abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9712470
Sinds 1 week slik ik Efexor; een anti-depresiva. De bijwerkingen waren er al na 2 dagen (o.a. onrustig slapen, minder eetlust, slap in de benen, gevoel alsof je een jointje hebt gerookt, winderigheid en geen libido meer ) Al deze negatieve bijwerkingen... Binnen 1 maand moet het medicijn gaan werken; nemen dan ook de bijwerkingen af Iemand ervaring hiermee, de bijwerkingen vind ik echt k*t!!!
pi_9712499
Wat ik over anti depresivia weet is dat na ongeveer 2 weken de bijverschijnselen afnemen over het algemeen. Zijn ze na een maand nog niet weg even terug naar de huisarts. Hoe dan ook gewoon blijven slikken en niet opeens stoppen...na een tijdje ga je merken dat je bij veschijselen minder worden.
......CocaCola
pi_9712512
Let's hope so, door die bijwerkingen zou je juist meer deprie kunnen worden!
  vrijdag 11 april 2003 @ 02:29:43 #4
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_9712515
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:23 schreef tjakk_haha het volgende:
Wat ik over anti depresivia weet is dat na ongeveer 2 weken de bijverschijnselen afnemen over het algemeen. Zijn ze na een maand nog niet weg even terug naar de huisarts. Hoe dan ook gewoon blijven slikken en niet opeens stoppen...na een tijdje ga je merken dat je bij veschijselen minder worden.
Je gaat merken dat de bijverschijnselen minder worden omdat het medicijn z'n werk doet: het vlakt je beleving af. Dus straks kan het je eigenlijk niet zoveel meer schelen dat je die bijwerkingen ooit vervelend vond. Zuur maar waar.

(offtopic) Maupin, is je 'voornaam' soms Amistead?!

Ben te zaai voor een signature
pi_9712518
Ja dat klopt ook. Ik had dat ik me de eerst periode juist rotter ging voelen...maar na verloop van tijd draairde dat om. Maar die bij veschijnselen verdwijnen helemaal als het goed het goed is. Hoe dan ook niet opeens afbreken (die neiging had ik) maar gewoon slikken.
......CocaCola
pi_9712523
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:29 schreef Roache_ het volgende:

(offtopic) Maupin, is je 'voornaam' soms Amistead?!

Yep! Tales of the City is echt cool!!! (Heb alle afleveringen op video)
pi_9712527
Ik heb welliswaar een ander middel geslikt (Tryptisol) omdat ik een lange periode dagelijks pijn had. Een voordeel van veel anti-depressiva's is dat je een mindere pijnbeleving hebt.
De bijwerkingen die je noemt zijn op vrijwel alle anti-depressiva's wel van toepassing. Toch slaat het ene middel beter aan dan het andere, dat is persoonlijk. Ook zijn er nieuwere varianten van anti-depressiva op de markt die aanzienlijk minder zware bijwerkingen hebben.
Maar het is moeilijk te oordelen of een anti-depresiva je ligt na een paar dagen.
Vaak is het even zwaar om er door heen te bijten want je voelt je echt heel lullig, dat is niet te omschrijven aan mensen die het nooit geslikt hebben. Maar veel mensen (miljoenen!) hebben er uiteindelijk wel veel meer baat bij dan dat ze er hinder van ondervinden.
Zeker de eerste 2 weken zijn beroerd maar het neemt wel af na 2 weken. En na ongeveer een maand zou het middel zijn werk echt helemaal moeten doen.
Meer informatie over Efexor en andere anti depresiva is makkelijk terug te vinden op de site van Achmea Health:
http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showmed&id=237
Mocht je de bijwerkingen echt niet trekken, ga dan zeker terug naar de arts. Er zijn zoveel verschillende soorten anti-depresiva, je kunt dan beter iets anders proberen.
Héél veel sterkte!
This is my world This is my planet And My Planet ROCKS
pi_9712531
NIET SLIKKEN mijn tip heb er 3 jaar aangezeten.Het is verslavend en het helpt niet.Op moment van wel maar erna NIET.Zorg dat jezelf eruit komt
  vrijdag 11 april 2003 @ 02:37:35 #9
38316 BoomSmurf
pi_9712533
Ik ben er zelf nooit aan begonnen maar een toenmalige vriendin van me wel, ik herinner me zo het merk niet meer, maar je kon het gewoon kopen bij de etos... na een tijdje werd ze er constant misselijk van, hoofdpijn, etc. Dit is niet overgegaan tot ze er uiteindelijk mee stopte.
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_9712540
Dank je (voor de info) DoucheMeermin

Tis alleen zo'n gekke gewaarwording, het lijkt wel of ik zweef...
En ja, ik ben een man; ik was vandaag een beetje geil; maar ho maar,, het lukte niet

pi_9712544
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:36 schreef AngelBabe het volgende:
NIET SLIKKEN mijn tip heb er 3 jaar aangezeten.Het is verslavend en het helpt niet.Op moment van wel maar erna NIET.Zorg dat jezelf eruit komt
Ik heb 10 jaar in de verpleging gewerkt maar dat heb ik echt zelden gehoord. En de middelen die verslavend blijken (nog hele lichte mate!) worden uit de handel gehaald.
Feit is wel dat je niet van de één op de andere dag kunt stoppen met anti-depresiva. Net zoals dat je het moet opbouwen, zul je ook de tijd moeten nemen om het af te bouwen.
Dat anti-depresiva zwaar verslavend is, is echt een bakerpraatje.
Ligt ook een tikkeltje aan de persoon zelf, sommige mensen raken aan alles snel verslaafd.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:38 schreef Maupin het volgende:
Dank je (voor de info) DoucheMeermin

Tis alleen zo'n gekke gewaarwording, het lijkt wel of ik zweef...
En ja, ik ben een man; ik was vandaag een beetje geil; maar ho maar,, het lukte niet

YW
Ook dat probleem lost echt vanzelf weer op hoor.
Ga je weer als de brandweer over een paar weken!

[Dit bericht is gewijzigd door DoucheMeermin op 11-04-2003 02:43]

pi_9712547
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:36 schreef AngelBabe het volgende:
Ik voel me al heel lang rot, praten (riagg) loste het niet op, dus als 1 pilletje per dag het werk doet... Ik heb er wel vertrouwen in! (Een vriend van mij slikt al 1 jaar anti-depresiva en hij is er echt van opgeknapt! Hij heeft alleen nooit verteld over de bijwerkingen; schaamte )
pi_9712553
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:41 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Ik heb 10 jaar in de verpleging gewerkt maar dat heb ik echt zelden gehoord. En de middelen die verslavend blijken (nog hele lichte mate!) worden uit de handel gehaald.
[..]

YW
Ook dat probleem lost echt vanzelf weer op hoor.
Ga je weer als de brandweer over een paar weken!
Feit is wel dat je niet van de één op de andere dag kunt stoppen met anti-depresiva. Net zoals dat je het moet opbouwen, zul je ook de tijd moeten nemen om het af te bouwen.
Dat anti-depresiva zwaar verslavend is, is echt een bakerpraatje.
Ligt ook een tikkeltje aan de persoon zelf, sommige mensen raken aan alles snel verslaafd.

Nou ik heb aan de prozac gezeten en ik vertel je het was geen pretje toen ik moets stoppen.Het gat was tig keer groter als ervoor.Kijk dat het er is om iemand te helpen dat zal best,maar ik blijf erbij beste is zonder al die shit.heb je ook geen zeik erna als je stopt anders blijf je eraan hangen.toen ik met de prozac stopte ging ik over naar themazepan oxazepam om te relaxen en van kwaad komt erger.Toch??
pi_9712559
Voor veel mensen is het wel een steuntje wat ze net even kunnen gebruiken. Ook omdat je je problemen wat makkelijker kunt loslaten, beter kunt relativeren.
Heel veel mensen schamen zich voor het gebruik van anti-depresiva.
Maar als je weet dat Prozac (de hittopper onder de anti-depresiva's) een van de meest geproduceerde medicijnen ooit blijkt te zijn, weet je wel dat hele volksstammen het wel eens gebruiken of gebruikt hebben.
pi_9712562
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:37 schreef BoomSmurf het volgende:
Ik ben er zelf nooit aan begonnen maar een toenmalige vriendin van me wel, ik herinner me zo het merk niet meer, maar je kon het gewoon kopen bij de etos... na een tijdje werd ze er constant misselijk van, hoofdpijn, etc. Dit is niet overgegaan tot ze er uiteindelijk mee stopte.
AD is een amfetamine...
kun je niet kopen bij de etos
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_9712569
Ja das waar tis ook goed dat het er is in bepaalde mate ewn vooral niet te lang.Want overal waar te voor staat is niet goed.ik zou het echt niet nog es willen.Als ik toen beter had geweten had ik het anders gedaan.Al zuigt het riagg daar niet van,maar als je een goede dokter hebt dan zit je goed.Die vond ik dus na die 3 jaar en die heeft me echt geholpen met mijn Postnatale depressie slecht huwelijk enz.
pi_9712571
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:45 schreef AngelBabe het volgende:

[..]

Nou ik heb aan de prozac gezeten en ik vertel je het was geen pretje toen ik moets stoppen.Het gat was tig keer groter als ervoor.Kijk dat het er is om iemand te helpen dat zal best,maar ik blijf erbij beste is zonder al die shit.heb je ook geen zeik erna als je stopt anders blijf je eraan hangen.toen ik met de prozac stopte ging ik over naar themazepan oxazepam om te relaxen en van kwaad komt erger.Toch??

Daar noem je ook een anti-depresiva van de eerste generatie.
Nu wordt dat amper meer voorgeschreven, er zijn veel betere varianten.
Themazepan en oxazepam zijn benzodiazepines, varianten van de alom bekende valium. En ja, die zijn wel heel verslavend.
Dan had je nog beter weer aan de Prozac kunnen gaan, das ten alle tijden minder erg dan benzodiazepine verslaving (=schijnt bijna net zo erg te zijn als heroine-verslaving, superheavy gewoon).
pi_9712574
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:48 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

AD is een amfetamine...
kun je niet kopen bij de etos

Het zal wel St. Janskruid geweest zijn; is ook een soort van anti-depresiva
pi_9712576
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:51 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Themazepan en oxazepam zijn benzodiazepines, varianten van de alom bekende valium. En ja, die zijn wel heel verslavend.
Dan had je nog beter weer aan de Prozac kunnen gaan, das ten alle tijden minder erg dan benzodiazepine verslaving (=schijnt bijna net zo erg te zijn als heroine-verslaving, superheavy gewoon).

Zie je dat wat een toemie dat is En maar zeggen dat het goed is voor je gemoedstoestand!!!!Echt ben blij dat die tijd achter me ligt niet never en nooit meer(hoop ik)
pi_9712584
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:50 schreef AngelBabe het volgende:
Ja das waar tis ook goed dat het er is in bepaalde mate ewn vooral niet te lang.Want overal waar te voor staat is niet goed.ik zou het echt niet nog es willen.Als ik toen beter had geweten had ik het anders gedaan.Al zuigt het riagg daar niet van,maar als je een goede dokter hebt dan zit je goed.Die vond ik dus na die 3 jaar en die heeft me echt geholpen met mijn Postnatale depressie slecht huwelijk enz.
Dus het is gelukkig goedgekomen! Maar heb je dan totaal geen steun aan de medicijnen gehad
pi_9712588
Best wel jammer dat je destijds zo slecht geholpen bent AngelBabe. Zoals een postnatale depressie is deels een hormoonkwestie, en prima op te lossen met bijvoorbeeld anti-depresiva maar dan zeer zeker niet Prozac! En al helemaal geen kalmerende middelen.
(Gevaarlijke situatie ook! Een baby en dan dat soort middelen voor geschreven krijgen).
Sommige artsen zijn echt hun titel niet waard.
Ben blij te lezen dat je er helemaal bovenop gekomen bent, vind dat echt knap!
pi_9712590
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:55 schreef Maupin het volgende:

[..]

Dus het is gelukkig goedgekomen! Maar heb je dan totaal geen steun aan de medicijnen gehad

Achteraf gezien niet eerlijk gezegt.Je zult het toch echt zelf moeten doen.Voor mijn gevoel heb ik toen alleen mijn problemen onderdrukt maar niet opgelost.op het moment zelf voel je je goed en kun je alles aan,maar ohw god erna.Nee,niet nog es.ik heb zelfmoordpogingen gedaan(en nee niet voor de aandacht)zonder dat iemand het wist.Dus werd ik volgepropt met die troep.Ik voelde me super ik kon alles aan,maar er werd nix aan me probleem gedaan.dat kwam pas toen ik een andere dokter kreeg.Die vond het niet normaal wat ik allemaal slikte.En vanaf toen ben ik er met me volle verstand en met hem aan gaan werken.
  vrijdag 11 april 2003 @ 03:00:59 #23
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_9712593
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:51 schreef DoucheMeermin het volgende:

[..]

Benzodiazepines en anti-depressiva staat tot kalf en gedempte put.
Met valium-derrivaten onderdruk je, terwijl je met anti-depressiva daadwerkelijk "kunt genezen" lees 'je doen geloven dat je beter bent'.
Ga alsjeblieft praten met iemand die er verstand van heeft; zolang je nog geen dwanggedachten over het uitmoorden van hele volksstammen hebt ben je volgens mij beter af met niet-medicinale therapie. Ziek in je hoofd-depressief-suicidaal-whatever; uiteindelijk zijn het allemaal symptoomonderdrukkers. Het probleem bij de wortel aanpakken helpt denk ik altijd beter.
Bij een gebroken been helpt een gipsspalk beter dan een paracetamol, bij een gebroken brein kun je denk ik beter gaan praten dan er een valiumpje tegenaan gooien. Maar goed, aan jou de keus. Ik zou me wel twee keer bedenken als ik geil was en er gebeurde niks....
Ben te zaai voor een signature
pi_9712594
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 02:59 schreef DoucheMeermin het volgende:
Best wel jammer dat je destijds zo slecht geholpen bent AngelBabe. Zoals een postnatale depressie is deels een hormoonkwestie, en prima op te lossen met bijvoorbeeld anti-depresiva maar dan zeer zeker niet Prozac! En al helemaal geen kalmerende middelen.
(Gevaarlijke situatie ook! Een baby en dan dat soort middelen voor geschreven krijgen).
Sommige artsen zijn echt hun titel niet waard.
Ben blij te lezen dat je er helemaal bovenop gekomen bent, vind dat echt knap!
Dank je ben zelf ook blij,want ik had er in die tijd 2 ene van 2 en ene van uhm ja net 2 mnd toen ik het kreeg.Dus ik ben one of the lucky ones en een van de sterke
pi_9712605
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 03:00 schreef Roache_ het volgende:
Met valium-derrivaten onderdruk je, terwijl je met anti-depressiva daadwerkelijk "kunt genezen" lees 'je doen geloven dat je beter bent'.
.....[meer tekst]
Ik ben met je eens dat het probleem er niet mee opgelost is.
Anti-depresiva kan een steun in de rug zijn maar aan hetgeen wat je depressief maakt moet je ten alle tijden wel werken.
En ach, een stijve heb je misschien 1 tot 2 x per dag.
Je gemoedstoestand hangt 24 uur aan je.
Dan lijkt 2 weken verminderd functioneren van je Willy me toch overkomelijker (ben geen vent maar toch )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')