De oude delen:
[centraal] De oorlog is begonnen
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 2
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 3
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 4
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 5
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 6
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 7
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 8
[centraal] De oorlog is begonnen -deel 9
[Centraal] De Oorlog is begonnen [Deel 10]
[Centraal] De Oorlog is begonnen [Deel 11]
[Centraal] De Oorlog is begonnen [Deel 12]
[Centraal] De Oorlog is begonnen [Deel 13]
[Centraal] De Oorlog is begonnen [Deel 14]
[Centraal] De oorlog is begonnen {Deel 15}
[Centraal] De oorlog is begonnen {Deel 16}
[Centraal] De oorlog is begonnen {Deel 17}
[Dit bericht is gewijzigd door PLAE@ op 26-03-2003 23:37]
quote:nog nix van vernomen *afwacht*
Op woensdag 26 maart 2003 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
is die colonne van de republikeinse garde nog niet op hun "bestemming"?
quote:CNN: Column of Republican Guard moving south toward Najaf, could reach U.S. troops tonight
Op woensdag 26 maart 2003 23:36 schreef domolanglekker het volgende:[..]
nog nix van vernomen *afwacht*
maar als je idd met 30 tot 60 km per uur gaan (zoals op CNN werd gemeld), zouden ze die 100 km allang moeten hebben overbrugd lijkt me ... tis toch al een paar uur bekend dat "ze" onderweg zijn ...
quote:Ik snap niet wat ze bezielt
Op woensdag 26 maart 2003 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
is die colonne van de republikeinse garde nog niet op hun "bestemming"?
heel even nog over dat gesloten topic dat Irak de aanval inzet: Rob de Wijk vertelde bij Nova dat de Republikeinse garde ook oprukte naar Al Kut. Dus geen melding van CNN.
quote:denk dat die garde ook nog wel wat "leuk" spul heeft om het een en ander uit de lucht te schieten ..
Op woensdag 26 maart 2003 23:38 schreef roobje het volgende:[..]
Ik snap niet wat ze bezielt
De coalitie stuurt nu vast massaal vliegtuigen de lucht in, vooral in open terrein zijn die tanks echt wel kanonvoer.. of niet?
quote:misschien maneuvreren ze onderwijl nog wat heen en weer. evt voor een tangbeweging ofzo
Op woensdag 26 maart 2003 23:37 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
CNN: Column of Republican Guard moving south toward Najaf, could reach U.S. troops tonight
maar als je idd met 30 tot 60 km per uur gaan (zoals op CNN werd gemeld), zouden ze die 100 km allang moeten hebben overbrugd lijkt me ... tis toch al een paar uur bekend dat "ze" onderweg zijn ...
quote:mja idd.......ware het niet dat er zandstormen zijn op t moment en zo en zo helikopters niet gebruikt kunnen worden. En het schijnt dat de inzet van vliegtuigen dan ook beperkt(?) is.
Op woensdag 26 maart 2003 23:38 schreef roobje het volgende:[..]
Ik snap niet wat ze bezielt
De coalitie stuurt nu vast massaal vliegtuigen de lucht in, vooral in open terrein zijn die tanks echt wel kanonvoer.. of niet?
quote:100 mijl dacht ik. Maarja in 1 rechte lijn zal het vast niet gaan.
Op woensdag 26 maart 2003 23:37 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
CNN: Column of Republican Guard moving south toward Najaf, could reach U.S. troops tonight
quote:Dat is waar, maar dat is het al een aantal dagen.. morgen zou het weer in Irak flink verbeteren.. hebben ze toch wel beroerde timing!
Op woensdag 26 maart 2003 23:39 schreef PLAE@ het volgende:[..]
mja idd.......ware het niet dat er zandstormen zijn op t moment en zo en zo helikopters niet gebruikt kunnen worden. En het schijnt dat de inzet van vliegtuigen dan ook beperkt(?) is.
quote:De verwachtingen zijn dat morgenavond de zandstormen zijn afgelopen. Als dat legertje tegen die tijd in Najaf zit, zitten ze veilig onder de paraplu van de stad en bevolking en durven die Amerikanen weer niet die stad aan te vallen.
Op woensdag 26 maart 2003 23:40 schreef roobje het volgende:[..]
Dat is waar, maar dat is het al een aantal dagen.. morgen zou het weer in Irak flink verbeteren.. hebben ze toch wel beroerde timing!
quote:denk dat dat "legertje" zelf wel in de aanval gaat ... dan gaan de amerikanen niet werkeloos toekijken ..
Op woensdag 26 maart 2003 23:42 schreef PLAE@ het volgende:[..]
De verwachtingen zijn dat morgenavond de zandstormen zijn afgelopen. Als dat legertje tegen die tijd in Najaf zit, zitten ze veilig onder de paraplu van de stad en bevolking en durven die Amerikanen weer niet die stad aan te vallen.
quote:evt nog wat extra abrahams invliegen en afdroppen en gaan met die metalen beesten
Op woensdag 26 maart 2003 23:44 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
denk dat dat "legertje" zelf wel in de aanval gaat ... dan gaan de amerikanen niet werkeloos toekijken ..
quote:Dat is het juist. Ze zullen moeten aanvallen om in die stad te komen. In de stad zit nog het Irakese leger en dus zitten die Amerikanen misschien straks in de tang en zullen ze wat terug moeten trekken.....of gaan trekken. Nouja wie weet gaan ze ook gewoon de confrontatie aan. We'll see
Op woensdag 26 maart 2003 23:44 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
denk dat dat "legertje" zelf wel in de aanval gaat ... dan gaan de amerikanen niet werkeloos toekijken ..
In het noorden van Irak zijn duizenden parachutisten geland, meldt het persbureau Reuters. Ze hebben inmiddels een Noord-Iraaks vliegveld veroverd, dat heeft een Amerikaanse woordvoerder bevestigd.
De troepen zijn waarschijnlijk een onderdeel van het noodzakelijke noordelijke front, nu de Amerikanen niet kunnen beschikken over de troepen die vanuit Turkije hadden moeten komen.
quote:is er nu wel of niet iets onderweg?
Defense official says reports of Iraqi column moving toward U.S. troops was inaccurate intelligence
quote:ik weet t niet meer
Op donderdag 27 maart 2003 01:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
CNN:
[..]is er nu wel of niet iets onderweg?
Coalition officials were not sure if the column represented a counterattack on the Umm Qasr area or if it was a tactical retreat from Basra.
"Quite simply the allies weren't taking any chances," he said. "This is war. It was a large target, a large column, and the decision was made to attack it."
As for the column moving out of Baghdad, Pentagon officials said they were aware only of "defensive repositioning" of Republican Guard units near the Iraqi capital and had no information on any large columns or convoys of Iraqi vehicles and troops moving in a threatening offensive way toward U.S. forces.
quote:me neither
Op donderdag 27 maart 2003 01:02 schreef domolanglekker het volgende:[..]
ik weet t niet meer
in ander artikel op cnn.com:
quote:
The Iraqi troops -- reportedly in more than 1,000 armored vehicles -- were reported to be moving rapidly toward Najaf, the scene of an earlier battle with U.S. forces, despite a heavy sandstorm, according to officers from the 3rd Squadron, 7th U.S. Cavalry, the reconnaissance unit of the 3rd Division.U.S. commanders were calling in airstrikes to slow the Iraqi advance. But since bad weather was hindering air cover, Army sources said they said they expected to come under attack Wednesday night.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |