abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9660707

FNV wil banen allochtonen afdwingen
HILVERSUM De vakcentrale FNV wil dat
bedrijven verplicht worden een vast
percentage allochtone werknemers in
dienst te nemen,aldus FNV-projectleider
Marjan Maassen in KRO 1opdeMiddag.

De huidige Wet SAMEN,de Wet Stimulering
Arbeidsdeelname Allochtonen,stopt per 1
januari 2004.Ter vervanging moet er een
wettelijke bepaling komen die bedrijven
oplegt om een streefcijfer te noemen
als het gaat om arbeidsdeelname van
allochtonen,aldus de FNV-woordvoerder.

Als bedrijven dit niet vrijwillig doen,
wil de vakbond quotering in de wet
laten verankeren en overgaan tot één
landelijk quotum voor alle bedrijven.

In ruil voor lagere misdaadcijfers vind ik het wel een goede deal

Is dit een positieve of negatieven ontwikkeling? Zouden zulke maatregelen nou niet juist averechts werken?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_9660721
Dit slaat natuurlijk nergens op. Lodewijk de Waal kan beter gewoon lid worden van Groen Links en het vakbondswerk aan iemand anders over laten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_9660732
Wat een onzin, een bedrijf zal altijd de meest geschikte kandidaat kiezen, of deze nu allochtoon of autochtoon is.

Positieve discriminatie is ook discriminatie.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9660765
Dus als ik als allochtoon geen opleiding heb en alleen straatroof ervaring wat dan? Krijg een bedrijf mij dan opgedwongen aangeleverd zodat ik daar kan doorgaan met mijn afperspraktijken? De FNV is een fijne club.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_9660790
Dan neemt de FNV ze toch allemaal lekker in dienst!!! Kankerleijers
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:32:39 #6
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_9660792
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:28 schreef Tikorev het volgende:
...
In ruil voor lagere misdaadcijfers vind ik het wel een goede deal
...
Jij knoopt altijd twee onderwerpen aan elkaar om maar weer op allochtonen af te kunnen geven he ?
quote:
Is dit een positieve of negatieven ontwikkeling? Zouden zulke maatregelen nou niet juist averechts werken?
Leg eens uit waarom het averechts zou werken? Want die begrijp ik niet.
pi_9660797
Dus een werkgever moet als hij de keuze heeft tussen een wat minder geschikte allochtoon en een wat beter gekwalificeerde autochtoon kiezen voor de minste kandidaat.

FNV wordt meer en meer het billenmaatje van Groen Links.

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_9660799
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:31 schreef Vampier het volgende:
Dus als ik als allochtoon geen opleiding heb en alleen straatroof ervaring wat dan? Krijg een bedrijf mij dan opgedwongen aangeleverd zodat ik daar kan doorgaan met mijn afperspraktijken? De FNV is een fijne club.
Damn!!! Ze bedoelen wel Allochtonen met diploma's !!
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:33:19 #9
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_9660815
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:31 schreef Vampier het volgende:
Kut een eind op
pi_9660828
Net alsof alle sectoren dit kunnen. Net alsof een slecht nederlands sprekende bij een callcenter kan werken. Of een of andere moslim die bij de slager werkt
pi_9660833
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:32 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Nee! Ze doelen op een bepaald percentage. Je moet die mensen dus maar ergens vandaan zien te schrapen om aan dat percentage te komen, terwijl je die mensen vaak niet eens kunt gebruiken. Domme maatregel van de FNV waar geen enkele serieuze politieke partij mee akkoord gaat.
pi_9660846
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:33 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Kut een eind op

Doe jij dat eens, dan wordt dit misschien een topic zonder viswijfgehuil en Leo-gejank.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:35:03 #13
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_9660859
En als de goedopgeleide allochtonen op zijn (als in: die hebben al een baan ?)
pi_9660874
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:32 schreef Leonardo1504 het volgende:
Leg eens uit waarom het averechts zou werken? Want die begrijp ik niet.
Volgens mij versterken zulke maatregelen alleen maar het gevoel dat allochtonen worden voorgetrokken t.o.v. autochtonen.

Of zou dit gewoon een goedkope actie zijn om allochtonen meer bekend te laten maken met de FNV zodat zij het al jaren dalende ledenaantal wat kunnen opkrikken?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:35:59 #15
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_9660884
quote:

[..]

goed die kunnen ook wel een baan krijgen zonder deze blaat.
Het is gewoon voor discriminatie tegen de blanke medemens aangezien die nu een kleinere kans zullen krijgen op een baan.

Discriminatie blijft discriminatie.

pi_9660897
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:35 schreef detulp050 het volgende:
En als de goedopgeleide allochtonen op zijn (als in: die hebben al een baan ?)
Dan moet je van Kamaratski Lodewijk maar wat ongeschoolde mensen ergens vandaan halen.
pi_9660937
positieve discriminatie is net zo fout als 'negatieve' discriminatie.
ik begrijp niet waarom 'men' de voorkeur geeft aan een vrouw, een man, een alloctoon etc..
ik neem toch aan dat de beste kandidaat of dat nu een man, vrouw alloctoon of autoctoon is de functie zou moeten krijgen. als je johan cruiff als sollicitant hebt bij een voetbal elftal zeg je toch ook niet 'jammer, johan' we hebben liever erica terpstra want dat is een vrouw... dat is en lullig voor johan, omdat ie naar mijn weten geen vrouw is en ook lullig voor erica want die wordt dan aangenomen enkel en alleen omdat ze vrouw is.
pi_9660958
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan moet je van Kamaratski Lodewijk maar wat ongeschoolde mensen ergens vandaan halen.

Leuk. Je zit niet aan je percentage, kunt geen geschikte allochtoon vinden en dan moet je je PR maar laten behartigen door iemand die niet eens fatsoenlijk Nederlands spreekt.
pi_9660971
quote:

[..]

Zou het? Als wettelijk wordt vastgelegd dat ieder bedrijf een vast percentage allochtonen in dienst moet hebben, droogt de bron 'allochtonen met diploma' wel erg snel op. En als alle allchtonen met diploma al een baan hebben, waar blijf je dan als werkgever, gebonden aan vaste percentages?

Wat een ongelooflijk slecht idee. Ik hoop niet dat de PvdA in de regering komt, anders heeft de achterlijk van een de Waal nog een regeringspartij achter zich ook

Big dick.
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:42:27 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_9661009
Streefcijfer. De mensen die roepen dat Ali met zijn IVBO een kerncentrale moet runnen kunnen weer rustig andere problemen gaan verzinnen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_9661019
quote:

[..]

Die zijn er volgens mij niet eens genoeg, om elk bedrijf van een bepaald percentage te voorzien.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:43:29 #22
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_9661039
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Doe jij dat eens, dan wordt dit misschien een topic zonder viswijfgehuil en Leo-gejank.

Stort op een hoop zeikerd, je gaat me toch niet vertellen dat je dat een normale post vond?

Oh sorry, ik was vergeten dat jij ook van dat xenofobe huilclubje was

pi_9661067
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:42 schreef robh het volgende:
Streefcijfer. De mensen die roepen dat Ali met zijn IVBO een kerncentrale moet runnen kunnen weer rustig andere problemen gaan verzinnen.
Ach ja, overdrijf het de andere kant op en het idee is een stuk minder slecht
Big dick.
pi_9661109
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:43 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Stort op een hoop zeikerd, je gaat me toch niet vertellen dat je dat een normale post vond?

Oh sorry, ik was vergeten dat jij ook van dat xenofobe huilclubje was

Pardon? Feit is en blijft dat de gemiddelde allochtoon slechter is opgeleid dan de gemiddelde autochtoon, ik denk dat je daar niet omheen kan.

Oh ja, newsflash: praten over allochtonen is al een tijdje toegestaan, Paars is verleden tijd.

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  dinsdag 8 april 2003 @ 17:45:54 #25
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_9661110
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 17:42 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

Die zijn er volgens mij niet eens genoeg, om elk bedrijf van een bepaald percentage te voorzien.

Volgens mij lopen er op het HBO genoeg allochtonen rond hoor...
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')