Goede vriendin van mijn vriendin stond laatst in de supermarkt in één van de rijen voor de kassa. Twee rijen verder stond een vrouw met een dochtertje van pakweg een jaar of vijf. De hummel had het winkelwagentje vast en stond daar ritmisch tegenaan te douwen, telkens tegen de hielen van een oudere dame die daarvoor stond. Die oudere mevrouw was al een paar keer bescheiden een stapje opzij gegaan in de hoop dat het opviel, maar het kind bleef enigszins dreinerig met die kar tegen die mevrouw duwen.
Op een gegeven moment zegt iemand in de rij ernaast tegen die moeder dat het haar wel zou sieren als zij haar kind even duidelijk zou maken dat dat niet erg gewenst gedrag was, wat zij tentoon spreidde. Waarop die moeder nogal hautain begint te mutsen over dat zij zich niet geroepen voelt dat te doen omdat zij haar kind een 'vrije opvoeding' geeft, en haar kind zelf spelenderwijs moet ontdekken wat wel en niet geaccepteerd wordt.
Achter deze moeder staat een man van een jaar of veertig, die doodleuk een pak vla uit zijn mandje haalt, deze openscheurt en boven het hoofd van de moeder laat leeglopen.
Op het boze gebrul van de moeder over het hoe en waarom van deze actie antwoordt de man: 'Mijn ouders hebben mij een vrije opvoeding gegeven.'
Geweldige actie.
V.
quote:Het doet me denken aan een grap die ik ken maar hij blijft leuk (en daarin word het kind aangepakt maar ok
Op woensdag 26 maart 2003 20:55 schreef Verbal het volgende:
Geweldige actie.
.
ik vind hem super !
en zoiets zou ik ook hebben gedaan
Geweldig trouwens, zo'n vrije opvoeding
Ik zou echt helemaal dubbelliggen als dit naast me gebeurd
Hele goeie actie van die man.
[Dit bericht is gewijzigd door wouswous op 26-03-2003 21:04]
Heb het namelijk een aantal jaren geleden ook eens gehoord, maar dan een iets andere versie, een pot confituur ipv vla...
Heeft iets weg van een broodje-aap als je het mij vraagt...
quote:Hmz... dan moet ik die vriendin maar eens stevig aan de tand gaan voelen
Op woensdag 26 maart 2003 21:33 schreef belsen het volgende:
Dat is al een heel oud verhaal, ik kende hem met een punk en een pot augurken...
V.
quote:Ik ook
Op woensdag 26 maart 2003 21:33 schreef belsen het volgende:
Dat is al een heel oud verhaal, ik kende hem met een punk en een pot augurken...
quote:Sterker, het verhaal staat al in het boek Broodje Aap van Ethel Portnoy uit 1978 (het boek dus waaraan het verschijnsel 'broodje aap' zijn naam dankt in the first place).
Op donderdag 27 maart 2003 10:04 schreef rvrb_ke het volgende:
Heeft iets weg van een broodje-aap als je het mij vraagt...
Vrouw staat bij de kassa ontzettend af te geven op de kassajuffrouw.
In de trant van wat ben jij een domme koe!
Vervolgens vraagt ze aan de man die achter haar staat: "Meneer wat vindt u er nou van dat ze zulke domme mensen hier aannemen".
Waarop de man antwoord, ik vind het personeel prima maar ik vind u een ontzettende trut!
Vrouw verlaat geshockeerd en zonder boodschappen winkel.
quote:'Ik vind u een verzuurde trut.
Op donderdag 27 maart 2003 10:51 schreef Utrecht het volgende:
ik vind u een ontzettende trut!
V.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |