En ik heb een 1900xp cooler die gewoon kut is, en de pc toch te warm word. Dus heb ik in de BIOS ingesteld dat tie maar op 1200 mhz moet draaien, anders wordt het te warm. Nu wil ik een Coolermaster kopen die bedoelt is voor een Athlon XP 2600.
De vraag is, of het uitmaakt dat misschien de processor te goed wordt gekoeld of , maakt dat geen reet uit.
En nog een vraag: Ik heb op dit moment op mijn mobo 128 mb DDR RAM 266 mhz geheugen zitten. En ik wil 512 MB DDR RAM 333 mhz erbij kopen, want dit kan mijn mobo aan.
De vraag is, of dat kan, en of er dan voor- of nadelen zijn met deze combinatie.
*edit*
ik wil een A-merk 512 DDR RAM 333 mhz gaan bestellen, en dat scheelt 20 euro met een merk geheugen. wat raden jullie dan aan, is de kwaliteit dan echt zo waardeloos of... ?
BVD.
Die CPU kan makkelijk 55 graden hebben hoor.
Met betrekking tot het geheugen zou ik voor die 20 euro gewoon gaan voor het merk-geheugen, er zit wel degelijk kwaliteits-verschil in, maar het is niet zo dat merkloze geheugen nu echt slecht is ofzo!
Die koeler die jij erin wil zetten voldoet iig. Die aanduiding 2600+ wil alleen maar zeggen dat hij geschikt is voor AMD processoren t/m 2600+.
Wat je geheugen betreft, gewoon voor het a-merk gaan en volgens mij moet het langzaamste geheugen dan in slot 1.
[Dit bericht is gewijzigd door El_Diablo op 02-04-2003 11:26]
quote:Vapochill.....
Op woensdag 2 april 2003 11:13 schreef Lucille het volgende:
Te goed koelen bestaat niet, hoe kouder hoe beter.
quote:beslist onwaar
Op woensdag 2 april 2003 11:13 schreef Lucille het volgende:
Te goed koelen bestaat niet, hoe kouder hoe beter.
quote:en daarvoor pak je je prometia/vapochill leidingen altijd goed in, en smeer je het CPU socket in met vaseline en wikkel je het in vilt of rubber.
Op woensdag 2 april 2003 12:35 schreef dop het volgende:[..]
beslist onwaar
als je onder de omgevings temperatuur gaat zitten is er kans op condens vorming en dus kortsluitng
ofetewel: hoe koeler hoe beter gaat altijd op, condensvorming is tegen te gaan dus gaan we lekker door richting het absolute nulpunt (-273 graden)
quote:-40
Op woensdag 2 april 2003 12:31 schreef FallenAngel666 het volgende:[..]
Vapochill.....
Brrrrrrrr
En 333Mhz geheugen kan gewoon ook op lagere frequenties draaien.
Merk vs. onbekend merk... maakt bij mij nooit erg veel uit. Merk geheugen kan ook verrot zijn (samsung was bij mij kapot bij aankoop bijv.)
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 12:13 schreef mast3r het volgende:
je moet heel veel fans erin doen ; mijn computer processor is 19 graden en kast temp =49 graden
quote:
mast3r: Mijn CPU wordt maar 19 graden!
FallenAngel666: WAT?!
mast3r: Mijn CPU! Die wordt maar 19 graden! Komt door al die fans in mijn kast!
FallenAngel666: Wat zeg je nou, ik versta er geen drol van! Komt door al die fans in je kast!
quote:circuleer lucht van 49 graden en koel daar mee tot 19 graden
Op vrijdag 4 april 2003 12:13 schreef mast3r het volgende:
je moet heel veel fans erin doen ; mijn computer processor is 19 graden en kast temp =49 graden
niet goed opgelet bij natuurkunde zeker ?
[Dit bericht is gewijzigd door dop op 04-04-2003 13:27]
quote:Mijn cpu-fan (op een AMD 2200+) draait nu op 800 toeren... onhoorbaar.
Op donderdag 3 april 2003 13:38 schreef Chnub het volgende:
+- 3000rpm en 80mm fan op de cooler geeft en voldoende koelkracht en is erg stil. Zo'n cooler kan je al voor 15 euro halen.
quote:ten eerste ben ik geen nerd
Op vrijdag 4 april 2003 13:22 schreef dop het volgende:[..]
circuleer lucht van 49 graden en koel daar mee tot 19 graden
stomme nerd.
niet goed opgelet bij natuurkunde zeker ? stomme nerd.
heb je nog extra (case) fans in je systeem zitten of alleen de processorkoeler?
quote:en als het op tweakers staat dan is het zo
Op woensdag 9 april 2003 18:32 schreef mast3r het volgende:[..]
ten eerste ben ik geen nerd
ten tweede ik heb gelijk want op tweakers zeiden ze dat.
Verder kan je cpu nooit te koud worden
al heb je wel uitzonderingen. Plaatjes van tweakers met stikstof in een bekertje op je cpu is een beetje overdone
quote:Zeker deze?
Op woensdag 2 april 2003 11:02 schreef -RaveN- het volgende:
Nu wil ik een Coolermaster kopen die bedoelt is voor een Athlon XP 2600.
BVD.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |