quote:Zondag op Yorin van 20.30 tot 22.00
Documentaire
waarmee Michael Jackson zijn antwoord geeft op Living with Michael Jackson, de grensverleggende en spraakmakende documentaire van Martin Bashir die Yorin eerder op de Nederlandse televisie bracht. Jacksons versie vertoont beelden van zijn prive-camera die nooit bedoeld waren voor uitzending, maar die wederom spraakmakende uitspraken weergeven. Zo komt o.a. Michaels ex-vrouw en moeder van zijn twee kinderen, Debbie Rowe, voor het eerst exclusief aan het woord.
Ik ben benieuwd, ik denk dat het niks verandert aan het beeld dat we van hem hebben
als kind pop idool geworden...
vind je het gek dat ie er niet mee om kan gaan....
Beetje jammer... al die mensen die niets te doen hebben,....
ga klagen over je eigen verneukte leven
quote:Ehm, desalniettemin vind ik het een heel intrigerend idee hoe een mens denkt die in zo'n illustere wereld leeft! Een andere kijk op het leven misschien?
Op vrijdag 11 april 2003 18:55 schreef Lopat het volgende:
Laat die man toch, mishandeld in zijn jeugd...als kind pop idool geworden...
tis echt niet zo dat mister M-J mij zo enorm boeit, of dat ik de roddels zo smakelijk vind.
Toch stiekem even kijken
quote:Ik weet niet of je het hebt gelezen, maar deze docu is door Jackson zelf gemaakt.
quote:Aan de voorstukjes kon ik ervan opmaken dat ze delen van de docu van Basir laten zien en daarna wat er uit geknipt is
Op vrijdag 11 april 2003 19:01 schreef soullie het volgende:
Ik ga er van uit dat dit een docu word waarin M.J laat zien dat hij een geweldige vader is, en alles uit de vorige docu gelogen is (volgens hem).Toch stiekem even kijken
Ik ga wel kijken.
* psychionyx is MJ-fan
quote:
quote:nou van jou fotoboek word je anders ook niet veel vrolijker
Op vrijdag 11 april 2003 19:16 schreef trance40 het volgende:
Ik durf niet te kijken. Als ik die kop van die man zie schrik ik me dood
zie je nou je eigen domheid in..?
quote:
Veronica gids Nr.15Het was het gesprek van de dag, het documentaire interview van Martin Bashir met Wacko Jacko. Iedereen had er een mening over, van begrip voor zijn wereldvreemdheid door de omstandigheden waarin hij opgroeide tot onbegrip voor wat sommigen zien als pedofiele praktijken. Jackson vond dat bashir hem misleid had en een vertekend beeld van hem had geschetst. De King of Pop slaat terug met zijn eigen video-opnamen, waaruit blijkt dat de rol van Bashir inderdaad discutabel is.
quote:Ik kijken!
Op zondag 13 april 2003 19:59 schreef ilona-scuderia het volgende:
Gaat er nog iemand kijken zometeen of is Michael Jackson niet "hot" genoeg meer om naar te kijken of te luisteren...
quote:Ja, ik wil het ook zien, maar er zullen geen schokkende nieuwe dingen naar boven komen denk ik,die Bashir heeft hem verkeerd neergezet,dat wisten we al
Op zondag 13 april 2003 19:59 schreef haaahaha het volgende:[..]
Ik kijken!
Michael is gewoon een toffe gozer!
quote:Docu?
Op zondag 13 april 2003 20:59 schreef superhombre het volgende:
Deze docu is minder dan die van Bashir
Wie zegt dat die Bashir is en dat het niet allemaal voorzien is van een nepstem
quote:een cunt was?
Op zondag 13 april 2003 20:20 schreef drea het volgende:
tja michael is cool vroeger toen ik een kund was was iedereen gek van hem iedreen was fan the king of pop.
nu zie ik dat het nog steeds een kind.
zonder kwade bedoelingen m, maar hij spoort niet.
toch heb ik nog steeds sympatie voor hem en ga zo wel ff kijkken
quote:Het lijkt mij dat dat met een reden gedaan is, zodat je dat fototje van bashir bij elke vraag van hem ziet zodat je weet dat hij dat vroeg, zoiets
Op zondag 13 april 2003 21:48 schreef superhombre het volgende:
Dit is echt alleen maar gepraat
Wat ook irritant is dat soms aan de linkerkant saat wat bashir zegt terwijl het gewoon ondertiteld had kunnen worden
quote:Waarschijnlijk hadden ze dat ook zo in Amerika en wilden ze die vormgeving hier in Nederland ook zo houden.
Op zondag 13 april 2003 21:48 schreef superhombre het volgende:Wat ook irritant is dat soms aan de linkerkant saat wat bashir zegt terwijl het gewoon ondertiteld had kunnen worden
Het geheel onpartijdige standpunt van iemand die voor Jackson werkt.
Riiight.
quote:tjezus.
't blijft een pipo, assimilated or not.
quote:De camera is vastgemonteerd op een standaard die op Jackson gericht is. Daarom zie je Bashir niet.
Op zondag 13 april 2003 21:48 schreef superhombre het volgende:
Dit is echt alleen maar gepraat
Wat ook irritant is dat soms aan de linkerkant saat wat bashir zegt terwijl het gewoon ondertiteld had kunnen worden
Heeft Madonna niet een interview met hem afgezegd?
quote:Helemaal mee eens
Jammer genoeg is door de jaren heen de mening op Jackson van vele mensen gebaseerd op alle roddels die er over hem verspreid zijn.
Hopelijk worden mensen wakker geschud en laten hem meer met rust.
quote:Zo zijn mensen, dat is heel simpel...
Op zondag 13 april 2003 22:19 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Grappig om te zien dat niemand het interressant vindt nu MJ een beetje als een mens wordt geportretteerd.
Helemaal aan het eind vond ik wel leuk om te zien dat ze een stukje uit het interview haalden waarin Michael zegt dat wat hij ook doet, hij kan het nooit goed doen. Er zullen altijd eikels bij zijn die hem proberen neer te halen. Erg treffend!
quote:Klopt.
Op zondag 13 april 2003 21:59 schreef Hawk het volgende:
Bashir is een huichelaar, dat is nu wel duidelijk.Heeft Madonna niet een interview met hem afgezegd?
De docu van Bashir was gebaseerd op leugens, halve waarheden en een zucht naar sensatie.
Uit de docu van Bashir kon je ook wel opmaken dat kinderen erg gehecht waren aan MJ en andersom, dus daar zag ik niet zoveel verandering.
Echt overtuigend ontkrachten dat het geen 'sexual thing' is, is niet helemaal goed gelukt. Het doorvragen van Bashir zie je niet. Er is nog ruimte voor twijfel, maar het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit.
Jackson is wat mij betreft minder "wacko" dan ik dacht. En dat komt vooral door de uitleg over het dierentuinbezoek én waarom hij z'n kinderen er bij laten lopen als een "sinaasappelnetje" (om Albert Verlinde eens te quoten).
Het énige wat ik nog niet begrijp is je kind "Blanket" noemen, maar dat went vast wel.
MJ is iemand die geen kwaat zal doen! Hij geniet op zijn manier. En hij zegt zelf alles wat ik gemist heb koop ik nu. En als je ziet hoe hij die kinderen door middel van doe een wens stichting een super dag kan geven! Daar mogen veel mensen een VB aan nemen!!! Hij laat andere mee genieten van z,n geld van z,n bezittingen. Hij zegt ook zelf. zuin huis en tuin is een speeltuin voor kinderen en het kind in de volwasse persoon!
Ik heb altijd bewondering gehad voor MJ want een speciaal mens is het zeker. En tuurlijk maakt hij fouten. Maar je moet altijd de andere kant horen van het verhaal en dat willen de meeste mensen niet!
De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen.
ik zou trouwens wel graag een keer een analyse van Jackson's bloed willen zien.
Zwaar onder de tranquilizers oid.
quote:Ik ben het met je eens. Nu pas duidelijkheid over z'n operaties enzo. Ik geloof em best. Tuurlijk klopt ie niet helemaal, maar ik geloof wel dat alles heel erg opgeblazen wordt. En die interviews met die Debbie en z'n ouders enzo was toch ook wel overtuigend.
Op zondag 13 april 2003 23:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap helemaal niks van de overwegend negatieve reacties hier
Deze reportage gaf juist veel duidelijkheid en liet juist zien hoe Michael écht in elkaar steekt en hoe smerig de pers te werk gaat en iemand zonder reden helemaal kapot maakt
Ik vond deze uitzending veel boeiender dan de vorige...
quote:Dit bedoel je ironisch, toch?
Op maandag 14 april 2003 01:27 schreef Shirley het volgende:
Nu pas duidelijkheid over z'n operaties enzo. Ik geloof em best.
Slechts "één, oh nee... twee" plastische operaties aan zijn neus.
En nog een chirurgische behandeling nadat zijn haar in de fik vloog waardoor zijn jukbeenderen, zijn ogen, zijn kin en zijn kaken van vorm veranderden.
En geen bewijsmateriaal van zijn zgn huidziekte. Slechts foto's van mensen die écht aan die huidziekte lijden.
quote:Het kwam heel geloofwaardig over. Maar dat is mijn visie van het verhaal, als jij dat anders ervaart , best.
Op maandag 14 april 2003 01:36 schreef APK het volgende:[..]
Dit bedoel je ironisch, toch?
En nog een chirurgische behandeling nadat zijn haar in de fik vloog waardoor zijn jukbeenderen, zijn ogen, zijn kin en zijn kaken van vorm veranderden.En geen bewijsmateriaal van zijn zgn huidziekte. Slechts foto's van mensen die écht aan die huidziekte lijden.
quote:Dus Bashir manipuleert en je gelooft de huispropagandist van Jackson op zijn woord?
Op maandag 14 april 2003 01:41 schreef Shirley het volgende:
Het kwam heel geloofwaardig over. Maar dat is mijn visie van het verhaal, als jij dat anders ervaart , best.
quote:Ach, wat maakt het uit, aan beide verhalen zit een kern van waarheid, en zo belangrijk is het nou ook weer niet hoor. Tis MJ maar... denk om je hart zeg...
Op maandag 14 april 2003 01:48 schreef APK het volgende:[..]
Dus Bashir manipuleert en je gelooft de huispropagandist van Jackson op zijn woord?
quote:Dat zei ik toch ook al.
Op maandag 14 april 2003 01:54 schreef Shirley het volgende:[..]
Ach, wat maakt het uit, aan beide verhalen zit een kern van waarheid, en zo belangrijk is het nou ook weer niet hoor. Tis MJ maar... denk om je hart zeg...
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 14-04-2003 02:00]
quote:Dat heb je niet gezegd. Over een domme reactie gesproken...
Op maandag 14 april 2003 01:58 schreef APK het volgende:[..]
Dat zei ik toch ook al.
Wat een domme reactie.
wat een walgelijke vent...typisch amerikaans
quote:ja hee hallo
Op maandag 14 april 2003 01:36 schreef APK het volgende:
En geen bewijsmateriaal van zijn zgn huidziekte. Slechts foto's van mensen die écht aan die huidziekte lijden.
tis maar een mens hoor...ook geen misdadiger trouwens
quote:
Op maandag 14 april 2003 01:59 schreef Shirley het volgende:
Dat heb je niet gezegd. Over een domme reactie gesproken...
quote:
Op maandag 14 april 2003 01:07 schreef APK het volgende:
De waarheid zal dus wel ergens in het midden liggen.
toen hij 12 was werd hij verteld door zijn managers dat het beter was om te zeggen dat hij 8 was. Dat kwam veel beter over voor de verkoopcijfers, mensen zouden hem schattiger vinden.
Dat kwam later natuurlijk wel uit, maar Michael is van jongs af aan al geleerd om te liegen. Als je zo jong bent en dan wordt dat je geleerd, dan is dat best zwaar.
Ten tweede waarom ik denk dat Michael Jackson een betere relatie heeft met kinderen dan met volwassenen is dit, wat hij zelf ook al een beetje aangeeft;
Volwassenen hebben hem altijd verraden en nog iets; volwassenen zullen nooit tegen hem ingaan! Ik geloof niet dat hij iemand om zich heen heeft die zegt: 'Nee, Michael! Dit moet je niet zo doen, maar zo'.
Michael is zijn hele leven geaddoreerd door veel mensen en Michael is dit gewend. Volwassenen durven niet tegen hem in te gaan en Michael is gewend dat zij dit niet doen. Hij heeft nooit een gelijkwaardige relatie met iemand kunnen hebben omdat hij altijd al meer werd geaddoreerd dan dat iemand anders hem zou kunnen addoreren.
Wordt het nog herhaald dat iemand toevallig weet...?
quote:Dat is nog mild uitgedrukt.
Op maandag 14 april 2003 01:48 schreef APK het volgende:[..]
Dus Bashir manipuleert
quote:Ik vond MJ ander aardig op z'n moeder lijken wat gezicht betreft. Die had ook dezelfde kaaklijn, jukbeenderen en ogen.
Op maandag 14 april 2003 01:36 schreef APK het volgende:
En nog een chirurgische behandeling nadat zijn haar in de fik vloog waardoor zijn jukbeenderen, zijn ogen, zijn kin en zijn kaken van vorm veranderden..
quote:Helemaal mee eens!
Op zondag 13 april 2003 23:31 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik snap helemaal niks van de overwegend negatieve reacties hier
Deze reportage gaf juist veel duidelijkheid en liet juist zien hoe Michael écht in elkaar steekt en hoe smerig de pers te werk gaat en iemand zonder reden helemaal kapot maakt
Ik vond deze uitzending veel boeiender dan de vorige...
Het mooiste wat er gezegd werd, was:
"Mensen als Bashir komen en gaan, maar Michael zal hoe dan ook altijd blijven bestaan"
Ben geen fan van Michael ( meer), maar hij verdient op zijn minst een hoop respect.
En iedereen die nu loopt te verkondigen dat Bashir een schoft is, een hond die een arme man, het slachtoffer van een wereld vol geldwolven, schopt als hij al neer is, laten we niet vergeten dat een documentaire zoals deze altijd door de geinterviewde word goedgekeurd. Of denk je zelf dat Jackson en zijn legertje verknipte ja-knikkers Bashir vrij spel zouden geven zonder eerst het eindresultaat te zien?
Jackson was gewoon geschrokken door de negatieve feedback die hij kreeg en besloot na de reacties te hebben gehoord met zijn "versie" te komen.
Wat ik zwak vond was dat ze interviews van Bashir erbij haalden waar hij iets anders zij dan toen hij bij Michael was, iets dat me niks verbaast. Michael Jackson is niet een van de meest stabiele figuren, ik herinner me nog dat ik naar "take 1" keek en me afvroeg waar die Bashir zo angstig uit zijn ogen keek, met behoorlijk milde vragen. En zoals Bashir al aangaf in zijn versie, er waren dingen die hij niet mocht uitzenden, iets dat doet vermoeden dat Jackson en zijn trawanten wel degelijk enige zeggenschap hadden over het eindresultaat.
Had Bashir echt gezegd wat hij had willen zeggen en hoe hij over de zaken dacht dan had Jackson hem zonder pardon de straat op gegooid en hadden we geen documentaire gehad. Dus zo vreemd is het niet dat we in andere interviews met Bashir een andere mening krijgen als in de documentaire.
Of is hier iemand werkelijk zo verschrikkelijk naief om te denken dat Bashir zijn werkelijke mening had kunnen geven, zonder deze te verbloemen of te verbergen, en zijn documentaire af had kunnen maken?
Waar de documentaire van Bashir dan sensatie belust was, was de documentaire van Jackson een persoonlijke kruistocht om maar aan te tonen dat Bashir een in- en in slechte man is.
quote:Dat is bij Jackson niet gebeurd.
Op maandag 14 april 2003 10:32 schreef Kugari-Ken het volgende:
documentaire zoals deze altijd door de geinterviewde word goedgekeurd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |