abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9461195
Ik wil even mijn woede uiten.
Gisteren was ik samen met mijn vriendin en haar zus lekker in Amsterdam. Lekker stappen, kwebbelen en wat drinken. Toen we weer richting huis wilde leek het ons wel gezellig om een jointje mee te nemen voor thuis. We waren op het Rembrandtplein, en toen we even rond keken zagen we met rode koeienletter het woord "SMOKEY" staan. Besloten werd dat ik naar binnen zou gaan en even wat zou halen. Maar voor de deur stonden twee grote kerels en die vroegen mij welke nationaliteit ik had. Heel braaf heb ik bekend een medelander te zijn. Krijg ik te horen dat alleen toeristen naar binnen mogen.
Zo ik was mij een party kwaad. Als ik nou een rotkop had of straal bezopen was geweest, had ik me iets kunnen voorstellen, maar omdat ik een Nederlander ben, werd ik geweigerd????????

Ik ben niet gaan schelden, ben beleefd gebleven, maar heb wel even gezegd dat ik dit echt belachelijk vond, Maar ze bleven weigeren. Gelukkig voor ons waren er tenten die ons gewoon wat wilde verkopen, maar ik voel me echt niet lekker bij dit gebeuren.

Iemand anders ook zulke ervaringen?

Declan

Als krenten liggen te wellen, en rozijnen waren in het recept vermeld
Zijn de krenten dan zinloos geweld?
  zondag 30 maart 2003 @ 11:47:34 #2
20741 generalist
Watch me do it!
pi_9461231
Niet naar Coffeeshops gaan op Leids/Rembrandts- plein of op de Wallen.

Gewoon naar een "normale" coffeeshop gaan. De rest is toch ook klote-weed

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  zondag 30 maart 2003 @ 12:07:21 #3
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_9461393
Wat een raar verhaal, volgens mij mogen ze je nooit weigeren vanwege je nationaliteit...
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_9461423
In Eindhoven worden bijna alle Coffeeshops gerund door Turken..
We must secure the existence of our people and a future for white children - 14 woorden door David Lane
pi_9461424
discriminatie ten top
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_9461440
En waarom laten ze je niet binnen denk je? Die toeristen worden genaaid bij het leven! Daar willen ze geen mensen bij hebben die zich niet laten afzetten... A'damse coffeeshops zijn al net zo waardeloos als de smartshops daar.... Er zijn heus wel goeie tussen maar daar moet je wel ff goed naar zoeken, 98% is toeristen shit.. Teveel geld voor te weinig kwaliteit...
pi_9461450
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:09 schreef NordCore het volgende:
In Eindhoven worden bijna alle Coffeeshops gerund door Turken..
het lijkt wel alsof je in het buitenland bent, als je door het centrum van Eindhoven loopt ... zoveel buitenlanders dat daar zijn
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  zondag 30 maart 2003 @ 12:14:16 #8
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9461480
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:11 schreef FouteMensenStaff het volgende:
En waarom laten ze je niet binnen denk je? Die toeristen worden genaaid bij het leven! Daar willen ze geen mensen bij hebben die zich niet laten afzetten... A'damse coffeeshops zijn al net zo waardeloos als de smartshops daar.... Er zijn heus wel goeie tussen maar daar moet je wel ff goed naar zoeken, 98% is toeristen shit.. Teveel geld voor te weinig kwaliteit...
idd die engelsen worden daar misleid omdat ze toch niet weten wat de prijs is van 1 jointje omdat het bij hun verboden is
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 30 maart 2003 @ 12:24:43 #9
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9461617
quote:
Op zondag 30 maart 2003 11:47 schreef generalist het volgende:
Niet naar Coffeeshops gaan op Leids/Rembrandts- plein of op de Wallen.

Gewoon naar een "normale" coffeeshop gaan. De rest is toch ook klote-weed

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_9485705
Nu ben ik dus de vriendin van bovenstaande schrijver, en echt het was ronduit discriminatie!! Daar wij zelf niet uit Amsterdam komen, zei ik ze vriendelijk dat ook wij "toeristen" waren. Maar nee hoor, men liet ons niet binnen. In plaats daarvan stond men, als een stelletje doorgewinterde sukkels, ons aan te kijken van, ikke doof zijn!!
pi_14939477
echtn belachelijk die regel "eigen volk laatst" maar als ik ergens niet naar binnen mag, dan wil ik al niet eens meer.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 26 november 2003 @ 12:13:01 #12
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_14939513
Dat stond vandaag in de spits
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
pi_14939577
ik denk dat ze die toeristen beter op kunnen lichten door meer geld voor het zaakje te laten betalen...
pi_14941451
leuke lemming (not )
pi_14946117
quote:
Op zondag 30 maart 2003 11:41 schreef declan het volgende:
Ik wil even mijn woede uiten.
Gisteren was ik samen met mijn vriendin en haar zus lekker in Amsterdam. Lekker stappen, kwebbelen en wat drinken. Toen we weer richting huis wilde leek het ons wel gezellig om een jointje mee te nemen voor thuis. We waren op het Rembrandtplein, en toen we even rond keken zagen we met rode koeienletter het woord "SMOKEY" staan. Besloten werd dat ik naar binnen zou gaan en even wat zou halen. Maar voor de deur stonden twee grote kerels en die vroegen mij welke nationaliteit ik had. Heel braaf heb ik bekend een medelander te zijn. Krijg ik te horen dat alleen toeristen naar binnen mogen.
Zo ik was mij een party kwaad. Als ik nou een rotkop had of straal bezopen was geweest, had ik me iets kunnen voorstellen, maar omdat ik een Nederlander ben, werd ik geweigerd????????

Ik ben niet gaan schelden, ben beleefd gebleven, maar heb wel even gezegd dat ik dit echt belachelijk vond, Maar ze bleven weigeren. Gelukkig voor ons waren er tenten die ons gewoon wat wilde verkopen, maar ik voel me echt niet lekker bij dit gebeuren.

Iemand anders ook zulke ervaringen?

Declan

Rot toch op man, dit heb je gewoon van de frontpage!
  woensdag 26 november 2003 @ 16:18:38 #16
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
  woensdag 26 november 2003 @ 16:24:03 #17
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_14946486
En door mijn briljante leeskunsten ( ) gaat ie weer open...

Met dank aan Lithion en cl0n3.

donderdag 27 november 2003 @ 16:42:41 #18
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_14976242
quote:
Op woensdag 26 november 2003 16:09 schreef PDOA het volgende:

[..]

Rot toch op man, dit heb je gewoon van de frontpage!

dan is hij wel erg helderziend
pi_14976299
quote:
Op donderdag 27 november 2003 16:42 schreef pfaf het volgende:

[..]

dan is hij wel erg helderziend

*Schaam*

Heb helemaal niet op de datum gelet!

pi_14976582
Is toch verdomme niet normaal! Heb ik ook een keer gehad met een paar vrienden in Adam, volgens mij in de bulldog, we moesten iets te drinken nemen anders hielden we de plaats bezet voor toeristen!!!
Wij meteen weg natuurlijk, dat moest dan de eerste echte bulldog zijn..
Nepaliseren is alleen bestemd voor de uitverkorenen
pi_14977920
wel vaag ja..
ZOuden wel veel willen verdienen ofzo
  Moderator / Miss SHO donderdag 27 november 2003 @ 17:45:40 #22
22592 crew  Ole
pi_14977953
Hmm vreemd.. hoorde toevallig ditzelfde op de radio vanmorgen

Er is een klacht ingediend bij het meldpunt discriminatie.. moet je ook doen

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 27 november 2003 @ 17:50:42 #23
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_14978084
Tja, dit speelt dus al tijden.
Ik heb er zelf (als Amsterdammer zijnde) ook al eens een keer voor de deur gestaan met wat collega's die ik de stad liet zien.
-> geweigerd !

Eigenlijk nooit de moeite genomen om er een aanklacht over in te dienen.
Wel lachen dat ze nu net ff de verkeerde te pakken hebben gehad (twee raadsleden als ik me niet vergis)

Wat deden die raadsleden daar eigenlijk ?
Ja die smoes dat de tent ernaast nog dicht was heb ik meegekregen...
Ja Ja...strax zeggen ze ook nog dat de Sint niet bestaat !

Burnt to the core but not broken
pi_14978154
quote:
Op donderdag 27 november 2003 17:50 schreef PPL het volgende:
Wat deden die raadsleden daar eigenlijk ?
Ja die smoes dat de tent ernaast nog dicht was heb ik meegekregen...
Ja Ja...strax zeggen ze ook nog dat de Sint niet bestaat !

Mogen raadsleden dan niet in een coffeeshop komen?
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  donderdag 27 november 2003 @ 17:56:08 #25
58637 Henrique
It's a Queen...
pi_14978215
Vanmiddag op de radio ging het raadslid opnieuw proberen een kopje koffie te drinken in Smokey. In gezelschap van de radioverslaggever lukte het wel. De portier leek oprecht nergens van te weten...

Het raadslid gaat het binnenkort nog eens proberen en kijkt wat er dan gebeurt.

Blijft natuurlijk een vaag verhaal. Gezien alle reacties hier en op andere plaatsen blijken er veel meer mensen in het verleden geweigerd te zijn om dezelfde reden....

It's my humble opinion that I'm always right!
Mijn weblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')