quote:Ik ben niet zo'n aandelen freak hoor, maar is het niet zo dat als een bedrijf failliet gaat, je aandelen dan ook niks meer waard zijn? (Behalve dan bij een doorstart of als het bedrijf wordt overgenomen?
Op vrijdag 4 april 2003 11:46 schreef sgoldie het volgende:
De aandelen staan nu momenteel op 0,03 cent, veel lager kan deze toch niet worden? Heeft iemand hier nog iets slims te melden om deze aandelen juist wel of niet aan te kopen?
En met UPC heb je volgens mij grote kans dat ze koppie ondergaan, want zo maken al jaren miljoenen/miljarden verlies, dat kan je niet voor altijd volhouden lijkt me....toch?
Daarbij volgens mij wilt het bestuur van UPC het ook op een faillisement laten uitlopen, zodat ze verder kunnen gaan in een nieuwe BV ofzo...toch? (Al die tochjes ook )
Dus mijn advies: Niet doen...maar goed, wie ben ik eigenlijk?
quote:moah, het is goedkoper dan wc-papier, terwijl het prima voldoet, dus voor het geld kan je niet zonder zitten.
Op vrijdag 4 april 2003 11:46 schreef sgoldie het volgende:
De aandelen staan nu momenteel op 0,03 cent, veel lager kan deze toch niet worden? Heeft iemand hier nog iets slims te melden om deze aandelen juist wel of niet aan te kopen?
quote:Wapenindustrieaandelen zullen nog wel even lopen!
Op vrijdag 4 april 2003 11:55 schreef sgoldie het volgende:
is er dan uberhaupt wel een aandeel wat verstandig is om te kopen nu? Of is het slimmer om bijvoorbeeld putopties te kopen?
quote:dan heb je er geen verstand van !!!!!
Op vrijdag 4 april 2003 11:59 schreef sgoldie het volgende:
denk dat ik dan toch maar wat Ahold ga kopen en wat Getronics...
Anders weet ik het ook niet meer en heb zelf geen zin om te wachten
je moet echt miljoenen van die aandelen kopen wil je er een leuk zakcentje aan verdienen/verliezen!
kan je beter ahold kopen. die staan ook lekker laag momenteel, en het is slechts afwachten totdat ahold verkocht gaat worden. wanneer dit gebeurd gaat het gelijk leuk stijgen!!
quote:Is wel erg lomp als je gewoon maar wat gaat kopen...
Op vrijdag 4 april 2003 11:59 schreef sgoldie het volgende:
denk dat ik dan toch maar wat Ahold ga kopen en wat Getronics...
Anders weet ik het ook niet meer en heb zelf geen zin om te wachten
UPC, het bedrijf dat 12 jaar bestond, en nooit winst heeft gemaakt.
quote:Puts kunnen ook gigantisch in waarde dalen.
Op vrijdag 4 april 2003 12:16 schreef sgoldie het volgende:
nee, want put-opties kosten een stuk minder dan de aandelen. Voor een klein bedrag kun je je juist redelijk indekken tegen grote verliezen!
zoek eens uit wat een reverse split is
de waarde in getal van een aandeel zegt niets over hoe duur of hoe goedkoop een aandeel is
quote:Belangrijk: Na de verwisseling wordt zo spoedig mogelijk een beursnotering van de gewone aandelen New UPC uitsluitend in de Verenigde Staten beoogd. UPC benadrukt dat deze beursnotering niet kan worden gegarandeerd.
In overeenstemming met het Amerikaanse herstructureringsplan brengt New UPC een openbaar bod uit op de gewone aandelen UPC -A-, fondscode 38908. Per aangemeld en geleverd aandeel UPC ontvangt u 0,0018 aandeel New UPC. Behoudens verlenging en gestanddoening loopt het bod af op 21 maart 2003 om14:00 uur. In tegenstelling tot eerdere berichtgeving van Alex zullen fracties niet contant worden afgerekend.Graag verwijzen wij u naar het prospectus waarin de volgende alinea is opgenomen.
Fracties van aandelen in New UPC zullen naar beneden dan wel naar boven worden afgerond. In dit kader zullen houders van gewone aandelen A in UPC die het bod aanvaarden en recht krijgen op 0,5 gewoon aandeel in New UPC of meer, gerechtigd zijn tot 1 gewoon aandeel in New UPC. Houders van gewone aandelen A in UPC die het bod aanvaarden en recht krijgen op minder dan 0,5 gewoon aandeel in New UPC, zullen echter geen aanspraak kunnen maken op een fractie van een gewoon aandeel in New UPC noch zullen dergelijke houders van gewone aandelen A in UPC gerechtigd zijn tot een vergoeding in contanten voor dit afrondingsverschil.
Vanzelfsprekend heeft u het recht om uw eerder gedane aanmelding in te trekken.
Voor de aandelen New UPC zal geen notering worden aangevraagd aan Euronext. Na de verwisseling wordt zo spoedig mogelijk een beursnotering van de gewone aandelen New UPC uitsluitend in de Verenigde Staten beoogd. UPC benadrukt dat deze beursnotering niet kan worden gegarandeerd. UPC beoogt om na voltooiing van de UPC Reorganisatie in overleg met Euronext Amsterdam de notering van de gewone aandelen UPC -A- te beëindigen.Het prospectus kunt u opvragen bij Fortis Bank op telefoonnummer 020 527 2467. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.upccorp.com.
M.a.w. UPC verdwijnt van de nederlandse beurs en komt misschien (misschien!) op de Amerikaanse beurs als New UPC. Wil je aandelen hebben, kijk dan eerst of je via jouw bank wel kan handelen in Amerikaanse aandelen én houdt in je achterhoofd dat ze misschien op geen enkele beurs genoteerd worden, waardoor je alleen winst kan maken d.m.v. dividend en niet d.m.v. koersstijging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |