In 2020 zal het aantal allochtone kinderen op basisscholen stijgen tot bijna één op drie. Nu is dat aandeel nog één op vijf. Dat blijkt uit berekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het aantal allochtone kinderen stijgt in die periode met 130.000 tot 430.000, terwijl het aantal autochtone kinderen met 135.000 tot 1,1 miljoen afneemt.
Met enige vertraging zou ook in het voortgezet onderwijs deze trend zich laten zien, zo denkt het CBS.
Bron: telegraaf en rtl txt
Vind ik persoonlijk niet echt een prettige ontwikkeling. Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?
quote:Ik hoop dat jouw dochter later met een leuke allochtoon thuiskomt.
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef NordCore het volgende:[..]
Waar gaat dit heen met Nederland? Het blijft Nederland dus laten we dat dan ook zo houden, als ik deze cijfers alleen al zie.
Vroeger zat ik in een klas en mocht je ''blij'' zijn dat je een allochtoon had in je klas, helaas zullen mijn toekomstige het tegenovergestelde mee maken
De Nederlandse cultuur verdwijnt..
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 07-04-2003 16:18]
quote:ja, dat ze naar school gaan ...
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:Vind ik persoonlijk niet echt een prettige ontwikkeling. Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?
quote:Misschien kan je even uitleggen waarom je het geen prettige ontwikkeling vindt, en misschien waarom je er iets negatiefs in ziet (als dat zo is) ?
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:
.....Vind ik persoonlijk niet echt een prettige ontwikkeling. Ziet iemand hier misschien nog iets positiefs in?
quote:En dat slaat op?
Op maandag 7 april 2003 16:18 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik hoop dat jouw dochter later met een leuke allochtoon thuiskomt.
quote:Ow hoi
Op maandag 7 april 2003 16:15 schreef Tikorev het volgende:
In 2020 1 op 3 leerlingen allochtoonIn 2020 zal het aantal allochtone kinderen op basisscholen stijgen tot bijna één op drie. Nu is dat aandeel nog één op vijf. Dat blijkt uit berekeningen van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het aantal allochtone kinderen stijgt in die periode met 130.000 tot 430.000, terwijl het aantal autochtone kinderen met 135.000 tot 1,1 miljoen afneemt.
Met enige vertraging zou ook in het voortgezet onderwijs deze trend zich laten zien, zo denkt het CBS.
Bron: telegraaf en rtl txt
quote:Of je krijgt een betere intergratie. Zij kunnen leren van onze cultuur en wij van die van hen. Het probleem is gewoon dat er op een verkeerde manier naar gekeken wordt. Je moet er juist positief naar kijken. Doordat deze kinderen naar Nederlandse scholen gaan zullen ze waarschijnlijk ook beter en sneller Nederlands leren praten.
Op maandag 7 april 2003 16:21 schreef NordCore het volgende:
Meer buitenlandse taal gebrabbel door allochtoonse kinderen, is geen goede ontwikkeling voor entisch Nederlandse kinderen.
Je krijgt botsingen met culturen let maar op, want het meeste want nou in schoolboeken is voor Nederlandse kinderen bedoeld, oke af en toe komt er een Hassan als naam voor bij een opdracht, maar daar houdt het mee op. Het zou me niet verbazen als er dadelijk nog een verplicht uur is voor het Koran lezen. Dit is echt zorgend, wit wordt bruin, bruin wordt zwart..
quote:Op de post van Nordcore uit in 2020 1 op 3 leerlingen allochtoon!!!
Op maandag 7 april 2003 16:19 schreef Compressor het volgende:[..]
En dat slaat op?
quote:nee, ze gaan nu immers ook al naar Nederlandse scholen ...
Op maandag 7 april 2003 16:23 schreef Rood_schaap het volgende:[..]Doordat deze kinderen naar Nederlandse scholen gaan zullen ze waarschijnlijk ook beter en sneller Nederlands leren praten.
het enige wat nodig is zijn goede leraren en goede scholen, als men daar nou es druk om maakt
Gewoon kwestie van goed uitkijken naar welke school je je kind stuurt. En anders is er nog steeds privé-onderwijs.
quote:priveonderwijs is voor kinderen met onzettend stomme ouders (ik blijf aardig)
Op maandag 7 april 2003 16:25 schreef Strolie75 het volgende:
1 op de 3 zal wel kloppen wat het aantal betreft maar dat zegt niks over de spreiding. Het aantal zwarte scholen zal dus alleen maar toenemen.Gewoon kwestie van goed uitkijken naar welke school je je kind stuurt. En anders is er nog steeds privé-onderwijs.
quote:Vanwege de relatief grote verschillen tussen allochtonen en autochtonen (taal, criminaltiteit, haat tegen andersgelovigen, werkloosheid, enz.). (De algemeen bekende feiten)
Op maandag 7 april 2003 16:18 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Misschien kan je even uitleggen waarom je het geen prettige ontwikkeling vindt, en misschien waarom je er iets negatiefs in ziet (als dat zo is) ?
M.a.w. zal Nederland er niet op vooruit gaan denk ik...
Nederland is gewoon het zieligste volk van de wereld. En heeft werkelijk het idee dat ze het goed doen... Haha...
Overigens vermoed ik dat ik of mijn kinderen er niet overmatig veel last van zullen krijgen omdat ik toch niet direct van plan ben naar een grote stad te verhuizen.
quote:het maakt toch niets uit of ze dat buiten doen, als ze het maar niet binnen doen, en dat is vaak niet het geval
Op maandag 7 april 2003 16:26 schreef Inquistor87 het volgende:
Op mijn school en vele anderen zijn er leraren die gewoon goed zijn en ook de scholen zijn goed, maar als de allochtonen groepjes vormen en hun eigen taal gaan praten dan schiet je er nog niks mee op..
quote:Oh daarop. Nou, ik ben het wel met hem eens. En dan heb ik het nog niet eens met name over dit specifieke nieuwsbericht, maar had je laatst de cijfers van de bevolkingsdichtheid in europa per land gezien? En dat wij daarbij de grootste dichtheid hadden?
Op maandag 7 april 2003 16:24 schreef SunChaser het volgende:[..]
Op de post van Nordcore uit in 2020 1 op 3 leerlingen allochtoon!!!
quote:
Op maandag 7 april 2003 16:26 schreef TimmyAsd het volgende:
priveonderwijs is voor kinderen met onzetten stomme rijke ouders (ik blijf aardig)
quote:Hehehehe... typisch een drugsgebruiker
Op maandag 7 april 2003 16:27 schreef drugsgebruiker het volgende:
Wat maakt het nou uit? Zo leuk is Nederland niet.
Terwijl andere landen vechten voor hun cultuurgoed, willen wij er zo snel mogelijk vanaf. Wie zit er nou te wachten op een vent met een baard en schoorsteenvegers als knechten. Die knechten hebben een zwarte laag op hun huid, dat kunnen wel eens negers zijn!! PAS OP!! Zo gelukkig hebben we nu kleurpieten.Nederland is gewoon het zieligste volk van de wereld. En heeft werkelijk het idee dat ze het goed doen... Haha...
Laat me raden... wiet roken is gezond voor je?
quote:wat een gel*l, mensen als jij weten het allemaal zo goed....hoe kom je daarbij? of was dat een van je spontane, op niets gebasseerde zeikopmerkingen, die bij je opkomen zodra het woord 'allochtoon' valt?
Op maandag 7 april 2003 16:24 schreef realist_ik het volgende:[..]
nee, ze gaan nu immers ook al naar Nederlandse scholen ...
en wat krijg je dan ... ze gaan groepjes vormen en spreken elke taal behalve het Nederlands ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |