Het ONZ forum komt terug, echter niet in Fok! Zoals iedereen waarschijnlijk wel weet is het draaiend houden van Fok! geen vetpot, en zeker nu de advertentiemarkt in elkaar gestort is lopen de kosten en opbrengsten niet helemaal meer in de pas. Een bron bij een van de grote Nederlandse mediabureaus heeft me gisteren ingelicht hoe het zit: er is een plan om Fok! weer gezond te maken. De financieen worden opgekrikt door gezonde onderdelen te verkopen.
Kort gezegd komt het er op neer dat Danny het ONZ forum (of beter: OvjL) verkocht heeft. Het was immers het forum dat verreweg de meeste pageviews genereerde, en daarmee ook het meeste waard is. Ik weet niet welk bedrag er mee gemoeid is, maar mijn bron heeft me verzekerd dat het voldoende is om Fok! de komende tijd draaiende te houden.
Er is uiteraard wel een aantal voorwaarden aan verbonden:
1. Het forum wordt niet gesponsord binnen Fok!, maar gaat onder een eigen domein draaien.
2. De persoonlijke gegevens van de posters gaan geexploiteerd worden door het mediabureau, het eerste jaar exclusief voor hun klanten, daarna ook in een lease-constructie
3. Danny krijgt een exit-bonus (onbekend bedrag), en zal zich inhoudelijk niet met het forum bemoeien. Wel zal hij consultancy gaan doen.
4. Je hoeft je niet opnieuw aan te melden voor het forum, wel heb je 3 maanden de gelegenheid om je account te bevestigen. Daarna vervalt het.
5. De opbrengst van de verkoop van ONZ gaat naar een stichting die het technisch beheer van het forum gaat doen.
6. Het forum mag geen ONZIN gaan heten
Als er meer informatie is horen jullie het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |