ik hoorde laatst dat je 8 euro moet betalen om aandelen te kopen en 8 euro om ze weer te verkopen, dus dan zal je wel gedwongen worden om met een hoog bedrag te beleggen. ik wil zelf ook wel gaan beleggen maar ik zou graag de risico factor willen weten (heb al wat geld bij elkaar gespaard )
maar waar ik erg benieuwd naar ben wie er dus belegd en waarin er belegd is , hoeveel geld er belegd is en vooral wat het winst/verlies saldo was
Kortom je kunt enorme winsten maken met aandelen maar dat is zeker niet vanzelfsprekend. Als je aandelen koopt moet je er zeker van zijn dat je het geld de eerst komende 5-10 jaar niet nodig heb, zo maak je altijd wel een stijgende periode mee van de beurs.
quote:
Op maandag 14 april 2003 01:16 schreef k_man het volgende:
[Centraal] Aandelen.......
quote:goh nog duurder dan ik had gedacht, maar dat wordt dus nog ff sparen voor mij, iniedergeval bedankt voor de info
Op maandag 14 april 2003 16:58 schreef WorstKaas het volgende:
Bij www.alex.nl kun je gratis een beleggingsrekening openen.
Een transactie kost minimaal Euro 12.- Voor aan en verkoop ben je dus Euro 24.- kwijt.
Het is dan ook redelijk zinloos om voor Euro 100.- aan aandelen te gaan kopen.
Ik koop meestal vanaf 1000 Euro en dan een mooi afgerond aantal aandelen, zodat je snel kunt berekenen hoeveel je gewonnen/verloren hebt.
nog mensen die zelf beleggen ? graag info over welke aandelen enzovoorts
Ik betaal bij de rabobank 8 euro per transactie en ook nog bewaringskosten.(is geloof ik paar procent 3% ofzo)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |