (): drummen is wat je er zelf van maakt!
Oh en ik heb zelf ook nog een vraagje.... Terry Bozzio heeft met z'n Radia serie (fijnste bekkens ever btw ) van die cup chimes.. Nu hoorde ik dat Stagg ook van die dingen gaat maken. Heeft iemand al wat meer info hier over?
Ik heb al een paar Cup Chimes, maar die zijn nu niet meer te koop en ik wil er nog een paar...
[Dit bericht is gewijzigd door _Sly_ op 14-04-2003 19:28]
code:enC
H x x x x x x x x x x x x x x x x
S
B xx xx xx xx xxxxxxxxxxxxxxx
code:C
H x x x x x x x x x x x x x x x x
S
B x x x x x x x x x x x x x
quote:Ik zou nieuwe bekkens kopen, ik heb namelijk liever crashhhhhhhh dan clang
Op maandag 14 april 2003 20:16 schreef FiZz het volgende:
ik zou iets doen als:Boem tik tik boem clang boem tik tik tik clang
Bovendien begin ik ook RSI-verschijnselen te vertonen
Echt irritant: het begon met kramp in mijn handen (zie ook Klote-optreden in 013 )maar het is nu doorgeschoten naar mijn schouders.
Ik heb ook andere stokken gekocht (5B, speelde eerst met 5A) zodat ik minder kracht hoef te zetten en minder krampachtig speel. Tot nu bevalt dat redelijk, alleen heb ik laatst mijn grote crashbekken kapot geslagen (Paiste Alpha 18" thin crash)
oftewel:
linksrechtsrechtslinksrechtslinkslinks... etc.
Das een goeie oefening... en dan moeten elke slag wel even hard klinken...
Daney Carey van TOOL doet dat met z'n voeten... en dan niet langzaam.
Luister onbevooroordeeld naar alle muziek, ook als je vantevoren denkt van 'wat een kutmuziek'. Kun je zo nu en dan nog es iets leren.
Ow ja, wie vindt ook dat Lars Ulrich een beetje een over het paard getilde drummer is? Zo goed is ie niet .... wel origineel, maarja....
Dave Lombardo roeleert heftig, en Simon Phillips, en Ceasarretje Zuiderwijk, en Eveline Carels, en Virgil Donati en...kan zo wel een uur doorgaan.... En Zildjian K yes!
quote:whaha, da klopt! die heb ik ook!
Op dinsdag 15 april 2003 01:18 schreef search64 het volgende:
Echte gave drummers hebben K en K custom bekkens ! Ik dus.
quote:Ik vind 7A zelf aan de kleine kant, maar het hangt er ook vanaf wat voor soort muziek je speelt. Het meeste wordt volgens mij 5A gebruikt. Ik zelf speel nu noodgedwongen met 5B (zie mijn vorige post), formaat honkbalknuppel dus
Op maandag 14 april 2003 23:48 schreef Gitarist het volgende:
...
Mijn vraag gaat over mijn stokken. Ik drum meestal met Vic Firth's 7A. Zijn deze goed voor mij of is dat puur persoonlijk voor wat het individu wil...
quote:Ik speel zelf altijd met Pro Mark Natural 5A met tip. Deze bevallen mij echt super goed. Maar zoals eerder gezegd gebruik in nu 5B van Vic Firth. Ik had liever Pro Marks van die maat gehad, maar die waren moeilijk te krijgen. De Vics bevallen ook wel, al zijn ze een beetje glad....
Op dinsdag 15 april 2003 00:17 schreef Nemephis het volgende:
Ik drum een jaar of 14 nu, en het is nog steeds retecool en ik blijf nog altijd leren. Stokken is een kwestie van proberen wat je het beste bevalt...Vic Firth sucks, die dingen breken meteen...en koop een tube elastische lijm voor de kunststoffen tips die de slechte eigenschap hebben van je stokken af te springen..maakt daarbij niet eens uit welk merk stokken, ze springen er bij mij allemaal af...
quote:Ik speel zelf ook met 7A stokken (soms linker hand een 5B voor een mooiere snare). Vroeger speelde ik ook met 5A maar ik merk dan ik minder dingen stuk maak met 7A (bekkens en stokjes). Het is dus gewoon persoonlijk. Het is onzin om te zeggen dat je 7A alleen voor Jazz mag gebruiken en dat elke metal drummer met 2A moet drummen.
Op maandag 14 april 2003 23:48 schreef Gitarist het volgende:
Ik speel dan wel hoofdzakelijk gitaar, maar als "subhobby" drum ik er ook een beetje bij, en wel op een (lach niet!) Peace drumstel (voor de niet-kenners, een b( of c-, of d-...)-merk van Pearl.
Ik drum in totaal 1.5 jaar het het gaat me redelijk af al zeg ik het zelf (zonder les).
Mijn vraag gaat over mijn stokken. Ik drum meestal met Vic Firth's 7A. Zijn deze goed voor mij of is dat puur persoonlijk voor wat het individu wil...
quote:Tja hij is niet erg goed. Alleen vind ik wel dat ie' goed zit bij Metallica, hij past er precies bij. Het is jammer dat Lars nummers zoals 'Dyers Eve' niet in 1 take kan spelen (en hij heeft dus ook nooit live gespeeld) maar hij kan wel een leuke act neerzetten en redelijk strak de nummers doen.
Ow ja, wie vindt ook dat Lars Ulrich een beetje een over het paard getilde drummer is? Zo goed is ie niet .... wel origineel, maarja....
Terry Bozio is goed, maar wat dacht je van:
Virgil Donati,
Buddy rich,
Vinnie Colauita
Steve Gadd
Mike Portnoy
Carter Beauford
Dave weckl
John Bonham
Keith Moon
Dave Weckl (God)
Simon Phillips
Danny Carey
Ik
Jij
oftwel, iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten, alleen behoren de laatste twee voor eeuwig tot de mindere goden waarschijnlijk | :
Zildjian K Dark Crash Thin roeleert het meest !!!
quote:Mwaahh qua techniek, originaliteit en snelheid is Bozzio zeker beter dan mensen zoals Mike Portnoy (is een redelijk gehypte drummer imho) Vinnie Colaiuta (respect voor z'n relaxte uitstraling btw
Op woensdag 16 april 2003 00:30 schreef Nemephis het volgende:
Het is haast relativisme, maar er is er lekker niet een de beste!Terry Bozio is goed, maar wat dacht je van:
Virgil Donati,
Buddy rich,
Vinnie Colauita
Steve Gadd
Mike Portnoy
Carter Beauford
Dave weckl
John Bonham
Keith Moon
Dave Weckl (God)
Simon Phillips
Danny Carey
Ik
Jij
oftwel, iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten, alleen behoren de laatste twee voor eeuwig tot de mindere goden waarschijnlijk | :Zildjian K Dark Crash Thin roeleert het meest
!!!
quote:waaaah, die heb ik ook!
Op woensdag 16 april 2003 00:30 schreef Nemephis het volgende:Zildjian K Dark Crash Thin roeleert het meest
!!!
quote:Op de medium thin na dan.
Op woensdag 16 april 2003 00:30 schreef Nemephis het volgende:
Zildjian K Dark Crash Thin roeleert het meest!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |