abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9460699
Als het tussen de Playstation 2, GameCube en X-box gaat..
Bij Dixons vind ik de packs nog aardig duur. De GameCube is met 235 niet echt veel, maar wat krijg je erbij: Mario . De Playstation 2 is daar ook erg duur (Weet iemand trouwens wat-ie bij de Mediamarkt kost?), maar wel gaaf. De X-Box is ook wel leuk, maar ook duur: En om online te mogen spelen moet je nog over een jaar dokken ook .
  zondag 30 maart 2003 @ 10:03:56 #2
25284 jra2k
Maar Grote Smurf zegt...
pi_9460735
quote:
Op zondag 30 maart 2003 09:41 schreef DigiJasper het volgende:
Bij Dixons vind ik de packs nog aardig duur. De GameCube is met 235 niet echt veel, maar wat krijg je erbij: Mario . De Playstation 2 is daar ook erg duur (Weet iemand trouwens wat-ie bij de Mediamarkt kost?), maar wel gaaf. De X-Box is ook wel leuk, maar ook duur: En om online te mogen spelen moet je nog over een jaar dokken ook .
Wist je dat je nu ook al een Metroid Prime Pack hebt? En bij verschillende winkels kan je nu ook een Cube kopen met een spel naar keuze....

PS2 is bij de MM (ArenA-A'dam) EUR 249,=. Ook voor de ps2 heb je packs, maar de prijzen daarvan weet ik niet.....

Xbox, zelfde verhaal als de ps2 qua packs... maar de console is misschien 20 euro duurder.

tis een lastige keuze, ik heb al een Cube, als ik nog een console zou moeten kiezen dan zou ik het ook ff niet weten..... vind Gran Turismo een vet spel.... maar Halo is ook niet verkeerd....

Hey !!..........................wacht op mij !!!
  zondag 30 maart 2003 @ 10:15:02 #3
15275 serano
here kitty, kitty
pi_9460759
Ik weet dat de modjes hier niet blij mee zijn, maar het is wel de realiteit :
De GameCube is de enige van de 3 die nog niet te 'modden' is, dus dat zou kunnen meewegen in je aanschaf - PS2 is cool, maar wel een stukje ouder dan de XBOX en de XBOX heeft (na mod) imho de meeste mogelijkheden. Het is dan ook 'min of meer een pc'
Ik zelf heb zowel een ps2 als een xbox gehad en vond de xbox de leukere van de 2 - de standaard xbox controller is nogal kut, maar als je de 's' controller erbij koopt (ook van microsoft) heb je een prima ding.
Have fun!
pick a job you like and you never work a day in your life
  zondag 30 maart 2003 @ 10:15:40 #4
36665 BoA
Beat Of an Angel
pi_9460764
quote:
Op zondag 30 maart 2003 09:41 schreef DigiJasper het volgende:
Welke spellen vind je persoonlijk leuk? Het gaat immers om de gameplay...

Op dit moment heb ik een PS2 & NGC. Had hiervoor ook een X-box gehad, maar had 'm uiteindelijk geruild tegen een NGC. Vond persoonlijk de spellen matig, misschien is dat nu wel anders...

pi_9460771
Ik heb alle 3 console's gehad.

Eerst had ik de ps2 metal gear solid 2 pack
met de spellen, Grand Turismo 3, Metal Gear Solid 2, GTA 3, GTA Vice City, Silent Hill 2, Jax And Dexter en Tekken 4.
Deze heb ik een half jaar gehad, veel speel plezier mee gehad, en ook uren film plezier dankzij de DVD speler.

Toen kocht ik de X-Box, de massice pack,
met halo, en splinter cell erbij gekocht.
deze heb ik 3 dagen in huis gehad, want ik vond het apparaat gewoon geen flikker aan

Toen heb ik de Nintendo Gamecube gekocht,
met Mario Sunhine, en later Starfox Adventures, Star Wars 2 Rouge Leader 2 en Medal of Honor Frontline, Resident Evil Zero, Luigi's Mansion, Metroid Prime bij gekocht.
Persoonlijk vind ik de gamecube de beste console die er is.
Omdat de spellen gewoon altijd leuk zijn
heb 'm nu ook al een half jaar, maar nog altijd goed voor een lekker uurtje ontspannen

PS2 is ook wel leuk, maar het sprak mij op een gegeven moment niet meer aan.
XBOX, microsoft... dus genoeg mee gezegt
Nintendo Gamecube, leuke spellen, en gewoon uren speel plezier, én goedkopere spellen in vergelijking met XBOX & PS2

dus, als ik jou was, zou ik voor de gamecubus gaan

zondag 30 maart 2003 @ 10:24:25 #6
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_9460786
'k heb nu een PS2 en een Cube, een Xbox zou ik alleen kopen om mee te 'klooien' (modden, linux erop, divx player, etc)

Persoonlijk ga ik voor de cube, geweldig apparaat, en leuke spellen.. (Metroid, Luigi's mansion, Super smash bros, zelda komt eraan)

pi_9460789
consoles zijn voor mietjes
If you can't stand the heat, get out of the kitchen
pi_9460801
quote:
Op zondag 30 maart 2003 10:24 schreef Topper_Harley het volgende:
reageer dan gewoon niet!
  zondag 30 maart 2003 @ 10:31:47 #9
30560 2Mini
Official Logo
pi_9460818
ik heb de doos en de speelstation
Camera 1... 1!
  zondag 30 maart 2003 @ 10:38:56 #10
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_9460831
quote:
Een reply zoals die ook
pi_9460954
Hm, dan kom ik toch terug op de GameCube. 200 is ook best veel natuurlijk, maar goedkoper dan de PS/2.
Ik vindt het wel jammer dat The Sims (nog?) niet voor de GameCube uit is, anders had ik die best wel genomen.

Voordeel Xbox:
8 GB Harddisk
Nadelen:
Grote controller

Voordeel PS2:
Veel spellen
Nadelen:
Prijs

Voordelen GameCube:
Niet duur
Nadelen GameCube:
Eik alleen Mario enz. spelletjes

Edit:
http://www.dixons.nl/Store/product/product.asp?cat=Software&menucat=Software%5Fspelcomputers&subcat=Software%5Fspelcomputers%5FGameCube&scindex=%2D1&subsubcat=Software%5Fspelcomputers%5FGameCube&prid=SW03102

The Sims toch voor de gamecube! yesyes

pi_9461048
quote:
Op zondag 30 maart 2003 10:31 schreef 2Mini het volgende:
ik heb de doos en de speelstation
Goh

pi_9461077
ik denk dat je niet teveel naar je portomennee moet kijken maar eerst: waar hou ik van?
op welk platform komen die spellen het beste uit?
op welk platform zijn er het meest?
pi_9461109
quote:
Op zondag 30 maart 2003 11:25 schreef sexylexy het volgende:
ik denk dat je niet teveel naar je portomennee moet kijken
Leeg

maar eerst: waar hou ik van?
Vooral simulatiespellen zoals The sims enzo, (Race spellen zijn op z'n tijd ook leuk)

op welk platform komen die spellen het beste uit?
Volgens mij de PS2 toch?

op welk platform zijn er het meest?
PS2 d8 ik ook

zondag 30 maart 2003 @ 11:33:23 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_9461138
Ik had ze alle 3, nu nog alleen xbox en cube. Ik zou voor de Metroid Prime gamecube pack gaan.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_9461147
Wat is Metriod Prime precies voor game? en je moet ook nog een memorycard enzo kopen, dus dat wordt ook best duur..
  zondag 30 maart 2003 @ 11:46:04 #17
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_9461223
quote:
Op zondag 30 maart 2003 11:35 schreef DigiJasper het volgende:
Wat is Metriod Prime precies voor game? en je moet ook nog een memorycard enzo kopen, dus dat wordt ook best duur..
Metroid Prime is voor mij persoonlijk het beste spel van het jaar. Het enige wat MP zou kunnen overtreffen is de nieuwe Zelda, en die is ook voor de Gamecube. Je hoeft er maar een memorykaart te kopen, maar dat is Metroid zeker wel waard.
lees hier over MP
[Gamecube] Metroid Prime
Metroid Prime continues [deel 2]
Metroid Prime topic [deel 3]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 30 maart 2003 @ 11:52:15 #18
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_9461259
Eh.. voor mij is het

Voordelen Xbox:
-Grote controller (niet zo'n babypriegelding)
-Ingebouwde HD (geen gezeik met mem. cards)
-Volledig te modden (gebruik hem zelf vooral om films te kijken: Divx/Xvid/Svcd/DVD/etc..)
-Ik vind het design dus wel mooi, en de grote kast komt juist over als overwelmend zodat je meteen weet dat het een brute kast is

Nadelen Xbox:
-Te weinig echt vette spellen (ik mis vooral GTA )
-Duurste van de 3 (al maakt die paar tientjes bij zo'n aanschaf ook weinig uit...)

Succes!!

pi_9461401
Bedankt.

Mwah, de X-box vindt ik in principe niet zo heel duur. voor hetzelfde geld, hou ik gewoon m'n PC en upgrade ik die met bijv. meer geheugen, een grotere harde schijf en een nieuwe videokaart. Al wat ik nu heb, is ook wel goed:
Athlon XP 1600+, 384 MB Ram, Geforce 2 Ti200, en een doodgaande 30 GB harddisk.

zondag 30 maart 2003 @ 12:08:17 #20
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_9461405
ik zou voor de xbox gaan wegens de reden dat je nu al online kan spelen, ik heb zelf de ps2 en moet nog een jaar wachten totdat ik online kan spelen en dan is het al weer bijna tijd voor de ps3
ngc tjah daar moet je van houden, zulke spellen vind ik zelf niet zo leuk zoals mario etc
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 30 maart 2003 @ 12:09:09 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_9461417
Sinds wanneer is de Xbox de duurste van de drie? De PS2 is al sinds een hele tijd de duurste van de drie. Want vergeet niet dat je bovenop de aanschafprijs van MINSTENS 249 nog eens een memorycard van 40 euro moet kopen. De Xbox is er in diverse packs met meestal 2 spellen voor ofwel iets minder dan de PS2, ofwel dezelfde prijs.

Kortom: De GameCube is het goedkoopste, de Xbox komt daarna en de PS2 is het duurst.

Ik heb een Xbox en een PS2, want de GameCube heeft geen enkel spel wat mij trekt. Als ik jou was zou ik voor de PS2 gaan, hoewel er voor de Xbox ook veels simulatiegames beschikbaar zijn. Bedenk echter wel dat je voor de PS2 een stuk meer geld kwijt bent om te 'beginnen'. De console zelf kost in de meeste winkels € 274,95 inclusief 1 gratis spel, waarbij je uit 5 verschillende spellen mag kiezen. Dan zoals gezegd de memorycard nog voor € 39,95.

Ik geef je dus de tip om ergens voor een zachte prijs een PS2 met games te kopen voor rond de 300 euro. Er verschijnen de laatste tijd genoeg mensen die in het Vraag&Aanbod forum hun PS2 in de uitverkoop doen voor prijzen die ik - nog geen 4 maanden geleden - nooit had verwacht. Ik heb 'm ook 2e hands met 5 games en 2 memorycards en 2 controllers gekocht voor 315 euro. De spellen die me niet bevielen heb ik verkocht, en ik heb er de nodige games bijgekocht. Voorlopig heb ik er zeker geen spijt van

Daarentegen heb ik de Xbox ook, en behalve dat het een schitterend apparaat is qua graphics, zitten er ook een paar enorm goede games bij. Splinter Cell en Halo zijn absoluut top, maar Project Gotham Racing is ook een ontzettend mooi spel.

Voordat ik een definitieve beslissing zou nemen, zou ik eerst even kijken welke spellen je zou willen spelen en op welke console deze uitgebracht zullen worden. Om de keuze voor je nog moeilijker te maken: The Sims is er nu alleen voor de PS2, maar vanaf a.s. vrijdag is deze er ook voor zowel Xbox als GameCube.

zondag 30 maart 2003 @ 12:12:02 #22
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_9461458
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:07 schreef DigiJasper het volgende:
Bedankt.

Mwah, de X-box vindt ik in principe niet zo heel duur. voor hetzelfde geld, hou ik gewoon m'n PC en upgrade ik die met bijv. meer geheugen, een grotere harde schijf en een nieuwe videokaart. Al wat ik nu heb, is ook wel goed:
Athlon XP 1600+, 384 MB Ram, Geforce 2 Ti200, en een doodgaande 30 GB harddisk.

Met een beetje een grotere hardeschijf (80GB+) en een beetje geheugen (512 RAM extra?) zit je inderdaad al bijna aan de prijs van een Xbox. Dan moet de videokaart er nog eens bij à 300+ euro.
pi_9461709
quote:
Op zondag 30 maart 2003 12:12 schreef twi het volgende:

[..]

Met een beetje een grotere hardeschijf (80GB+) en een beetje geheugen (512 RAM extra?) zit je inderdaad al bijna aan de prijs van een Xbox. Dan moet de videokaart er nog eens bij à 300+ euro.

256 MB Ram (Merkloos): 32,50
80 GB Harddisk (Western Digital): 105,-

En die Geforce die ik nu heb, voldoet in principe nog prima.

pi_9461881
tja consoles.. luv them of hate them.... i luv them.. mijn persoonlijke mening is:

pc is een werkpaard... die hoeft geen spellen te draaien hiero... wil ik spelen, dan speel ik op men xbox/ps2/dreamcast of zelfs op men oudere consoles..

De leukste spellen in mijn optiek zijn op de ps2... grafisch minder als de xbox.. maar het gaat om de speelbaarheid...

echte toppers zijn:

gta3
gta vice city
tekken 4
soul caliber 2
virtual fighter 4
burnout 2
stuntman
the getaway
en nog een zooi spellen...

maar anders een 2e hans console? met een zooi spellen er al bij... werkt ook goed

gelijk hedde, kapot gade
  zondag 30 maart 2003 @ 13:22:55 #25
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9462242
Titel even aangepast.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')