abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9592023

Hoe ziek kan de geest van een enkele man zijn? Als je naar het sublieme werk van Johnen Vasquez kijkt, is een antwoord op de vraag niet ver weg. Met zijn creaties heeft Vasquez een plaatsje veroverd in de wereld van de cult. Hij is een visionair, een revolutionair, hij is een meester binnen zijn vakgebied.

Johnny the Homicidal Maniac, is een knap staaltje van Johnen's verknipte geest. In deze comic vertelt Vasquez ons het verhaal van Johnny, een rebelse tiener wiens leven draait om het stoppen van een groots gevaar dat zich achter de muur van zijn kamer bevind. Niemand weet wat er precies schuilgaat achter die muur, maar Johnny is ervan overtuigd dat het kwaad op een veilige afstand kan worden gehouden zolang hij de muur nat weet te houden. Niet met water, maar met bloed. En terwijl de lezer de pagina's omslaat geraakt deze steeds dieper in Nny's chaotische, lugubere, maar vooral bizarre, wereldje.

Squee vertelt ons het verhaal van een ongewenst kind, wiens klasgenootjes hem niet echt schijnen te accepteren, een van hen is zelfs de zoon van de duivel. Squee dankt zijn (bij-)naam aan het pieperige geluidje dat hij maakt wanneer hij bang is, wat redelijk vaak is. Squee's enige vriend is zijn teddybeer, Shmee, die er niet zulke zachte en donzige gedachten op nahoudt als dat je van een teddybeer zou verwachten. De kleine Squee wordt door een wereld van pijn en vernedering getrokken op een heerlijk gothische wijze.

Recentelijk is Johnen met zijn creatie Invader Zim de wereld van de tekenfilm binnengetrokken. Een vreemde combinatie tussen een onschuldig kinderprogramma en donkere tonen die de humor overheersen. Zim vertelt het verhaal van een streberig, groen, buitenaards wezen, afkomstig van de planeet Irk, die dankzij zijn gebrek aan intelligentie, en zijn mongoloide robot-hulpje GIR, ons kleine planeetje nog lang niet onder zijn ijzeren knuist heeft gekregen. Zim is nog altijd, na vele mislukte pogingen, er heilig van overtuigd dat hij, en zijn ras, superieur is aan alle andere wezens in het oneindige universum. Vol optimisme betreed hij iedere dag met een nieuw gruwelijk plan om de mensheid aan zijn wil te onderwerpen.

Vasquez is een icoon, hij is, zoals al vermeld, de geestelijk vader van een aantal bizarre figuren, die een loyale groep volgelingen achter zich hebben weten te verzamelen. Cynisch, sarcastisch, gruwelijk en geweldadig, maar met een onmiskenbaar scherpe humor. Johnen Vasquez verdient zijn eigen topic!

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_9592096
"Jij draait niet om de wereld, de wereld draait om jou"
pi_9592318
Een vriend van me heeft me wel eens eerder op Vasquez gewezen, heb er alleen nooit iets van kunnen vinden in de bibliotheek/stripwinkel/etc. Tips misschien?
pi_9592568
Ik raad Johnny the Homicidal Maniac en Squee aan, deze zijn beiden verkrijgbaar in trade paperback vorm (TPB), dat wil zeggen dat alle delen van de serie in een bundel te vinden zijn. Johnny the Homicidal Maniac bestaat/bestond uit 7 losse delen, omdat het vrij moeilijk, zeg maar bijna onmogelijk, is om voor een betaalbare prijs deze zeven nummers in je bezit te krijgen, in redelijke staat natuurlijk, raad ik je aan om gewoon voor de TPB te gaan. Je kunt ze vinden in de betere comic-speciaalzaak of op internet.

de TPB van Squee bevat een aantal meanwhiles van Johnny, dus het is ideaal als je ze beiden in je bezit hebt, maar ik heb laten vertellen dat beiden series uitstekend zijn als je slechts een van de twee TPB's in je bezit hebt.

--- Cameron Hodge ---
pi_9608649
Hmmm.. ik heb het internet nog even afgestruind, maar ik heb echt niks kunnen vinden. Het lijkt wel of Vasquez niet bestaat
Heb je misschien specifiekere info m.b.t. waar ik deze strips kan halen? Liefst online of in Gelderland
  zondag 6 april 2003 @ 11:50:49 #6
3140 PhalanX
Technarchy
pi_9613700
www.amazon.com
www.amazon.co.uk

zoektermen: Johnny en Squee

http://www.comicasa.nl/

Selecteer -> Comics -> Slave Labor Graphics -> Johnny The Homicidal Maniac

--- Cameron Hodge ---
  maandag 11 augustus 2003 @ 15:58:52 #7
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_12358646
In BeeDee in Haarlem hebben ze nog wel eens wat.

I Feel Sick en Fillerbunnies zijn ook erg leuk

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 22 september 2003 @ 22:59:56 #8
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_13372655
Ja, Vasquez is meesterlijk, ik heb er nog een 180Mb Rar van liggen met hoge kwaliteit comics ;-)

Bijv.: Johnny The Homicidal Maniac - Complete

En das leuk

Heb ik toch nog wat te doen tijdens mijn depressies
(ohja, en tijdens school natuurlijk)

pi_15781879
http://freepages.folklore.rootsweb.com/~adjuvantedeo/

volgens mij is dit de rar(H)

Ennuh, jammer dat nickelodeon zim heeft gecancelled door Jhonen's andere werk. Die serie ownt hard.

donderdag 1 januari 2004 @ 21:53:51 #10
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_15886440
quote:
Op maandag 29 december 2003 00:02 schreef Black_SpiderZ het volgende:
http://freepages.folklore.rootsweb.com/~adjuvantedeo/

volgens mij is dit de rar(H)

Ennuh, jammer dat nickelodeon zim heeft gecancelled door Jhonen's andere werk. Die serie ownt hard.

maar in die rar van mij zitten dus 4 series ofzo, Fillerbunny, JTHM, en Squee en Invader Zim
pi_15937504
haha, hoe heet die rar dan:) ik wil m ook(H)
Ik vroeg me al af wrom de notorious fillerbunny er nie in voor kwam
Wobbly headed bob is ook wel top:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')