abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9725783
Zoals SCH in enkele topics al noemt en iedereen ook wel kan zien wordt de invloed van televisiebeelden op het betaalde voetbal steeds sterker. Spelers worden geschorst zonder een kaart te hebben gekregen, maar op basis van televisiebeelden (Sibon) of juist vrijgesproken nav deze zelfde televisiebeelden (kezman).
Aan de andere kant zien we op televisie ook redelijk duidelijk dat een goal zoals Heerenveen die laatst maakte (Jensen, 3-2 tegen Roda) nooit had mogen worden toegekend, omdat de hele bal niet over de hele lijn is gegaan en er dus geen doelpunt is gescoord. Deze beslissing wordt echter niet ongedaan gemaakt door de KNVB. Zelfde geldt voor de duidelijke buitenspelgoal van Wamberto in de Amstel-Cup finale van vorig jaar en zo zijn er nog talloze voorbeelden van goals die onterecht werden afgekeurd en andersom.

Op de televisie kan je wel rustig en vanuit 4 hoeken kijken of een beslissing terecht was. De scheidsrechter en diens assistenten moeten in een split-second reageren. Hierbij worden dus wel eens fouten gemaakt. Charme van het voetbal kan je het noemen, maar in deze tijd waarin er veel geld omgaat in het voetbal en fouten van de arbiters dus letterlijk miljoenen kunnen kosten kan het erg zuur zijn.

Wat vindt men hier: TV-camera's meer invloed geven, of gewoon helemaal kappen ermee en de scheidsrechter volledig verantwoordelijk houden?

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_9725857
leuke avatar
  vrijdag 11 april 2003 @ 20:42:23 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_9725888
Laten zoals het nu is.

En ophouden met die schorsingen na het bekijken van op de tv.
Alleen als het zo ernstig is dat het wel nodig is.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  vrijdag 11 april 2003 @ 20:45:41 #4
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_9725959
In het geval van de schorsingen gaat het om straffen. Ik vind het goed dat die momenten nog eens nader bekeken worden.

Van de doelpunten moeten ze afblijven...ook als het eigenlijk buitenspel was ofzo. Een wedstrijd is klaar na 90 minuten.

Later word ik mijzelf in het groot.
  vrijdag 11 april 2003 @ 21:18:13 #5
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9726609
Er moet iets komen als er bij de NFL is: Daar kan een coach de beslissing aanvechten. Dan gaat de hoofd-scheids naar een speciale tv-scherm en kan hij op zn gemak naar replays vanuit alle hoeken kijken en de beslissing terug draaien of handhaven.
Als de coach het fout heeft en de beslissing van de scheids dus wel terecht was kost dat hem een time-out. Maar aangezien je die niet hebt in voetbal moet je wat anders verzinnen: een wissel lijkt mij dan het beste.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_9726766
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 21:18 schreef DaMayan het volgende:
Maar aangezien je die niet hebt in voetbal moet je wat anders verzinnen: een wissel lijkt mij dan het beste.
En als je die al hebt opgebruikt? Mag je dan geen protest meer indienen?
pi_9730219
Cool topic

Ik reageer laterzzz

pi_9734971
Je moet de televisiebeelden niet gebruiken, lijkt me. Fouten van een scheids- en of grensrechter horen erbij, zeker bij buitenspel. Daarom moeten ze bij twijfel NIET vlaggen. Je kan namelijk beter onterecht scoren dan een goal onterecht afkeuren, vind ik.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 12 april 2003 @ 16:03:05 #9
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_9736377
TV-camera's zijn de pest voor voetbal. Zet er 1tje neer op de lange zijde zonder zoomfunctie en laat het spel lekker gaan. Dan hebben we na de wedstrijd een stuk minder frustraties.
pi_9736393
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 20:42 schreef mitt het volgende:
Laten zoals het nu is.

En ophouden met die schorsingen na het bekijken van op de tv.
Alleen als het zo ernstig is dat het wel nodig is.

en wie bepaald of het ernstig of niet is?

ik vind een finale winnen door een duidelijke buitenspel goal trouwens ook vrij ernstig

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 12 april 2003 @ 16:28:44 #11
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_9736620
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 16:05 schreef Vision het volgende:

[..]

en wie bepaald of het ernstig of niet is?

ik vind een finale winnen door een duidelijke buitenspel goal trouwens ook vrij ernstig

Ik vind het ernstiger als de betreffende commissie de goal na de huldiging alsnog ongedaan maakt.
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_9736868
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 21:18 schreef DaMayan het volgende:
Er moet iets komen als er bij de NFL is: Daar kan een coach de beslissing aanvechten. Dan gaat de hoofd-scheids naar een speciale tv-scherm en kan hij op zn gemak naar replays vanuit alle hoeken kijken en de beslissing terug draaien of handhaven.
Als de coach het fout heeft en de beslissing van de scheids dus wel terecht was kost dat hem een time-out. Maar aangezien je die niet hebt in voetbal moet je wat anders verzinnen: een wissel lijkt mij dan het beste.
Je kan de trainer ook een vast aantal interventies geven.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  zondag 13 april 2003 @ 16:51:48 #13
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9752198
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 21:24 schreef Poepoog het volgende:
En als je die al hebt opgebruikt? Mag je dan geen protest meer indienen?
Yup. Daar moet je dus rekening mee houden als je wilt wisselen of protesteren.
  zondag 13 april 2003 @ 16:55:18 #14
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9752247
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 16:53 schreef aldostuta het volgende:
Je kan de trainer ook een vast aantal interventies geven.
Probleem is dan dat de trainers dan tegen het einde dan voor elk wissewasje een interventie kunnen aanvragen omdat ze die dan toch maar over hebben. Met wissels heb je een reden om het niet te doen, het moet wel wat kosten als je ontecht de scheids aanvecht. Zo moet je goed nadenken of het het wel waard is.
pi_9752440
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 20:37 schreef keeper het volgende:
Wat vindt men hier: TV-camera's meer invloed geven, of gewoon helemaal kappen ermee en de scheidsrechter volledig verantwoordelijk houden?
Ik vind het prima zoals het nu gaat. Een speler mag van mij best geschorst worden als blijkt dat die speler een smerige overtreding heeft gemaakt. Andersom mag van mij ook; als uit televisie beelden blijkt dat een gele of rode kaart onterecht was, dan mag die van mij ingetrokken worden. Kortom, als uit televisie beelden blijkt dat er een fout is gemaakt, mag deze fout van mij ongedaan worden gemaakt als dat praktisch is. Een wedstrijd over laten spelen omdat een goal toch later ontrecht blijkt, of juist terecht, is niet praktisch.
pi_9845346
quote:
Op zaterdag 12 april 2003 00:42 schreef SCH het volgende:
Cool topic

Ik reageer laterzzz

Ja, goeie reply man.. .
[ontpc]
Ja, ik ben een absoluut voorstander van minimale electronische hulpmiddelen..
Echter ben ik er ZWAAR op TEGEN dat na de wedstrijd kaarten worden ingetrokken..
Je moet niet met 2 maten gaan meten..
Als je na afloop kaarten wil gaan intrekken moet je ook onterechte doelpunten afkeuren en onterecht afgekeurde doelpunten toekennen..
Aangezien dat de sport zeker niet ten goede zal komen (hoop onduidelijkheid en uitslagen die na afloop veranderen) lijkt mij het een goede oplossing om iig (a la American Football) om de scheids de mogelijkheid te geven een situatie nogmaals te bekijken..
Of je stopt een aantal heren in een hokje met schermen die dmv een zendertje de scheids kunnen vertellen of het al dan niet buitenspel was.. (om maar wat te noemen..)
-
  donderdag 17 april 2003 @ 19:57:58 #17
9105 CAZZO
Povera vaffanculo
pi_9845652
quote:
Op zondag 13 april 2003 17:08 schreef Qi het volgende:

Ik vind het prima zoals het nu gaat. Een speler mag van mij best geschorst worden als blijkt dat die speler een smerige overtreding heeft gemaakt. Andersom mag van mij ook; als uit televisie beelden blijkt dat een gele of rode kaart onterecht was, dan mag die van mij ingetrokken worden. Kortom, als uit televisie beelden blijkt dat er een fout is gemaakt, mag deze fout van mij ongedaan worden gemaakt als dat praktisch is. Een wedstrijd over laten spelen omdat een goal toch later ontrecht blijkt, of juist terecht, is niet praktisch.

hier ga ik helemaal in mee
May the seed of your loins be fruitfull in the belly of your woman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')