quote:dat gaat helaas lang niet altijd op. ik heb van alicia als een ketter gerookt. En dan echt al een ketter. 2-3 pakjes gingen heus wel op en heb ontzettend te kampen gehad met ijzer tekort. Van staalpillen ging ik helaas over mijn nek, maar groene groente en roosvice ferro hebben het gelukkig een beetje op pijl gehouden.
Op zaterdag 5 april 2003 08:35 schreef leviathanfd het volgende:
Even over het roken: als je rookt bindt het lichaam koolmonoxide aan hemoglobine (rode bloedlichaampjes). Hierdoor maakt het lichaam meer rode bloedlichaampjes aan en heeft dus meer ijzer nodig. Dit wordt extra opgenomen. Daarom hebben rokers minder last van bloedarmoede! Er zijn veel slechte kanten aan roken, maar hier noem ik dus een goede. Artemis665 rookt nu ook gewoon. Ik was bang dat als ze zou stoppen ze een zwaar ijzertekort zou krijgen omdat ze daar aanleg voor heeft en het in het verleden ook vaak heeft gehad. En staalpillen tijdens de zwangerschap is dus echt een heel slecht idee....
edit: wie weet wat ik op mijn koortslip mag smeren ?? De middeltjes die ik hier in huis heb liggen als zovirax enzo mogen niet tijdens de zwangerschap...
quote:Ik smeer nu Echinacin stick, dat is echinaforce in stiftvorm. Het verzacht enorm!
Op zaterdag 5 april 2003 08:56 schreef Knorretje het volgende:edit: wie weet wat ik op mijn koortslip mag smeren ?? De middeltjes die ik hier in huis heb liggen als zovirax enzo mogen niet tijdens de zwangerschap...
ik moet echt hollen, Eva is wakker
quote:Waarom
Op zaterdag 5 april 2003 08:35 schreef leviathanfd het volgende:
En staalpillen tijdens de zwangerschap is dus echt een heel slecht idee....
quote:Hier een hongerige beer van 4 en halve maand die nog steeds om de 3 a 4 uur (250 ml) wil!
Op vrijdag 4 april 2003 21:40 schreef Angel22 het volgende:
Jeetje, ik heb een hongerlapje gebakken!!!!Meneer Duncan (vr)eet momenteel al 60 ml per voeding weg en wil als het ff kan om de twee uur ipv om de drie uur.
Ik probeer het wel op de drie uur te houden maar het slipt er weleens tussen.
Ik kan gewoonweg niet zo goed tegen huilende babies... had daar met Damien ook last van![]()
quote:Omdat ijzer via staalpillen vrije radicalen kan vormen die dna kunnen aantasten (ik dacht dat dit de reden is, anders moet Artemis665 mij maar even verbeteren. Zij heeft er immers voor gestudeerd).
Op zaterdag 5 april 2003 09:26 schreef moussy het volgende:[..]
Waarom
quote:Ik zal je vast niets nieuws vertellen, maar wist je dat kinderen van rokende moeders kleiner zijn? Zou het daarom kunnen komen dat Alicia klein is misschien?
Op zaterdag 5 april 2003 08:56 schreef Knorretje het volgende:
dat gaat helaas lang niet altijd op. ik heb van alicia als een ketter gerookt. En dan echt al een ketter. 2-3 pakjes gingen heus wel op en heb ontzettend te kampen gehad met ijzer tekort. Van staalpillen ging ik helaas over mijn nek, maar groene groente en roosvice ferro hebben het gelukkig een beetje op pijl gehouden.
quote:yep maar dat heeft voornamelijk betrekking tot het geboorte gewicht/geboorte lengte. Daarna trekken ze dit recht. Dat heeft alicia ook gedaan. ze kwam de eerste maand 520 gram aan en was daarmee een gemiddeld kind en groeide 6 cm wat ook gemiddeld was. Daarna is ze eigenlijk klein gebleven
Op zaterdag 5 april 2003 09:31 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Ik zal je vast niets nieuws vertellen, maar wist je dat kinderen van rokende moeders kleiner zijn? Zou het daarom kunnen komen dat Alicia klein is misschien?
Het is trouwens niet zo dat ik niet wou stoppen voor alicia. Wou dolgraag stoppen (ben nu ook al weer geminderd en hoop over een week of 2 op niets te zitten) maar het lukte domweg niet. De eerste drie maanden rookte ik nog maar een peuk of 6 daarna is het vlug omhoog geklommen en besloten in samenspraak met de gyn door te blijven roken om stress en depressie te ontlopen. (maar dat lag meer aan de klachten destijds dat ik te laf was om het niet - roken probleem de baas te kunnen)
Ik heb bij René en Mink ook gerookt. René is ook goed opgedroogd qua lengte en gewicht.
quote:Ah dat scheelt weer. Ik neem nog altijd de hoge dosering.
Op zaterdag 5 april 2003 11:27 schreef Leah het volgende:
Mijn gyn raadde aan door te gaan met foliumzuur, dit zou goed zijn voor je HB. Nou is dat bij mij ook aan de lage kant (en ik rookte), in de zwangerschap was het perfect.
Ik was dr gister wel, maar ICQ sloeg vast, toen was jij er niet meer
Ikke doe trouwens ook niet mee aan die reuze-babies hoor, als ik het voor het zeggen heb. Ben niet zo competitief ;-)
Nog even over het roken: iedereen zijn eigen keuze, en je moet zelf weten of je doorrookt tijdens je zwangerschap of niet, maar ik vind het wel erg zout om jezelf voor te houden dat het gezonder is om door te gaan dan om te stoppen vanwege dat hb. De schadelijke effecten zijn nog altijd véél en véél groter dan de voordelen, en een laag hb en staalpillen is ook nog altijd véél minder schadelijk dan de schade die wordt aangebracht door roken.
Nogmaals, iedereen kan prima redenen hebben om niet te stoppen (vind bijvoorbeeld die van Knor heel valide, in haar situatie was het waarschijnlijk ook het beste), en iedereen kan honderden voorbeelden hebben van kerngezonde babies van rokende moeders, maar draai het niet om en doe alsof je gezond bezig bent. Dan sluit je echt je ogen voor de realiteit.
ps. ik heb ook altijd last van bloedarmoede, ook toen ik enorm veel rookte. Sinds ik zwanger ben heb ik altijd een Hb van meer dan 8, is nog nooit zo hoog geweest, en dat zonder roken!
quote:Tja, ik was en ben me er heel erg van bewust wat de risico's zijn.
Op zaterdag 5 april 2003 12:15 schreef Spuuglokje het volgende:
Voor alle rokende (aanstaande) moeders deze test!
Van René heb ik echt helemaal door gerookt tijdens de zwangerschap... ondanks mn prenatale depressie voel ik me er ook best schuldig over en vind ik het een l*l-excuus... maarheb het toch gedaan.
Van Mink was ik gestopt en ben ik in de laatste shit periode weer begonnen.
Nu van Zo was ik al geminderd, maar kan nu na de laatste echo heel goed zonder.
Ik was effe een paar daagjes op pad!! LARRRAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Wat een leuke baby, wat een knoepert zeg!! Ze is wel ontzettend geweldig!! Helemaal af, zo te zien.
Hier gaat het wonderwel goed, ondanks alle positieve verhalen van jullie, en het feit dat ik bijna ongesteld moet worden. Ik voel me vrolijk en over het algemeen heel optimistisch: het komt allemaal goed. Dat gevoel heb ik nog nooit gehad en ik vraag me dan ook echt af wat ik er van moet denken! Heb ik wel een eisprong gehad, ik hoor me toch in de tweede helft van mijn cyclus me shit te voelen, en daarbij heb ik al drie weken pijn in de onderbuik, een grieperig gevoel....dus heel vreemd allemaal. Mijn vriend lacht me ook al uit: hoe kan ik me nu zorgen maken over het feit dat ik me goed voel? Ik zal hem dit topic es laten lezen
misschien begrijpt hij het dan...?
Kletsen jullie es niet zoveel kom er bijna niet doorheen!!
Steleltje vrouwen!
*zwaait naar alle lieverds en naar de 'nieuwen' *
quote:woeijjjj Catoot pijn in je onderbuik.
Op zaterdag 5 april 2003 15:17 schreef Catootje het volgende:
haaaiiii!!Ik was effe een paar daagjes op pad!! LARRRAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Wat een leuke baby, wat een knoepert zeg!! Ze is wel ontzettend geweldig!! Helemaal af, zo te zien.
Hier gaat het wonderwel goed, ondanks alle positieve verhalen van jullie,
en het feit dat ik bijna ongesteld moet worden. Ik voel me vrolijk en over het algemeen heel optimistisch: het komt allemaal goed. Dat gevoel heb ik nog nooit gehad en ik vraag me dan ook echt af wat ik er van moet denken! Heb ik wel een eisprong gehad, ik hoor me toch in de tweede helft van mijn cyclus me shit te voelen, en daarbij heb ik al drie weken pijn in de onderbuik, een grieperig gevoel....dus heel vreemd allemaal. Mijn vriend lacht me ook al uit: hoe kan ik me nu zorgen maken over het feit dat ik me goed voel? Ik zal hem dit topic es laten lezen
misschien begrijpt hij het dan...?
Kletsen jullie es niet zoveel
kom er bijna niet doorheen!!
Steleltje vrouwen!
*zwaait naar alle lieverds en naar de 'nieuwen' *
Of ben ik nu te optimistisch ingestelt. .
Hoop het toch zo voor je he. .
*duimendraait*.
quote:Nou, het is in ieder geval allemaal anders deze maand, het begon al met een hele rare menstruatie en ik weet het allemaal niet zo goed. Er heerst hier ook veel (buik)griep.....Als ik zou moeten wedden, zou ik gokken op 'geen eisprong'...
Op zaterdag 5 april 2003 19:29 schreef berney het volgende:[..]
woeijjjj Catoot pijn in je onderbuik.
Bandenpijn misschien.Of ben ik nu te optimistisch ingestelt.
.
Hoop het toch zo voor je he.
.
*duimendraait*.
Karin, hou vol he!!!!!
quote:Zit dat in de lucht ofzo?
Op zondag 6 april 2003 01:05 schreef Catootje het volgende:[..]
Nou, het is in ieder geval allemaal anders deze maand,
Ik heb al drie weken vage menstruatieklachten, voel verder vrij weinig. (zeg maar niks). Vorige week negatieve test, dus dat is het ook niet...
Wordt er een beetje moe van
morgen maar weer 'ns testen, tegen beter weten in.. maar goed dat die dingen van babybrabbel zo goedkoop zijn.. zou me anders een fortuin kosten elke keer
quote:Jaaa, zou dat niet dat gekke virus zijn? Heb je ook last van duizelingen of oorpijn, en een diepe keelpijn die maar niet doorzet? Dat vind ik het rottigste aan het hele proces van zwanger worden en zijn: je vraagt je voortdurend af wat je voelt en of dat goed is, of wat je niet voelt goed is en of wat je zou moeten voelen het enige goede is!
Op zondag 6 april 2003 01:09 schreef E.T. het volgende:[..]
Zit dat in de lucht ofzo?
Hier ook nog steeds niks, nada, noppes..Ik heb al drie weken vage menstruatieklachten, voel verder vrij weinig. (zeg maar niks). Vorige week negatieve test, dus dat is het ook niet...
Wordt er een beetje moe van
![]()
morgen maar weer 'ns testen, tegen beter weten in.. maar goed dat die dingen van babybrabbel zo goedkoop zijn.. zou me anders een fortuin kosten elke keer![]()
quote:Wij hebben gewoon SARS ofzo..
Op zondag 6 april 2003 01:14 schreef Catootje het volgende:[..]
Jaaa, zou dat niet dat gekke virus zijn? Heb je ook last van duizelingen of oorpijn, en een diepe keelpijn die maar niet doorzet? Dat vind ik het rottigste aan het hele proces van zwanger worden en zijn: je vraagt je voortdurend af wat je voelt en of dat goed is, of wat je niet voelt goed is en of wat je zou moeten voelen het enige goede is!
En 't is idd waardeloos dat je steeds vanalles voelt, maar niet weet of dat het goede is dat je voelt, en daarom weer gaat twijfelen aan wat je voelt en zodoende nog meer gaat voelen.
Voelen we 'm
quote:Het is een verdomd kort lijntje voor mij ja
Op zondag 6 april 2003 01:16 schreef E.T. het volgende:[..]
Wij hebben gewoon SARS ofzo..
quote:Ik voel helemaal met je mee!!!
Op zondag 6 april 2003 01:16 schreef E.T. het volgende:[..]
Wij hebben gewoon SARS ofzo..
En 't is idd waardeloos dat je steeds vanalles voelt, maar niet weet of dat het goede is dat je voelt, en daarom weer gaat twijfelen aan wat je voelt en zodoende nog meer gaat voelen.
Voelen we 'm
quote:Ik kom je hoogst persoonlijk een enorme draai om je oren geven als je dat durft te doen.
Op zaterdag 5 april 2003 17:55 schreef Karin het volgende:
...maar ik zou bijna weer beginnen. ...
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:44 schreef K3 het volgende:
Even een vraagje van mij als man van een zwangere vrouw (Grijs):
Zijn jullie allemaal zo moe als je zwanger bent?
Over roken: voor mijn zwangerschap rookte ik ook aardig. Toen vond ik het gewoon zo smerig ineens. Ik werd helemaal onpasselijk van de lucht ervan(net als vleesluchtjes)! Toen ben ik logischerwijs gestopt en na de bevalling ook niet meer begonnen! En het gaat me goed af. Zo heel af en toe heb ik weleens trek in een peuk maar da's meestal snel weer over!
Ik moet zeggen dat het een stuk helpt als je al 9 maanden gewend bent om niet meer in huis te roken en wat in je handen te hebben.
Veel geluk samen !!!!!!!
Stout
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |