abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9683814
eerst die andere vol voordat je een nieuwe post!
pi_9683823
Titel
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9683834
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
eerst die andere vol voordat je een nieuwe post!
Ik weet niet wat je bedoelt.
  woensdag 9 april 2003 @ 19:11:47 #5
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9683842
Eindelijk weer een betere titel
[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
pi_9683843
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je bedoelt.

pi_9683853
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:01 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij kunt er niks aan doen, nederlands is niet je moedertaal

Jij kunt er niets aan doen dat ik kennelijk beter Nederlands kan dan menigeen rasechte Hollander (gevluchte bataaf/Duitser)

Oh ja, voor de rest van de mensen in dit topic die nu opeens makkelijk lopen te blèren tegen anderen... blèr maar tegen Ali.

quote:
Zonder handen wil Ali niet leven

Nu de bombardementen op Bagdad steeds heviger worden, worden de ziekenhuizen overspoeld met gewonden. Artsen staan dag en nacht aan de operatietafel. Zoveel dodelijke verwondingen als nu hebben ze nog nooit gezien, zeggen ze.

De 12-jarige Ali Ismail Abbas lag te slapen toen de oorlog zijn leven kwam verwoesten. 'Het was middernacht toen de bom op ons huis viel', vertelt hij vanaf zijn bed in het Kindi-ziekenhuis in Bagdad. 'Mijn vader en moeder en broer waren dood. Mijn moeder was vijf maanden in verwachting. Ik was bewusteloos. De buren hebben me uit het puin gehaald en naar het ziekenhuis gebracht.'

De bom heeft hem niet alleen allebei zijn ouders ontnomen, zijn broer, een tante, drie neven en drie andere familieleden die te logeren waren, maar heeft ook zijn beide armen weggerukt. Ali ziet voor zichzelf geen toekomst meer. 'Kunt u me helpen mijn armen terug te krijgen?' vraagt hij aan de verslaggever naast zijn bed. 'Zouden de dokters me en paar nieuwe handen kunnen geven? Als ik geen handen krijg, pleeg ik zelfmoord', zegt hij terwijl de tranen over zijn wangen rollen.

'Toen ik klein was wilde ik officier in het leger worden, maar nu niet meer', vertelt Ali. 'Nu wil ik liever dokter worden. Maar hoe moet ik dat doen? Zonder handen?' Over zijn romp staat een houten staketsel om te voorkomen dat het beddengoed in aanraking komt met de brandwonden die zijn lijf overdekken. Een van zijn tantes zorgt voor hem. Ze voert hem zijn eten, wast hem, bidt voor hem en vertelt hem troostend dat zijn ouders nu in de hemel zijn.

'Wij hebben deze oorlog nooit gewild, ik was doodsbang voor oorlog. Waarom hebben ze ons toch gebombardeerd? We woonden gewoon maar in een armoedige buurt', zegt Ali, niet beseffend dat de oostelijke wijk van Bagdad waar hij woonde werd omringd door militaire installaties.

Sinds de Amerikaanse troepen Bagdad hebben bereikt en de luchtaanvallen nog heviger zijn geworden, kunnen de artsen en verpleegkundigen van het Kindi-ziekenhuis de stroom gewonden haast niet meer aan.

De ene ambulance na de andere rijdt voor met gewonden uit alle delen van de hoofdstad. Bij gebrek aan brancards worden veel slachtoffers op een beddenlaken naar binnen gedragen. Artsen zijn naarstig op zoek naar een vrij bed. Uit de ziekenzalen klinkt het gekerm van patiënten en het gesnik van moeders.

'Tijdens de ergste bombardementen hebben de ziekenhuizen wel honderd gewonden per uur moeten opnemen', zegt Roland Huguenin-Benjamin, woordvoerder van het Internationale Rode Kruis in Bagdad. Het Rode Kruis heeft de ziekenhuizen voorzien van eerste-hulpdozen en operatiebenodigdheden. Maar volgens de adjunct-directeur van het Kindi-ziekenhuis, dokter Osama Saleh al-Duleimi, is er door de stroom van gewonden een tekort gerezen aan narcosemiddelen en pijnstillers.

Bovendien is er een tekort aan medisch personeel, want vanwege de zware luchtaanvallen kunnen niet alle medewerkers naar het ziekenhuis komen. Artsen staan dag en nacht aan de operatietafel, verpleegkundigen hebben geen tijd om de bebloede brancards schoon te maken.

'Ik ben al 25 jaar arts en dit is het ergste wat ik ooit gezien heb qua aantallen slachtoffers en de fatale aard van hun verwondingen', zegt adjunct-directeur Duleimi. Hij heeft de oorlog tegen Iran (1980-'88) en de eerste Golfoorlog (1991) ook al meegemaakt.

'Deze oorlog is verwoestender dan alle voorgaande', zegt een andere arts, Sadek al-Mukhtar. 'In de vorige oorlogen leek het wel of de slachtoffers alleen een arm of been verloren, nu verliezen ze hun leven.'

pi_9683866
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:11 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Niet zeiken, punt uit.

Ontopic nu.

woensdag 9 april 2003 @ 19:13:25 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9683876
Maar schatje toch, moet je die Irakezen die zo blij zijn niet om de neus slaan met 'feiten' over die gemene Amerikanen die veel erger zijn? En ze vertellen dat ze helemaal niet hun als bevrijders binnen mogen halen?

.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_9683877
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:11 schreef Disorder het volgende:
Goeie titel Schatje!
Thanks.
  woensdag 9 april 2003 @ 19:13:28 #12
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_9683878
Inderdaad goeie titel!
To hell with Kyoto!
  woensdag 9 april 2003 @ 19:13:58 #13
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9683890
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Jij kunt er niets aan doen dat ik kennelijk beter Nederlands kan dan menigeen rasechte Hollander (gevluchte bataaf/Duitser)

Ik denk dat jij de geschiedenisboeken maar ff moet herlezen als ze ze uberhaupt wel hebt gelezen.
[b]Hoe zal Nederland er over honderd jaar uitzien? Een bont geheel van etnische groepen die door elkaar heen wonen, allerhartelijkste betrekkingen onderhouden en zich verrijken met elkaars cultuur? Vergeet het maar. [/b]
  woensdag 9 april 2003 @ 19:14:58 #14
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9683914
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:12 schreef Youssef het volgende:

[..]

Oh ja, voor de rest van de mensen in dit topic die nu opeens makkelijk lopen te blèren tegen anderen... blèr maar tegen Ali.
[..]

Weet je wel hoeveel Nederlandse/Franse/Belgische burgers etc zijn gesneuveld bij de bevrijding van Europa? Den Haag is notabene half platgegooid door de Britten. .
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_9683932
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:13 schreef toxi het volgende:

[..]

Ik denk dat jij de geschiedenisboeken maar ff moet herlezen als ze ze uberhaupt wel hebt gelezen.

Hej, een 5,6 is ook een voldoende.
pi_9683962
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:14 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel Nederlandse/Franse/Belgische burgers etc zijn gesneuveld bij de bevrijding van Europa? Den Haag is notabene half platgegooid door de Britten. .

Weet je hoevel diertjes er zijn gestorven voor de ontdekking van middelen die ziektes tegen gaan Mag ik je nu besmetten met het HIV virus of mag ik wat kankercellen bij je implanteren?
  woensdag 9 april 2003 @ 19:17:50 #17
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9683969
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:16 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hej, een 5,6 is ook een voldoende.

Ik wist wel dat er gematst werd kwa cijfers.
  woensdag 9 april 2003 @ 19:18:08 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_9683977
Hier in de VS wordt de "Minister van Informatie" al spottend "Baghdad Magoo" genoemd (soms ook "Baghdad Bob") na zijn fantastische interview waarin hij verklaarde dat de Amerikanen niet in de stad waren terwijl op de achtergrond ergens een tankschot klonk..... (en toen zij ie maar dat ze wat infidels aan het verjagen waren maar dat alles onder controle was.... )

"Baghdad Magoo" is hedenmorgen niet op zijn werk verschenen.....

De term "Magoo" komt van "Mr Magoo", een tekenfilm/strip figuurtje uit de jaren 50. Een klein mannetje met een grote neus....

[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 09-04-2003 19:19]

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 9 april 2003 @ 19:18:57 #19
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9683989
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Weet je hoevel diertjes er zijn gestorven voor de ontdekking van middelen die ziektes tegen gaan Mag ik je nu besmetten met het HIV virus of mag ik wat kankercellen bij je implanteren?

wat heeft dat met de ww2 te maken of uberhaupt een oorlog?
  woensdag 9 april 2003 @ 19:20:13 #20
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9684025
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:18 schreef maartena het volgende:
Hier in de VS wordt de "Minister van Informatie" al spottend "Baghdad Magoo" genoemd (soms ook "Baghdad Bob") na zijn fantastische interview waarin hij verklaarde dat de Amerikanen niet in de stad waren terwijl op de achtergrond ergens een tankschot klonk..... (en toen zij ie maar dat ze wat infidels aan het verjagen waren maar dat alles onder controle was.... )

"Baghdad Magoo" is hedenmorgen niet op zijn werk verschenen.....

De term "Magoo" komt van "Mr Magoo", een tekenfilm/strip figuurtje uit de jaren 50. Een klein mannetje met een grote neus....

LoL
  † In Memoriam † woensdag 9 april 2003 @ 19:20:40 #21
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_9684034
Het hele beeld van wat er zich daar afspeelt ophangen aan 1 plaatje.
  woensdag 9 april 2003 @ 19:20:41 #22
19775 Slam
The True AoD
pi_9684035
Mr. Magoo was geloof ik ook zo'n klei animatie die de VPRO wel eens uitzond voor kinderen dacht ik
Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
  woensdag 9 april 2003 @ 19:20:42 #23
12750 Hrun
Special Obedience
pi_9684036
Van mij had de strijd om baghdad wel iets bloediger mogen verlopen.
Anything that contributes to depopulating earth, is good.
  woensdag 9 april 2003 @ 19:21:15 #24
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_9684050
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:17 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, want ik ben geen diertje.

Moeite het verschil te zien? Tussen schaap of vrouw of zo? .

woensdag 9 april 2003 @ 19:22:20 #25
44550 toxi
Hooray for the South
pi_9684069
quote:
Op woensdag 9 april 2003 19:20 schreef Hrun het volgende:
Van mij had de strijd om baghdad wel iets bloediger mogen verlopen.
Geen genoeg lijden? Of ben je weer zo'n hypocriete Amerika-basher?

Wees blij dat het regime zo goed als voorbij is.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')