abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9765148
Hallo,

Naar aanleiding van dit topic Agorafobie Heb ik toch maar besloten professionele hulp te gaan zoeken. Ik zie het eigenlijk (onterecht) als een nederlaag maar ook een beetje opgelucht. Morgen bel ik de huisarts om het probleem te bespreken en te kijken wat de beste oplossing is. Psycholoog of zo.

Ik ben ondanks mijn fobie behoorlijk vooruit gegaan door, voor mij hele moeilijke, situaties op te zoeken en te overwinnen maar ik zit nu echt op een dood punt. Ik wordt iedere keer neerslachtig als ik door mijn pleinvrees ergens niet heen durf en het kost enorm veel energie om de situaties het hoofd te bieden. Het duurt nu ook zo`n 3 jaar en ik word er schijt ziek van

Heeft hier nog iemand ervaring met agorafobie en de behandeling er van ?

pi_9765970
Goed dat je die stap genomen hebt, je kan er alleen maar beter van worden.
Lambo of Rekt
pi_9766203
Heb er geen last van, maar erg goed dat je deze stap hebt genomen!
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † maandag 14 april 2003 @ 12:00:17 #4
47213 ArmaniMania
pi_9766236
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:10 schreef DjMuggs het volgende:
Hallo,

Naar aanleiding van dit topic Agorafobie Heb ik toch maar besloten professionele hulp te gaan zoeken. Ik zie het eigenlijk (onterecht) als een nederlaag maar ook een beetje opgelucht. Morgen bel ik de huisarts om het probleem te bespreken en te kijken wat de beste oplossing is. Psycholoog of zo.

Ik ben ondanks mijn fobie behoorlijk vooruit gegaan door, voor mij hele moeilijke, situaties op te zoeken en te overwinnen maar ik zit nu echt op een dood punt. Ik wordt iedere keer neerslachtig als ik door mijn pleinvrees ergens niet heen durf en het kost enorm veel energie om de situaties het hoofd te bieden. Het duurt nu ook zo`n 3 jaar en ik word er schijt ziek van

Hulp zoeken is nooit een nederlaag, je doet het goed. Heel veel suc6
pi_9766412
Therapie in combinate met medicijnen (als je dat wil) werkt vaak heel effectief. Op den duur kan je dan ook weer zonder pillen.
pi_9766585
Het is geen nederlaag maar een overwinning. Je gaat nu tenminste aan je probleem werken. En dat is stukken beter dan bij de pakken te blijven neerzitten. Getuigd van inzet dat je dit gaat doen.

Klasse dus

Veel sterkte ermee.

pi_9767100
Bedankt.

Ik zou gewoon weer willen gaan en staan waar ik wil zonder angst te hebben voor paniekaanvallen/hyperventilatie. Loop al zo`n 3 jaar er mee rond. Kan er ook niet door op vakanties.

maandag 14 april 2003 @ 14:46:27 #8
50430 Yuki
Student Midwife
pi_9769889
het is juist super dat je hulp gezocht hebt, en absoluut geen nederlaag

hoop dat je een wat prettigere tijd tegemoet komt... al weet ik ook dat therapie lang kan duren voor het zn vruchten afwerpt

geef niet op!

♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 16 april 2003 @ 12:47:13 #9
50718 Dr.DarkXL
RKM streetwear..
pi_9813424
hulp zoeken is gewoon vaak de beste oplossing, hope dat het allemaal beter zal gaan
"Some people say that I am sneaky, evil, and cruel. True, and I have many other fine qualities as well."
  donderdag 17 april 2003 @ 17:29:46 #10
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_9842733
Erg dapper...
pi_9849640
Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan die vermoed gegeneraliseerde fobie. Ik ben nu door verwezen naar het riagg bij een psychotherapeut. Over 6/8 weken heb ik een intake.

Ik hoop dat het beter gaat want ik voel me zwaar klote.

pi_9851740
quote:
Op donderdag 17 april 2003 22:46 schreef DjMuggs het volgende:
Ik ben vandaag naar de huisarts gegaan die vermoed gegeneraliseerde fobie. Ik ben nu door verwezen naar het riagg bij een psychotherapeut. Over 6/8 weken heb ik een intake.

Ik hoop dat het beter gaat want ik voel me zwaar klote.

Ik weet van mensen die een fobie hadden achteraf zeggen: "Had ik maar veel eerder hulp gezocht." Een fobie is vaak namelijk heel goed te behandelen.
pi_9851780
Tja...
euh stress en voeding..

let daar eens op..

Voedselintoleranties
kleurstoffen
cola koffie

niet meer nemen
zul je zien je knapt op

zucht
pi_9861297
quote:
Op donderdag 17 april 2003 23:59 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik weet van mensen die een fobie hadden achteraf zeggen: "Had ik maar veel eerder hulp gezocht." Een fobie is vaak namelijk heel goed te behandelen.

Ik hoop het en ik hoop snel. Hoe snel gaat zo`n behandeling eigenlijk ?
  vrijdag 18 april 2003 @ 15:41:53 #15
19727 yingyang
Still alive
pi_9861825
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:13 schreef DjMuggs het volgende:

[..]

Ik heb dus ook wel een fobie gehad en ben er helemaal van genezen nu. Gesprekken met de hulpverlening heb ik niets aan gehad. Die konden naar mijn idee mij niet een andere kijk aanpraten. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het er elders aan toe gaat. Ze namen mijn probleem ook niet erg serieus daar leek het op. Of ze namen het niet serieus omdat ze niet genoeg ervaring ermee hadden. Maar dan hadden zij moeten voorstellen om me door te sturen naar een andere instelling of prive therapeut.

Seroxat gaven ze me wel als steuntje in de rug. Seroxat zal best een beetje geholpen hebben maar ook niet alles.

Je moet maar zo denken, alles zit tussen je oren. Het is jou kijk op de wereld en op jezelf waardoor je je zo voelt. Als je die kijk een andere wending kunt geven dan zul je zien dat er een wereld voor je open gaat.

Sterkte ermee. En blijf vooral in jezelf geloven. Dan kom je een heel eind

vrijdag 18 april 2003 @ 15:45:27 #16
19727 yingyang
Still alive
pi_9861903
http://www.ipzo.com

Deze instelling lijkt me behoorlijk goed

Aan de website te zien nemen ze de mensen erg serieus met hun problemen.

woensdag 23 april 2003 @ 13:17:07 #17
53623 Liessepies
Can't touch this
pi_9958350
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 15:13 schreef DjMuggs het volgende:

[..]

Ik heb zelf een hoop mee gemaakt waardoor ik ook bepaalde aanvallen op straat enz kreeg... Na veel aandringen van me ouders en toen nog vriend ben ik met de huisarts wezen praten en hij verwees me door naar een maatschappelijkwerkster... Als je de eerste keer bent geweest zie je meestal wel tegen de tweede keer op... Maar daarna ga je er op je gemak gewoon heen hoar!!! echt geloof me!
Als je hulpsessie is afgerond en je gaat je leven weer proberen op te pakken... zie je het echt niet als een nederlaag!
Zoals ik het zeg: Dankzij mijn hulp sta ik sterker in mijn schoenen en ben ik in een klap volwassen geworden!
Ik kan nu met mensen praten die hetzelfde hebben mee gemaakt als mij, nu kan ik hun helpen en ze adviseren voor hulp etc.
Gewoon doen je krijgt er zeker geen spijt van! En je bent echt niet gek hoor als je hulp hebt... want zo dacht ik over mezelf
Succes! ik hoop te horen hoe het is gegaan!
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt!
pi_10125574
Ik ben nu pas op dewachtlijst geplaatst, nog ruim 2 maanden. Duurt nog wel even

Tot nu toe gaat het wel met de angst alleen ben af ent toe best wel neerslachtig. Ik heb wel ens gehoord dat gegeneralisseerde angst samen hangt met depressies. Klopt dat ?

zondag 4 mei 2003 @ 21:10:50 #19
53623 Liessepies
Can't touch this
pi_10203055
Ja dat heb ik ook gehad zolang wachten... Maar geloof je me dat heb je er wel voor over Wish you luck!! Dan horen we het over twee maanden wel
Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt!
pi_10916311
Volgende week heb ik een intake. Ben blij toe. Bedoeling is om mijn klachten in kaart te brengen. Het gaat met de angsten wel goed de laatste tijd maar de depressiviteit kent zo langzamerhand hoogtij dagen
pi_10916394
Heel veel succes , ben je zenuwachtig ??
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_10916655
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:20 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Heel veel succes , ben je zenuwachtig ??
Bedankt

Ik ben niet zenuwachtig. Ik wil er zo graag van af dat ik niet zenuwachtig ben. Heb je er ervaring mee ?

pi_10916755
Niet met fobie ,maar heb wel dagtherapie gehad voor Borderline , en ben achteraf blij dat ik het gedaan heb .
Het is beter als je er mee om leert gaan .
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_10916843
quote:
Op maandag 14 april 2003 11:10 schreef DjMuggs het volgende:
Hallo,

Heb je bij je agorafobie ook nog paniekaanvallen? Zo nee, dan zou je volgens de DSM-IV criteria voldoen aan de diagnose:
Agorafobie zonder paniekstoornis.

Anders dus: Paniekstoornis onder de hoofdnoemer Angststoornissen. Bij een paniekstoornis is bijna altijd agorafobie. De etiologie voor de agorafobie is dat je bang bent in de menigte of in de afgesloten ruimte zo'n paniekaanval te krijgen.

Vaak zien we dat zo'n stoornis in de familie voorkomt, dus ik ben benieuwd of anderen in jouw familie dat ook hebben.

Therapie bestaat uit benzodiazepinen, evt. anti-depressieva en cognitieve gedragstherapie. Exposure therapie. De behandeling ervan is soms moeilijk en geschiedt door de psychiater...

pi_10917163
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 22:35 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Heb je bij je agorafobie ook nog paniekaanvallen? Zo nee, dan zou je volgens de DSM-IV criteria voldoen aan de diagnose:
Agorafobie zonder paniekstoornis.

Anders dus: Paniekstoornis onder de hoofdnoemer Angststoornissen. Bij een paniekstoornis is bijna altijd agorafobie. De etiologie voor de agorafobie is dat je bang bent in de menigte of in de afgesloten ruimte zo'n paniekaanval te krijgen.

Vaak zien we dat zo'n stoornis in de familie voorkomt, dus ik ben benieuwd of anderen in jouw familie dat ook hebben.

Therapie bestaat uit benzodiazepinen, evt. anti-depressieva en cognitieve gedragstherapie. Exposure therapie. De behandeling ervan is soms moeilijk en geschiedt door de psychiater...

Volgens mijn huisarts wijzen mijn klachten op gegeneraliseerde angststoornis. Is goed te behandelen, heb ik van hem gehoord, met gedrags- og cognitieve therapie. Maar aangezien ik ook last van depressie heb krijg ik waarschijnlijk psychotherapie door een psycholoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')