Wel leuk om te horen.
Ik heb zelf een webdesignbedrijf, parttime. Loopt wel redelijk. Ik heb verder niemand in dienst, maar werk met freelancers die gedeelde opdrachten voor mij doen. Op deze manier geen risico, erg fijn werken is dat.
quote:Ja, webdesignbedrijf, in eentje, vanuit huis, weinig opdrachten tot nu toe gehad. Dit ook ivm school, moet het een beetje combineren. Dus kan niet alles aannemen!
Op donderdag 10 april 2003 17:36 schreef qwerty22 het volgende:
Ben benieuwd of veel mensen hier een eigen bedrijf hebben? Zo ja, vertel er eens wat over (loopt het, hoeveel mensen, wat voor bedrijf, etc).Wel leuk om te horen.
Ik heb zelf een webdesignbedrijf, parttime. Loopt wel redelijk. Ik heb verder niemand in dienst, maar werk met freelancers die gedeelde opdrachten voor mij doen. Op deze manier geen risico, erg fijn werken is dat.
Momenteel ben ik met wat projecten bezig, prive projecten, die eigenlijk ook een onderdeel moeten zijn van portfolio.
Daarnaast zoek ik momenteel nog opdrachten, dus als iemand nog wat heeft!
quote:Hoe 'werk' jij met freelancers? Ik bedoel hoe heb je dat fiscaal en juridisch gedekt?
Op donderdag 10 april 2003 17:36 schreef qwerty22 het volgende:
Ben benieuwd of veel mensen hier een eigen bedrijf hebben? Zo ja, vertel er eens wat over (loopt het, hoeveel mensen, wat voor bedrijf, etc).Wel leuk om te horen.
quote:Ik ben ook bezig met een bedrijf in de IT maar dan meer netwerken en directory oplossingen. Ik zoek dus vooral techneuten met verstand van zaken als windows en novell.
Op donderdag 10 april 2003 17:47 schreef qwerty22 het volgende:
Tja, hangt er nogal vanaf wat voor mensen je zoekt. Voor wat voor een bedrijf heb je mensen nodig?
We werken voor bv. een maatschap van fysiotherapeuten maar hebben ook werk gedaan voor hotels van oranje en andere grote klanten.
Je komt echt overal, ik zou het werk bijna vrijwillig doen
nieuwe site is http://www.florad.nl maar die is nog tijdelijk onder construction!
Owja, ik zelf ben de commerciele man en financiele man. Ik heb zeg maar de begin en eindregie... Erg leuk werk, bijzonder leuke markt met bijzonder leuke klanten. Werken allemaal direct met de opdrachtgevers en komen op alle markten wel, naast veel werken is het veel leren! En wat me ook bevalt is stagairs begeleiden, leer jezelf van en het is mooi om te zien dat ze echt wat hebben geleerd!!!
Vaak moet je freelancers wel wat achter de broek aan zitten. Helemaal bij webdesign, zijn het vaak jongens die nog op school oid zitten en dit er naast doen. Maar het is zeer interessant. Niet duur plus weinig verplichtingen.
quote:Pas naar seminar van KvK geweest, gaat door alle regio`s geloof ik. Hieronder de info:
Op donderdag 10 april 2003 17:50 schreef Smirnoff_ice het volgende:[..]
Hoe 'werk' jij met freelancers? Ik bedoel hoe heb je dat fiscaal en juridisch gedekt?
" Gewijzigde wetgeving per 1 januari 2002 "Freelancers: werknemers of zelfstandigen?"
Het is niet altijd mogelijk of wenselijk om uw werknemers in vaste dienst te nemen. Steeds meer ondernemers werken daarom met freelancers.
Vaak wordt gedacht dat er bij het werken met freelancers geen sociale premies afgedragen hoeven te worden en dat de ontslagbescherming of secundaire arbeidsvoorwaarden niet van toepassing zijn.
Zo eenvoudig is het echter niet. Of er wel of geen sprake is van een arbeidsovereenkomst hangt af van de omstandigheden waaronder de freelancer werkt. Zo is het bijvoorbeeld de vraag of een bouwbedrijf dat de werkzaamheden niet aan kan en daarom een zelfstandige zonder personeel (ZZP-er) inschakelt, dit kan doen zonder gevolgen voor de loonbelasting en de premies volks- en werknemersverzekeringen.
De Kamer van Koophandel organiseert een voorlichtingsbijeenkomst waarin wordt uitgelegd waar u op moet letten bij het werken met freelancers. Daarbij wordt ook aandacht besteed aan de wijzigingen die op 1 januari 2002 van kracht zijn geworden door de nieuwe wetgeving ter beoordeling van de zelfstandigheid.
Voor wie is deze bijeenkomst bedoeld?
Deze bijeenkomst is bedoeld voor ondernemers die werken met freelancers. Voor freelancers is er de bijeenkomst ´Werken als freelancer´. Voor meer informatie kunt u bellen naar bovenstaande nummers."
quote:Reclamebureau is nogal algemeen. Wat doe je dan zoal? Lijkt me dat het in die markt al aardig druk is zeg maar...:)
Op donderdag 10 april 2003 17:52 schreef Rorik het volgende:
Eigen reclamebureau, 4 mensen in dienst en nu 2 stagairs. Erg leuk en vooral afwisselend werk, heb de kans gekregen om activiteiten over te nemen van bestaand reclamebureau waar ik nu heel veel van leer.
quote:Wij zitten in Zeeland, niet redelijk druk maar ligt eraan hoe je je positioneert in de markt, als duur en luxe of op andere manier. Wij hebben hele eigen ideeen hierover, we acquireren ook niet maar toch altijd meer dan genoeg werk.
Op donderdag 10 april 2003 18:00 schreef qwerty22 het volgende:[..]
Reclamebureau is nogal algemeen. Wat doe je dan zoal? Lijkt me dat het in die markt al aardig druk is zeg maar...:)
Ons werk bestaat uit het begeleiden van reclamecampagnes of opzetten en het maken en ontwikkelen van allerlei reclame-uitingen. Veelal brochures etc.
Deze 2 weken afgeleverd werk:
UK catalogus Schelde international -> scheldeinternational.com
Brochure maatschap de Clavers -> clavers.com
Brochure ROC, afdeling training en consult seminar, Thema bijeenkomst management -> roczeeland.nl
Bij bovenste ook (deel van) de site ontwikkeld.
Verder doen we ook weleens opzetten of begeleiden van business events, maar is laatste tijd weinig animo voor.
[Dit bericht is gewijzigd door Rorik op 10-04-2003 18:08]
quote:Wat doet jullie reclamebureau? Alleen het denk werk of regelen jullie erna alles ook? Vroeg het me af!
Op donderdag 10 april 2003 17:52 schreef Rorik het volgende:
Eigen reclamebureau, 4 mensen in dienst en nu 2 stagairs. Erg leuk en vooral afwisselend werk, heb de kans gekregen om activiteiten over te nemen van bestaand reclamebureau waar ik nu heel veel van leer.We werken voor bv. een maatschap van fysiotherapeuten maar hebben ook werk gedaan voor hotels van oranje en andere grote klanten.
Je komt echt overal, ik zou het werk bijna vrijwillig doen
nieuwe site is http://www.florad.nl maar die is nog tijdelijk onder construction!
En als die website niet lukt, dan weet je me te vinden!
quote:Ja, twee... één in de zakelijke dienstverlening en één handelsbedrijf
Op vrijdag 11 april 2003 10:54 schreef qwerty22 het volgende:
Opvallend is dat jongeren vooral dienstverlenende bedrijven hebben (internet, reclame, ..) en maar weinig productie of handelsbedrijven. Komt waarschijnlijk door de hogere opstartkosten bij productie.
Ik denk dat het meestal ook simpeler is 'iets dienstverlenends' te gaan doen; jezelf of je kennis projectmatig inzetten voor andere bedrijven. Handel, productie of verkoop brengen andere risico's en investeringen met zich mee. Bovendien zullen dat soort bedrijven in het algemeen pas op termijn gaan opleveren. En dus moet je óf zelf beschikken over voldoende financiele middelen, óf een bank zo gek zien te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 11-04-2003 11:55]
quote:Vertel...
Op vrijdag 11 april 2003 11:51 schreef ElisaB het volgende:[..]
Ja, twee... één in de zakelijke dienstverlening en één handelsbedrijf
quote:Een onderzoeksbureau (sinds 1998), waar inmiddels dagelijks zo'n 40 mensen aan het werk zijn. En een internetwinkel (recent).
Op vrijdag 11 april 2003 11:52 schreef qwerty22 het volgende:
Vertel...
wat voor bedrijven zijn het? Wat verkoop je?
Al bijna 2,5 jaar nu.
En dat bevalt uit-stekend!
Gaat steeds beter, 2000+3 word het jaar!!!
zie
[spam]
[/spam]
quote:Die site/stijl van jouw is echt
Op vrijdag 11 april 2003 16:32 schreef BDisOKE het volgende:
* BDisOKE is ook eigen baas.Al bijna 2,5 jaar nu.
En dat bevalt uit-stekend!
Gaat steeds beter, 2000+3 word het jaar!!!
zie
[spam]
[afbeelding]
[/spam]
Trouwens je portfolio geeft hier steeds 404-errors
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |