ook Nakur vind ik goed (net als araksi) ze zijn zo slim maar toch ook zo verborgen en geheimzinnig...
wie kent nog meer de boeken van Raymond E. Feist, en wat vinden jullie er van? en wie is jouw favoriet?
wees gegroet
Nakur is inderdaad top met zijn sinnasappels.
Maar Jimmy the Hand is mijn favoriet.
AF
wees gegroet
quote:de boeken zijn wel allemaal super vet
Op dinsdag 8 april 2003 11:42 schreef Chevalric het volgende:
Ik heb ze ook allemaal (moet alleen de laatste nieuwe nog kopen). Is wel alweer een tijdje terug dat ik ze gelezen heb, dus ken alleen de hoofdpersonages (Milamber/Pug, Tomas/Asschen Sakur enzo) nog maar...
maar in het nieuwe boek komen er veelbekende mensen terug zoals:
puc + nieuwe vrouw (uit de slangenoorlog)
nakur
en nog een paar andere bekenden
we komen alleen niet meer terug in het oude bekende krondor
Loop al dagen rond met de gedachte om een Raymond E. Feist topic te openen! Ik ben een mega fan van hem.
Het begon allemaal heel lang geleden toen ik de game Betrayal at Krondor kocht. Ik was meteen verslaafd aan dit spel en was erg onder de indruk van de teksten die in het spel stonden.
Niet wetende dat Feist een schrijver was (was toen nog jong), heb ik er jaren niets meer mee gedaan. Toen ik begon te studeren kreeg ik een groep vrienden die helemaal gek waren van Feist, vanaf dat moment ook veel gaan lezen. Tijdje terug eindelijk de Krondor serie voor mij zelf gekocht.
Maar jullie lezen de nederlandse versie? Nakur ipv Nakor die ik van de boeken ken?
Nakor is imho een van de meest coole characters van het boek. Ik heb ook veel vermoedens bij die gast, waarvan ik niet weet of ze kloppen en als ze kloppen wil ik het niet weten.
Daarnaast is Locklear een favoriet van me, komt denk ik voornamelijk door het spel BaK. Ik vond het ook goed balen in Princes of the Blood dat...
Ik krijg voor mijn verjaardag het eerste deel van The Serpentwar Saga, en regel zsm de rest van de serie. Ik kan niet wachten!
Ik ben trouwens zelf ook een fervente roleplayer en zou het nog steeds gaaf vinden om een rpg in die wereld te kunnen spelen. Ik wil nog steeds graag zelf een roleplay systeem maken, en die misschien in die setting plaatsen.
<----------------Eventuele SPOILER--------------------->
Ik vermoed dat Nakor Macros the Black is. Ze hebben best een aantal overeenkomsten, en Macros is al een tijd niet meer gesignaleerd. Nakor is flink oud en had als hij een normaal mens was dood moeten zijn. Daarnaast maakt hij in een van de boeken (Kings Buccaneer naar ik meen) de opmerking dat ie MtB wel eens ontmoet heeft, maar doet er verder erg geheimzinnig over.
[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 08-04-2003 11:54]
De engelse taal kan bepaalde dingen veel beter verwoorden. er zijn trouwens een hele boel meer boeken dan de riftwar sage hoor.
Hier ff de volgorde :
Riftwar Saga.
Magician
Silverthorn
A darkness at Sethanon
dan als overbrugging naar de Serpentwar Sage :
Prince of the Blood
The Kings Buccaneer
Dan de Serpentwar Saga :
Shadow of a Dark Queen
Rise of a Merchant Prince
Rage of a Deamon King
Shards of a Broken Crown
Dan heb je nog Legends of the Riftwar :
Honoured Enemy
????
En dan nog de Riftwar Legacy :
Krondor, The Betrayal (Betrayal at Kronder PC spel)
Krondor, The Assasins
Krondor, Tear of the Gods.
En dan is het ook nog heel leuk om de andere kant van het verhaal te lezen nl :
Daughter of the Empire
Servant of the Empire
Mistress of the Empire
Nog genoeg te lezen dus.
AF
quote:Is het niet zo dat je na de riftwar saga, eerst de riftwar legacy (de krondor boeken) moet lezen dan de Princes of the Blood en Kings Buccaneer en dan de serpentwar saga?
Op dinsdag 8 april 2003 11:53 schreef ActualFantasy het volgende:
snip
Dat is de volgorde die ik gelezen hebt en lijkt me ook logischer omdat in de riftwar legacy James en Locky nog jonger zijn dan in PotB en KB...
(ik heb ze dus ook allemaal in het engels gelezen)
quote:is niet
Op dinsdag 8 april 2003 11:52 schreef ToBe het volgende:
<----------------Eventuele SPOILER--------------------->Ik vermoed dat Nakor Macros the Black is. Ze hebben best een aantal overeenkomsten, en Macros is al een tijd niet meer gesignaleerd. Nakor is flink oud en had als hij een normaal mens was dood moeten zijn. Daarnaast maakt hij in een van de boeken (Kings Buccaneer naar ik meen) de opmerking dat ie MtB wel eens ontmoet heeft, maar doet er verder erg geheimzinnig over.
want opeen gegeven moment in een deel van de slangenoorlog, zijn ze beiden bij elkaar, en marcos is doodgegaan toen hij een scheuring probeerde te sluiten
Je kan dat allemaal nazoeken op :
http://www.crydee.com/feist/refindex.htm
AF
quote:je komtvaak in de war, omdat hij veel delen door elkaar heeft geschreven
Op dinsdag 8 april 2003 12:00 schreef ActualFantasy het volgende:
Ff kijken, want het kan best dat ik de chronologische en de volgorde van uitbrengen van de boeken doorelkaar gehaald heb.Je kan dat allemaal nazoeken op :
AF
quote:http://www.crydee.com/extras/order.htm
Op dinsdag 8 april 2003 12:00 schreef ActualFantasy het volgende:
Ff kijken, want het kan best dat ik de chronologische en de volgorde van uitbrengen van de boeken doorelkaar gehaald heb.Je kan dat allemaal nazoeken op :
AF
Hier staat de volgorde op uitbrengen en de chronologische volgorde. Ik heb dus de laatste gelezen.
Zie hier trouwens nog 2 boeken in de Krondor serie staan die nog niet uitgegeven zijn. Ben heel benieuwd naar die twee, omdat The Crawler een heel vaag personage blijft waar ik graag meer over wil weten.
=edit=
ik zie daar nog veel meer boeken die ik moet hebben...
bah, wil ze nu!!! wil lezen!
quote:natuurlijk wel!...heb ze allemaal (in het engels) in de kast staan!.....briljante boeken....eerste (magician:apprentice) was een beetje 'standaard' maar dat trok vrij snel bij....
Op woensdag 9 april 2003 10:05 schreef ToBe het volgende:
schopje, verder geen feist lezers?
Een boek geheel gewijd aan Jimmy the Hand.
Maar als hij eenmaal de machtigste persoon in die hele wereld is geworden blijkt wel hoezeer Feist zich heeft vergist in het maken van een dergelijk personage.
In de latere verhalen wordt ook erg duidelijk dat Feist zich af en toe in erg lastig bochten moet wringen om Pug ergens heen te sturen waar hij voorlopig niet kan helpen, omdat de problemen/gevaren anders wel erg snel over zouden zijn.
[spoiler?]
.
.
.
.
.
En dat ie later graaf van Krondor zal worden en in de stad blijft om te sterven als het onder de voet gelopen wordt tijdens de Serpentwar.
.
.
.
.
.
[/spoiler]
quote:Legends of the riftwar:
Op dinsdag 8 april 2003 11:53 schreef ActualFantasy het volgende:
Wel grappig, ik heb ze nl allemaal in het engels gelezen.De engelse taal kan bepaalde dingen veel beter verwoorden. er zijn trouwens een hele boel meer boeken dan de riftwar sage hoor.
Hier ff de volgorde :
Riftwar Saga.
Magician
Silverthorn
A darkness at Sethanondan als overbrugging naar de Serpentwar Sage :
Prince of the Blood
The Kings BuccaneerDan de Serpentwar Saga :
Shadow of a Dark Queen
Rise of a Merchant Prince
Rage of a Deamon King
Shards of a Broken CrownDan heb je nog Legends of the Riftwar :
Honoured Enemy
????En dan nog de Riftwar Legacy :
Krondor, The Betrayal (Betrayal at Kronder PC spel)
Krondor, The Assasins
Krondor, Tear of the Gods.En dan is het ook nog heel leuk om de andere kant van het verhaal te lezen nl :
Daughter of the Empire
Servant of the Empire
Mistress of the EmpireNog genoeg te lezen dus.
AF
Deel 2: Murder in Lamut
Deel 3: Jimmy the Hand
De legends of the riftwar heeft hij in samenwerking met 3 andere schrijvers geschreven. Ik vind ze persoonlijk minder spannend dan wanneer hij in zijn eentje schrijft.
Tevens is ondertussen alweer een tijdje Talon of the Silverhawk uit. Een echt ouderwets spannende Feist.
Weer een trilogie. Deel 2 komt in september of oktober geloof ik (Niet helemaal zeker van)
Als je trouwens van Feist houdt zijn de schrijvers Robin Hobb (alias Megan Lindholm) en R.A. Salvatore ook aanraders.
quote:Had ik ook gehoord. Het begin is even lastig om door te komen. Maar als je drie a vier hoofdstukken gelezen hebt, leg je hem echt niet meer aan de kant. Vooral deel 2 en 3 zijn echt onzettend spannend
Op woensdag 9 april 2003 14:00 schreef Dandelion het volgende:
Ben ook de hele serie aan het lezen. In het nederlands.
Maar moet inmiddels aan de keizerrijk trilogie beginnen, en daar heb ik nog ff geen zin aan, lijkt me toch ff minder.
quote:wat betreft faerie tale moet ik je groot gelijk geven.....een overbodig uitstapje van Feist.....de keizerrijk trilogie is wel een absolute aanrader....
Op woensdag 9 april 2003 23:11 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik heb het keizerrijk trilogie en Legends of the Riftwar nog niet gelezen, vind Faerie Tale niet te verteren en vind de Riftwar Legacy iets te makkelijk, minder onderhoudend dan Magician en Serpentwar.
quote:faerie tale lijkt me juist aardig om te lezen. Heb hem niet gelezen nog dus kan er niets over zeggen.
Op donderdag 10 april 2003 00:15 schreef Abbadon het volgende:[..]
wat betreft faerie tale moet ik je groot gelijk geven.....een overbodig uitstapje van Feist.....de keizerrijk trilogie is wel een absolute aanrader....
Heeft het helemaal niets met met Midkemia te maken?
quote:helemaal niets.....gaat over een amerikaans gezin dat verhuist naar een groot huis in een dicht donker bos en daar te maken krijgt met faeries....meer een soort poging tot fantasy-horror, maar geen erg geslaagde naar mijn mening......
Op donderdag 10 april 2003 14:29 schreef ToBe het volgende:[..]
faerie tale lijkt me juist aardig om te lezen. Heb hem niet gelezen nog dus kan er niets over zeggen.
Heeft het helemaal niets met met Midkemia te maken?
quote:Hmmm zonde...
Op donderdag 10 april 2003 14:50 schreef Abbadon het volgende:[..]
helemaal niets.....gaat over een amerikaans gezin dat verhuist naar een groot huis in een dicht donker bos en daar te maken krijgt met faeries....meer een soort poging tot fantasy-horror, maar geen erg geslaagde naar mijn mening......
Misschien daar maar eens niet lezen.
Ik heb nu de "riftwar saga", "riftwar legacy" en de overbrugging naar de "serpentwar saga" (Kings Buccaneer en Princes of the Blood) gelezen, klopt het dat de Crawler figuur nog steeds heel vaag is? Dat is een nog steeds niet afgesloten iets toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |